جاباما
۲۶۷۲۶۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

۹ ماده غذایی برای درخشندگی پوست

ویتامین های B برای برخورداری از پوست سالم ضروری هستند و همچنین مسئول تولید انرژی، کلاژن سازی و الاستین هستند. می توان گفت که مصرف یک قوطی ساردین در روز انسان را از جراحی پلاستیک بی نیاز می کند.

خبرگزاری ایسنا: مواد غذایی حاوی انواع املاح معدنی و ویتامین ها با کمک به ترمیم و مرطوب ساختن پوست و افزایش تولید کلاژن در شفافیت و درخشندگی پوست تأثیرگذارند.

تقریباً همه ما تمایل به داشتن پوستی روشن و شفاف داریم و مصرف برخی مواد خوراکی می تواند برای این منظور مفید باشد. محققان تغذیه می گویند پوست سالم به مرطوب کننده اسیدهای چرب امگا-۳، ویتامین B برای کلاژن سازی و تولید الاستین و مواد معدنی برای بازسازی، حفاظت و بازسازی سلولی نیاز دارد. در ادامه به ٩ ماده ی غذایی مفید در این زمینه اشاره می کنیم:

9 ماده غذایی برای درخشندگی پوست
ماهی های چرب

* کنسروهای ساردین هدیه ای از اقیانوس برای پوست به شمار می رود. ساردین مملو از ویتامین B12 برای بازسازی سلولی و سلنیوم است که از پوست انسان در برابر آسیب های نور خورشید محافظت می کند.

ساردین همچنین دارای فسفر، اسیدهای چرب امگا 3، پروتئین و ویتامین D است که به مرطوب نگاه داشتن پوست کمک می کند. از سوی دیگر ساردین منبع خوبی از کلسیم، نیاسین، مس، ویتامین B12 و کولین به شمار می رود. کولین از خانواده ویتامین B، برای تولید بخش های چرب غشای سلولی مفید است.

ویتامین های B برای برخورداری از پوست سالم ضروری هستند و همچنین مسئول تولید انرژی، کلاژن سازی و الاستین هستند. می توان گفت که مصرف یک قوطی ساردین در روز انسان را از جراحی پلاستیک بی نیاز می کند.

* ماهی سالمون وحشی نیز یکی از بهترین منابع تأمین اسیدهای چرب امگا 3 و پروتئین است. این ماهی همچنین به برخورداری از ویتامین D و سلنیوم معروف است؛ سلنیوم یک ماده معدنی است که از پوست انسان در برابر اشعه های مضر UV خورشید محافظت می کند.

سبزیجات برگ سبز

9 ماده غذایی برای درخشندگی پوست

* کلم پیچ، گیاهی ضد التهاب سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین های A و C، فیبر و کلسیم است. بتا کاروتن آن موجب درخشندگی پوست می شود.

* اسفناج منبع خوبی از امگا ۳، پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، و ویتامین B، C، و E است. به طور کلی می توان گفت که تمامی سبزیجاتی که برگ سبز دارند حاوی فولات هستند که یک ماده مغذی قدرتمند در بازسازی DNA به شمار می رود.

مصرف اسفناج به دلیل دارا بودن بتاکاروتن و «لوتئین» برای سلامت پوست مفید است. این ماده مغذی انعطاف پذیری پوست را افزایش می دهد. همچنین وجود منیزیم در این ماده خوراکی به کاهش سطح استرس و کلروفیل موجود در آن به پاکسازی بدن کمک می کند.

* جعفری به حمایت کننده عملکرد کبد و کلیه معروف است. جعفری به صورت افزایش دهنده سوخت و ساز بدن عمل می کند و در عین حال سموم را از بدن دفع می کند.

* گشنیز مملو از آنتی اکسیدان است که از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری کرده و بدن را از دست فلزات سنگین که توسط مصرف غذاهای غیر ارگانیک وارد بدن می شود، رها می سازد.

زغال اخته وحشی

9 ماده غذایی برای درخشندگی پوست

زغال اخته وحشی مملو از آنتی اکسیدان ها است؛ زغال اخته وحشی همچنین منبع بزرگی از ویتامین A است که موجب عادی سازی چربی پوست می شود.

تمشک نیز با تقویت سطح ایمنی از التهاب پوستی، خشکی و قرمزی آن جلوگیری می کند. علاوه بر این مصرف مداوم این خوراکی ها در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی مؤثر است.

لیموترش

لیموترش مملو از ویتامین C است؛ این میوه سطح سدیم و پتاسیم را در سلول های بدن به توازن می رساند.

گردو

مصرف یک وعده غذایی گردو که شامل ۲۰۰ کالری باشد دارای دو هزار و ۷۷۶ میلی گرم امگا ۳ است که منبع خوبی از پروتئین و مس به شمار می رود. مس یک ماده معدنی است که تولید کلاژن را افزایش می دهد.

روغن نارگیل

روغن نارگیل ضد باکتری و ضد قارچ است و برای حفظ پوست روشن سودمند است.

9 ماده غذایی برای درخشندگی پوست

این دو فاکتور اصلی از رژیم غذایی مدیترانه ای، سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که به بهبود سلامت مو، پوست و ناخن ها کمک می کنند، گردش خون را بهبود داده و همچنین پوست را مرطوب نگه می دارند.

این چربی های سالم در کاهش قرمزی و حساسیت پوست هم مؤثرند. علاوه بر این روغن زیتون حاوی فواید دیگری برای بدن است که می توانید آن ها را در اینجا ببینید.

هندوانه

هندوانه سرشار از ویتامین C است که به پیوند عرضی کلاژن و درمان زخم کمک می کند. همچنین به دلیل دارا بودن مقدار زیادی کاروتنوئید لیکوپن که برای بهبود گردش خون مؤثر است، شفاف سازی پوست را به دنبال دارد.

همچنین مصرف آب هندوانه با افزایش میزان دریافتی لیکوپن و کاروتن به قوی ماندن سیستم ایمنی و مقابله با بروز بیماری های قلبی عروقی کمک می کند.

انار

دانه های انار حاوی «الاژیک اسید» و «پونیکالاگین» بوده که به دلیل حفظ کلاژن و مراقبت در برابر آسیب های رادیکال های آزاد، مصرف آن توصیه می شود.

نتایج مطالعات نشان می دهد پوست انار در افزایش احتمال درمان زخم نقش دارد. قرار دادن کرم تولید شده از پوست انار روی زخم حیوانات آزمایشگاهی نشان داد که با افزایش کلاژن، روند درمان زخم بهبود می یابد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج