جاباما
۲۸۰۲۹
۷۷ نظر
۶۱۵۶
۷۷ نظر
۶۱۵۶
پ

۷علامت جدی كه هیچ مردی نباید آنها را دست‌كم بگیرد

یكی از معیارهای مرد بودن تحمل داشتن مقابل درد و سختی‌‌هاست. اما مردان باید بدانند كه برخی دردها را نباید تحمل كنند، زیرا آنها یك زنگ خطر جدی هستند. این زنگ‌خطرها را جدی بگیرید.

مجله سیب سبز: مردان از لحاظ وراثتی آستانه تحمل درد پایین‌تری دارند؛یعنی برخلاف تصور، زنان در تحمل درد نسبت به مردان مقاوم‌ترند، اما به طور آموزشی فرامی‌گیرند که باید در مقابل درد مقاوم باشند و در واقع یکی از معیارهای مرد بودن تحمل داشتن مقابل درد و سختی‌‌هاست. اما مردان باید بدانند که برخی دردها را نباید تحمل کنند، زیرا آنها یک زنگ خطر جدی هستند. این زنگ‌خطرها را جدی بگیرید.

درد ناگهانی ناحیه کمر و کشاله ران

دکتر ورنان پلتیسما، متخصص جراحی عمومی از وست لیتل راک می‌گوید: «دردی که مورد اشاره ماست یک درد خیلی شدید است. این درد در ناحیه زیر شکم و دستگاه تناسلی مردانه است و گاه کشاله ران هم تیر می‌کشد. این درد شدیدتر و شدیدتر می‌شود و نشستن را برای فرد غیرممکن می‌کند.
علت چیست؟ این درد ناشی از حالتی است به نام پیچ‌خوردگی بیضه. علت آن هم این است که گاه به دلایل مختلف از جمله حالت‌های وراثتی طناب‌های نگهدارنده که مسئول خون‌رسانی به بافت هستند دچار پیچ‌خوردگی می‌شوند، این حالت یک اورژانس واقعی است. دکتر پلتیسما می‌گوید: «اگر حالت امتداد کامل باشد تنها طی 4 تا 6 ساعت بافت شروع به تخریب می‌‌کند، اگر این حالت در این مقطع درمان شود مشکلی به وجود نخواهد آمد، اما اگر در 12 تا 24 ساعت درمان صورت نگیرد بافت کاملا از بین خواهد رفت.

تشخیص: یک معاینه فیزیکی توسط پزشک می‌تواند علت درد را مشخص کند، البته گاهی هم نیاز به انجام یک سونوگرافی است تا تشخیص قطعی شود. در صورتی که تشخیص این مورد باشد نیاز به انجام عمل جراحی درمانی است. در صورت وجود هرگونه درد شدید در ناحیه زیر شکم و کشاله‌های ران حتما به پزشک مراجعه کنید.
درد شدید ناحیه کمر

دردهای ناحیه کمر،‌ به خصوص پس از ورزش یا انجام حرکات سنگین، شایع هستند و بسیاری از انسان‌ها آنها را طی زندگی خود تجربه می‌کنند، اما این دردها عموما خیلی شدید نیستند و با استراحت و استفاده از قرص‌های مسکن و شل‌کننده عضلانی بهبود پیدا می‌کنند، اما گاهی دردهایی در ناحیه کمر پیدا می‌‌شوند که ربطی به ورزش و فعالیت ندارند، شدت آنها بسیار زیاد است و به مسکن‌ها هم پاسخ نمی‌دهند. دکتر ولادیمیر کرا، پروفسور دانشگاه یل می‌گوید: «این دردهای بسیار خطرناک می‌توانند ناشی از آنوریسم باشند، آنوریسم یعنی پارگی داخلی رگ‌ها که ممکن است در ناحیه آئورت شکمی رخ بدهد که این یک اورژانس واقعی است، اما در بسیاری از مواقع دردهای ناشی از سنگ کلیه هم می‌تواند حالت مشابهی را ایجاد کند.»
7علامت جدی كه هیچ مردی نباید آنها را دست‌كم بگیرد

تشخیص: مراجعه به پزشک و انجام سونوگرافی یا سی‌تی اسکن می‌تواند علت درد را مشخص کند. به هر حال اگر در ناحیه کمر دچار درد شدید و غیرقابل تحمل شدید بلافاصله به پزشک یا اورژانس مراجعه کنید.
درد دائمی پا

اگر دچار درد در ناحیه روی پا، مچ پا یا ساق پا هستید، راه رفتن برای شما مشکل است و درد با مسکن‌ها بهبود پیدا نمی‌کند ممکن است دچار شکستگی خستگی، یا استرس فراکچر در استخوان‌های پا شده باشید. دکتر آندرو فلدمن، متخصص ارتوپدی و فوق‌تخصص طب ورزشی و پزشک تیم نیویورک رنجرز می‌گوید: «استخوان‌‌‌ها مثل تمام بافت‌های دیگر بدن حد تحمل و قدرتی دارند مثلا اگر سخت ورزش کنید یا فشار زیادی روی پاهایتان وارد کنید، استخوان‌ها زمانی برای ترمیم خود پیدا نمی‌کنند. برای مثال اگر سربازی هر روز رژه برود، فشار زیادی به استخوان‌هایش وارد می‌شود و زمانی هم برای ترمیم باقی نمی‌ماند در نتیجه استخوان‌ها مستعد شکستگی می‌شود که این یک اورژانس محسوب می‌شود.
تشخیص: مراجعه به پزشک و انجام رادیوگرافی ساده می‌تواند تشخیص را قطعی کند، در صورتی که شکستگی جزیی باشد تنها استفاده از بانداژ و راه نرفتن و روی پا نبودن کافی است اما در صورتی که شکستگی شدید باشد نیاز به گچ​گرفتگی برای مدت چند هفته است.
درد پایدار قفسه سینه

این درد را می‌توان به صورت درد ناگهانی قفسه سینه و سمت قلب توصیف کرد، درد، سنگین و به صورت فشاردهنده است و گاه فرد با مشت کردن دستش و گذاشتن آن روی سینه‌اش می‌کوشد آن را آرام کند. درد ممکن است پایدار یا به صورت تکرارشونده باشد.

تشخیص: دکتر جان استاماتوس، متخصص داخلی از مرکز پزشکی نورت شور می‌گوید: «اولین تصور این است که دچار مشکل گوارشی و سوءهاضمه شده‌اید یا دچار ریفلاکس شده‌اید اما آنچه باید اول به آن فکر کنید این است که آیا ممکن است دچار حمله قلبی شده باشید؟»
7علامت جدی كه هیچ مردی نباید آنها را دست‌كم بگیرد

این پزشک متخصص ادامه می‌دهد: « اگر زمان درد خیلی کوتاه باشد باید به این مسئله که ممکن است مشکل از قلب باشد فکر کنید.

در این‌طور مواقع احتمال دارد موانع فیزیکی، مثلا یک لخته، در مقابل جریان خون قلب بایستد و مانع از رسیدن خون به عروق قلب ‌شود و این روند باعث می‌شود موادغذایی و اکسیژن به عضله قلب نرسد و در نهایت، باعث مرگ سلولی شود.»

زمانی که به مشکل قلبی شک کردید، باید همان لحظه به اورژانس مراجعه کنید و بلافاصله تحت درمان قرار بگیرید زیرا می‌تواند جان شما را نجات دهد.
درد پا به همراه تورم

گاهی اوقات ممکن است درد ساق پا و شست پای شما آنقدر باشد که نتوانید روی آن بایستید. اگر محل درد متورم باشد و نتوانید آن را لمس کنید (حساسیت به لمس) باید فورا به امکان بروز لخته رگی و ترومبزو وریدی فکر کنید. دکتر آمنتسار وارنایو، از مرکز جراحی ونکوور هلث لاین می‌گوید: «کافی است 6 ساعت در یک جا بنشینید و هیچ حرکتی نداشته باشید،‌ آن وقت ممکن است که لخته‌ای در عروق پای شما ایجاد شود که خطرناک است و می‌تواند درد موضعی شدید ایجاد کند اما اصلی‌ترین خطر این است که ممکن است این لخته حرکت و مثلا در ریه شما یک ضایعه جدی ایجاد کند. دکتر وارنایو می‌گوید: «احتمالا اولین چیزی که به ذهن‌تان می‌رسد مالیدن پایتان است،‌ اما این کار اشتباه‌ترین کاری است که می‌توانید بکنید. با مالیدن پا امکان حرکت لخته را افزایش می‌دهید.

تشخیص: باید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید تا با انجام یک سونوگرافی بیماری مشخص شود ممکن است درمان با دارو یا با جراحی انجام پذیرد.
درد شدید در ناحیه شکم

دکتر استیونس ورفرای،‌ از مرکز اورژانس بیرمنگام می‌گوید: «این درد که مورد بحث ماست عمدتا دردی است که فرد آن را به صورت چاقو خوردن توصیف می‌کند. یک درد بسیار تیز ناگهانی که گاه بسیار سریع تکرار می‌شود و گاه هم برای لحظاتی بهبود پیدا می‌کند و بعد شدید می‌شود، این حالت می‌تواند فرد را خم کند، یعنی فرد در حالت خم شده درد کمتری داشته باشد.»

علت: در وسط شکم شما جلوی ستون مهره‌ها ارگان‌های حیاتی وجود دارند که همه آنها می‌توانند دردهای بسیار شدید را باعث شوند، آپاندیس، پانکراس و کیسه صفرا از این جمله هستند، مشکل هر کدام از این ارگان‌ها می‌توانند دردهای شدید در ناحیه زیر شکم و پهلوها ایجاد کنند که مثل حالت چاقو خوردن است. هر سه این حالت‌ها را باید یک اورژانس واقعی حساب کنید.
تشخیص: اگر درد در ناحیه سمت راست و پایین شکم شما باشد شک به آپاندیسیت است که معاینه فیزیکی و تست آزمایشگاهی می‌تواند تشخیص را قطعی کند.

اگر درد در ناحیه ناف و بالای آن باشد و با غذا خوردن تشدید ‌شود شک به عفونت یا سنگ کیسه صفراست و باید آزمایش خون انجام شود.

اگر درد در ناحیه قفسه سینه در سمت راست باشد و پشت تیر بکشد شاید شکلی از پانکراس باشد که در این صورت باید آنزیم‌ها مورد بررسی قرار بگیرند. برای آپاندیسیت و سنگ کیسه صفرا درمان اصلی جراحی است اما درباره مشکلات پانکراس درمان‌ها فرق دارد.
ادرار دردناک

این حالتی است که بسیاری از مردان درباره آن اطلاع دارند، سنگ کلیه یا عفونت ادرار می‌تواند باعث بروز این حالت شود اما آنچه باید باعث نگرانی شود سرطان مثانه است که البته در سن بالا شایع است.اگر دچار سوزش ادرار و تغییر رنگ ادرار شدید (خون در ادرار) بلافاصله به متخصص کلیه یا ارولوژی مراجعه کنید. حتی یک روز را هم نباید از دست بدهید.

اگر خدای نکرده به سرطان مبتلا شده باشید تشخیص در همان مراحل اولیه می‌تواند بسیار به شما کمک کند و جان شما را نجات دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • hasan

      شجریان می گوید درد بی دردی علا جش اتش است ولی درد زیاد علا ج ندارد

      پاسخ ها

      • غضنفر

        شجریان نگفته ... این بیت را شهرام ناظری میخواند

    • بدون نام

      وتالز

    • حسن

      سلام . من تقریبا از یک سال پیش وقتی بیشتر از 1-2 ساعت قدم میزنم دردی در پایین قفسه سینه ام در سمت راست احساس میکنم و وقتی هم که قبلش زیاد غذا میخورم دیگه وا ویلا است.نمی دونم وقتی دراز میکشم یه 20 دقیقه ای حالم خوب میشه . ممنون میشم اگه جواب سوالم رو بهم ایمیل کنین.

    • کيوان

      سلام من 1ماهه سرفه ميکنم زود خسته ميشم کمر درد ميشم بيضه درد ميشم تب ميکنم سردرد وکم حوصله ميشم. 2روزه شکمم سمت راستش سوزش داره ازمايش دادم ديروز گفتن تو ادرارت خونه 29 سال سن دارم دردم چيه

    • یاس

      سلام.من27سالمه.یه چند روزه درد وگرفتگی شدیدوسفتی در قسمت چپ سینه وپشت همان قسمت،هم درعین خواب واستراحت وهم در طول روز دارم.البته استرس وفشار روانی من بدلیل مشکلات بالا رفته وخیلی منو از لحاظ روحی وجسمی ازار میده.لطفا منو راهنمایی کنین.ممنون

    • هادی

      سلام من ٢۴سالمه چهارپنج ماهی هست سمت راست وچپ قفسه سینم دردمیکنه دکترهم رفتم واسه قلب همه چی انجام دادم ازلحاظ قلبی مشکی نداشتم ولی قفسه سینم داعم دردمیکندنمیدونم مشکل ازکجاست لطفأراهنمایی کنیدممنون.

    • رامین

      سلام تورا خدا کمک کنید 24سال دارم سمت چپ و راستم درد میکنه مشکل چیه

      پاسخ ها

      • محمدی

        کیسه صفرا

      • بدون نام

        سلام ممنون راهنماییهای خوبی انجام میدهید

    • saba

      سلام .ببخشید میخواستم بپرسم شوهرم درد ناحیه ی زیر شکم داره بخصوص صبح ها .و کمی سوزش ادارم داره و همیشه خون در ادرارش داره.خون خیلی ساله که الان بهم گفته

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به نکته جالبی اشاره کردید، باید به متخصص ارولوژی مراحعه کنند

      • بدون نام

        از خوردن آلت تناسلی خوداری کنید

    • mahmod

      سلام تو لحظه اول اومدن ادرار سوزش شدید دارم ولی بعدش درد تموم میشه ولی بعد از ادرار احساس میکنم کامل خالی نشده مشکل چی هست

    • محمد

      من 37 سال دارم و حدود 10 سال بیش تا حالا دیسک کمر دارم.جدیدا میل جنسیم خیلی کم شده و هر دفعه که سکس میکنم دلم و بیضه سمت راستم درد میگیره.مشکل چیست؟

    • بدون نام

      سلام من ۵۴ سالمه مدت یکماهه درد درناحیه ناف وزیرشکم دارم و با ادرار کردن کاهش مییابد ضمنا مقداری تکرر ادرار دارم لطفا راهنمایی کنید متشکرم

    • ایدا

      سلام‌ خسته نباشید.....حدود دوهفته ااست ک همسرم درد تیز و تیرکشنده و ناگهانی و حالت باد گرفتن زیر شکمش و نزدیک بیضه هاش گاهی میاد سراغش کک واقغا دردناکه ...ممنون میشم علتشو بگین بهم.....

    • بهزاد

      سلام من پدرم سینه اش طرف راست درد دارد خواهشا بهم بگید چه دردی داره بعضی ها میگن سرطان است تو را خدا خیلی میترسیم سرطان باشد جواب را برام بفرستید با تشکر.

    • مصطفی

      سلام من ۳۲ سالمه حدود یک ساله طرف چپ شکمم به طور دایم درد میکنه مخصوصا وقتی خم میشم درد بیشتر میشه هنوزم به پزشک مراجعه نکردم به نظر شما علت چیه؟؟

    • فردین

      سلام من هفده سالمه و موقع ادرار سوزش دارم بعضی وقت ها هم بعد ادرار زیر ناف درد احساس میکنم و بعد ادرار احساس میکنم که بهطور کامل خارج نشده اگه میشه کمکم کنین

      پاسخ ها

      • نیما

        منم همچنین مشکلی مانند شما دارم منم 17 سالمه اگه ممکنه شما مشکلتون چی بود به من هم بگین با تشکر

      • شهرام 22 ساله

        سلام من 22 سالمه لطفا بهم بگین ک این چه دردیه سمت بیرونی ران و بالایه ران چپ درد میگیره کلأ ب سمت چپ خیلی سخت است که بخوابم درد رانم نمیزاره واگه بخوابم درد بیشتر میشه حالت داغی و بخواب رفتگی ران و همیشه ک دستمو میزنم ب رانم کمی مثل این ک بی حس باشه هست لطفا کمکم کنید

    • بدون نام

      دونه بالای ناف بهاطرچیست

    • الهه

      سلام
      همسر من چند روزی است که از درد کمر و زیر ناف رنج میبره
      وقتی میره دستشویی مدت زیادی میمونه
      در روز هم فقط دو وعده غذا میخوره
      قبلا هم مدت زمان زیادی درگیر سنگ کلیه بوده که بعد از دو عمل به کل درمان شده
      سوال من اینه که آیا ممکنه دوباره درد هاش به خاطر سنگ کلیه باشه؟؟؟؟

    • بدون نام

      سلام ببخشید بنده پس از هر با مقاربت در ناحیه سمت چپ پایین شکم نزدیک به بیضه ی سمت چپ احساس درد خفیف کرده و رفته رفته درد بیشتر شده بطوری که نشستن و برخاستن برام مشکل میشه .لطف بفرمایید علت چیست .البته مرد هستم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بله معلوم شدقبلش که مردهستید

    • بدون نام

      سلام همسرم هر چند ماه زیر ناف اش احساس درد میکنه بعد از چند روز خودش خوب میشه میخواست ببینم علتش چیه عفونت مثانه نیست خطر نداره ممنون

    • حمید007

      من زیر شکم سمت چپ ،تخم چپم درد میکنه

    • خودم

      خدا شفاتون بده

    • علیرضا

      خیلی ممنون

    • علی

      گاهی اوقات ران پای سمت راستم دردمیگیره و وقتی حموم میرم بیضه سمت راستم دردمیگیره.علتش چیه؟

    • ابراهیم

      سلام من 18سالمه سه روزه ک زیر شکم وبیضه هام درد میکنن جوری که به سختی میتونم بشینم به خصوص موقع لمس بسیار درد میکنن خواهش میکنم کمکم کنین.

    • سمیر

      سلام شکم پدرم بزرگ شد صفت مشکل چی

    • علی رحمانی

      سلام خسته نباشی .ببخشید سوال داشتم چن روز پیش تو باشگاه وزنه سنگین بلند کردم و ب بیضه هام فشار اومده و ورم کرده.بنظرتون مشکلش چیه باید برم دکتر یا ن ممنون میشم جواب بدید

    • بدون نام

      زیر قفسه سینه سمت راست دست را روی پوست می گذارم پوستم می سوزد علت چیست

    • ذاکر

      سلام من ی چند وقتی هست که زیر شکم سمت راستم بعد از ورزش درد میگیره و فرداش خوب میشه دست میزنم درد نمیگیره ولی پای راستمو که به عقب میکشم یکم درد میگیره لطفا پاسخ بدهید مرسی

    • علی

      سلام من چندوته بالای نافم بدجوری درد میکنه دلیلش چیه ممنون میشم

    • حمید

      سلام خسته نباشید اگه لطف کنید جواب این سواله منو بدید ک من الان سه هفتس از استرس اعصابم خورد شده به دلایله زیادیم هنوز دکتر نرفتم یزره ام در واقعیت از دکتر رفتن روبرو شدن با واقعیت ترس دارم شاید اینجوری بهتر کمک بشه بهم یا خیالم کامل راحت بشه یا ک مجبورشم برم دکتر.من الان حدود دو یا سه هفتس سمت راست پایین شکم ک از نظره خودم فکر کنم جاییه ک دقیقا روده بزرگ و اپاندیس هست ... زمانایی ک غذا میخورم یا برعکس معدم خالیه خالیه یا اخر شبا یا اول صبحا قسمتی از شکمم مثله یه رگ یا همون روده باد میکنه میاد بالا( فقط هنگامی ک دراز میکشم) توشم باد میپیچه ک فشار میدی قشنگ احساس میکنم باد خارج میشه ازش بعد دوباره بادش میخوابه این اتفاق کلا تو کله روز هی میوفته بعد یزره هم شکمم نه همون چیزی ک گفتم مثله رگ یا رودس سفت شده ولی درد اصلا ندارم اون منطقه یا هرجای شکمم هم فشار میدم درد نمیگیره اصلا سوزش ادار یا تهوع تب یا علائمی ک به اپاندیس ربط داره و اینچیزاهم اصلا ندارم اینا علائم اصلیمه البته الان بعد گزشت حدودا سه هفته شاید در روز یکی دوبار تو جاهای مختلف شکمم مثلا زیر ناف نزدیک به الت یا همون سمته راست و پایین شکم یا بغله پا یا پهلو یه تیر خیلی ریز میکشه اینها علائم اصلییه ک من دارم.ولی چون از زمانی ک متوجه این باد شدم یزره روش حساس شدم نسلت به مسائل دکتری هم خیلی ترسوهم نمیدونم بقیه این علائمی ک میخوام بگم واقعا اتفاق میوفته یا من بخاطر تلقین این فکرارو میکنم .مثلا بعضی اوقات تو کمرم احساس درد خیلی خیلی خفیف میکنم یا تو رون پام یا زیر دندم یا گاهی اوقات احساس داغ شدن تو پهلو یا گاهی اوقات احساس حرکت رگهای شکمم یا احساس قور قور کردن بیش از حد تو شکمم اینا تمامه علائم بود ولی اون اولیا اصلیاشه ممنون میشم جواب بدید خیلی زود بهم بخاطر طولانی بودن متنم معذرت.تمام علائم همیناس هیچ علائمی دگ جز اینهایی ک گفتم ندارم

    • علی ا

      سلام من یه دفعه درد و تیر کشیدن در ناحیه کشاله ران و در ناحیه کمر(روی کلیه) دردی خفیف احساس کردم که این درد به بیضه مت راستم هم وجود دارد یا این مورد اورژانسی هست؟؟؟؟

    • محمد

      سلام و خسته نباشید خدمت آقای دکتر
      آقای شمشیری بنده 24 سال سن دارم،چند سالی هست ک خود ارضایی میکنم و چندباری هم رابطه حنسی داشتم.
      یه چند مدتی هست ک بعد از رابطه یا خودارضایی دچار کمردرد شدید میشم.طوریه ک دردش میزنه توی لگنم ک به زور میتونم بشینم.درد شدید و تا چند مدت هم باقی میمونه.
      توی ی سایت خوندم ک اگه ناراحتی پروستات داشته باشیم،دردش میزنه تو لگن.
      گاهی تا یه چند هفته نه رابطه و نه خودارضایی ندارم،ولی تو خواب جنب میشم که بازم کمر درد و لگن درد میگیرم.
      در حدیه ک تنها آرزوم شده مرگ.
      الان نمیدونم به چ دکتری مراجعه کنم.ارتوپد،ارولوژی،یا....
      بیمه ندارم.شرایط مالی هم خرابه.
      اگه در آینده متاهل شم،موندم چیکار کنم با این درد.به خدا دارم دیوونه میشم.
      ممنون میشم یه راه حل خوب جلو پام بزارین.ممنون میشم هرچی زودتر جواب بدین
      با تشکر

    • رضا

      سلام چندماهی هست درد زیر شکم دارم ، طوری که میکشه دور نافم و بعد پخش میشه دورکمرم طوری که نفسم بند میاد . وبعد به بیضه هام فشار میاره .. تا نرم دستشویی از این درد رهایی پیدا نمیکنم. البته برای چندساعت.

    • رعنا

      سلام.من چند مدتی است که طرف چپم ناراحت میکند آیا مشکل قلب دارم

    • رضا

      سلام خسته نباشید. من چندین باره یک دفعه زیر شکم و قسمت زیر ناف تا قسمت بیضه ها تیر میکشه و دردشم خیلی شدیده.. ممنون میشم جوابم رو ایمیل کنید.

    • صالحی

      با سلام.
      من حدود یک سال است که روده سمت چپم بیشتر بعد از غذا خوردن و هم قبل غذا خوردن قار و قور و صدای زیادی دارد .
      و مدت پیش یک درد شدید در زیر دنده های سمت چپم به مدت 40 دقیقه خیلی ازیتم کرد و بعد از اون یک بار دیگر بازم احساس درد کردم ولی خفیف بود .
      ممنونم اگه نظرتون ایمیل فرمایید .
      با سپاس فراوان

    • مهدی

      سلام من ۳۷سالمه ۱۰ساله که ادرارم بصورت قطع ووصل دفع میشه واخرش قطره ای میشه وهمیشه پایین شکم بالای الت تناسلی دردخفیف دارم بعضی وقتهاباوجودکم بودن ادراردردشدیدی درپروستات دارم.ممنون میشم راهنمایی کنید

    • علیرضا

      سلام من الان سه چهار روز هس درد شدید زیر ناف و سمت راست حالت تناسبی دارم رفتم دکتر چیزی نگفته گفت مشخص نیست ترو خدا راهنمایی کنید درد شید دارم مرسی

    • ابراهیم

      سلام پن عظله قلبم مشکل داره چیکار باید کنم

    • جاوید

      سلام خسته نباشید،اقای دکتر من چند وقته از ناحیه مقعد احساس درد و تیر کشیدگی ناگهانی هستم که هر چند ساعت یا چند روز پیش میاد برام ،لطفا راهنمایی بفرمایید

    • آنیتا

      سلام ببخشید آقای دکتر پدرم یک ساله درد زیر شکمی درسمت چپ داره وبه طرف نافشم میاد مشکل پروستاتم داره الان گفتن مشکله روده داره به نظرتون رودش مشکل داره؟؟ ممنون میشم جواب بدید

    • علی

      سلام یه دو سه ماهی داخل ران راستم یکی از رکهای داخل رانم سفت میشه ودرد زیادی دارم ۳۴سالمه ببخشید میشه بگید مشکلم چیه چکار کنم

    • مجتبی

      سلام خسته نباشید من یه دو ماهی هست که درد وسوزش زیر ناف دارم البته همیشه نه موقعی که غذا زیادتر بخورم یا غذا سنگین تر باشه ،البته ناگفته نماند حدود 8سالی هم هست که سابقه سنگ کلیه در هردو کلیه به صورت سه میل وشن ریزه هستم سنو گرافی کامل هم رفتم چیزی نشان نداده علت چیست ؟ممنونم...

    • محمد

      باسلام من مدت ۶ماه میشه موقع انزال دردجلوی شکم زیرناف دارم وانزال ناقص که نه اصلاانجام نمی شود وبصوت چیکه چیکه هست علت چیست؟باتشکر

      پاسخ ها

      • Meysam

        چیز خاصی نیست نگران نباش

    • سهیل

      باعرض سلام وخسته نباشید.
      ببخشید بنده حقیر سمت چپ پایین دنده ام گاه وقتی احساس درد کمی یا نمیدونم سوزش کوچکی میکنم و احساس هم میکنم که پشت کمرم همون جایی که درد دارمو ورم میکنه.و زیاد هم داخل شکمم سمت چپ جای که درد میکنه باد میفته زیرش و صدا میده آبرومون برده.؟
      راه درمونش چیه؟؟ آیا پرده ای شده ام؟؟؟
      درضمن همراه با این درد و یک تیره کوچکی هم بیضه ای چپم احساس میکنم و راه که میروم کمی درد میکشه، مشکل چیست؟راه درمونش چیست؟

    • علیرضا

      سلام من پسری۱۵ساله ام و۴ماهه که پایین کمر سمت چپ مثل یک توپ کوچیک کنار کمرم درد مکنه لطفا کمکم کنید توسالن والیبال اینجوری شدم

    • شهرام

      سلام من رانه سمت چپم حالت داغی و بخواب رفتگی داره و الان 5 یا 6 ماه هست ک این طوری شده و هروقت که دست میزنم برآنم حس میکنم ک بی حس هست وب سمت چپ خوب نمیشم اگه خواب بشم درد پام بیشتر میشه و حالت تیر کشیدن هم احساس میکنم رورانم لطفا کمک کنید

    • آرش

      سلام اقای دکتر چندروززیر ناف بد به بعضه راستم میزنه البته درد خفیف ممنون میشم راهنمایم کنید چیه

    • بدون نام

      سلام من زیر دنده های پایینی سمت چپم درد داره بخصوص موقعی که راه میرم وزیر دنده های پایینی راست و چپم هم خارش داره مشکل معده دارم ورم روده هم دارم به نظرتون مشکل چیه ممنون میش اگه کمکم کنید

    • با سلام علی قانع ازلرستان شهرخرم آباد

      باسلام من مدت ۱۰ماه است دچارادراربریده بریده ادرارکردن شدم وهمراه با دردشدم و شش ماه پیش هم هموروئیدمقعدداشتم که الان داخلی شده و نه مدفوع می توانم بکنم و نه ادراربکنم لطفا از شما دوستان تقاضا مندم که هرکس درحل مشکل من میتواندمن را یاری به عمل آوردو کمک کندبا تشکر

    • .

      سلام من ۱۵سالمه و ورزش میکنم هر‌روز دمبله ای ۳۰کیلومیزنم والان ۲روزه که بیضه سمت چپم هنگام راه رفتن درد میکنه ممکنه به خاطر وزن سنگین وزنه باشه؟

    • افشین پورپنجه علی

      سلام من ۳۶ سالمه از ناحیه لگن در زمان نشستن و موقع کار درد دارم ممنون میشم جوابمو بدین

    • سلام

      همگی یه سر به دکتر بزنید خوب...........
      البته منم تقریبا همه درد ها رو دارم ولی کم دکتر میرم... یا دکتر مناسب نیست یا تشخیصش ......

    • بدون نام

      سلام من خیلی وقته زیرشکم سمت راست درددارم علت چیست ممنون میشم راهنمایی کنید

    • اکبر عبدی

      ببخشید من۱۹سالمه کشتی گیرم نزدیک ب چند ماهه وقتی دوخم میگیرمو اینا دقیقا زیر شکمم و زیر بیضه ها یه تیر میکشه میزنه به کشاله رانم،وقتی ادرار میکنم احساس میکنم خوب خالی نمیشم،تو ادرارمم خون نیس اصن،یه جورایی احساس سنگینی میکنم زیر شکمم

    • F.R.M

      یک هفته قسمت پایین کمرم ازپشت درد داره وگاها دربیضه هایم احساس سنگینی ودرد دارم ۵۵سالمه کارسنگین نکردم.وضع مالی خراب هرکس میداند راهنمایی کند خیلی ممنون میشوم.روم نمیشه به کسی بگویم بیضه ام درد دارد.فقط میگویم کمردرد میگویند سرماخوردی.شمارا بخدا راهنمایی کنید.

    • علی

      سلام خسته نباشی چند وقت بیضه سمت راستم دست میزنم درد میکنه

      پاسخ ها

      • سعید

        دست نزن

    • مهدی

      سلام.من بیضه سمت چپم یک هفته میشه درد داره و نسبت به بیضه سمت راست بزرکتر ممنون میشه رهنمایم کنید

    • ابراهیم

      سلام من پاهام بی حس میشه و بیضه هام درد داره و لنگانم احساس کشیدگی و تکرم ادرار دارم میشه راهنمایی کنید

    • امیر

      سلام من 40 روزی است که از التم چرک می آمد رفتم دکتر آمپول زدن قرس داده چرک قط شوده ولی التم درد داره می سوزه لطفآ راهنمایی کنید

    • آ آ

      سلام من ۲۹ساله ۵ساله ازدواج کردم و میل جنسی پایینی دارم.یکی دوبار هنگام نزدیکی بیضه ام بالااومد یعنی قشنگ روی شکمم.وبادست اون وزدم رفت پایین .میشه راهنمایی کنید مشکل چیه؟

    • امیر

      سلام من چند وقتی بیضه سمت راستم درد میکنه البته روز قبل از درد بیضه کشاله رانم درد میکرد الان اون درد به بیضه راستم زده و چند روزی بود که التم درد میکرد و الان درد التم کم شده و درد بین دو تا بیضه ام میپیچه.

    • علي همتي

      سلام پايين شكمم سمت راست يك ماهي هست درد با سوز دارد بيضه سمت راستم مي سوزه مي كشه بالا لطفا

    • جواد

      سلام اقای دکتر من بالای الت تناسلی کامل بادکرده ناگفته نمونه شب قبل تب لرز خیلی بدی داشتم صبح پاشدم این اتفاق برام افتاد لطفا بهم بگین چه باید بکنم

    • روحان

      سلام.پای راستم بالا زانو سمت بقل بدن اندازه دو کف دست وقت خواب بدجور میسوزه و بیحس میشه که از خواب میپرم و ماساژ میدم و حرکت میکنم تا اروم میشه و انگار جای ضربه دست ک میزنم کمی حس کوفتگی داره.فقط زمان خواب و با بیدارشدن خوب میشه.دود سیگار وتریاک مصرف میکنم.دلیلش کبد چرب نیست؟

    • احمد

      حدود یک ماهه سمت راست زیر قفسه سینه احساس درد ضعف شدید معده دارم نفخ روده تکرر ادرار دارم نفسم بند میاد درد به ناحیه پشت سمت راسته اسید معدم بالا میاد سوزش سر معده دارم ممنون میشم راهنمایی کنید یک ماه دارم قرص امپرازول20 مصرف کردم تاثیری نداشت

    • مجید

      سلام من یه مدته زیر شکمم رگ متورم زده بیرون ک قبلا نبود و درد دارم سوزش ادرار هم دارم الانم ب خاطر کرونا نمیتونم برم دکتر لطفاراهنمایی کنید مرس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج