۲۶۹۸۹۲
۲۵ نظر
۵۰۳۶
۲۵ نظر
۵۰۳۶
پ

تهرانگردی؛ بهترین رستوران های گیاهی

گیاهخواری، وگن یا وگنیسم یک روش تغذیه و زندگی است که در آن فرد گیاه خوار تصمیم به دوری از غذاهای درست شده از گوشت حیوانات و سایر مشتقات غذایی حیوانی می‌کند. روشی که برخی کارشناسان تاثیرات بلند مدت آن روی بدن و روح فرد را مثبت تلقی کرده اند و به یکی از سبک های محبوب زندگی در سال های اخیر تبدیل شده است.

برترین ها: گیاهخواری، وگن یا وگنیسم یک روش تغذیه و زندگی است که در آن فرد گیاه خوار تصمیم به دوری از غذاهای درست شده از گوشت حیوانات و سایر مشتقات غذایی حیوانی می‌کند. روشی که برخی کارشناسان تاثیرات بلند مدت آن روی بدن و روح فرد را مثبت تلقی کرده اند و به یکی از سبک های محبوب زندگی در سال های اخیر تبدیل شده است. جدا از این، رژیم های غذایی که به منظور لاغر شدن و تناسب اندام گرفته میشود هم کاملاً منظبق با گیاهخواری است.

همین دو موضوع، یعنی سبک زندگی گیاهخواری و رژیم های تناسب اندام، دو دلیل محکم برای به راه افتادن رستوران های گیاهی در سرتاسر دنیا شده است. رستوران هایی که خیلی هنرمندانه با مواد اولیه صد در صد گیاهی علاوه تامین مواد مورد نیاز بدن از طریق این گیاهان، طعم ها و ذائقه های مختلف را شامل شده اند و با همین گیاهان غذاهایی بینظیر ابداع کرده اند. ما در این مطلب سعی کرده ایم بهترین رستوران های گیاهی تهران را برایتان معرفی کنیم.

رستوران گیاهی آناندا

رستوران های گیاهی بخاطر جنس خاصی که غذاهایشان دارد، فضای زیادی برای مانور دادن روی طعم ها و بازی با احساسات مشتری ندارند و برخلاف باقی رستوران ها، باید با مواد اولیه محدود بهترین خروجی را تولید کنند. این مهم هم دست یافتنی نیست مگر اینگه خلاقیت، ذوق و هنر استفاده از مواد گیاهی با هنر آشپزی ترکیب شود، کاری که رستوران آناندا (Ananda) در آن استاد است.

تهرانگردی؛ بهترین رستوران های گیاهی

وقتی با منوی بلندبالای این رستوران مواجه شوید، تعجب خواهید کرد که چگونه ممکن است این همه تنوع و انتخاب منوی یک رستوران گیاهی باشد. انواع کباب های گیاهی، پیتزاهای کاملاً گیاهی و رژیمی که حس بینظیر خوردن یک پیتزای خوش مزه ، بدون ترس از چاق شدن، را به شما هدیه میدهد. همه این ها به کنار، فضای سبز و فوق العاده دلنشین آناندا در کنار رفتار خوب و حرفه ای کارکنان و خدمات خوبی که به مشتری میدهند، آناندا را بهترین رستوران گیاهی تهران کرده است.

تهرانگردی؛ بهترین رستوران های گیاهی

آدرس: خیابان پاسداران، بهستان دهم، اختیاریه جنوبی، جنب مخابرات پلاک ۱۸

تهرانگردی؛ بهترین رستوران های گیاهی


پاستا چارمیز

همانطور که از اسم این رستوران در حوالی پل کالج مشخص است، فقط پاستا و ماکارونی سرو میکند، آن هم صد در صد گیاهی و بدون حضور حتی یک اپسیلون مواد جانوری! حتی سس های پاستا چارمیز (Charmy's) عاری از تخم مرغ است، این یعنی اگر در میان دوستان یک دوست گیاهخوار دارید، میتوانید بی هیچ تردیدی این رستوران را به او معرفی کنید.

تهرانگردی؛ بهترین رستوران های گیاهی

سالاد های خوشمزه این رستوران چیزی کمتر از پاستا ها و نودل هایش ندارد و مشتری های زیادی دارد. فضای این رستوران خیلی نقلی و دوست داشتنی است و گزینه ای خوب برای یک ناهار دو نفره سالم پس از قدم زدن در خیابان انقلاب است. قیمت های مناسب این رستوران در کنار تمام ویژگی هایی که گفتیم، از چارمیز یک مکان منحصر به فرد ساخته است.

تهرانگردی؛ بهترین رستوران های گیاهی

آدرس: خیابان حافظ، نرسیده به خیابان انقلاب، کوچه البرز، پلاک۲/۱

تهرانگردی؛ بهترین رستوران های گیاهی


رستوران گیاهی

یکی دیگر از رستوران های گیاهی محبوب که در مجموعه رستوران های پارک خانه هنرمندان قرار گرفته است. فضایی کاملاً هنری و شیک با تراسی زیبا که در مجاورت زیبایی های پارک قرار دارد. غذاهای رستوران "گیاهی" شاید به تنوع آناندا نرسد، ولی آنقدر خوب و خوشمزه هست که همیشه شلوغ و پر مشتری باشد.

تهرانگردی؛ بهترین رستوران های گیاهی

"گیاهی" یک کافه رستوران است و انواع نوشیدنی های سرد و گرم و بستنی و اسنک و سایر چیزهایی که در یک کافه پیدا میشود را در خود دارد، ولی مشتریان اصلی این رستوران بخاطر غذاهای گیاهی اش خود را به خانه هنرمندان میرسانند. قدم زدن در پارک هنرمندان و بازدید از گالری ها و شهر کتاب مجموعه، در کنار یک ناهار سالم و دلچسب در این رستوران میتواند برنامه ای فوق العاده برای یک روز تعطیل در کنار عزیزتان باشد.

تهرانگردی؛ بهترین رستوران های گیاهی

آدرس: خیابان طالقانی، موسوی شمالی(فرصت)، خانه هنرمندان ایران

تهرانگردی؛ بهترین رستوران های گیاهی



رستوران گیاهی پیور

یک رستوران لوکس و کاملاً شیک با فضا، دکوراسیون و مبلمانی زیبا و های کلاس. بدون شک پیور (Pure) خاص ترین و لوکس ترین رستوران گیاهی تهران است که با رعایت تمامی اصول گیاهخواری در غذاهایش، یک محیط کاملاً همه پسند و دوست داشتنی برای مشتریانش فراهم کرده است. موسیقی زنده را هم به آپشن های پیور اضافه کنید تا در لیست رستوران هایی که حتما باید آن ها را تجربه کنید، قرار گیرد. رستوران پیور روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۰ صبح، با میز صبحانه و غذاهای بی رقیبش منتظر شماست.

تهرانگردی؛ بهترین رستوران های گیاهی

هیجان انگیز ترین بخش حضور در پیور وقتی است که با منوی بامزه این رستوران مواجه خواهید شد! اسامی جالبی که برای غذاهای غیر قابل پیش بینی خود انتخاب کرده است، این رستوران را خیلی خواستنی تر کرده است. اسامی ای نظیر: بشقاب عشق، بشقاب مهربانی، بشقاب شور، بشقاب صلح، بشقاب انرژی، بشقاب شادی و ... که آدم بر اساس حالی که در آن لحظه دارد یکی از این پشقاب های ویژه را انتخاب میکند. خلاصه اگر میخواهید علاوه بر خوردن یک غذای گیاهی سالم و لذیذ، شبی خاطره انگیز برای خود و دوستان بسازی و به موسیقی زنده گوش دهید، دادن شوک به کارت بانکی تان را به جان بخرید و راهی پیور شوید.

تهرانگردی؛ بهترین رستوران های گیاهی

آدرس: شيخ بهايي جنوبي، خيابان ٦٤ يوسف آباد، برج هاي آ.اس. پ واحد ٣٥

تهرانگردی؛ بهترین رستوران های گیاهی
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا ک

      جم کنید این ات اشغالارو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بی ادب

      • بدون نام

        آت و آشغال به غذا هایی مثل لوبیا پلو و آبگوشت میگن!

      • بدون نام

        وا ... بیماری؟ برو درمان کن خوب! مشکلت چیه الان دقیقا؟!

      • بدون نام

        آت آشغال اون تربیت و شعوریه که هرگز نداشتی و نداری ...

    • یک وگن

      دوستان سلام
      من 3 سالی هست گیاهخوار هستم و دلیلم دیدن فیلم هایی از شکنجه و آزار حیوانات برای تامین گوشت بوده - طی این مدت 22 کیلو کم کرده ام - صورت صاف و جوان تری پیدا کردم و بسیار پر انرژی تر هم هستم - هیچگونه مشکل پزشکی هم خدا را شکر ندارم - خواستم بگم گیاهخواری خیلی خوبه و کاری به حرف دیگران نداشته باشید - حتما امتحان کنید و زندگی تون را پر از صلح و آرامش کنید
      ممنون میشم از برترین که با خانم مریم حسینی از انجمن خامگیاهخواران و آقای هومن نادری و خانم دکتر زرین آذر هم درخواست مصاحبه کنند تا مردم بیشتر با گیاهخواری آشنا بشن

      پاسخ ها

      • فاطمه

        دوست عزیز منم گیاهخوارم..سه ساله وقتی متوجه درد و رنج حیواناتی شدم که گوشت انها را مصرف میکردم گیاهخوار شدم...بهترین تصمیم زندگیم و گرفتم و خدا را شکر سالم وسرحال و شاداب هستم. منم توصیه میکنم دیگران امتحان کنند شاهد روحیه خوب و شاداب خواهند بود

      • بدون نام

        دلیل منم دقیقا حیوانات بودن و اهمیت اینکه به قتل نرسن و زجر هم نکشن. واقعا جز بهترین تصمیمات زندگیم بوده و هر چی می گذره هم بیشتر به خودم برای این تصمیم افتخار می کنم. جالب اینکه برخلاف باورهای عامیانه و غلط من که همیشه کمبود پروتئین و فقر آهن داشتم از زمان این تصمیم در نوجوانیم هردو مشکل کاملا حل شدند و از همیشه انرژی و سلامتم کلا بهتر شده. ورزشکار حرفه ای هم هستم ضمنا.

      • بدون نام

        تجربه من هم دقیقا مثل شماست. خوشحالم خیلی که حیوانی برای خودخواهی من کشته نشده و نمی شه (اگر می تونستم در بچگی اصلا اینکارو می کردم ولی متاسفانه اون موقع واقف نبودم به دست یافته های علمی و اینکه غذام از کجا می آد ولی کاش گیاهخواری بود که برام توضیح بده واقعا) و واقعا وقتی آدم حالشو با قبل مقایسه می کنه هیچ تردیدی نمی مونه که ما آدمها به هیچ عنوان گوشت خوار نبودیم و نیستیم. من اولش چون بیماری فیزیکی خیلی زیاد داشتم مادرزادی خانواده اولیه یعنی همشیره ها و والدینم خیلی وحشت کردنو مخالفت چون متاسفانه دانشی نداشتن و خیال داشتن که غذا یعنی چیزیکه گوشت حتما داشته باشه ولی وقتی من با اصرار تمام اعلام کردم که من دیگه بکشنمم لب به گوشت نمی زنم تمام بیماریهای من کاملا ناپدید شدن و دیدن که من چقدر سلامت و شاد و حامی حیواناتم با اجازه تون الان همه خانواده هم پشت سر من وجتارین شدن چون من بهشون دانشو دادم و چشمانشو به حقایق پشت گوشت باز کردم. تنها کسی که نشد پدر لجبازم بود که اونم همون حدودها کلیه هاش از کار تقریبا افتاد که دکتر بهش گفت از گوشته جناب محترم و هر گونه گوشت رو برای ایشون کاملا ممنوع کردن و گفتن بهشون که فقط اگر می خواستی بمیری از این به بعد گوشت بخور چون کلیه ها دیگر کاملا می خوابن به طور دائمی. تا به امروز از اون زمان گوشت وارد خانه ما نشده و هممون خوشحال و سالمیم کاملا. پدر هم با قرص نارسایی کلیه هاش رو کنترل می کنه که بیشتر نشه چون دکتر گفتن تخریبی که با گوشت خوردن به بدنش داده اصلا قابل جبران نیست دیگه و فقط می شه جلوی پیشرفتش رو گرفت. ولی خوشحاله بابام که بالاخره رژیمش سالم شد چون بیماری قلبی و دیابت هم داره و اونا کاملا انگار اصلا از بین رفتن و از نظر خرج هم خوشحاله بابام چون غذاهامون با حبوبات و مواد غیر گوشتی خیلی ارزانتر در می آد چون شغل ایشون هم خیلی پول نداده هیچ وقت. اینم بره سمت اون نادانهایی که می گن آدم گوشتخواره و گوشت باید جز رژیم غذایی باشه. انقدر جان حیوان زبان بسته رو بگیرین و گوشت بخورین تا دقیقا همینو دکترتون بهتون بگه که اعضای بدنتون داره از کار می افته کاملا!! کارماشم بمونه پاتون که اونور هم خدا بازخواستتون و مجازاتتون کنه که با مخلوقاتش چه کردین. خوبه؟! حال کنید با نادانیتون... این منتشر بشه خواهش می کنم.

    • شهریار پیرمرادی

      سلام ، من هیچ مشکلی نداشتم ، به طور اتفاقی کتاب خام گیاه خواری آونسیان را دانلود کردم و برای رفع کنجکاوی در عرض یک روز آنرا مطالعه کردم و چون دیدم حرفش منطقی و درست است در همان روز که کتاب را خواندم خام گیاه خوار شدم و به حدی پر انرژی شدم که در عرض سه ماه بیش از سی کتاب را در خصوص تغذیه طبیعی دانلود و مطالعه کردم و تعداد ی از بستگان و دوستان را که بیماری های مختلف داشته اند نیز ترغیب به این سبک زندگی کرده ام که شکر خدا درمان شده اند و دعا گو هستند ، درود بر روح پر فتوح آونسیان ، بنیانگزار تغذیه طبیعی در جهان .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا همینطوره شهریار جان، اصلا عجیب برای هرکسی که من می شناختم هم تمام مشکلات جسمیشون حل شده طوریکه دکتر هم با اینکه خیلی توصیه می کرد که اصلا گوشت هرگز نخورن تعجب کرد. ا زنظر روحی هم الان خیلی شادترن هم برانکه گوشت هورمونها رو تعادلشون رو بهم می ریزه که باعث اختلا رفتاری و فکری می شه هم اینکه خاطرشون کاملا راحته که خون هیچ حیوان معصومی به پاشون نیست. کاش واقعا مثل دوران باستان ایرانیها همه گیاه خوار می شدن.

    • حسین

      درود بر همه گیاه خواران و همه کسانی که حامی حیوانات بی دفاع هستند.زنده باد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        گل گفتی حسین جان!

      • بدون نام

        قربونت حسین ... زنده و سلامت و پیروز باشی داش گل

    • بدون نام

      با سلام دوستان عزيز و گرامي در اين مقال نه بر آنم تا عقيده كسي را عوض كنم ونه با كسي به تقابل بپردازم فقط چند نكته را يادآور مي شوم : 1- افراط و تفريط در هر كاري اشتباه است . 2- رژيم غذايي يك موجود زنده بايد بر اساس اقتضاي طبيعت و ساختار جسمي و دستگاه گوارش او برنامه ريزي شود.براي مثال به يك نشخواركننده كه ويژگي دستگاه گوارش خود را دارد هرگز گوشت نمي خورد. يا يك گوشتخوار هرگز يونجه نمي خورد. 3- نيازهاي بدن انسان با توجه به ويژگي هاي دستگاه گوارش او و توانايي هاي آنزيمي آن با يك رژيم غذايي متنوع برآورده مي شود براي مثال ويتامن هاي محلول در چربي و اضافه بر آنها ويتامين F ( اسيد لينولنيك، اسد لينولئيك ، اسيد پالميتيك و اسيد استئاريك ) هست كه مركب از 4 نوع چربي است كه صرفاً در بدن جانوران توليد مي شود نه گياهان و بدن ما به آنها بسيار نيازمند است بويژه در مراحل رشد مسلماً رژيم خوراكي متعادل به همراه فعاليت بدني متناسب سلامتي كاملي را براي همه دوستان از منظر روحي و جسمي به ارمغان خواهد آورد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مطالعه کن کمی!! الان بیشتر از هر زمانی تمام پژوهشها دارن ثابت می کنن که انسان از اول گیاه خوار بوده و بس! برای همینم هست که گوشت برای بدن انسان تا این حد مشکل به وجود می آره از جمله سرطان و فشار خون بالا و ... . بعدم در این قرن و با این همه خوراکی ما حتی اگر گوشت خوار هم بودیم که نیستیم نیازی به گرفتن جان کسی نداریم. گزینه های جایگزین تا دلمون بخواد هست. چیزیکه تو داری می گی انگار بیشتر یه بهانه برای کشتار حیواناته اگر راستشو بخوای ...و اصلا قابل قبول نیست چراکه علمی هم نیست چیزایی که نوشتی.

      • بدون نام

        ای داد من .. ای وای من ... با این همه بی سوادی آدم می خواد نعره بکشه! آدم ... که مثلا می دونی الان ، بیشترین
        میزان ویتامین اف و موادی که بلغور کردی اینجا در خیار و مواد خوراکی با برگهای سبز هست مثل اسفناج، کاهو، ...نه به هیچ عنوان در گوشت! ای وای من یعنی ...افراط و تفریط میدونی ضمنا یعنی چی؟؟ یعنی انقدر در خودخواهی افراط کنی که براش جان یک موجود زنده رو ازش بدزدی و انقدر دروغگو و بی وجدان باشی که تازه از خودت چیزایی بگی برای موجه نشون دادن این گناه کبیره ...

    • پاپی

      گیاه خواری خیلی پرهزینه است و هیچ کدوم از درمان هایی که اینا مدعیش هستن تایید نشده. همینکه به شدت موجب ضعف جسمانی و کاهش قدرت مغز می شه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوبی تو؟! اول اینکه به خصوص در ایران گیاه خواری بسیاااااااااااااار ارزانتر از گوشت خوردنه دوم درمان؟؟؟ تو درمان اینجا دیدی؟ جدی خوبی تو؟؟! بعد اینکه مهمترین برتری غذای ایرانی به دیگر غذاهای دنیا اینه که از اول اصلا بدون گوشت بوده کاملا بعد یه سری نمی دونم چرا هی تو همچی گوشت اضافه کردن. برای همین رژیم غذایی ایرانی باستانی از سالمترینها بوده. بعد اینکه وقتی هیچی از علم نمی دونی برا چی برای سوئ استفاده از حیوانات و کشتنشون بهانه داری سعی می کنی جور کنی؟؟؟!!! انسان گیاهخوار بوده از اول و برای همین با گوشت کلی بیماریها بروز پیدا می کنن مثل سرطان و فشار خون بالا و سکته مغزی و نارسایی کلیه و ... برای اینکه بدن انسان گوشت رو از اول باهاش جور نبوده و قضیه کارمای گرفتن جان حیوانات هم که صد در صد سرجای خودشه. بعدم من خودم قدم 190 وزنم 85 ورزشکار حرفه ای بودم و هستم و همیشه با فقر آهن و کمبود پروتئین شدید دست به گریبان ولی در سن نوجوانی که آگاهی و سوادم بالا رفت و یه لحظه برخلاف تو نشستم فکر کردم که غذای من از کجا می آن بلافاصله گیاه خوار شدم. بلافاصله تمام مواد توی خونم همه ردیف درست شدن و تا به امروز انرژیم چنان بالا رفته به همراه مقاومت فیزیکیم که اصلا قابل مقایسه نیست با زمانیکه گوشت می خوردم! آهنم هم از اون موقع کاملا به اندازه مونده و هیچ قرص آنی هم حتی نمی خورم! ضمنا بنده یه بیماری خونی هم دارم که سلولای خونیم زودتر از آدم عادی می می رن و برا همین تو بچگی آنمی داشتم که هرگز هم با خوردن گوشت حل نشد. بیماری معده هم داشتم من که اون هم به طور عجیبی بلافاصله خوب شد و هرگز من دیگه احساس نکردم سنگینم یا معده ام داره می سوزه! حتی فک انسان برای گوشت خوردن طراحی نشده ولی عده ای از ادمای خونخوار متاسفانه در دنیای قدیم به موجودات زنده حمله و این کار زشت رو به بقیه هم معرفی کردن. جدا اگر سواد چیزی رو ندارین از نظر دادن در موردش جدا خودداری کنین! لطفا این دیدگاه رو انتشار بدید که مردم آگاه باشن.

      • بدون نام

        اسمت که پاپی باشه معلومه یه چیزی توهمی و فکاهی در حد "ضعف جسمانی و کاهش قدرت مغز" باید ازت انتظار داشت دیگه خوب ...

      • بدون نام

        سلام پاپی نادون ...

      • بدون نام

        من کاهو می خرم یه فرغون سه تومن می دم می رم حالشو می برم با خونوادم تا چند روز بعد می رم برا سگای نگهبون کارخونه (به اجبار برا قاطی کردن با مواد دیگه غذاشون) اسکت مرغ بگیرم یارو نیم کیلو می ده ده تومن از من می گیره!! رو هوایی حسابیا ...

    • بدون نام

      می شه دوستان اگر بیشتر از این لیست سراغ دارن بگن بی زحمت؟ من مطمئنم بیشتر از این چندتا هستن ولی متاسفانه اسمشونو یادم نمی آد ... تو شهرهای دیگه هم اگر دوستان سراغ دارن رستوران گیاهی بگن لطفا مثل کرج، مشهد، اصفهان، کیش، ... .

    • بدون نام

      البته در اصلاح غلطی که در اینجا شده باید بگم که وگن با وجترین یکی نیست سایت برترینهای گرامی. اونی که شما توصیف کردین در بالا وگنیسم هست. وجترین انواع مختلف داره ولی در کل به این معنی هست که فرد فقط موادی که از کشتن حیوانات به دست می آد رو مصرف نمی کنه مثلا وجترینها گوشت نمی خورن ولی تخم مرغ و پنیر و شیر و ... رو می خورن در حالیکه وگنها کلا مواد حیوانی رو نمی خورن از جمله گوشت و لبنیات و ....

    • گوشت خوار

      حیف اون چربی و گوشت آبدار نیس نخوری،،،،حیف اون جیگر کبابی نیس نخوری،،،،نمیخام زندگی رو که اینا توش نباشه،،،حتی اگه یه روز عمر کنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج