جاباما
۲۷۹۶۵۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

مرگ ۱۷ مازندرانی بر اثر ابتلا به آنفلوانزا

مدیر گروه بیماری‎های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، مرگ ۱۱ مازندرانی را براثر ابتلا به بیماری آنفلوانزای خوکی (H۱N۱) تایید کرد و گفت: ۶ نفر نیز براثر آنفلوانزا جان خود را از دست دادند.

جام جم آنلاین: مدیر گروه بیماری‎های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، مرگ ۱۱ مازندرانی را براثر ابتلا به بیماری آنفلوانزای خوکی (H۱N۱) تایید کرد و گفت: ۶ نفر نیز براثر آنفلوانزا جان خود را از دست دادند.

فرهنگ بابامحمودی اظهار کرد: تا این ساعت، ۱۱ نفر در مازندران براثر ابتلا به بیماری آنفلوانزای خوکی جان خود را از دست دادند که ۹ مورد در مراکز زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران و دو نفر نیز در حوزه دانشگاه بابل جان خود را از دست داده‎اند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر این تعداد، ۶ نفر دیگر نیز بر اثر سرماخوردگی جان خود را از دست داده‌اند، افزود: نمونه آزمایش مرگ این افراد به‎علت آنفلوانزای خوکی، منفی بوده است.

رئیس گروه بیماری‎های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۲۳۰ بیمار مشکوک به آنفلوانزای خوکی در مراکز بیمارستانی ساری، بابل و تامین اجتماعی مازندران بستری هستند، افزود: مرگ‌هایی که اتفاق افتاده، بیشتر در بین افراد مسن بوده یا اینکه زمینه بیماری‎های عفونی و سخت را داشته‎اند و در دو مورد مرگی که بین جوانان گزارش شده، به‎دلیل استفاده از آنتی‎بیوتیک‎ها و کورتون بوده است.

این مسئول با تأکید بر اجتناب خودسرانه از مصرف آنتی‎بیوتیک‎ها و کورتون، گفت: بیماران باید در نخستین فرصت به پزشک خانواده خود مراجعه کنند زیرا مصرف خودسرانه این داروها منجر به ضعف سیستم بدن می‎شود.

بابامحمودی درباره شایعاتی مبنی بر قرنطینه کردن بیمارستان امام ساری، گفت: بیش از صددرصد سقف پذیرش را در بیمارستان امام داریم، لذا برای اینکه تخت کافی برای بیماران مشکوک به آنفلوانزا را در اختیار داشته باشیم؛ عمل‎های غیراورژانسی و غیرضرور را تا یک‎هفته به تأخیر انداختیم.

وی در پایان بار دیگر از مردم خواست تا بهداشت فردی به‌ویژه شست‎وشوی مرتب دست‎ها را رعایت کنند، اگر مبتلا به سرماخوردگی شدند در نخستین فرصت به پزشک خانواده خود مراجعه و داروها را به‎موقع مصرف و حتی‎الامکان از رفت به مدرسه یا محل کار برای چند روز اجتناب کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج