جاباما
۲۷۵۳۸۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

نامزدهای خرس طلای جشنواره برلین

فهرستی از پنج فیلم رقابتی و سه فیلم بخش نمایش‌های ویژه، شصت و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین اعلام شد.

خبرگزاری ایسنا: فهرستی از پنج فیلم رقابتی و سه فیلم بخش نمایش‌های ویژه، شصت و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین اعلام شد.

مسئولان برگزاری شصت وششمین جشنواره فیلم برلین یکی از مهمترین رویدادهای سینمایی جهان، فهرستی اولیه از پنج فیلم حاضر در بخش رقابتی این رویداد سینمایی را به همراه سه فیلم بخش نمایش‌های ویژه جشنواره را منتشر کردند.

پنج فیلمی که تاکنون به عنوان نامزدهای خرس طلای برلین شناخته شده‌اند، همگی اولین نمایش جهانی خود را در این رویداد سینمایی تجربه خواهند کرد و شامل این فیلم‌ها می‌شوند:

فیلم‌ «نابغه» اولین تجربه بلند سینمایی «مایکل گرندج» کارگردان سرشناس تئاتر انگلیس با بازی «کالین فرث»، «جود لا»، «نیکل کیدمن»، «گای پیرس»، «لائورا لینی» و «دومنیک وست»، بر اساس فیلمنامه اقتباسی نوشته «جان لوگان» نویسنده فیلمنامه «سقوط آسمانی»، روایتگر داستان رابطه میان «توماس وولف» چهره‌سرشناس ادبی با بازی «جود لاو» و «مکس پرکینز» دبیر معروف انتشارات «اسکرایبنر» با بازی «کالین فرث» است.

نامزدهای خرس طلای جشنواره برلین

فیلم «ویژه نیمه شب» ساخته «جف نیکلز» یکی دیگر از فیلم‌های بخش رقابتی جشنواره برلین ۲۰۱۶ خواهد بود که داستان پدر و پسری است که پس از پی بردن به قدرت‌های ویژه پسر فرار می‌کنند. در این فیلم «مایکل شنون»، «جوئل ادگارتون»، «کریستین دانست»، «آدام درایور» و «سم شپرد» ایفای نقش کرده‌اند.

«الکس گیبنی» سازنده مستندهای جنجالی «دروغ آرمسترانگ» و «پاک شدن: ساینتالوژی و زندان یک عقیده»، با اولین نمایش فیلم جدیدش با عنوان «روزهای صفر» در بخش رقابتی جشنواره برلین حضور خواهد داشت.

«تنها در برلین» ساخته «وینسنت پرز» کارگردان فرانسوی با بازی «برندون گلیسون»، «اما تامپسون» و «دنیل برول» دیگر فیلم رقابتی برلین ۲۰۱۶ است که اقتباسی از رمان کلاسیک نوشته «هانس فالادا» در سال ۱۹۷۴ و روایتگر داستان واقعی زوجی است که مجموعه‌ای از اعتراض‌های ناشناس را در جریان جنگ جهانی دوم علیه نازی‌ها ترتیب می‌دهند.

پنجمین و آخرین فیلمی که تاکنون در فهرست نامزدهای خرس طلای برلین قرار گرفته است، درام کانادایی «بوریس بدون بئاتریس» ساخته «دنیس کوته» است.

سه مستند نیز تاکنون در برنامه نمایش ویژه جشنواره برلین گنجانده شده‌اند که شامل مستند جنجالی «مایکل مور» تحت عنوان «مکان حمله بعدی کجاست»، «موسیقی غریبه ها: یو-یو ما و گروه جاده ابریشم» به ساخته «مورگان نویل» کارگردان برنده اسکار مستند «۲۰ قدم تا آزادی» و همچنین مستند «فصول در کوئینسی: چهار پرتره از جان برگر» به کارگردانی مشترک «کالین مک‌کیب»، «کریستوفر راث»، «بارتک زیادوس» و «تیلدا سوئینتون» است.

شصت و ششمین دوره جشنواره فیلم برلین از تاریخ ۱۱ فوریه (۲۲ بهمن) با حضور «مریل استریب» بازیگر برنده سه جایزه اسکار هالیوودی در راس هیات داوران با نمایش فیلم «درود بر سزار» ساخته جدید «برادران کوئن» آغاز به کار می‌کند و تا ۲۱ فوریه (دوم اسفند) ادامه خواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج