۲۶۴۵۳۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

همه حاشیه های آلبوم تازه پاشایی

تنها سه روز به اولین سالمرگ مرتضی پاشایی، هنرمند جوان موسیقی پاپ باقی مانده است؛ هنرمندی که از ماه‌های آخر زندگی‌اش علاوه بر بیماری، با حاشیه‌هایی فراوان دست و پنجه نرم کرد و هنوز هم با گذر یک سال از مرگش، این حاشیه‌ها تمام نشده و با انتشار آلبومی به نام «گل بیتا» این روزها دوباره اوج گرفته است.

جام جم نوشت: تنها سه روز به اولین سالمرگ مرتضی پاشایی، هنرمند جوان موسیقی پاپ باقی مانده است؛ هنرمندی که از ماه‌های آخر زندگی‌اش علاوه بر بیماری، با حاشیه‌هایی فراوان دست و پنجه نرم کرد و هنوز هم با گذر یک سال از مرگش، این حاشیه‌ها تمام نشده و با انتشار آلبومی به نام «گل بیتا» این روزها دوباره اوج گرفته است.

«اسمش عشقه»، آخرین آلبوم زنده‌یاد مرتضی پاشایی بود که چند ماه پیش منتشر شد و حاشیه‌ها و انتقادهای فراوانی را هم با خود داشت. آن زمان همه تصور می‌کردند این آلبوم آخرین اثر از این خواننده است که توزیع می‌شود، اما طی روزهای گذشته انتشار آلبومی به نام «گل بیتا» دوباره حاشیه‌ها را پررنگ کرده و حتی واکنش دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را هم برانگیخته است. ماجرا از این قرار است که شرکت ترانه سمان، این آلبوم تازه را روانه بازار موسیقی کشور کرده است؛ آلبومی که سال‌ها پیش در ابتدای فعالیت مرتضی پاشایی ضبط شده بود و حالا به ادعای خانواده این هنرمند با اضافه شدن یک قطعه جدید و منتشر نشده به آن، دوباره روی پیشخوان موسیقی قرار گرفته است.

این آلبوم پیش از این قرار بود با نام «پرنده» منتشر شود، اما وقتی نازنین سجادی، مدیر این شرکت با واکنش خانواده پاشایی روبه‌رو شد، آن را با همان نام قبلی و البته با اضافه کردن قطعه‌ای منتشر کرد. خانواده پاشایی هم پس از شنیدن آلبوم، به وجود این قطعه اضافه شده اعتراض کردند.

این اعتراض، روز گذشته دفتر موسیقی وزارت ارشاد را هم به واکنش وا داشت؛ واکنشی که البته در آن هیچ توضیحی در ارتباط قطعه‌ای که خانواده پاشایی مدعی اضافه شدن آن هستند، ارائه نشده و تنها به این بسنده کرده که پوستر تازه این آلبوم مجوزهای لازم را ندارد و باید جمع‌آوری شود. در بیانیه دفتر موسیقی آمده است: اثر موسیقایی تحت عنوان «گل بیتا» که توسط شرکت ترانه سمان مجددا با پوستری جدید منتشر و به بازار موسیقی کشور عرضه شده است، سال ۱۳۷۸ با همین عنوان از دفتر موسیقی مجوز گرفته که متاسفانه شرکت مذکور برای چاپ پوستر با طرح جدید، اقدام به دریافت مجوز از این دفتر نکرده است که در این مورد به شرکت، تذکر کتبی و دستور جمع‌آوری تمامی پوستر‌های مزبور داده شده است.

واکنش لهراسبی

برخی می‌گویند انتشار دو آلبوم «اسمش عشقه» و «گل بیتا» در شرایطی که بسیاری معتقدند برخی از قطعات منتشر شده اتودها و تمرین‌های زنده‌یاد پاشایی بوده‌، خلاف اصول حرفه‌ای است. علی لهراسبی، خواننده و یکی از دوستان زنده‌یاد پاشایی درباره انتشار «گل بیتا» به جام‌جم می‌گوید: هنرمند تا زمانی که در قید حیات است، از میان آثارش، کارهایی را که می‌پسندد و دوست دارد منتشر می‌کند؛ یعنی تمام تلاش خود را می‌کند تا آثارش کاملا حرفه‌ای منتشر شود. شاهد این هستیم که هنرمندان حتی نسبت به انتشار عکس‌هایشان هم حساس هستند و دوست دارند بهترین تصاویر را از خودشان به‌جا بگذارند.

مدیر شرکت ترانه سمان درباره این آلبوم و دیگر قطعاتی که از زنده‌یاد پاشایی در دست دارند، در صفحه شخصی‌اش آورده است: مرتضی پاشایی به عنوان هنرجو در موسسه ترانه سمان شروع به کار و بعد از تعلیمات لازم شروع به آهنگسازی کرد. تمامی این قطعات طبق قرارداد رسمی موسسه ترانه سمان تولید شده و رضایت عوامل تولید موسیقی همراه با مجوز رسمی ترانه‌ها در دفتر مرکز موسیقی ارشاد و دفتر موسسه فرهنگی هنری ترانه سمان موجود است.

لهراسبی درباره این موضوع می‌گوید: بعد از مرگ هنرمند هم طبعا نباید کسی به خودش اجازه بدهد تمرین‌های ابتدایی او را منتشر کند، زیرا اگر آنها را می‌پسندید، خودش آنها را منتشر می‌کرد. همه ما خواننده‌ها آزمون و خطاهای زیادی داشته‌ایم، من همین حالا که در قید حیات هستم، برخی کارهایم را دیگر دوست ندارم و نمی‌خواهم شنیده شود؛ چون در گذر زمان هر هنرمندی رشد می‌کند و دلش می‌خواهد کارهای بهتر و قوی‌تری که دارد، شنیده شود.

این خواننده در پایان انتشار «گل بیتا» را در آستانه سالمرگ زنده‌یاد پاشایی کاری غیرحرفه‌ای دانست و گفت: از مردم درخواست می‌کنم این آلبوم را نخرند، چشم‌هایشان را باز کنند و اجازه ندهند برخی با سوءاستفاده از احساساتشان بهره‌برداری‌های مالی کنند، ضمن این‌که کاش دفتر موسیقی وزارت ارشاد هم نظارت بهتر و دقیق‌تری داشته باشد و جلوی بروز چنین اتفاقاتی را بگیرد.

وحشت پاشایی از «گل بیتا»

مهدی کرد، مدیر برنامه‌های زنده‌یاد پاشایی در گفت‌وگو با سایت «موسیقی ما» اظهار نظر جالبی درباره انتشار «گل بیتا» داشته است. او می‌گوید: از طریق این مصاحبه به همه مردم اعلام می‌کنم که مرتضی پاشایی از انتشار رسمی آلبوم گل بیتا وحشت داشت. از زمانی که مرتضی آلبوم یکی هست را منتشر کرد و معروف شد، همیشه می‌گفت اگر آنها یک روز این آلبوم را منتشر کنند، چه می‌شود؟ اگر بخواهند چنین کاری انجام دهند، آبروی من می‌رود. مرتضی در ماه‌های پایانی عمرش می‌گفت که از گوشه و کنار شنیده‌ام آنها می‌خواهند مجددا این آلبوم را منتشر کنند. کار تا جایی پیش رفت که توسط محمدحسین توتونچیان با مسئولان شرکت‌ ترانه سمان تماس برقرار کردم و رفتم که این آلبوم را بخرم و بایگانی کنم. صحبت‌های اولیه انجام شد و رقمی را پیشنهاد دادند، مبلغ توسط ما تائید شد، ولی رفتند و دیگر نیامدند.



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج