۲۶۷۴۳
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

مقایسه قیمت مرجع با قیمت های عرف بازار

ستون نبض‌بازار كه تا پيش از اين فقط ليست «قيمت‌پيشنهادي» فروش آپارتمان در تهران را منتشر مي‌كرد، بنا دارد هفته‌اي دو بار با انتشار توام قيمت‌مرجع و قيمت‌پيشنهادی، نيمه پنهان بازار املاك را براي متقاضيان شفاف كند.

دنیای اقتصاد: ستون «نبض‌بازار» از امروز با تغييراتي روبه‌رو مي‌شود. با راه‌اندازي سامانه اعلام «قيمت‌مرجع» توسط دولت، ستون نبض‌بازار كه تا پيش از اين فقط ليست «قيمت‌پيشنهادي» فروش آپارتمان در تهران را منتشر مي‌كرد، بنا دارد هفته‌اي دو بار با انتشار توام قيمت‌مرجع و قيمت‌پيشنهادی، نيمه پنهان بازار املاك را براي متقاضيان شفاف كند.

قيمت‌مرجع شامل قيمت‌ آپارتمان‌هاي فروخته‌شده طي ماه‌هاي قبل است. با انتشار اين قيمت‌ها در كنار قيمت‌هاي پيشنهادي كه مالكان آپارتمان‌هاي در نوبت فروش اعلام مي‌كنند، متقاضيان خريد مسكن مي‌توانند به سطح واقعي قيمت پي ببرند و در معاملاتشان با هوشياري بيشتري اقدام كنند.

ستون نبض‌بازار از اين هفته روزهاي شنبه و سه‌شنبه، ليست قيمت‌هاي پيشنهادي و قيمت‌مرجع در چندين محله تهران را كنار هم مي‌آورد و ضمن انتشار جزئيات آنها، درباره فاصله بين اين دو قيمت به متقاضيان اطلاع‌رساني مي‌كند.

با توجه به اطلاعات موجود در سامانه اعلام‌‌ قيمت‌مرجع، هم‌اكنون قيمت عمده آپارتمان‌هايي كه طي بهار امسال در برخي نقاط تهران فروخته‌شده‌اند كمتر از قيمت‌ پيشنهادي در بازار فعلي است و براي برخي ديگر از املاك، اين قضيه برعكس است.

بنابراين در اين مقايسه‌ها نه به طور قطع مي‌توان گفت در بازار كنوني حباب وجود دارد و نه اينكه مي‌توان تحليل كرد كه قيمت‌ها ارزان‌ شده‌اند. شواهد در سامانه دولتي نشان مي‌دهد خيلي سخت مي‌توان آپارتمان مشابه آنچه افراد به دنبال آن هستند را پيدا كرد.

به عنوان مثال فردي كه الان قصد دارد در يكي از خيابان‌هاي تهرانپارس آپارتمان بخرد قبل از جستجو در بازار، وارد سامانه اعلام‌ قيمت‌مرجع مي‌شود تا سطح قيمت واحد مشابه فروخته‌ شده در آن خيابان را شناسايي كند.

در اين حالت ممكن است سامانه، قيمت ملك در خيابان موردنظر را به كاربر ندهد و قيمت خيابان مجاور آن را اعلام كند كه در اين صورت نمي‌توان آن را ملاك ۱۰۰ درصدي به حساب آورد بلكه بايد از آن به عنوان قيمت مرجع براي شناسايي «حدود قيمت» استفاده و بهره‌برداري كرد.

بنابراين توصيه مي‌شود به قيمت‌هاي درج شده در سامانه اعلام قيمت‌مرجع به صورت مطلق اكتفا نكنيد بلكه از آن در قالب قيمت‌راهنما استفاده كنيد. در عین حال نبود اين سامانه يا عدم استفاده از آن باعث تسلط كامل قيمت‌هاي پيشنهادي رايج در بازار مي‌شود.

(قيمت‌ پيشنهادي قيمت‌هايي هستند كه مالكان يا مشاوران‌املاك اعلام مي‌كنند كه عمدتا اين قيمت‌ها به خصوص در اين روزها كاذب بوده و در آن حباب نهفته است.

مقایسه قیمت مرجع با قیمت های عرف بازار
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج