جاباما
۲۶۲۹۴۷
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

سکونت ۱۰ ميليون نفر در حاشيه شهرها

معاون علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت:دولت برای بهبود وضعیت زندگی ۱۰ میلیون نفر حاشیه نشین شهرها تلاش می کند.

خبرگزاری صدا و سیما: معاون علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت:دولت برای بهبود وضعیت زندگی ۱۰ میلیون نفر حاشیه نشین شهرها تلاش می کند.

محمدرضا واعظ مهدوی در جلسه بررسی وضعیت اجرای طرح های فرهنگی و آموزشی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود ۱۰ میلیون نفر در حاشیه شهرهای کشور زندگی می کنند تصریح کرد: در صدد هستیم در برای بهبود وضعیت این تعداد جمعیت برنامه ریزی کنیم که احداث فضاهای آموزشی و فرهنگی از جمله گام های بلند در این زمینه به شمار می رود.

وی گفت:بهبود وضعیت حاشیه شهرها از جمله برنامه های در نظر گرفته شده برای برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی کشور است که در صدد هستیم در این خصوص بصورت اساسی اقدام کنیم.

واعظ مهدوی افزود:در این چارچوب فضاهای آموزشی و فرهنگی لازم در حاشیه شهرها بدون محدودیت ایجاد می شود که امیدواریم بتواند در کاهش مشکلات این مناطق تاثیرگذار باشد.
وی همچنین از وجود بازماندگان از تحصیل در سه استان کشور خبر داد و اضافه کرد: آذربایجان غربی نیز یکی از این استان های سه گانه این بحث محسوب می شود که در برای بهبود وضعیت در این بخش نیز برنامه ریزی هایی کرده ایم.

معاون علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: ما معتقد هستیم در همه بخش ها به ویژه بخش آموزشی باید توسعه به صورت یکنواخت در کشور اتفاق بیفتد که این مهم باید با در نظر گرفتن وضعیت استان های مختلف، شهرستان ها در داخل استان و بخش ها نیز عملی شود.

واعظ مهدوی همچنین بر بررسی وضعیت آذربایجان غربی در حوزه های آموزش عالی، شرکت های دانش بنیان، آموزش ابتدایی و متوسطه، ورزش، بهداشت و درمان، صدا و سیما و حوزه فرهنگی تاکید کرد و گفت: با همراهی مسئولان استانی و کشوری می توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش نیز در این جلسه گفت: باید توجه ویژه ای به افزایش اعتبارات بخش عمرانی و سخت افزاری آموزش و پرورش شود که تحقق آن اهتمام دستگاههای مرتبط را می طلبد.

سیدمحمد بطحایی با اشاره به کاهش شش درصدی سهم بخش آموزش از بودجه عمومی کشور در دولت های نهم و دهم گفت: این سهم که در سال 82 افزون بر 15 درصد بود، در سال 92 به 9 درصد رسید که کاهشی قابل توجه بود.

وی تصریح کرد: البته با نگاه ویژه دولت یازدهم، این سهم در دو سال گذشته دو درصد افزایش یافته و به 11و2 درصد رسیده است ولی با این وجود تا رسیدن به نقطه مطلوب 15 درصدی بسیار فاصله داریم.

بطحایی تاکید کرد: بهترین راهبرد کاهش این فاصله در کوتاه مدت، افزایش بهره وری از منابع موجود است.

وی وضعیت آذربایجان غربی را در برخورداری از زیرساخت های آموزشی نامناسب دانست و گفت: به همین سبب، ضریب اعطای اعتبارات سخت افزاری به این استان 1و6 در نظر گرفته شده که این ضریب در تهران به عنوان اولین استان در این بخش، یک است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش و پرورش افزود: این آمار نشان می دهد میزان اختصاص اعتبارات سخت افزاری به آذربایجان غربی سالانه 60 درصد بیشتر از تهران و استان های برخوردار در نظر گرفته شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج