۲۶۶۳۲۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

فرزندانی که در مجلس راه پدر را رفتند

با شرایطی که دولت روحانی برای کشور بوجود آورده است، جریان‌های بیشتری می‌توانند در انتخابات مجلس دهم حضور پیدا کنند و با یکدیگر به رقابت بپردازند.

نامه نیوز: با شرایطی که دولت روحانی برای کشور بوجود آورده است، جریان‌های بیشتری می‌توانند در انتخابات مجلس دهم حضور پیدا کنند و با یکدیگر به رقابت بپردازند.

اصلاح‌طلبان از این جمله هستند. آنها می‌خواهند با تمام قوا در این انتخابات شرکت کنند و دوری ۱۲ ساله خود از نهاد قانونگذاری کشور را جبران کنند. همین امر باعث شده است تا فرزندان آیت‌الله هاشمی تصمیم بگیرند شانس خود را برای حضور در مجلس دهم امتحان کنند.

فائژه هاشمی، دختر جنجالی و پر سروصدای رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام که سابقه نماندگی دوره پنجم را در کارنامه خود دارد اعلام کرده است که برای این انتخابات ثبت نام می‌کند و به غیر از او محسن و فاطمه هاشمی نیز تمایل برای حضور در این انتخابات دارند.

محسن و فاطمه نیز در گفت‌وگوهای اخیرشان با رسانه‌ها این گزینه را تایید کرده‌اند. احتمال تایید صلاحیت فائژه هاشمی با توجه به سوابقی که در کارنامه دارد بعید به نظر می‌رسد اما محسن و فاطمه هاشمی می‌توانند امید داشته باشند که راه پدر را در نمایندگی مجلس ادامه دهند. شاید بتوان گفت که هاشمی‌ها در مجلس آینده می‌توانند یک فراکسیون را به نام خود ثبت کنند. فرزندان هاشمی تنها کسانی نیستند که تصمیم گرفته‌اند مسیر پدر را بروند و در سپهر سیاست ایران بسیار فرزندانی هستند که مسیر پدر را طی کرده‌اند.

هستند پدرانی که آرزو دارند فرزندان‌شان پایشان را در جای پای آن‌ها بگذارند. این آرزو در میان بازاریان و بعضی مشاغل دولتی بیشتر صدق می‌کند و در این میان گویی فرزندان نمایندگان مجلس چندان علاقه‌ای به این قاعده نداشته اند. در میان تمام اداوار مجلس تنها ۵نفر از نمایندگان راه پدران خود را درنمایندگی ملت ادامه داده اند و پای خود را جای پای پدران خود گذاشته اند.

شهید محمد منتظری، اعظم طالقانی و سید احمد کاشانی در اولین مجلس و فائزه هاشمی رفسنجانی در پنجمین مجلس و محمد علیخانی فرزند قدرت الله در هفتمین مجلس، سید محمد باقر عبادی و محمد دامادی در نهمین دوره مجلس عهده دار نمایندگی مجلس شورای اسلامی بوده اند و همچون پدران خود توسط مردم به نمایندگی ملت انتخاب شده‌اند.

آیت‌الله سید ابوالقاسم کاشانی«پدر سید احمد کاشانی» که در مجلس هفدهم شورای ملی سمت نمایندگی و ریاست مجلس را به عهده داشت.

آیت‌الله حسینعلی منتظری«پدر شهید محمد منتظری» و آیت‌الله سید محمود طالقانی «پدر اعظم طالقانی» که هردو نماینده مجلس خبرگان قانون اساسی بودند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی «پدر فائزه هاشمی» که ریاست مجلس شورای اسلامی در مجلس اول، دوم و سوم را به عهده داشت. بدین ترتیب مشاهده می‌شود که سه نماینده در مجلس اول و یک نماینده در مجلس پنجم شورای اسلامی راه پدران خود را رفتند و نمایندگی مردم را به عهده گرفتند.

قدرت‌الله علیخانی نماینده اصلاح‌طلب مجلس ششم،هفتم و هشتم «پدر محمد علیخانی» است که همراه با پسر خود در مجلس هفتم حضور داشت.سیدعلیرضا عبادی نماینده مردم بیرجند در مجلس‌های پنجم و هفتم نیز پدر محمد باقر عبادی نماینده فعلی مجلس است. عزت‌الله دامادی نماینده دوره‌های سوم و چهارم نیز پدر محمد دامادی نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی است.

بدین ترتیب سه نفر در مجلس اول، یک نفر در مجلس پنج و یک نفر در مجلس هفتم و دو نفر در مجلس نهم راه پدر را درنمایندگی مردم ادامه داده‌اند.

پدر

دوره مجلس شورای اسلامی

فرزند

دوره مجلس شورای اسلامی

آیت‌الله سید ابوالقاسم کاشانی

مجلس هفدهم شورای ملی

احمد کاشانی

مجلس اول شورای اسلامی

آیت‌الله سید محمود طالقانی

مجلس خبرگان قانون اساسی

اعظم طالقانی

مجلس اول شورای اسلامی

آیت‌الله حسینعلی منتظری

مجلس خبرگان قانون اساسی

محمد منتظری

مجلس اول شورای اسلامی

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی

مجلس،اول،دوم و سوم شورا ی اسلامی و مجلس خبرگان رهبری

فائزه هاشمی

مجلس پنجم شورای اسلامی

حجت‌الاسلام قدرت‌الله علیخانی

مجلس ششم،هفتم و هشتم شورای اسلامی

محمد علیخانی

مجلس هفتم شورای اسلامی

حجت الاسلام سید علیرضا عبادی

مجلس پنجم و هفتم شورای اسلامی

محمدباقر عبادی

مجلس نهم شورای اسلامی

عزت الله دامادی

مجلس سوم و چهارم مجلس شورای اسلامی

محمد دامادی

مجلس نهم شورای اسلامی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج