۲۷۶۳۳۲
۲ نظر
۵۰۲۲
۲ نظر
۵۰۲۲
پ

هند را باید دید!

سفر به هندوستان تجربه متفاوتی را پیش روی مشتاقان تاریخ و طبیعت می گذارد. ایالت های بیست و هشت گانه هند هرکدام بیش از ده ها جاذبه توریستی در خود دارند.

هفته نامه اوقات خوش: سفر به هندوستان تجربه متفاوتی را پیش روی مشتاقان تاریخ و طبیعت می گذارد. ایالت های بیست و هشت گانه هند هرکدام بیش از ده ها جاذبه توریستی در خود دارند با شهرهایی که برای هر کدام از آنها به زمانی بیش از یک هفته برای بازدید نیاز است. این کشور از مهم ترین مقاصد توریستی جهان محسوب می شود و از اکناف عالم به آن سفر می کنند. هند جاهای دیدنی بسیار دارد. از این رو باید با یک نقشه از قبل طراحی شده به این سرزمین پا بگذارید تا جایی از قلم نیفتد.

مدرن سنتی

هند را باید دید!

دهلی نو پایتخت هند و ترکیبی از بافت قدیم و جدید شهری و مرکز فرهنگ ها و مذاهب گوناگون است و به خاطر معماری و شهرسازی به سبک بریتانیایی اش شهرت جهانی دارد. دهلی نو در اصل منطقه ای شهری درون کلان شهر دهلی است. دهلی با قدمتی افزون در ۵۰۰۰ سال به همراه دمشق و بنارس از قدیمی ترین شهرهای جهان محسوب می شود. این شهر تاکنون ۱۱ بار ویران و از نو ساخته شده است. دهلی آمیخته ای از مذاهب و قوم ها و فرهنگ های مختلف است که در یک جا جمع شده و جامعه ای سنتی و مدرن را تشکیل می دهند. شهر دهلی دارای اماکن تاریخی و گردشگری فراوانی است که طی قرن ها در این شهر ساخته شده است.

قلعه سرخ، مسجد جامع دهلی، آرامگاه همایون، درگاه نظام الدین، بنای یادبود گاندی، دروازه هند، موزه های ملی، مکان های مقدس اسلامی (مسجد جامع، مناره کوتاه...)، معابد هندی، معبد لاکسی، معبد آکشاردام، پارک های سبز و قلعه ها و مکان های تاریخی و بازارهای محلی از جمله دیدنی های این شهر هستند.


آرامگاه تاج محل

هند را باید دید!

آگرا یکی از دیدنی ترین و جذاب ترین شهرهای هندوستان است. مهرماه تا فروردین، مناسب ترین شرایط آب و هوایی برای سفر به شهری است که آرامگاه تاج محل به عنوان یک شاهکار معماری ایرانی به شمار می رود. با این وجود تاج محل تمام دیدنی آگرا نیست و دیدنی های دیگری همچون آرامگاه اعتمادالدوله، مسجد جامع آگرا و باغ مریم میزبان گردشگران هستند.

تاج محل در آگرا، مقبره ای از سنگ مرمر سفید است که به دستور امپراتور مغول، «شاه جهان» برای یادبود همسر مورد علاقه اش ساخته شده است. این مکان که «اشک بر گونه ابدیت» نیز نامیده می شود، یکی از جاذبه های توریستی بزرگ در هند است. علاوه بر مقبره سنگ مرم سفید رنگ، گنبد تاج شامل چندین ساختمان زیبای دیگر، استخر و باغ زینتی مملو از درختان گل و بوته است.


شهر صورتی

هند را باید دید!

جیپور نیز یکی دیگر از شهرهای دیدنی هندوستان است که در شمال غربی این کشور واقع شده و به شهر صورتی شهرت دارد. این شهر از معروف ترین نقاطی است که حدود ۳۰۰ سال پیش تاسیس شده که یقینا از دیدن معماری شهری منظم و منسجم آن لذت خواهید برد.

مکان های دیدنی متعددی از جمله محل هاوا، قلعه اکبر، جانتار مانتار، سالن آلبرت، کاخ رمباغ، جال محل، کاخ ماهاراجه، کاخ ماهارجه جیپور و... و اجرای فستیوال های متعدد در این شهر و سبک معماری و شهرسازی منحصر به فرد آن از مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر به شمار می رود.


شهر شگفتی ها

هند را باید دید!

بمبئی شهر رویاهاست، شهری که هرگز نمی خوابد؛ این شهر تعاریف متعددی دارد. اما احتمالا مناسب ترین تعریف این است که بمبئی، پایتخت تجاری هند است. اغراق آمیز نیست که می گویند بمبئی افسون طبیعی خاصی دارد که بازدیدکنندگان را از هند و خارج از کشور جذب می کند. با این حال، دلیل دیگری که بمبئی را آنچه هست می سازد، بالیوود است؛ لبریز از رستوان ها، باشگاه ها و جاذبه های توریستی.

بمبئی شهر همیشه در خاطر با اینکه یکی از مراکز مهم تولید ثروت در هندوستان است، اما بیشترین جمعیت زاغه نشین را دارد. بمبئی تنها شهر هند است که بیشترین مسافرانش، قبلا هم به آن جا سفر کرده اند؛ فراموش نکنید که یک بار دیدنش کافی نیست.


ویترین گردشگری هندوستان

هند را باید دید!

گوا، یکی از شهرهای مهم و توریستی هندوستان و ویترین گردشگری این کشور به شمار می رود، زیرا یکی از زیباترین و پاکیزه ترین شهرهای این کشور پهناور است. طبیعت گوا با تپه های سرسبزش کنار رودهای فراخ با کشتزارهای برنج، نخل های فراوان و دیگر درختان گرمسیری مناظر بکر و چشم نوازی را ایجاد کرده است. وسیع ترین سواحل و مراکز تفریحی ساحلی هند هم در گوا قرار دارند. این شهر سالانه از صدها هزار گردشگر داخلی و خارجی پذیرایی می کند.

غذاهای گوا که از جذاب ترین قسمت های سفر به گوا محسوب می شود، بسیار معروف بوده و مخلوطی است از غذاهای پرتغالی، جنوب هند و غربی اما به دلیل حضور همیشگی گردشگران، غذاهای متنوعی در جای جای شهر در دسترس هستند. گوا یکی از معدود مکان های هند است که اغلب رستوران های آن گوشت گاو هم سرو می کنند.


ملکه تپه های سبز

هند را باید دید!

یکی از زیباترین مناطق گردشگری هند در ایالت تامیل نادو در جنوب این کشور واقع شده، شهر رویایی اوتی که با عنوان ملکه تپه های سبز شناخته می شود.

جنوب هند با شکوه طبیعت و مناظر شگفت انگیز و چشم نوازش برای ما ایرانی ها کمتر شناخته شده است. اما اگر منصف باشیم جنوب هند نیز از حیث زیبایی، مناظر بکر طبیعی و امکانات گردشگری می تواند مقصد مناسب ترین برای گردشگران ایرانی باشد و بسیاری از مشکلات شهرهای شمالی هند کمتر به چشم می خورد.

جادیه میسور- اوتی یکی از زیباترین جاده هایی است که در خواب هم نمی بینید. سراسر این جاده کوهستانی و زیبا از جنگل های بکر و طبیعی می گذرد و شما فرصت دیدن انواع جانوران و حیوانات وحشی را خواهید داشت. بدون اغراق در این سفر شما فرصت دیدن فیل های جنگلی، انواع گونه های میمون، انواع گوزن و آهو و... را دارید.


بهترین و بدترین جنبه هند

هند را باید دید!

بنارس (Varanasi) واقع در سواحل رودخانه گنگ، شهری مقدس برای هندوها، بودایی ها و چینی ها است و همچنین یکی از قدیمی ترین شهرهای مسکونی در جهان است. بنارس نشان دهنده بهترین و بدترین جنبه هند است و می تواند کمی خسته کننده باشد. زمانی که زائران به انجام عبادات خود در رودخانه گنگ در طلوع آفتاب می پردازند، صحنه هایی بدیع برایتان رقم می خورد.


معبد طلایی آمریتسار

هند را باید دید!

دربار صاحب که به عنوان معبد طلایی نیز شناخته می شود، یکی از جاذبه های توریستی در آمریتسار ایالت پنجاب و مهم ترین مکان مذهبی برای سیک ها است. ساخت و ساز این معبد توسط جی گورو در قرن شانزدهم آغاز شد. در قرن نوزدهم، مهاراجه رانجیت طبقات فوقانی معبد را با طلا پوشاند. این معبد خیره کننده که همیشه پر از هزاران نفر زائر از سراسر هند است، یکی از معبدهای زیبا در جهان محسوب می شود.


سینما از نوع هندی

مردم هند علاقه عجیبی به سینما دارند و همه عاشق سینما هستند و یک فیلم که اکران می شود مردم برای دیدنش صف می کشند و علاقه عجیبی به هنرپیشه ها دارند.

از آنجا که هند کشور تضادهاست، در کنار سالن های کوچک و روباز سینما، سالن های بزرگ و مجهزی هم دارد از جمله این سینماها می توان به پراسادز حیدرآباد، اشاره کرد که امکان تماشای فیلم روی بزرگ ترین پرده سینمایی آیمکس 3بعدی جهان با ابعاد 92 در 72 فوت را برای علاقه مندان سینه چاک سینمای هند فراهم می کند.

این سالن در ساختمانی 235 هزار مترمربعی چند منظوره واقع شده که علاوه بر سالن سینما، دارای چند فروشگاه فست فودی چند ملیتی، شهر بازی و یک فروشگاه بزرگ اغذبه و پوشاک نیز هست. پس یادتان باشد در سفر به هند دیدن یک فیلم هندی را در مهد آن تجربه کنید.


تحفه هند

هند را باید دید!

هند یک مرکز خرید معمولی مانند دیگر کشورها نیست بلکه جایگاه ویژه ای در قلب علاقه مندان خرید دارد. اگر قصد سفر به هندوستان دارید و فکرتان درگیر سوغات آوردن است اول و آخر دو تا چیز حتما از هند با خود بیاورید، ادویه و چای. توصیف چای هند را که حتما شنیده اید. این را هم گفته باشیم چای مشمول هزینه گمرک می شود، پس مراقب باشید به مشکل نخورید.

هند به سرزمین ادویه جات معروف است و واقعا هم درست است. چون به خاطر شرایط مختلف آب و هوایی در قسمت های مختلف کشور، بیشترین انواع ادویه جات را در جهان دارد و اگر بگوییم بهترین ادویه دنیا، بیراه نگفته ایم. البته تا جایی که می توانید خود گیاه ادویه رو بیاورید و ایران آسیاب کنید، به جز زردچوبه که ریشه آن خیلی سفت است و به خوبی آسیاب نمی شود.

صنایع دستی هند هم یکی از محبوب ترین سوغاتی هایی است که گردشگران خارجی خریداری می کنند. هنگام بازدید از هر شهر هند به بازارهای سنتی هند که صنایع دستی در آنجا موجود است بروید.

اگر به دنبال خرید هدیه یا سوغاتی برای خانم ها هستید ساری سنتی هند بهترین هدیه است که قطعا دوست خواهند داشت. ساری کالای اصلی مغازه های پوشاک مخصوص بانوان در هند به شمار می رود.

زیورآلات و عطر هم می توانند در سبد سوغاتی های شما قرار بگیرند. ضمن اینکه روغن نارگیل هم هدیه خوبی است.


توصیه های سفر

هند را باید دید!

• در هند دنبال تاکسی نباشید، چون علاوه بر اینکه به سختی گیر می آید، خیلی هم گران است. توصیه می کنیم برای رسیدن به مقصد از اتو ریکشا یا توک توک استفاده کنید، فقط قبل از سوار شدن حتما سر قیمت توافق کنید.

• در هند چانه زدن عمل رایجی است، پس تا جایی که راه دارد سر قیمت بحث کنید. توصیه دیگر اینکه در روزهای اول زیاد خرید نکنید و تا می توانید قیمت کنید.

• برخی حیوانات نظیر گاو، میمون، طاووس و موش و همین طور برخی اشجار نظیر درختی به نام«بی بل» به دلیل پیوندی که با خدایان هندوها دارند، مقدس و محترم شمرده می شوند، بنابراین حتما رعایت کنید.

• هندوستان که بروید متوجه خواهید شد که در بعضی جاها خیلی هم بهداشت رعایت نمی شود و صحنه هایی پیش روی تان قرار می گیرد که عمرا مشابه اش را جایی دیده باشید. استفاده از مکان های عمومی، از کوچه و خیابان گرفته تا کنار جاده و مراکز خرید و فضای باز محلی به جای دستشویی رایج است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی جالب بود ممنون ولی وسع من تا کرج هست

    • میثم

      چقد خوب که این مطلب توصیه های سفر داشت, در راهنماهای فارسی غالبا به این بخش توجهی نمیشود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج