۲۷۱۰۱۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

گرمترین سال تاریخ

در حالی که قرار است به زودی نشست اقلیمی سازمان ملل در پاریس برگزار شود به گزارش همشهری آنلاین،سازمان هواشناسی جهانی اعلام کرده دمای جهان در سال ۲۰۱۵ به رکوردی جدید دست‌یافته‌است.

خبرآنلاین: در حالی که قرار است به زودی نشست اقلیمی سازمان ملل در پاریس برگزار شود به گزارش همشهری آنلاین،سازمان هواشناسی جهانی اعلام کرده دمای جهان در سال ۲۰۱۵ به رکوردی جدید دست‌یافته‌است.

در اين گزارش آمده‌است كه سال ۲۰۱۵ با شكستن ركورد سال ۲۰۱۴ به گرمترين سال جهان در طول تاريخ تبديل خواهد شد. ميانگين دماي هواي جهاني در سال گذشته ۱۴.۵۷ درجه سلسيول ثبت شده‌است. با اين همه اين گزارش تا پايان سال ۲۰۱۵ صبر نكرده و پيش از پايان سال ادعاي خود را مطرح كرده‌است زيرا براساس داده‌ها، دماي هوا در سال جاري به اندازه‌اي غيرعادي بالا بوده كه به نظر نمي‌آيد فرصت كافي براي خنك شدن تا حدي كمتر از دماي سال ۲۰۱۴ را داشته باشد.

اين گزارش يك هفته پيش از آغاز نشست اقليمي سازمان ملل در پاريس منتشر شده‌است،‌ نشستي كه كه سران كشورهاي جهان قصد دارند در آن برسر روش‌هاي مهار تغييرات اقليمي با يكديگر به توافق برسند.

به گفته مايكل ژاراد دبير سازمان هواشناسي جهاني سازمان ملل متحد،‌ درحال حاضر ركورد دما در بيشتر نقاط جهان شكسته شده‌است. اين گزارش حقايق شگفتي‌انگيزي را برملا نكرده‌است، دانشمندان سازمان اقيانوسي و هواشناسي آمريكا و ديگر سازمان‌هاي هواشناسي پيش از اين پيش‌بيني كرده‌اند كه سال ۲۰۱۵ گرمترين سال جهان خواهد.

به گفته ژاراد احتمال اينكه دماي جهاني درحال حاضر يك درجه سلسيوس نسبت به دوران پيش صنعتي گرمتر شده‌باشد بسيار زياد است. اين درحالي است كه سران كشورهاي جهان وعده‌داده‌اند كه دماي جهان بيشتر از دو درجه نسبت به دوران پيش‌صنعتي افزايش پيدا نكند. ژاراد مي‌گويد از آنجايي كه تا‌به‌امروز يك درجه افزايش دما داشته‌ايم و ميزان انتشار آلودگي‌ها به شكلي غيرقابل مهار رو به افزايش است، با شرايطي اضطراري مواجه هستيم.

به گفته دانشمندان جهان به واسطه انتشار گازهاي ناشي از مصرف سوخت‌هاي فسيلي كه حرارت را درخود محبوس مي‌كنند، و همچنين به واسطه پديده طبيعي ال‌نينو رو به گرمتر شدن گذاشته‌است.

اين گزارش جديد اطلسي از شرايط اقليمي شديد و نامساعد است، از موج حرارت در هند و پاكستان كه دماي هوا را به ۴۵ درجه نيز رساند گرفته تا وقوع توفان‌هاي قدرتمندي مانند پاتريشيا در نيومكزيكو. براساس اين گزارش در سال ۲۰۱۵ مناطق مختلف جهان بارش و سيل‌هاي شديد و درعين حال خشكسالي‌هاي شديدي را تجربه كرده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج