جاباما
۲۶۳۷۸۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

سلفی‌ های بان کی مون

جنبش سلفی بازی، پیر و جوان و حتی سلبریتی و غیر سلبریتی نمی‌شناسد. شهروندان دهکده جهانی، علاقه زیادی به این جنبش خودجوش پیدا کرده‌اند و به نظر می‌رسد، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز از آن مستثنی نباشد.

برترین ها: امروز هم سرویس چهره‌های پرتال برترین ها که به طور تخصصی به موضوع سبک زندگی دیجیتالی سلبریتی های جهان از قاب سلفی می‌پردازد، به سراغ یکی دیگر از چهره‌های مشهور روزگار ما رفته است. بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل، عنوان شخصیت سلفی باز امروز هست که با هم نگاهی داریم به سلفی‌های چند سال اخیر ایشان.

سلفی‌ های بان کی مون
(سلفی بان کی مون در پارلمان اروپا)

جنبش سلفی بازی که با توسعه شبکه‌های اجتماعی، رنگ و لعاب و تاثیرگذاری رسانه ای و اجتماعی خاصی را در دنیای فناوری اطلاعات ایجاد کرده است، پای خود را به دنیای سیاست مداران نیز کشانده و تلاش می‌کند بخشی از لایه‌های زندگی خصوصی و اجتماعی آنان را از این دریچه ارائه کند. دنیای سلفی همانند جهان هشتگ و پست نویسی و لایک بازی در اینترنت، نوع نگاه و رفتار و شیوه برخورد عموم کاربران وب به مسائل مختلف را تغییر داده است. اگر کسی مطلبی را در شبکه‌های اجتماعی می‌نویسد، تلاش می‌کند تا با هشتگ گذاری،‌ حرف و سخنش در ده ها شبکه دیگر نیز به طور همزمان پخش شود.

در واقع کشف نگاه ها و مشاهدات فراوان تر و هم چنین دریافت فیدبک هایی از دیگران بر روی محتوای منتشر شده، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی هست که کاربران در فعالیت مجازی خود به دنبال آن هستند. در تصاویر سلفی نیز، کاربران قصد مطرح تر کردن تصویر و زوایه ای که به شکار عکس پرداخته‌اند را دارند. قرار دادن خود در قاب تصویر،‌ فرصتی برای دیده شدن بیش تر عکس هست و این دیده شدن، وقتی با عنصر سلبریتی همراه باشد، می‌تواند با بازتاب‌های بین المللی و رسانه ای گسترده نیز همراه شود.

سلفی الن د جنرس در اسکار سال گذشته، ظرف چند ساعت به اطلاع صدها میلیون کاربر اینترنت رسید و یکی از پر بیننده‌ترین تصاویر چند سال اخیر شد. یا سلفی‌های با شکلک باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در کاخ سفید یا سلفی جان کری با گوساله، بیش از یک تصویر عادی، نوع نگاه و نظر سلفی گیرنده را به مخاطب القا می‌کند.

سلفی‌ های بان کی مون

دنیای سیاست که اکنون، سایبر دیپلماسی (cyber diplomacy) را به عنوان یک ابزاری برای توسعه دیپلماسی عمومی و تاثیرگذاری بر روی افکار عمومی جهان تفسیر می‌کند، ارزش شبکه‌های اجتماعی و قابلیت‌هایی که فناوری اطلاعات و ارتباطات در اختیارش قرار داده است را می‌داند. سلفی، یکی از این اهرم‌های فرصت آفرین برای دنیای سایبر دیپلماسی هست که می‌تواند برای سیاست مداران، جریان سازی بکند و از طریق شبکه‌های اجتماعی و قدرت گسترده اینستا و فیس بوک، آن را جهانی کند.

به نظر می‌رسد آقای بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز به هر حال از این قافله دور نباشد. هشتمین دبیرکل سازمان ملل، یکی از سلفی بازترین مسئولان عالی رتبه سازمان‌های بین المللی هست که هر از گاهی، تصاویر سلفی ایشان در خروجی خبری رسانه‌های جهان قرار می‌گیرد. بان کی مون هفتاد و یک ساله، از سال ۲۰۰۷ میلادی، دبیرکل مهم‌ترین سازمان بین المللی را بر عهده گرفت و به نظر می‌رسد ماه‌های آخر تصدی این پست مهم را در اختیار داشته باشد.

بان کی‌مون (۱۳ ژوئن ۱۹۴۴)، هشتمین دبیرکل سازمان ملل متحد است که کار خود را به طور رسمی از ۱۱ دی ۱۳۸۵ (۱ ژانویه ۲۰۰۷ میلادی) آغاز کرده است. اگر چه نام وی در لاتین به صورت 'Ban Ki-Moon' نوشته شده است روش درست تلفظ نام کوچک وی، «گی مون» است. وی متولد ۱۳ ژوئن ۱۹۴۴ در کره جنوبی است و تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ارشد در رشته امور اداری در دانشگاه هاروارد به پایان برده‌است. وزیر امور خارجه کره جنوبی در سال ۲۰۰۴، تنها کم تر از ۳ سال بعد به عنوان نفر اول سازمان ملل معرفی شد.

خیلی ها مواضع سرد و یک جانبه وی در قبال مسائل بین المللی از جمله بحران‌های خاورمیانه و جنایات صهیونیست ها را، عامل کاهش محبوبیت و تاثیرگذاری دبیرکل سازمان ملل در میان کشورهای مختلف جهان می‌دانند. موردی که کم تر درباره کوفی عنان، دبیرکل سابق و سیه چرده سازمان ملل در اوایل هزاره سوم مشاهده شد.

بان کی مون پیر، در سال ۲۰۱۳ میلادی، توسط مجله فوربس، به عنوان سی و دومین فرد قدرتمند جهان معرفی شد. هم چنین، وی را سومین فرد قدرتمند کره جنوبی پس از نام‌هایی چون Lee Kun-hee (رهبر سامسونگ) و Lee Jae Yong (میلیاردر کره ای) می‌دانند.
حضور پر رنگی دبیرکل در فضای مجازی به طور شخصی ندارد و شاید فرصت این کار نیز برایش فعلاً مهیا نباشد. اما دیدار با وی در قاب سلفی را در ادامه دنبال کنید.

سلفی‌ های بان کی مون
(سلفی خبرنگار CNN با بان کی مون دبیرکل سازمان ملل و کریستین لاگارده- اجلاس داووس)

سلفی‌ های بان کی مون
(سلفی بان کی مون با Mahala پاکستانی- برنده جایزه صلح نوبل ۲۰۱۴ و Amy Robach)

سلفی‌ های بان کی مون
(سلفی خندان بان کی مون با خبرنگاران و مسئولان بانک جهانی در آمریکا)

سلفی‌ های بان کی مون
و البته تصویر بالا هم پشت صحنه این سلفی پر مخاطب هست!

سلفی‌ های بان کی مون
(سلفی دبیرکل سازمان ملل با بازدید کنندگان برزیلی مقر این سازمان در نیویورک)

سلفی‌ های بان کی مون
(سلفی آقای دبیرکل با مسئولان کمیسیون‌های تخصصی سازمان)

سلفی‌ های بان کی مون
(سلفی دبیرکل سازمان ملل در مقر اتحادیه اروپا)

سلفی‌ های بان کی مون
(سلفی آقای دبیر کل در متروی شهری با خانم Lomax)

سلفی‌ های بان کی مون
(سلفی بان کی مون با دانیل راث، مدیر اجرایی پرتال Linkedin)

سلفی‌ های بان کی مون
(سلفی بان کی مون با شرکت کنندگان Global Citizen Festival)

اگر چه خود بان کی مون در اینترنت فعالیت شخصی ندارد، اما مسئولان دفترش این کار را انجام می‌دهند. سخنگوی بان کی مون در شبکه توییتر به نشانی https://twitter.com/un_spokesperson فعالیت دارد و ۲۸۵ هزار مخاطب را به خود اختصاص داده است.

سلفی‌ های بان کی مون
(صفحه شخصی سخنگوی بان کی مون در توییتر)

البته اکانت رسمی سازمان ملل در توییتر به نشانی https://twitter.com/un در دسترس می‌باشد که بیش از ۵ میلیون مخاطب دارد. صفحه رسمی بان کی مون در پرتال سازمان ملل نیز در http://www.un.org/sg معرفی شده است که آخرین مواضع و برنامه‌های ایشان را معرفی می‌کند.

سلفی‌ های بان کی مون
(صفحه رسمی دبیرکل سازمان ملل در پرتال UN.ORG)

همواره دنیای سلبریتی ها را از قاب سلفی در سرویس چهره‌های برترین ها دنبال کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج