۲۷۳۶۰۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

رضایت اپل از رکود بازار گوشی‌های هوشمند

واقعیت این است که بازار گوشی‌های هوشمند اشباع شده و روند فروش دچار رکود شده؛ انگار تنها راه چاره در به روز کردن بازار است.

مجله دیجی کالا - فرزانه احسانی مؤید: از زمانی که گوشی‌های هوشمند وارد بازار شده، همیشه رشد چشمگیری داشته، به شدت مورد استقبال مردم بوده و در طول دهه‌ی گذشته فراوان خریداری شده است. در کل باید گفت که سرمایه و نوآوری عظیمی در این بین رد و بدل شده است. اما حالا سایت آماری IDC اعلام کرده که از زمان رونمایی این تکنولوژی تا کنون، برای اولین بار است که در سال ۲۰۱۵ گوشی‌های هوشمند درصد رشد تک‌رقمی را تجربه کرده‌اند. انگار هرکس که گوشی هوشمند می‌خواسته، آن را تهیه کرده و حالا دیگر تقاضایی برای این گوشی‌های هوشمند نیست. پارادوکس قضیه این‌جاست که این به نفع اپل تمام می‌شود.

رضایت اپل از رکود بازار گوشی‌های هوشمند

همین منبع آماری اعلام کرده که محموله‌ی ارسالی اپل به نقاط مختلف دنیا در سال ۲۰۱۵ رشد ۹.۸ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است؛ یعنی ۱.۴۳ میلیارد دستگاه بیش‌تر. اما این هم هست که رشد فروش اپل در منطقه‌ی آسیا پسیفیک، آمریکای لاتین و اروپای غربی کاهش داشته است.


پیش‌بینی‌ها در مورد آینده‌ی بازار و گوشی‌ها بحث داغ این روزها است. در حالی که چندی پیش منبع آماری IDC گفته بود احتمالا در آینده‌ی نزدیک سیستم عامل اندروید بیش از 80 درصد بازار را در اختیار می‌گیرد و iOS کم‌تر از 20 درصد را، حالا صحبت از سیطره‌ی انواع گوشی‌های موبایل در آینده‌ی نزدیک بازار جهانی مطرح است.

پیش‌بینی می‌شود فروش گوشی‌هایی که با ویندوز فون و سایر سیستم‌عامل‌ها کار می‌کنند هم در آینده سیر نزولی پیدا می‌کنند. واقعیت این است که بازار گوشی‌های هوشمند اشباع شده و روند فروش دچار رکود شده؛ انگار تنها راه چاره در به روز کردن بازار است.

اما دلیل این تغییر چیست؟ این را باید در بازار چین جست‌وجو کرد که در حال تغییر است.

چین حدود یک سوم گوشی‌های هوشمند بازار جهان را تامین می‌کند و به این دلیل قادر هست که جهت و روند بازار را تغییر بدهد.

«آنتونی اسکارسلا» (Anthony Scarsella)، یکی از مدیران تیم تحقیق روی گوشی‌ها در IDC در این رابطه می‌گوید: "در سال‌های قبل کاربرانی که گوشی‌های feature phone می‌گرفتند، همان‌هایی بودند که شروع کردند به خرید گوشی‌های هوشمند. حالا جهت‌گیری جدید را بازار چین تعیین می‌کند."


این تغییر به منطقه‌های دیگر هم سرایت کرده: خاورمیانه و آفریقا در طول سال ۲۰۱۵ شاهد بیش‌ترین پیشرفت بوده‌اند. محموله‌های مربوط به این کشورها به طور میانگین سالانه ۵۰ درصد رشد داشته که این رقم حتی از بازارهای بسیار پرفروش هند و اندونزی هم بیش‌تر است.

اسکارسلا عقیده دارد که گوشی‌های هوشمند ارزان قیمت باید در بازارهای معمولی جهان باقی بمانند. اما در بازارهای پیشرفته‌تر و بزرگ‌تر، تولیدکنندگان مجبور به اتخاذ راهکارها و شیوه‌هایی در سرمایه‌گذاری هستند که کاربران را ترغیب به خرید کند؛ کاری شبیه به استراتژی فعلی اپل در به روز کردن مداوم گوشی‌های آیفون‌اش در آمریکا.

همه‌ی این‌ شواهد گویای این مطلب هستند که اپل باید با دم‌اش گردو بشکند. به علاوه گزارش رسیده که این شرکت در آخرین فصل مالی رشد ۹۹ درصدی فروش را نسبت به سال گذشته‌ی خود داشته. ضمن آن‌که در این انتقال به تکنولوژی شبکه‌های ارتباطی ۴G در آمریکا هم پتانسیل زیادی برای برگرداندن توجه کاربران گوشی هوشمند به سمت دامنه‌ی اپل پیدا شده است.

خب، پس حتی وقتی بازار رو به رکود یا سقوط می‌رود، بعضی‌ها مثل اپل هیچ جای نگرانی ندارند. این شرکت‌های کوچک و ضعیف هستند که باید بترسند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج