جاباما
۲۷۹۶۵۲
۵۰۴۸
۵۰۴۸
پ

آیا پنیر، اثر مخدر دارد

شباهت پنیر با مواد مخدر چیست؟

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که اثر پنیر بر روی مغز مشابه اثر مواد مخدر است. کازئین موجود در پنیر علت وابستگی به آن گزارش شده است.

وبسایت فرادید: نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که اثر پنیر بر روی مغز مشابه اثر مواد مخدر است. کازئین موجود در پنیر علت وابستگی به آن گزارش شده است.

شباهت پنیر با مواد مخدر چیست؟

به گزارش ایندیپندنت، دانشمندان به تازگی دریافتند که پنیر حاوی مواد شیمیایی است که در مواد مخدر اعتیادآور نیز وجود دارد. گروهی از پژوهشگران بر روی این موضوع کار کردند که چرا برخی از مواد خوراکی در مقایسه با موادی دیگر اعتیادآور هستند.

این گروه از دانشمندان با کمک مقیاس اعتیاد غذایی دانشگاه ییل که برای سنجش وابستگی فرد به مواد غذایی طراحی شده دریافتند که پنیر ماده‌ی خوراکی بسیار موثری است، زیرا حاوی کازئین [پروتئین مخصوص شیر] است.

کازئین در تمام محصولات لبنی یافت می‌شود و می‌تواند حسگرهای اپیوئید یا شبه افیونیِ مغز را تحریک کند که با اعتیاد در ارتباط هستند.

این گروه از محققان همچنین دریافتند که غذاهای فرآوری شده بیشتر با رفتارهای اعتیادآور در ارتباط بوده و کنار گذاشتن غذاهای چرب از انواع دیگر غذاها سخت‌تر است. علاوه بر این موارد، غذاهایی که در صدر مقیاس اعتیاد غذایی قرار داشتند، حاوی پنیر بود.

پژوهشگران از ۱۲۰ دانشجوی کارشناسی خواستند تا به مقیاس اعتیاد غذایی دانشگاه ییل پاسخ دهند. دانشجویان باید انتخاب خود را بین ۳۵ غذا با ارزش‌های غذایی متفاوت صورت می‌کردند. در بخش دوم این پژوهش از ۳۸۴ نفر که غذاهای یکسانی به آن‌ها معرفی شده بود، نظرسنجی صورت گرفته بود.

پژوهشگران مطالعه‌ای که در ژورنال Public Library of Science One منتشر شد، همچنین دریافتند که چربی فارغ از اعتیاد یا عدم اعتیاد شخص به غذا، با مشکلات تغذیه‌ای در ارتباط است.

اریکا شولته، یکی از نگارندگان پژوهش، در مصاحبه‌ای گفت: «به نظر می‌رسد که چربی یکی از علائم مشکلات تغذیه‌ای برای هر کسی است و مهم نیست که آن فرد علائم اعتیاد غذایی را نشان داده باشد یا خیر.»

کامرون ولز، مشاور تغذيه‌، نیز در این ارتباط گفت: «کازومورفین‌ها در واقع بر روی حسگرهای دوپامین اثر گذاشته و آن ترکیبات اعتیادآور را آزاد می‌کنند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج