۲۷۵۷۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

چند توصیه برای گلگاری در آپارتمان

آپارتمان نشین ها این روزها از نعمت گل و گیاه بی بهره نیستند. ترتیب کار مثل باغچه داری است فقط در مقیاسی کوچک تر.

چند توصیه برای گلگاری در آپارتمان

ماهنامه کوچه ما: بهار که از راه می رسد، خیلی ها هستند که باغچه تکانی می کنند تا پذیرای گل های بهاری باشند. برای این کار باید از قبل برنامه ریزی کرد. به خاک و کود باغچه رسید و زیر و رویش کرد. کاشت «نشا» یا بذر گیاهان و گل ها هم آداب خودش را دارد. البته برای گلکاری حتما لازم نیست باغچه و حیاط داشته باشید.

چند توصیه برای گلگاری در آپارتمان

آپارتمان نشین ها هم این روزها از نعمت گل و گیاه بی بهره نیستند. ترتیب کار مثل باغچه داری است فقط در مقیاسی کوچک تر. گل های بهاری توی جعبه منتظر نشسته اند تا در گلدان ها جا بگیرند و پشت پنجره آپارتمان ها زندگی تازه ای را شروع کنند.

چند توصیه برای گلگاری در آپارتمان

پامچال

چند توصیه برای گلگاری در آپارتمان

پامچال ها با گل های متنوع و رنگارنگ به صورت نشاهای آماده، در دسترس هستند. کافی است یک جعبه گل آماده را از بیرون بخرید و بعد در خانه برای خودتان گلدان های زیبایی بسازید. اگر پامچال های گل داده و کاشته شده در جعبه را خریده اید برای جدا کردنش از جعبه و انتقال به گلدان چند نکته را باید مد نظر داشته باشید.

اول این که باید به گل های توی جعبه آب کافی بدهید تا خاکش نرم و مرطوب شود و راحت بتوانید گل ها را با ریشه های شان از خاک جدا کنید.

باید از قبل داخل گلدان هم قدری کود برگ یا کود حیوانی پوسیده بریزید و بعد خاکش را زیر و رو کنید تا کاملا یکدست بشود. برای آماده کردن خانه جدید گل پامچال تان، ابتدا روی خاک توی گلدان، گودال های کوچکی به اندازه و حجم ریشه های گل ایجاد کنید و بعد پامچال را به خانه جدیدش دعوت کنید. گل های پامچال در بهار شکوفا می شوند اما در کنار غنچه ها همیشه چند برگ مزاحم هست که باید خیلی زود آنها را بچینید.

اگر خواستید گلدان گل پامچال تان را عوض کنید و در گلدان بزرگتری آن را بکارید، بهتر است صبر کنید تا زمان «گل دهی» تمام شود، بعد اقدام به این جابجایی کنید. پامچال گیاه کوچکی است و به آب زیاد و روشنایی کافی نیاز دارد اما پامچال آپارتمانی بهتر است در سایه آفتاب قرار بگیرد. از مرطوب کردن محیط هم دریغ نکنید که رطوبت نسبتا زیاد محیط به سلامت گل تان کمک می کند.


بنفشه

چند توصیه برای گلگاری در آپارتمان

بنفشه ها در همه اوقات سال گل می دهند اما اوج کارشان بهار است. در رنگ های مختلف توی جعبه ها نشسته اند تا با چیدن چند رنگ از آنها کنار هم در یک گلدان، جلوه تازه ای را به منزل بهاری تان بدهید. اگر می خواهید در یک گلدان نسبتا بزرگ چند رنگ بنفشه بکارید، بهتر است فاصله ۱۰ سانتی میان آنها را رعایت کنید تا گل های شان فضای کافی برای رشد کردن داشته باشند.

با در نظر گرفتن رنگ دکوراسیون منزل می شود خیلی راحت بنفشه ها را هماهنگ با رنگ محیط انتخاب کرد. دست تان هم باز است چون این گل ۱۵ مدل مختلف دارد. آب کافی و نور مستقیم اما ملایم بهترین کار برای افزایش طول عمر گل های بنفشه است. اگر حسابی مراقبش باشید گل هایش حالا حالاها می مانند چون بنفشه در مقابل سرما گل مقاومی است.

اگر بنفشه های ریز گیرتان آمد، بهترین کاری که می توانید برای کاشت آنها در آپارتمان تان بکنید این است که در گلدان ها یا کاسه های آویزی آنها را بکارید. این نوع از بنفشه ها ساقه های بلندتری دارند و گل های شان از کاسه آویزان می شود و بیرون می افتد.


سنبل

چند توصیه برای گلگاری در آپارتمان

بنفش، آبی، سفید و صورتی؛ اینها رنگ های گلی هستند که جایش سر سفره هفت سین است؛ گلی که در خیلی از فرهنگ ها آن را نماد تولد دوباره می دانند. سنبل یک گیاه پیازی است. جای آفتابی یا نیم سایه با خاک سبک که زهکش خوبی داشته باشد، مناسب حالش است.

ریشه هایش نباید بدون آب بمانند. بنابراین مکان مرطوب بهترین جا برای سنبل ها است. اسپری کردن آب روی آن کار آبرسانی را بهتر انجام می دهد اما زیر نور مستقیم آفتاب هرگز این کار را نکنید چون خطر آفتابسوز شدن و زرد شدن گل ها و نوک برگ ها، گل تان را تهدید می کند.

برای جابجایی گل ها از گلدانی که خریده اید به مکان مورد نظرتان، در صورت داشتن پوستی حساس بهتر است حتما از دستکش استفاده کنید چون گل هایش اسید اوکزالیک دارند و ممکن است پوست را اذیت کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج