جاباما
۲۷۲۰۴۴
۱ نظر
۵۰۱۸
۱ نظر
۵۰۱۸
پ

با پرنده انتحاری سپاه آشنا شوید +عکس

پهپاد اسکن ایگل، همان پهپادی است که آذر ماه سال ۹۱ گرفتار تور پدافند هوایی سپاه پاسداران شده و متخصصان سپاه توانستند که این پهپاد را سالم به زمین نشانده و چند هفته بعد، خط تولید آن را نیز راه‌اندازی کنند.

خبرگزاری میزان: پهپاد اسکن ایگل، همان پهپادی است که آذر ماه سال ۹۱ گرفتار تور پدافند هوایی سپاه پاسداران شده و متخصصان سپاه توانستند که این پهپاد را سالم به زمین نشانده و چند هفته بعد، خط تولید آن را نیز راه‌اندازی کنند.

با پرنده انتحاری سپاه آشنا شوید +عکس

در گذشته عملیات‌های انتحاری توسط انسان‌ها و یا همان‌طور که در جریان جنگ تحمیلی توسط جمهوری اسلامی ابداع شد، از طریق قایق‌های تندرو انجام می‌شد اما امروز پهپادها علاوه بر انهدام اهداف از طریق بمب یا موشک، می‌توانند در یک عملیات انتحاری، توسط هدایت‌گرانی که کیلومترها آن طرف‌تر فقط نظاره‌گر عملیات هستند، خود را به بدنه اهداف مهم بکوبند و آن هدف را منهدم کنند.

اصولاً پهپادهای انتحاری با حمل مقدار زیادی از مواد منفجره خاص، در صورت تصمیم هدایت‌گر، خود را به اهداف کوبیده و بلافاصله منفجر می‌شوند. اگرچه هزینه این کار (انهدام پهپاد) شاید زیاد به نظر برسد اما داشتن این جنس از پهپادها، در جنگ‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، به‌طور مثال اصابت یک پهپاد انتحاری با بدنه و یا کابین هدایت یک ناو هواپیمابر در جریان یک جنگ و یا برخورد یک پهپاد انتحاری به رادارهای یک ناوشکن (رادار اصلی و یا رادار کنترل آتش)، می‌تواند به‌طور کامل آن ناو را از کار بیندازد و یا به‌مدت طولانی در انجام مأموریتش وقفه ایجاد کند.

یسیر، یک پهپاد کوتاه‌برد نیروی زمینی ارتش است که با حضور امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش رونمایی شد. به‌‌گفته فرمانده نیروی زمینی ارتش، پهپاد "یسیر" از قابلیت پروازی بالایی برخوردار بوده و به تولید انبوه نیز رسیده است، سقف پروازی ۱۵هزار پا، مداومت پروازی هشت‌ساعته و پرواز تا شعاع ۲۰۰ کیلومتر در اجرای پروازهای عملیاتی، از مهمترین ویژگی‌های این پهپاد است. یسیر همچنین از طریق ارتباط با ایستگاه‌های کنترل زمینی متحرک، کنترل می‌شود.

با پرنده انتحاری سپاه آشنا شوید +عکس

این پهپاد به‌دست متخصصان کشورمان ساخته شده و از طریق لانچر (سکوی پرتاب) به پرواز درآمده و از طریق چتر نیز بازیابی می‌شود. یسیر، مجهز به دوربین‌های شناسایی با فناوری روز دنیا بوده و سبک‌وزنی، چالاکی و قدرت تحرک بالا، از دیگر ویژگی‌های این پرنده بدون سرنشین است.

این پهپاد در شکل ظاهری بسیار به پهپاد اسکن ایگل که به عقاب جست‌وجوگر یا سایه آمریکایی مشهور است، شباهت دارد. یسیر از دُم "هشت‌شکل" و دماغه خاص پهپادهای اسکن ایگل آمریکایی و دوربین تعبیه شده در زیر دماغه، بهره می‌برد.

پهپاد اسکن ایگل، همان پهپادی است که آذر ماه سال ۹۱ گرفتار تور پدافند هوایی سپاه پاسداران شده و متخصصان سپاه توانستند که این پهپاد را سالم به زمین نشانده و چند هفته بعد، خط تولید آن را نیز راه‌اندازی کنند.

امیر پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش، پهپادهای انتحاری نزاجا را "بمب متحرک" توصیف کرده است، بمب‌هایی که با ورود یسیر به جمع‌شان، حالا قدرتمند‌تر و به‌روزتر شده‌اند.

با پرنده انتحاری سپاه آشنا شوید +عکس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تامکت

      درود بر رزمندگان اسلام ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج