۲۷۸۰۲۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

توصیف بنا از مسابقات جام باشگاه‌های جهان

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی با انتقاد از برگزاری جام باشگاه‌های جهان، این رقابت‌ها را به ضرر تیم ملی دانست و گفت که این مسابقاتِ سطح پایین، زمان را از او گرفته است.

خبرگزاری تسنیم: محمد بنا درباره سطح رقابت‌های کشتی فرنگی باشگاه‌های جهان گفت: با توجه به اینکه تیم‌های خارجی در سطح بالایی شرکت نکرده بودند رقابت اصلی بین کشتی‌گیران داخلی بود.

وی درباره شکست کشتی‌گیران ملی‌پوش مقابل حریفانشان در لیگ جهانی عنوان کرد: بیشتر کشتی‌گیرانی که در این مسابقات به میدان رفتند نفراتی بودند که در اردوهای تیم ملی حضور داشتند. اینها داشته‌های کشتی فرنگی هستند که به خاطر مسائل مالی در این مسابقات به میدان رفتند.

بنا اضافه کرد: برای من این برد و باخت معیار نیست. اگر بخواهید خیلی ریز و فنی به این مسابقات نگاه کنید شکست اخلاقی مقابل عابدین‌زاده چیزی به ما اضافه نمی‌کند. امکان دارد در جام تختی نتیجه دیگری رقم بخورد چون کشتی‌گیرانی هستند که برد و باخت آنها ملاک انتخاب من نیست. با این حال برخی پیروزی‌ها مانند برد گرایی مقابل زیدوند خیلی من را خوشحال می‌کند. با اینکه همان طور که گفتم ملاک و معیار انتخاب من نیست اما این برد این را به ما می‌گوید که دست روی مهره اشتباهی نگذاشتیم و خوشحالم که یک کشتی‌گیر خوب دیگر به جمع ما اضافه شده است.

سرمربی تیم کشتی فرنگی گفت: شکست قادریان مقابل هدایی از جمله نتایجی بود که عجیب است. هدایی اعتراف کرد که حریفش را دو خم کرد اما دوربین آن را نگرفت و هدایی پیروز شد.

بنا تصریح کرد: در مجموع این مسابقات برای کشتی ما نتیجه منفی داشت چون در دوره‌ای از آماده‌سازی قرار داریم و با کمبود زمان مواجه هستیم و باید از لحظه لحظه زمان‌مان استفاده کنیم. این مسابقات هیچ اهمیتی ندارد و برای اینکه کشتی‌گیران از نظر مالی تامین شوند و می‌خواهند در ۸ ماه آینده آنها را تحت فشار قرار داده تا به خاطر بی‌پولی گلایه نکنند اجازه حضور آنها در لیگ جهانی را دادند. به همین دلیل ۶ روز اردوهای تیم ملی را از دست دادیم.

وی در پاسخ به این سوْال که آیا زمان برگزاری این مسابقات مناسب نبود یا اینکه نفس برگزاری لیگ درست نیست، اظهار داشت: من چه در گذشته و چه در حال حاضر نه به نحوه برگزاری لیگ به صورت قدیم اعتقاد داشتم و نه به صورت فعلی. با این حال اگر شرایط مناسبی وجود داشته باشد و از بُعد مالی به کشتی‌گیران کمک کند، لیگ داخلی بهتر از این است که مسابقاتی در این سطح ضعیف و پایین به عنوان باشگاه‌های جهان برگزار شود.

بنا ادامه داد: این مسابقات نوعی زمینه‌سازی است تا در آینده به رقابتی مانند جام جهانی تبدیل شود اما در جام جهانی تیم‌های ملی تمام دنیا شرکت می‌کنند ولی مگر در چند کشور تیم‌های باشگاهی در لیگ‌های کشورشان شرکت می‌کنند. به عنوان مثال قدرتمندترین لیگ بوندسلیگا است که هیچ تیمی از این مسابقات به جام باشگاه‌های جهان نیامد. همان طور که گفتم تنها فایده این رقابت‌ها کسب درآمد برای کشتی‌گیران بود.

سرمربی تیم ملی فرنگی یادآور شد: زمان فعلی زمان مناسبی برای روی تشک رفتن باباجان‌زاده نبود. اخلاقی هم ۲۰ روز پیش شکست خورده بود اما چون به پول برای خرید خانه نیاز داشت به او اجازه داده شد روی تشک برود. از سوی دیگر من نمی‌توانم کشتی‌گیری مانند کریمی‌فر را که حدود ۹۰ کیلوگرم وزن دارد سالی چند بار در مسابقات به میدان بفرستم.

بنا درباره مسابقات جام تختی گفت: علاوه بر این موارد، کشتی‌گیران ۲۰ روز دیگر باید در جام تختی هم به میدان بروند، نمی‌دانم ملاک چیست؛ انتخابی تیم ملی یا فرآیند است و باید همه را در نظر بگیرم.

وی درباره ترکیب تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: از زمانی که من در بزرگسالان مشهور شدم یک سال را نشان دهید که من با تیم اصلی‌ام به قهرمانی آسیا رفته باشم. همیشه ترکیبی از جوانان و کشتی‌گیران با تجربه که بیشتر نفرات دوم اوزان خود بوده را اعزام می‌کردم. نفراتی داریم که به راحتی می‌توانیم از آنها در قهرمانی آسیا استفاده کنیم. این موضوع تداخلی هم با کسب سهمیه ندارد. اگر کشتی‌گیری مانند سوریان را به مسابقات کسب سهمیه اعزام کنیم فردی مانند عبدولی را داریم که بسیار آماده نشان داده است. در اوزان دیگر هم چنین موضوعی صدق می‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج