۲۷۹۷۲
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

برخورد قاطع پليس با تورهای متخلف

طبيعي است كه تور بايد شاد باشد، اما اگر كلمه شاد به عنوان كدي تبديل شود كه در آن به مخاطبان اين‌گونه القا شود كه قرار است در اين تور، بسياري از مباحث عرفي و اخلاقي جامعه زير پا گذاشته شود، قطعا پليس با اين موارد برخورد مي‌كند.

خبرگزاری ایسنا: فرمانده نيروي انتظامي از برخورد پليس با تورهايي خبر داد كه در آنها تخلفات و ناهنجاري به وقوع مي‌پيوندد.

سردار اسماعيل احمدي‌مقدم در حاشيه پانزدهمين همايش تخصصي معاونين اجتماعي ناجا، درباره برخورد پليس با تورهايي كه در آن موارد خلاف قانون رخ مي‌دهد، گفت: طبيعي است كه تور بايد شاد باشد، اما اگر كلمه شاد به عنوان كدي تبديل شود كه در آن به مخاطبان اين‌گونه القا شود كه قرار است در اين تور، بسياري از مباحث عرفي و اخلاقي جامعه زير پا گذاشته شود، قطعا پليس با اين موارد برخورد مي‌كند.

وي با بيان اينكه پليس اماكن بر اين تورها نظارت دارد و تخلفات آنان را رصد مي‌كند، درباره افرادي كه با آنان برخورد مي‌شود نيز به ايسنا گفت: طبيعي است كه پليس با فرد يا افرادي كه مقدمات اين تور و اقدامات غيرقانوني در آن را فراهم كرده، برخورد خواهد كرد، حال چه اين افراد تورليدرها باشند يا مسافران و ديگران.

فرمانده ناجا همچنين درباره تاثير افزايش قيمت‌ها و امنيت در جامعه، خاطر نشان كرد: در مورد گراني و تورم، ناجا وظيفه مستقل ندارد و تنها در مواردي كه احتكار، كم‌فروشي يا غش در معامله باشد، وارد عمل خواهد شد.

وي يكي ديگر از وظايف پليس را رصد بازار دانست و گفت: در مواردي كه ممكن است به دليل حوادثي نظير خشكسالي و ... حوادثي رخ دهد، پليس وارد عمل مي‌شود كه به عنوان مثال سال گذشته در اصفهان به دليل خشكسالي كه به وجود آمده، كشاورزان‌ حركتي را انجام دادند.

به گفته احمدي‌مقدم، پليس در هر جا كه احتمال بدهد، مسئله‌اي در اين زمينه وجود داشته باشد، آن را اطلاع‌رساني مي‌كند و راهكارهاي پيشنهادي خود را نيز به مسئولان مربوطه ارائه مي‌دهد.

فرمانده نيروي انتظامي همچنين در مورد برخورد پليس با مراكز عرضه‌‌‌كننده قليان، اظهار كرد: در بحث قليان، وظيفه اصلي بر عهده ستاد مبارزه با دخانيات است كه پليس نظارت بر اماكن عمومي، وزارت بهداشت و... نيز از اعضاي آن هستند. اما بايد توجه داشت كه گام اول در برخورد با صنوف غيرمجاز مربوط به مسئولان صنفي و مسئولان وزارت بهداشت است كه بايد بروند و در قهوه‌خانه‌ها نظارت داشته باشند.

وي با بيان اينكه عده‌اي در تلاشند ناجا را در صف اول برخورد با قهوه‌خانه اعلام كنند، خاطر نشان كرد: اين در حالي است كه ناجا در گام دوم برخورد با اين موضوع است.

استقرار يگان انتظامي شهرداري در تفرجگاه‌ها از سال آينده

احمدي‌مقدم همچنين در خصوص حضور پليس در تفرجگاه‌ها و اماكن تفريحي شهر تهران، اظهار كرد: با هماهنگي‌هايي كه با يگان انتظامي شهرداري تهران انجام داديم و زمينه‌هاي آن نيز تصويب شد، مقرر شد يگان انتظامي شهرداري در تفرجگاه‌ها و اماكن خودش تا سال آينده مستقر شود.

به گفته فرمانده ناجا، يگان انتظامي شهرداري با استقرار در اين مراكز، پوشش امنيتي اين مراكز را بر عهده مي‌گيرد، اما در مواردي كه خودشان زورشان نرسد، مي‌توانند از پليس نيز كمك بگيرند.

وي استقرار پرحجم مردم تا پاسي از شب در پارك‌ها را نشانه امنيت دانست و گفت: گاهي اوقات حجم تردد در خيابان هنگام به قدري است كه ماموران ما در آن گم مي‌شوند.

پليس براي برنامه سفر به خير هزينه‌اي به صدا و سيما پرداخت نمي‌كند

احمدي‌مقدم همچنين درباره هدف از توليد برنامه سفر به خير و نيز نتايج آن، اظهار كرد: صرف داشتن يك برنامه در كاهش تعداد حوادث رانندگي، كافي نيست، اما بايد با استفاده از رسانه ملي، موارد را نشان بدهيم و مردم را نسبت به تامين امنيت خود حساس كنيم.

فرمانده نيروي انتظامي با بيان اينكه صدا و سيما بابت توليد برنامه سفر به خير هزينه‌اي را از ناجا دريافت نمي‌كند، گفت: البته اين برنامه هزينه‌هاي ديگري نيز دارد، اما با توجه به اينكه استوديو و امكانات آن نيز براي پليس است، اين هزينه‌ها كمي كاهش يافته است.

وي همچنين در خصوص افزايش آمار حوادث رانندگي با بيان اينكه گزارش‌هايي در صحنه اندكي افزايش يافته است، گفت: البته اين موضوع غيرطبيعي نيست، چرا كه مردم با توجه به نزديكي ماه مبارك رمضان سفرهاي خود را به جاي سه ماه تابستان در دو ماه انجام مي‌دهند.

به گفته احمدي‌مقدم، در سال گذشته سفر به استان‌هاي شمالي در حدود ۵۰ درصد و استان‌هايي نظير خراسان نيز ۷۰ درصد در ايام ماه مبارك رمضان كاهش داشته است.

فرمانده ناجا در خصوص اظهارات مطرح شده پيرامون افزايش شمار پرونده‌ها در قوه قضاييه خاطر نشان كرد: مسئولان قوه قضائيه هر كدام از مراحل رسيدگي را يك بار مي‌دانند، ضمن اين كه در برخي از موارد پرونده‌هاي متعددي براي شركت‌هاي هرمي، تكاليف قانوني، ديه، طلاق و ... تشكيل مي‌شود كه بايد توجه داشت بسياري از اين موارد پرونده‌هاي كيفري نيستند، بلكه جزء پرونده‌هاي حقوقي محسوب مي‌شوند.

كاهش سرقت خودرو در يك هفته اخير

وي در بخش ديگري از سخنانش، تنها جرمي كه آمار آن رو به افزايش بود را سرقت خودرو و لوازم داخلي آن برشمرد و گفت: البته با اقدامات انجام شده در يك هفته گذشته، آمار آن يك درصد كاهش داشته است.

توسعه روابط گردشگري و تجاري در عراق از منافع دو كشور است

فرمانده نيروي انتظامي همچنين در بخش ديگري از سخنانش در خصوص طرح سفر زائران عتبات عاليات در كشور عراق، با خودرو شخصي خاطر نشان كرد: ما آمادگي اين را داريم كه در داخل خاك ايران، امنيت اين خودروها تامين كنيم، اما توصيه من به شهروندان اين است كه در حال حاضر از اين روش استفاده نكنند.

به گفته احمدي‌مقدم، توسعه روابط گردشگري و تجاري ميان دو كشور ايران و عراق از منافع دو كشور محسوب مي‌شود.

وي همچنين در خصوص مراكز فروش مانتوها و لباس‌ها، خاطر نشان كرد: با كنترل‌هايي كه انجام داده‌ايم، اغلب لباس‌هايي كه در اين مراكز ارائه مي‌شود، مناسب است و ويترين‌هايشان نيز كنترل مي‌شود، اما بايد توجه كرد كه عده‌اي پس از خريد مانتو مي‌روند و سفارش مي‌دهند كه آن را كوتاه كنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج