جاباما
۲۷۷۷۴۲
۲ نظر
۵۰۲۴
۲ نظر
۵۰۲۴
پ

با دمنوش‌های گیاهی به جنگ آنفلوآنزا بروید

هیچ نوشیدنی مثل یک دمنوش خوشمزه و داغ، حال آدم سرماخورده را دگرگون نمی‌کند. با دمنوش‌های گیاهی به جنگ سرماخوردگی و آنفلوآنزا و عوارض شایع زمستان بروید.

مجله سیب سبز - رزیتا اشتری: هیچ نوشیدنی مثل یک دمنوش خوشمزه و داغ، حال آدم سرماخورده را دگرگون نمی‌کند. نوشیدنی که شاید بعد از سرماخوردگی و آنفلوآنزا و بعد از خوردن هزار جور قرص و شربت، انتخاب آخر می‌شود و کارش را به‌درستی انجام می‌دهد و درست می‌رود همان‌جا؛ همان‌جایی که باید برود و درمان کند.

با دمنوش‌های گیاهی به جنگ آنفلوآنزا بروید

اگر از سرماخوردگی و آنفلوآنزا عاجز هستید و دلتان می‌خواهد بدون قرص و شربت شیمیایی حال‌تان خوب شود، به توصیه‌های درمانگران طب سنتی توجه کنید. دکتر سعید صانعی، مشاور گیاه‌درمانی ۴دمنوش ویژه معرفی می‌کند که می‌توانید با آنها به جنگ سرماخوردگی بروید.

یک دمنوش جادویی

دمنوشی برای سرد مزاج‌‌ها

افرادی که مزاج سردی دارند سرماخوردگی‌شان با آبریزش بینی، خواب‌آلودگی، لرز و دمای پایین بدن همراه است. بهترین دمنوش‌ها برای این دسته از افراد دارچین، زنجبیل و نعناع است.

با دمنوش‌های گیاهی به جنگ آنفلوآنزا بروید

مواد لازم:

  • چوب دارچین: ۲عدد کوچک
  • برگ نعناع: ۳ تا ۴عدد
  • زنجبیل تازه: یک قاشق چای‌خوری
  • برگ آویشن: ۲ تا ۳عدد

طرز تهیه:

همه این مواد را با آب دم کنید و بعد از دم کشیدن آن را صاف کرده و بنوشید. انتخاب با خودتان است؛ هم می‌توانید هر یک از این مواد را به‌طور جداگانه دم و میل کنید یا هر سه مورد را با هم ترکیب و دم کنید. آویشن برای درمان سرفه بسیار موثر است. اگر دوست دارید کمی دمنوش‌تان را شیرین کنید، توصیه می‌شود از نبات استفاده کنید. این دمنوش را چهاربار در روز بنوشید.


معجونی برای کاهش خشکی چشم

توصیه می‌شود افرادی که طبع گرمی دارند با نبات دمنوش‌های خود را شیرین نکنند و به‌جای آن از شکر استفاده کنند. این دمنوش را در چهار نوبت در طول روز بنوشید.

دمنوشی برای گرم مزاج‌ها

افراد گرم مزاج در مواقع سرماخوردگی بیشتر با تب، گلودرد، سرخی صورت و چشم و سرفه‌های خشک مواجه هستند. اما با کمک دمنوشی که معرفی می‌شود، می‌توان سرماخوردگی را در این افراد درمان کرد.

با دمنوش‌های گیاهی به جنگ آنفلوآنزا بروید

مواد لازم:

  • گل‌گاوزبان: یک چنگه (زمانی که گل‌ها حجیم و پوک باشند از قاشق استفاده نمی‌شود بلکه از واحد چنگه استفاده می‌شود. چنگه یعنی یک مشت بسته)
  • لیموعمانی: یک تا دو عدد (بهتر است روی لیموها چند عدد سوراخ کوچک ایجاد کنید)
  • گل‌ بنفشه: یک چنگه
  • گل پنیرک: یک چنگه

طرز تهیه:

گل پنیرک برای سرفه‌های خشک بسیار مفید است. همچنین افرادی که براثر سرماخوردگی دچار سوزش و خشکی پوست، چشم و بینی می‌شوند، می‌توانند از فواید گل بنفشه در این زمینه بهره‌مند شوند.


دمنوشی برای تسکین بدن‌درد

در مواقعی که به آنفلونزا دچار شدید، بهتر است تا جایی که امکانش هست این دمنوش را در طول روز بنوشید تا کوفتگی و دردهای عضلانی خود را تسکین دهید.

درد بدن را فراموش کنید

بهتر است بدانید که انواع آنفلوآنزاها معمولا طبع گرمی دارند. با این حال توصیه می‌شود در این دوران یعنی زمان ابتلا به آنفلوآنزا از این دمنوش بیشتر استفاده کنید.

با دمنوش‌های گیاهی به جنگ آنفلوآنزا بروید

مواد لازم:

  • گل ختمی: یک چنگه
  • گل پنیرک: نصف چنگه
  • گل بنفشه: یک چنگه
  • چوب دارچین: نصف قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

اگر بدن درد شدید دارید برای کنترل این مشکل، می‌توانید از آب کدوحلوایی هم کمک بگیرید (کدوحلوایی را با پوست در مخلوط‌کن بریزید و آب آن را بنوشید). همچنین می‌توانید برای کاهش بدن درد، با روغن گل بنفشه یا روغن سرخ بدن خود را ماساژ دهید. همان‌طور که گفته شد چون طبع آنفلوآنزا گرم است، بهتر است به‌جای شکر از نبات برای شیرین کردن دمنوش استفاده شود.


شربت گلاب و تخم بالنگو

آنفلوآنزا بیماری است که با بدن درد شدید، تب، سرفه‌های خشک و حتی تهوع و استفراغ همراه است. برای دفع سموم می‌توانید از نوشیدنی تخم بالنگو و شربت گلاب استفاده کنید.

تخم بالنگو؛ بهترین درمان آنفلوآنزا

با دمنوش‌های گیاهی به جنگ آنفلوآنزا بروید

مواد لازم براي ۸ تا ۱۰ليوان:

  • شکر: ۶پيمانه
  • آب: ۳پيمانه
  • گلاب: یک‌پيمانه
  • تخم بالنگو: ۷ تا ۸قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

6پيمانه شکر را با 3پيمانه آب در قابلمه بريزيد و روي حرارت ملايم بگذاريد تا شکر کاملا حل شود. سپس گلاب را به آن اضافه کنید. در آخر تخم بالنگو را به شربت اضافه کنید و بگذارید حل شود. این نوشیدنی باعث می‌شود سموم بعد از مدتی از بدن خارج شود.


طریقه درست‌کردن دمنوش

برای دم کردن گیاهان دارویی توصیه می شود؛ گیاه یا ترکیب گیاهی مورد نظر را در قوری استیل به‌همراه آب بریزید و بگذارید بین یک تا دو دقیقه بجوشد. بعد از زمان اعلام شده توصیه می شود قوری را روی کتری قرار دهید و بگذارید به آرامی تا ۲۰دقیقه گل‌ها دم بکشند.

اما به طور کلی باید بدانید که گل ها نباید بیش از اندازه دم بکشند زیرا در این صورت خواص زیادی از آن ها باقی نماند. به خصوص در مورد دم کشیدن گل گاوزبان هم توصیه می‌شود این گیاه بیشتر از یک الی دو دقیقه جوشانده نشود. در صورتی که برخی از افراد به اشتباه فکر می کنند جوشاندن زیاد گل ها تاثیر مثبتی دارد.

با دمنوش‌های گیاهی به جنگ آنفلوآنزا بروید

زنجبیل را در روزهای سرماخوردگی فراموش نکنید

افرادی که مزاج سردی دارند اغلب در مواقع سرماخوردگی دچار ضعف بدنی همراه با آبریزش بینی و گلو‌درد می‌شوند. این گروه غالبا به‌دلیل سرد مزاجی تب ندارند و برعکس بیشتر دچار لرز می‌شوند. زنجبیل می‌تواند در این شرایط نقش بسزایی داشته باشد. زنجبیل با طبع گرمی که دارد در بدن فرد گرما ایجاد می‌کند و باعث می‌شود فرد عرق کند که یکی از راه‌های خروج سموم از بدن، عرق کردن است.

زنجبیل را می‌توانید به دو صورت استفاده کنید، اگر طعم آن زیاد باب میل‌تان نیست، اما می‌خواهید از خواص آن برخوردار شوید، توصیه می‌شود زنجبیل تازه رنده شده را همراه با چای ساده دم کنید. اما بهترین نوع مصرف زنجبیل در زمان‌های سرماخوردگی به این صورت است که ۱۵گرم زنجبیل را در آب جوش بریزید و بگذارید در قوری حدود نیم ساعت بجوشد. بعد از نیم ساعت توصیه می‌شود روزانه سه وعده از این دم کرده بنوشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقدر بجا تمام این دمنوشها برای سرماخوردگی وآنفلونزا معجزه می کنند بشرطی که در روز جند بار بخوریم .بخصوص دمنوش گل گاوزبان و لیمو عمانی و یا سنبل الطیب با لیمو عمانی -

    • ساغر جلیلی

      مرسی بابات تمام این دمنوش های گیاهی واقعا اثر داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج