جاباما
۲۷۰۹۰۷
۶ نظر
۵۹۵۰
۶ نظر
۵۹۵۰
پ

دکوراسیون عاشقانه‌ سنتی مدرن!

از كاشيكاري اصفهان تا نقاشي‌هاي پست‌مدرن این زوج ترکیب جالبی در خانه کوچک شان درست کرده‌اند.

مجله منزل - فاطمه عليزاده: تصورش را بكنيد وقتي دو معمار به هم برسند و بخواهند ايده‌هاي‌شان را براي ساخت يك خانه مشترك اجرا كنند با انفجار بمبي از خلاقيت در يك خانه مواجه مي‌شويد. خانه‌اي حوالي خيابان دلاوران كه آدم‌هايش خيلي به‌هم نزديكند. وقتي وارد خانه‌شان مي‌شوم بوي عود همه‌جا را برداشته و موسيقي ملايمي در حال پخش است. مريم و فريورِ جوان خانه‌اي ۵۶ متري را با كلي ذوق و عشق بازسازي كرده‌اند. آنها خانه نقلي‌شان را با ترفندهاي زيركانه به فضايي بزرگ‌تر از واقعيت تبديل كرده و با خوش‌سليقگي تمام فضاي‌هاي خانه را از هم مجزا كرده‌اند.

دکوراسیون عاشقانه‌ سنتی مدرن!

حالا آن خانه ۱۲ سال ساختِ پر از اشكال، به يك مكان دنج براي زندگي و پذيرايي از ‌مهمان‌ها تبديل شده است. اين بازسازي حدود ۱۵ ميليون توماني خرج روي دست‌شان گذاشت اما خودشان مي‌گويند که «ارزشش را داشت». آنها همه‌چيز خانه را تغيير دادند؛ از كابينت و كفپوش گرفته تا شيرآلات و گچبري‌هاي اضافي. فريور اصالتا اصفهاني است و فضاي سنتي و آبي فيروزه‌اي چشمنوازي در كل خانه جريان دارد. ديوارها هم كار خانم خانه است. اينجا همه‌چيز براي يك عاشقانه آرام مهياست. شما هم با ما همراه شوید تا در جريان ايده‌هاي ريز و درشت اين زوج جوان براي طراحي داخلي خانه‌شان قرار بگيريد.

ديوارهاي بخش ورودي و پذيرايي را با كاغذديواري‌ها تفكيك كرديم. ورودي خانه بايد روشن باشد و ما هم براي همين از كاغذ سفيد با راه‌هاي آبي استفاده كرديم. در چوبي قهوه‌اي را از داخل سفيدرنگ كرديم تا تناسب بيشتري داشته باشد. كفپوش‌هاي خانه گرما را زياد مي‌كنند و در كنارشان فرش‌هايي با طرح اصيل ايراني اين حس گرم خانه ايراني را دوچندان مي‌كنند.

دکوراسیون عاشقانه‌ سنتی مدرن!


ما خانه را در ذهن‌مان طراحي كرده بوديم. محل قرارگيري تمام وسايل را روي كاغذ آورديم و مي‌دانستيم آنها دقيقا قرار است در كجا قرار بگيرند. ايده اصلي‌مان تفكيك فضاهاي داخلي خانه از يكديگر بود. مي‌خواستيم تا مي‌توانيم از نظم‌دهنده‌ها براي وسايل و خرده‌ريز‌هاي زندگي‌مان استفاده كنيم.

دکوراسیون عاشقانه‌ سنتی مدرن!

براي همين اين كمد-كتابخانه را سفارش داديم. محل اصلي قرارگيري تلويزيون هم همين‌جاست و مبل تختخواب‌شو را روبه‌روي آن گذاشتيم. هر بار كه بخواهيم فيلم ببينيم يا ‌مهمان داشته باشيم، مبل را باز مي‌كنيم و يك فضاي اساسي براي لم دادن و استراحت كردن به وجود مي‌آيد.


بین هال و آشپزخانه، فضايي بدون كاركرد و بدون استفاده بود. فريور تصميم گرفت اين بخش را به آشپزخانه هديه دهد و فضاي آنجا را بزرگ‌تر كند. براي اينكه كف را هم‌سطح كنيم، حدود 10سانت ارتفاع آن را به وسيله سيمان بالا آورديم و آن را با كاشي‌هاي لاجوردي پوشانديم.

دکوراسیون عاشقانه‌ سنتی مدرن!

در خط پاياني هم از آجرها استفاده و حد فاصل آنها را رنگ‌آميزي كرديم. چون جعبه برق روي ديوار كنار آشپزخانه بود و نمي‌توانستيم براي حذفش از روي ديوار بلايي سرش بياوريم با كمك چوب و همين آجرها يك قاب برايش درست كرديم تا هماهنگي بيشتري بين كف و ديوار ايجاد شود.


قفسه كتابخانه و ميز تلويزيون را سفارش داديم و خودمان آن را سرهم كرديم؛ يعني يك ديوار كامل را با اين قفسه‌هاي چوبي پوشانديم تا هم بتوانيم از فضاي داخل كمدها حسابي استفاده كنيم و هم ‌مهمان‌هاي‌مان در اين بخش از خانه با انواع وسايل تزييني و نوستالژيك‌مان سرگرم شوند.

دکوراسیون عاشقانه‌ سنتی مدرن!

ما علاقه فراواني به كتاب داريم و كتابخانه پر و پيماني ترتيب داديم. تلويزيون پارس قديمي را هم از انباری بيرون آوردیم و كلي خاطره را براي همه زنده كرديم. انواع تيله و دوربين‌هاي نگاتيوي هم خاطرات خوشي را از كودكي و نوجواني‌مان به يادمان مي‌آورد و توجه هر ‌مهماني را به خودش جلب مي‌كند.


در دو طرف ميز چهار نفر مي‌نشينند و دو، سه صندلي با طرح گبه را هم براي مواقعي كه ‌مهمان بيشتري داريم به دور ميز اضافه مي‌كنيم. قبلا در ورودي آشپزخانه ديوار گچبري شده‌ طاق‌مانندی قرار داشت كه در اولين قدم آن را كوبيديم و حذف كرديم. فضاي ميز و نيمكت‌مان دقيقا در كنار كابينتي قرار دارد كه به جاي آن طاق در نقش جداكننده‌ فضاي آشپزخانه از هال، بازي مي‌كند. گاهي اگر براي صرف غذا به فضاي بيشتري احتياج داشته باشيم از اين پيشخوان استفاده مي‌كنيم.

دکوراسیون عاشقانه‌ سنتی مدرن!


ايده اصلي‌مان براي سرويس بهداشتي صاف كردن كف و كمك به بزرگ‌تر نشان دادن آن بود. براي همين از كاشي‌هاي استخري استفاده كرديم و در اطراف ديوار كف را به سمت بالا ادامه داديم. اين‌طوري با يك خطاي بصري فضاي كف بزرگ‌تر نشان داده مي‌شود.

دکوراسیون عاشقانه‌ سنتی مدرن!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اکبری م

      خوشمان آمد...

    • مانا

      آفرین...زیبا بود

    • بدون نام

      خيلي قشنگه . خوشبخت باشيد

    • بدون نام

      عالی بود

    • مینو

      واقعا زیبا و باسلیقه بود خیلی خیلی لذت بردم خوشبخت باشید

    • الهام واحسان

      دخترخاله عزیزم واقعا هنرمندانه بود.انشالله خوشبخت بشین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج