جاباما
۲۶۷۸۵۲
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی فردا می سوزد

با ابطال باقیمانده سهمیه بنزین های ۷۰۰ تومانی از ساعت ۲۴ فردا شب (شنبه) پرونده سهمیه بندی بنزین برای همیشه بسته می شود.

خبرگزاری ایرنا: با ابطال باقیمانده سهمیه بنزین های ۷۰۰ تومانی از ساعت ۲۴ فردا شب (شنبه) پرونده سهمیه بندی بنزین برای همیشه بسته می شود.

پس از یکسان سازی قیمت بنزین و توقف سهیمه بندی در پنجم خردادماه سال جاری، وزرات نفت اعلام کرد سهمیه های باقیمانده بنزین ۷۰۰ تومانی تا پایان شهریورماه اعتبار دارد که البته پس از مدتی این مهلت را تا پایان آبان ماه تمدید کرد.

بنزین ۷۰۰ تومانی آخرین بازمانده بنزین سهمیه ای به شمار می رود که در سال های اخیر در کارت های سوخت رانندگان شارژ می شد.

براساس آمار شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، کمتر از ۴۰۰ میلیون لیتر از سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی در کارت های سوخت باقیمانده است که در صورت استفاده نشدن، باطل می شود.

سیدناصر سجادی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران پیش از این به ایرنا درباره سهمیه های استفاده نشده، گفته بود: بخشی از سهمیه بنزین ۷۰۰ تومانی مربوط به خودروهایی است که دیگر تردد نداشته و یا اصلا وجود ندارند.

* تداوم سهمیه بندی گازوئیل

حذف سهمیه بندی تنها به بنزین اختصاص دارد و قرار نیست که سهمیه بندی گازوئیل حذف شود. در واقع به دلیل حجم بالای قاچاق گازوئیل به کشورهای همسایه، دولت قصد دارد سهمیه بندی گازوئیل را ساماندهی کند.

با اجرای طرح اختصاص سوخت به ازای پیمایش از ابتدای مهرماه، واریز سهمیه ثابت گازوئیل به کارت سوخت خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی متوقف شده و میزان سهمیه براساس بارنامه و مسافت طی شده، محاسبه می شود.

پیش از این، برای همه خودروهای دیزلی، سهمیه گازوئیل یکسانی واریز می شد که باعث دامن زدن به قاچاق این نوع سوخت شده بود. برخی دارندگان خودروهای دیزلی از این موضوع سوءاستفاده کرده و بدون این که خودروی خود را حرکت دهند، سهمیه سوخت آن را به فروش می رسانند.

با توجه به نرخ بالای قاچاق گازوئیل، هیات دولت نیز در بهمن ماه سال گذشته، تصویب کرد که تحویل سوخت به خودروهای ناوگان حمل بار و مسافر متناسب با میزان پیمایش انجام شود.

* کارت های سوخت باقی می مانند

با توجه به پایان سهمیه بندی بنزین، تردیدهایی درباره تداوم کارکرد کارت سوخت بنزین مطرح شده و برخی نیز خواستار حذف آن شده اند.

وزارت نفت در واکنش به ادعاهای مربوط به حذف کارت سوخت بارها اعلام کرده است کارکرد کارت سوخت فراتر از سهمیه بندی بوده و مزایای حفظ کارت سوخت بیشتر از حذف آن است؛ بنابراین کارکردهای جدیدی در آینده برای حفظ کارت سوخت تعریف خواهد شد.

سیدناصر سجادی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران درباره سرنوشت کارت های سوخت به ایرنا می گوید: قرار نیست کارت های سوخت حذف شوند و همچنان خودروها باید از طریق کارت، سوخت گیری کنند.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفتی خاطرنشان ساخت: راهکارهای مختلفی برای تداوم استفاده از این آنها ارائه شده اما هیچیک نهایی نشده است.

سجادی در خصوص احتمال اخذ مبلغ اضافی از رانندگانی که با استفاده از کارت جایگاه داران سوخت گیری می کنند، گفت: دولت موافق این روند نیست و تمایل ندارد وجه اضافی از رانندگان گرفته شود.

با توجه به اظهارات مسئولان ذیربط، اتمام سهمیه های بنزین به معنای پایان عمر کارت های سوخت نیست و مالکان خودرو برای سوخت گیری همچنان باید از کارت سوخت شخصی و در صورت همراه نداشتن آن، از کارت سوخت جایگاه داران استفاده کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • وحید

      خخخخخخخخ

    • aidin

      البته برای همیشه که نه خدا رو چه دیدی یوقت فردا پس فردا مردم دیدن که ....... عوض شده! همیشه که در روی یه پاشنه که نمیچرخه!.

    • بدون نام

      من که رفتم تا قطره اخرشو فروختم ، واقعا پولشو نمیخواستم ولی برام زور داشت که چیزی که حقمه رو ازم به زور بگیرن .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج