جاباما
۲۸۰۱۸۶
۳ نظر
۵۰۵۱
۳ نظر
۵۰۵۱
پ

خواننده هایی که در جشنواره فجر حضور دارند

احسان خواجه‌امیری، بابک جهانبخش، مازیار فلاحی، محسن یگانه، گروه کامنت، داماهی، پالت، و... جزو گروه‌های حاضر در سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر هستند.

وب سایت هنرآنلاین - مینا آتشی: سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر در حالی از ۲۱ بهمن‌ماه آغاز می‌شود که امسال شاهد برنامه‌ای مدون و چکیده از بهترین‌های عرصه موسیقی در ژانرهای مختلف خواهیم بود.

در ادامه این گزارش نگاهی هر چند کوتاه به گروه‌های پاپ و تلفیقی حاضر در جشنواره خواهیم داشت:

خواننده هایی که در جشنواره فجر حضور دارند

گروه بمرانی، کامنت، داماهی / تلفیقی / ۲۲ و ۲۳ بهمن‌ماه ساعت ۱۸ / فرهنگسرای نیاوران

گروه‌های تلفیقی کامنت، داماهی و بمرانی در روزهای نخست جشنواره در سالن فرهنگسرای نیاوران به مدت دو روز روی صحنه خواهند رفت.

کامنت

خواننده هایی که در جشنواره فجر حضور دارند

"کامنت" از گروه‌های فعال در ژانر راک است که خیلی آهسته و پیوسته راهش را در دنیای موسیقی پیموده و همیشه از حواشی به دور بوده است. تنظیمات به‌روز و وامداری این گروه از موسیقی "امبینت" که باعث شده خیلی امروزی صدا دهند و همچنین نوازنده­‌ها و موزیسین­‌های حرفه­‌ای "کامنت" یکی از دلایلی بود که باعث شد طرفدارانی پر و پا قرص پیدا کنند که حدود هشت سال است با این گروه همراه هستند.

"کامنت" اولین آلبومش را با نام "میرم بالاتر" در سال ۸۸ و "دایره‌ها" را در سال نود در فضای مجازی منتشر کرد، اما شاید بتوان گفت نقطه عطف فعالیت این گروه، انتشار اولین آلبومشان در فضای رسمی موسیقی بود؛ "رفته از دست" که توانست توجه بسیاری از علاقه‌مندان حرفه‌ای موسیقی را جلب کند و البته ادامه مسیر را برای این گروه هم کمی دشوارتر سازد.

نزدیک به دو سال از انتشار آلبوم "رفته از دست" می‌گذرد و این گروه از سال گذشته استارت تولید دومین آلبوم رسمی خود را زده است. آخرین کنسرت این گروه به بهمن‌ماه سال گذشته بازمی‌گردد.

کیان پورتراب (وکال و گیتار آکوستیک) - نیما رمضان (گیتار الکتریک) - اشکان آبرون (کیبورد) - آرین کشیشی (گیتار بیس) - بردیا امیری (درامز) اعضای این گروه را تشکیل می‌دهند.


بمرانی

خواننده هایی که در جشنواره فجر حضور دارند

گروه "بمرانی" پنج، شش سال پیش با انتشار موسیقی خود در فضای مجازی، کارش را آغاز و با توجه به نوع موسیقی‌اش بین جوان‌ها و بیشتر نوجوان‌ها جای خود را باز کرد. "بمرانی" اجراهای زنده خود را از کافه‌ها آغاز کرد و در ادامه به سمت گروه‌های تئاتری رفت که اجراهای موسیقایی در نمایش‌های "گروتسکی بر تبارشناسی دروغ و تنهایی" به کارگردانی سجاد افشاریان و"طهران تهران" به کارگردانی سیامک صفری از جمله این تئاترها بود و عید امسال هم با حضور در برنامه "خندوانه" به مجری‌گریِ رامبد جوان توانست مردم عام را هم با کارهای خود آشنا کند.

این گروه در کارهای خود از سبک کانتری و بلوز و راک به جیپسی و موسیقی بالکان در حرکت است و شاید بتوان به نوعی ردپای تمام سبک‌ها را در کارهای آن‌ها دید، اما چیزی که مشخص است، بخش عمده‌ای از کار آن‌ها به دلیل نوع نوازندگی کیبورد و هارمونیکا که نقش مهمی هم در بخش ملودیک کار بر عهده دارند و حتی برخی قسمت‌ها حضور ساز ماندولین، به سمت گروه‌های کانتری رفته و ادبیات و آهنگسازی و حتی ترانه‌های آن‌ها هم از گروه‌های کانتری تأثیر گرفته و شاید بتوان گفت که آواز بهزاد عمرانی به نوعی وامدار موسیقی بلوز است.

دومین آلبوم این گروه با عنوان "مخرج مشترک" دوم خردادماه منتشر شده و آخرین کنسرتشان هم روزهای ۵ و ۶ شهریورماه در برج آزادی برگزار شد.

بهزاد عمرانی (خواننده و گیتار آکوستیک) جهانیار قربانی (گیتار الکترونیک) کیارش عمرانی (گیتار بأس، بانجو، دابل بأس، گیتار آکوستیک) مانى مزکى (سازدهنى، ترومبون، زنبورک) آبتین یغماییان (درامز، کاخن) و آرش عمرانی (کیبورد، پیانو) اعضای گروه بمرانی را تشکیل می‌دهند.


داماهی

خواننده هایی که در جشنواره فجر حضور دارند

"داماهی" با تمرکز بر موسیقی محلی جنوب ایران شروع به فعالیت کرد و اولین آلبومش را به مرحله انتشار رساند، هر چند نغمه‌هایی از بلوچستان و شمال ایران هم در آلبوم شنیدنی است. محصول موسیقایی این گروه از ترکیب موسیقی مدرن امروزی با موسیقی محلی جنوبی شکل گرفته است.

در بازار موسیقی که عموماً اتفاقات شبیه به هم می‌افتد، وقتی گروه‌هایی از این دست وارد عرصه موسیقی می‌شوند، می‌توانند جذابیت بیشتری برای مخاطب داشته باشند و کنسرت "داماهی" هم در کنسرت‌های تلفیقی که در ایران برگزار می‌شود، می‌تواند جایگاه خوبی داشته باشد. معمولاً گروه‌هایی از این دست زمان زیادی طول می‌کشد که بتوانند به یک سبک واحد برسند.

این موج از موسیقی از زمان خیلی قبل با گروه‌هایی مثل "آویژه" آغاز شد و با گروه‌هایی مثل "فوژان" جلو آمد و زمان زیادی طول کشید تا بتوانند موسیقی خود را جا بیندازند. حالا شرایط برای فعالیت این گروه‌ها کمی بهتر شده و به دلیل تجربه بالای دارا دارایی و حمزه یگانه و به ترتیب باقی اعضای گروه، این اتفاق در زمان کمتری برای گروه در حال افتادن است.

"داماهی" موسیقی را ارائه می‌دهد که مورد علاقه خیلی از ایرانی‌ها است؛ در واقع موسیقی نقطه جنوبی ایران که پر از ریتم است و گروه توانسته این ریتم را از آن حالت رقصان به یک ریتم‌بندی شیک تبدیل کند. آخرین کنسرت این گروه روزهای ۱۹ و ۲۰ شهریورماه در سالن برج آزادی برگزار شد.

دارا دارایی (گیتار بیس و گیتار)، ابراهیم علوی (عود و گیتار)، حمزه یگانه (کیبورد و بِنجو) و رضا کولغانی (خواننده) اعضای اصلی این گروه را تشکیل می‌دهند.


محمد علیزاده / پاپ / 24 بهمن‌ماه ساعت 18 / سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران

خواننده هایی که در جشنواره فجر حضور دارند

محمد علیزاده برای چندمین سال متوالی است که در جشنواره موسیقی فجر روی صحنه می‌رود. این خواننده که قرار است به‌زودی تازه‌ترین آلبوم خود را توسط شرکت "ایرانگام" منتشر کند طی چند ماه اخیر چندین سئانس در تهران روی صحنه رفت. آخرین اجرای او مربوط به آیین بازگشایی سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت بود.


گروه پالت / تلفیقی / 24 بهمن‌ماه ساعت 21 / برج میلاد

خواننده هایی که در جشنواره فجر حضور دارند

گروه پالت یک گروه موسیقی تلفیقی ایرانی است. ویژگی کلیدی پالت سازبندی آن است. سازهای گروه پالت کنترباس، کلارینت، آکاردئون، گیتار، ویلن‌سل را شامل می‌شود. خوانندهٔ این گروه امید نعمتی است که به همراه داریوش آذر، نوازنده‌ کنترباس پالت، سابقاً در گروه دنگ شو فعالیت داشته و با آواز سنتی آشناست.

پالت اثر خود را با مشارکت اعضای خود با شش سلیقهٔ متفاوت می‌آفریند که این باعث تنوع آن می‌شود. ترانه‌های آثار پالت یا اشعار کلاسیک هستند یا امید نعمتی آنان را نوشته است.

پالت برای نمایش "روایت ناتمام یک فصل معلق" به کارگردانی هومن سیدی که در ۱۳۹۱ به روی صحنه رفت آهنگ ساخت. سپس آهنگ والس شماره ۱ را منتشر کرد. سپس آلبوم "آقای بنفش" را در شهر کتاب مرکزی منتشر کرد که با استقبال مواجه شد. چند ماه بعد در پایان فیلم "ماهی و گربه" ترانه‌ای به نام "باد ما را با خود خواهد برد" را اجرا کرد و پس از آن مشغول کنسرت در ایران و تورهایی در اروپا و آمریکا شد. آلبوم جدید این گروه، شهر من بخند نام دارد که دارای ۱۲ قطعه بوده و در ۲۶ اردیبهشت ۹۴ منتشر شد.

آخرین کنسرت این گروه با اجرای قطعات جدید آلبوم بهار سال گذشته برگزار شد.

امید نعمتی، خواننده، داریوش آذر، همخوان و نوازنده کنترباس، روزبه اسفندارمز، نوازنده کلارینت، امین دوایی مدیر گروه، مهیار طهماسبی نوازنده ویولن‌سل، کاوه صالحی، نوازنده گیتار اعضای این گروه را تشکیل می‌دهند.


گروه سون / پاپ / 25 بهمن‌ماه ساعت 18 / سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران

خواننده هایی که در جشنواره فجر حضور دارند

گروه سون، یا ۷ یک گروه موسیقی پاپ ایرانی است که اعضای آن امیر قنادی، آرش قنادی و کیارش پوزشی هستند. اعضای این گروه در سریال زمانه بازی کردند و آهنگ‌های آن‌ها در این مجموعه مورد استفاده قرار گرفت. این گروه فعالیت خود را از ۱۳۷۶ شروع کرد.

تنها آلبوم این گروه "دوست دارم" نام دارد که پس از چهار سال در سال ۱۳۹۲ منتشر شد. آخرین اجرای این گروه پیش از ماه محرم و صفر در سالن وزارت کشور بود. آرش قنادی، کیارش پوزشی و امیر قنادی اعضای این گروه را شامل می‌شوند.


احسان خواجه‌امیری / پاپ / 26 بهمن‌ماه ساعت 18 / سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران

خواننده هایی که در جشنواره فجر حضور دارند

احسان خواجه امیری خواننده پاپ فرزند ایرج خواننده قدیمی موسیقی سنتی ایران و فارغ‌التحصیل مهندسی کامپیوتر از دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب است. اولین کنسرت او در سال ۸۴ در کیش برگزار شد، تاکنون کنسرت‌های موفقی در شهرهای مختلف ایران برگزار کرده است، کنسرت او در سال ۸۶ در هفت سئانس در تالار وزارت کشور مورد استقبال بی‌نظیری قرار گرفت.

هفتمین آلبوم او با نام "پاییز تنهایی" هم سال گذشته توسط شرکت "آوای هنر" منتشر و پخش شد. همچنین آخرین اجرای زنده این خواننده هم پیش از آغاز ماه‌های محرم و صفر در تهران برگزار شد.


سیروان خسروی / پاپ / 27 بهمن‌ماه ساعت 18 / سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران

خواننده هایی که در جشنواره فجر حضور دارند

سیروان خسروی آهنگساز، تنظیم‌کننده، خواننده پاپ، صدابردار و ناظر ضبط ایرانی است. مهم‌ترین عامل در وارد شدن سیروان به عرصه موسیقی حضور و آشنا شدن وی با مراحل ضبط آلبوم (مترسک) کاوه یغمایی بوده است. آلبوم "مترسک" محرک اصلی سیروان برای شروع آهنگسازی و بیان ایده‌ها و افکار موسیقی‌اش بود. او تا به امروز ۳ آلبوم موسیقی منتشر کرده است.

خسروی مدت‌هاست در تهران روی صحنه نرفته و آخرین اجرایش به خرداد سال جاری بازمی‌گردد.


مازیار فلاحی / پاپ / 28 بهمن‌ماه ساعت 18 / سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران

خواننده هایی که در جشنواره فجر حضور دارند

مازیار فلاحی خواننده، آهنگساز، نوازنده و ترانه‌سرا تا به امروز دو آلبوم موسیقی منتشر کرده و آخرین آلبومش شهریورماه سال ۹۲ منتشر شد. این خواننده روز ۱۳ مردادماه در تهران آخرین کنسرتش برگزار کرد.


بابک جهانبخش / پاپ / 29 بهمن‌ماه ساعت 18 / سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران

خواننده هایی که در جشنواره فجر حضور دارند

بابک جهانبخش خواننده پاپ مدت‌هاست از آلمان به ایران سفر کرده است. جهانبخش تاکنون هفت آلبوم موسیقی منتشر کرده و آخرین آلبومش هم ۲۳ شهریورماه منتشر شد.

آخرین کنسرت این خواننده هم ۱۶ مهرماه سال جاری در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      از گروه ها پالت رو شنیدم فقط ک خوب هستن

    • علیرضا

      محسن یگانه کجاست پس؟!؟

    • محمد

      کلا مجله انگار با محسن یگانه مشکل داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج