جاباما
۲۶۹۳۹۹
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

تیم منتخب اروپا در قرن بیست و یکم

لیست اولیه تیم منتخب سال ۲۰۱۵ اروپا، امروز منتشر می شود و به همین مناسبت وب سایت یوفا اقدام به انتخاب تیم منتخب ۱۸ بازیکن برتر اروپا از سال ۲۰۰۱ (اولین دوره برگزاری تیم منتخب اروپا) نموده است.

طرفداری: لیست اولیه تیم منتخب سال ۲۰۱۵ اروپا، امروز منتشر می شود و به همین مناسبت وب سایت یوفا اقدام به انتخاب تیم منتخب ۱۸ بازیکن برتر اروپا از سال ۲۰۰۱ (اولین دوره برگزاری تیم منتخب اروپا) نموده است. ملاک انتخاب، تعداد دفعات حضور در تیم منتخب سال اروپا بوده است.

تیم منتخب اروپا در قرن بیست و یکم

دروازه بان

ایکر کاسیاس - ۶ (۲۰۰۷، ۲۰۰۸، ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲) - رئال مادرید/پورتو - اسپانیا

سه بار از شش بار حضور ایکر کاسیاس در تیم منتخب به عنوان کاپیتان اسپانیا در راه قهرمانی در یورو ۲۰۰۸ و یورو ۲۰۱۲ و جام جهانی ۲۰۱۰ بوده است.

مدافعان

کارلس پویول - ۶ (۲۰۰۲، ۲۰۰۵، ۲۰۰۶، ۲۰۰۸، ۲۰۰۹، ۲۰۱۰) - بارسلونا - اسپانیا

دوره طلایی کاپیتان سابق بارسلونا از سال ۲۰۰۵ آغاز شد و به همراه این تیم فاتح لیگ قهرمانان در سال های ۲۰۰۶، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ شد. وی یکی از عناصر اصلی اسپانیا در راه قهرمانی در یورو ۲۰۰۸ و جام جهانی ۲۰۱۰ بود.

فیلیپ لام - ۵ (۲۰۰۶، ۲۰۰۸، ۲۰۱۲، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴) - بایرن مونیخ - آلمان

فیلیپ لام با ثباتی که در سال های اخیر داشته است، در سه تیم منتخب اخیر اروپا حضور داشته است. وی که به آلمان و بایرن مونیخ در راه قهرمانی در جام جهانی ۲۰۱۴ و لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۱۳ کمک کرد، با ده بار نامزدی حضور در تیم منتخب سال اروپا پس از کریستیانو رونالدو رکورددار است.

الساندرو نستا - ۴ (۲۰۰۲، ۲۰۰۳، ۲۰۰۴، ۲۰۰۷) - لاتزیو/آث میلان - ایتالیا

نستا با وجود نامزدی انتخاب در اولین تیم منتخب اروپا، در این تیم برگزیده نشد، اما در سه تیم بعدی در تیم منتخب حضور داشت. او به میلان در راه دو قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۰۳ و ۲۰۰۷ کمک کرد و به همراه ایتالیا فاتح جام جهانی ۲۰۰۶ شد.

سرخیو راموس - ۴ (۲۰۰۸، ۲۰۱۲، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴) - رئال مادرید - اسپانیا

مدافع دیگری از لاروخا که در سه دوره اخیر در تیم منتخب سال قرار گرفته است. وی به دلیل کمک به قهرمانی اسپانیا در سال ۲۰۰۸ در تیم منتخب سال حضور داشت. علاوه بر این به اسپانیا در راه فتح یورو ۲۰۱۲ و جام جهانی ۲۰۱۰ کمک کرد. وی زننده گل حساس و تساوی بخش رئال مادرید در فینال لیگ قهرمان اروپا ۲۰۱۴ بود.

هافبک ها

ژاوی - ۵ (۲۰۰۸، ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲) - بارسلونا - اسپانیا

پس از اولین حضورش در بین نامزدها در سال ۲۰۰۵، تا سال ۲۰۰۸ جایی در بین نامزدها نداشت، تا اینکه طی پنج سال متوالی با عملکرد درخشانش در قهرمانی اسپانیا در یورو ۲۰۰۸، قهرمانی بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۰۹، قهرمانی اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۰، قهرمانی بارسلونا در لیگ قهرمانان ۲۰۱۱ و قهرمانی اسپانیا در یورو ۲۰۱۲، در تیم منتخب سال برگزیده شد.

آندرس اینیستا - ۴ (۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲) - بارسلونا - اسپانیا

زوج موفق ژاوی در خط میانی نیز دیگر بازیکنی است که با درخشش فراوان چهار سال در تیم منتخب سال اروپا برگزیده شد. وی نقشی کلیدی در کسب عناوین قهرمانی اسپانیا و بارسلونا در رقابت های مختلف بین المللی ایفا نمود.

استیون جرارد - ۳ (۲۰۰۵، ۲۰۰۶، ۲۰۰۷) - لیورپول - انگلیس

بازیکن دیگر حاضر در تیم منتخب سال های اخیر، استیون جرارد کاپیتان سابق لیورپول است که بین سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ شش سال متوالی به عنوان نامزد حضور در تیم منتخب سال اروپا انتخاب شد و طی سه سال متوالی با عملکرد درخشان لیورپول در رقابت های اروپایی انتخاب شد.

مهاجمان

کریستیانو رونالدو - ۹ (۲۰۰۴، ۲۰۰۷، ۲۰۰۸، ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴) - منچستر یونایتد/رئال مادرید - پرتغال

رونالدو با ۱۱ بار نامزدی حضور در تیم منتخب، رکورددار است و با ۹ بار انتخاب در تیم منتخب سال نیز از این منظر رکورددار است. در سال ۲۰۱۴، با حضور در تیم منتخب ۷۸ درصد از کاربران، برای هشتمین سال متوالی انتخاب شد. وی نقش بسزایی در قهرمانی های منچستر یونایتد و رئال مادرید در سال های اخیر داشته است و بهترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپا شده است.

لیونل مسی - ۶ (۲۰۰۸، ۲۰۰۹، ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۲، ۲۰۱۴) - بارسلونا - آرژانتین

همچون کریس رونالدو، مسی نیز یک بار در سال ۲۰۰۶ به عنوان هافبک نامزد حضور در تیم منتخب سال بوده است. وی با ۹ بار نامزدی حضور در تیم منتخب سال سومین رکورددار است. از سال ۲۰۰۸، تنها حضور در تیم منتخب سال ۲۰۱۳ را از دست داده است. بازیکنی که نقش بسزایی در قهرمانی بارسلونا در چهار لیگ قهرمانان ۲۰۰۶، ۲۰۰۹، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵ ایفا نمود.

تیری آنری - ۵ (۲۰۰۱، ۲۰۰۲، ۲۰۰۳، ۲۰۰۴، ۲۰۰۶) - آرسنال - فرانسه

آنری با ثبات فوق العاده ای که داشت در شش دوره ابتدایی انتخاب تیم منتخب سال اروپا نامزد شد و پنج بار نیز انتخاب شد. وی یکی از عناصر اصلی سال های باشکوه آرسنال در ابتدای قرن جاری بود.

ذخیره ها

جانلوییجی بوفون - ۳ (۲۰۰۳، ۲۰۰۴، ۲۰۰۶) - یوونتوس - ایتالیا

رکورددار بیشترین بازی برای تیم ملی ایتالیا، سه بار از هفت بار حضورش در جمع نامزدهای حضور در تیم منتخب سال اروپا، انتخاب شده است و آخرین بار در سال ۲۰۰۶ پس از قهرمانی باشکوه ایتالیا در جام جهانی برگزیده شد.

جان تری - ۴ (۲۰۰۵، ۲۰۰۷، ۲۰۰۸، ۲۰۰۹) - چلسی - انگلیس

کاپیتان چلسی شش بار متوالی بین سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹ نامزد حضور در تیم منتخب شد و با عملکرد فوق العاده چلسی چهار بار نیز در نیمه دوم دهه ابتدایی انتخاب شد.

ریکاردو کاکا - ۳ (۲۰۰۶، ۲۰۰۷، ۲۰۰۹) - آث میلان/رئال مادرید - برزیل

این بازیکن برزیلی بین سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۹، پنج بار از شش بار نامزد حضور در تیم منتخب شد و سه بار شامل سال ۲۰۰۷ که نقش بسزایی در قهرمانی باشکوه میلان در لیک قهرمانان اروپا داشت، انتخاب شد.

زین الدین زیدان - ۳ (۲۰۰۱، ۲۰۰۲، ۲۰۰۳) - یوونتوس/رئال مادرید - فرانسه

زین الدین زیدان در سه تیم منتخب ابتدایی اروپا، در تیم منتخب سال برگزیده شد. وی که گل سرنوشت ساز رئال مادرید در فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۰۲ را به ثمر رساند، زیزو در هر سه تیمی که نامزد حضور در تیم منتخب سال شده است، حضور داشته است.

پاول ندود - ۳ (۲۰۰۳، ۲۰۰۴، ۲۰۰۵) - یوونتوس - جمهوری چک

پاول ندود ستاره مو طلایی یوونتوس نیز همچون زیدان در هر سه تیمی که نامزد حضور در تیم منتخب بوده در بین سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ حضور داشته است. اوج درخشش او به سال ۲۰۰۳ باز می گردد که البته فینال لیگ قهرمانان اروپا را از دست داد.

رونالدینیو - ۳ (۲۰۰۴، ۲۰۰۵، ۲۰۰۶) - بارسلونا - برزیل

بین سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷، درخشش و جادوی رونالدینیو هر کسی را مسحور خود می کرد. وی چهار بار نامزد حضور در تیم منتخب شد و آخرین بار پس از درخشش در راه قهرمانی بارسلونا در لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۰۶ انتخاب شد.

زلاتان ایبراهیموویچ - ۴ (۲۰۰۷، ۲۰۰۹، ۲۰۱۳، ۲۰۱۴) - اینترمیلان، بارسلونا، آث میلان، پاریسن ژرمن - سوئد

ستاره سوئدی که هشت بار نامزد حضور در تیم منتخب سال اروپا شده است و اولین بار در سال ۲۰۰۴ نامزد شد، چهار بار موفق به حضور در تیم منتخب سال اروپا شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ریال تاج

      این چ حرفیه.مسی کوجا رو جام قهرمانی2006غارسا تاثیر گذااااشت....چکاری کرد...اصن نبودش...اصن بازی میکرد...گندش نکنین لطفن...همین اخریم مسی تاثیری نداشت..جز دو گل ب بایرن...بچاپ بدونن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج