۲۶۷۷۴۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

پاپ جنگ افروزان را لعنت کرد

پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک های جهان در موعظه های روز پنجشنبه خود در واتیکان، مسببان جنگ و جنگ افروزان را لعنت کرد.

خبرگزاری ایرنا: پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک های جهان در موعظه های روز پنجشنبه خود در واتیکان، مسببان جنگ و جنگ افروزان را لعنت کرد.

پاپ در مراسم مذهبی در واتیکان ضمن لعنت کردن مسببان جنگ ها، گفت: آنهایی که در جهت جنگ کار کرده و جنگ افروزی می کنند، مجرم هستند و لعنت بر آنها.
رهبر مذهبی کاتولیک ها افزود: یک جنگ را می توان با دلایل زیادی توجیه کرد. اما وقتی تمام جهان، همانند امروز، در جنگ است، این یک جنگ جهانی قطعه شده در همه جا محسوب می شود و توجیهی برای آن وجود ندارد.

پاپ فرانسیس گفت: جهان به جنگ و جنگ افروزی ادامه می دهد. جهان راه صلح را درک نکرده است. ما راه جنگ، نفرت و دشمنی را ترجیح دادیم .

وی با یادآوری مراسم اخیر بزرگداشت جنگ جهانی دوم و بمب های اتمی در هیروشیما و ناکازاکی، آن را فجایع بیهوده خواند و این پرسش را مطرح کرد: چه چیزی از جنگ باقی می ماند، از جنگی که حالا در آن هستیم. از جنگ ویرانی، قربانیان بی گناه و هزاران کودک بدون آموزش باقی می ماند درحالی که پول های فراوانی به جیب قاچاقچیان اسلحه ریخته می شود. مسیح (ع) گفته است که نمی توان به دو صاحب خدا و پول خدمت کرد. جنگ یک انتخاب برای رسیدن به ثروت است. آنهایی که این تصمیم را می گیرند و به سوی ساختن سلاح برای متوازن کردن اقتصاد و منافع گام برمی دارند، لعنتی هستند.

پاپ گفت: درحالی که قاچاقچیان اسلحه کار خود را کرده و پول زیادی به جیب می زنند، فعالان فقیر صلح، جان خود را برای کمک به مردم از دست می دهند.

رهبر مذهبی کاتولیک ها روز یکشنبه گذشته نیز ضمن محکوم کردن حملات تروریستی جمعه شب در پاریس گفت: استفاده از نام خدا برای توجیه خشونت، کفر است. انسان چگونه می تواند چنین وحشی گری را طراحی و اجرا کند؟

وی افزود: من با قاطعیت می گویم که راه خشونت و نفرت، مسائل بشریت را حل نمی کند و استفاده از نام خدا برای توجیه این راه کفر است. از شما دعوت می کنم تا در دعای من شریک شوید و قربانیان بی دفاع این فاجعه را به رحمت خدا بسپاریم.

پاپ فرانسیس همچنین حملات تروریستی پاریس را 'قطعه ای از جنگ جهانی سوم' خواند و گفت : این اقدام نمی تواند توجیه مذهبی و انسانی داشته باشد بلکه یک اقدام غیر انسانی بود که توجیهی برای آن وجود ندارد.

گروه تروریستی تکفیری داعش پس از حملات تروریستی در پاریس، شهر رم و واتیکان را به عنوان نماد مسیحیت و در آستانه سال مقدس مسیحیان 'جوبیلئو' (سال بخشش گناهان در کلیسای کاتولیک از روز هشتم دسامبر2015 آغاز و در روز 20 نوامبر سال 2016 پایان می یابد) تهدید کرد.
بدنبال آن تدابیر شدید امنیتی در خیابان های شهر رم پایتخت ایتالیا حاکم شده است.

در حملات تروریستی جمعه شب گذشته گروه تکفیری داعش در پاریس، ۱۲۹ تن کشته و ۳۵۰ نفر مجروح شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج