۲۸۱۹۹۴
۱ نظر
۵۰۱۱
۱ نظر
۵۰۱۱
پ

۷ راهکار برای تبدیل کردن «یک روز بد» به «یک روز خوب»

گاهی برای همه‌ی ما پیش می‌آید که روز خیلی بدی را می‌گذرانیم، کارها خراب می‌شوند، به جلسه‌ها نمی‌رسیم و انگار همه فقط می‌خواهند روز سیاه ما را از این هم بدتر کنند.

مجله دیجی کالا - فرزانه احسانی مؤید: گاهی برای همه‌ی ما پیش می‌آید که روز خیلی بدی را می‌گذرانیم، کارها خراب می‌شوند، به جلسه‌ها نمی‌رسیم و انگار همه فقط می‌خواهند روز سیاه ما را از این هم بدتر کنند. آدم‌های موفق از موقعیت‌هایی مثل این مبرا نیستند ولی آن‌ها سعی می‌کنند روزهای بد را به طرز خوبی سپری کنند و نمی‌گذارند که این رویدادهای موقت، شادی و موفقیت آن‌ها را لطمه بزند. هر کسی می‌تواند این کار را بکند.

در این‌جا ۷ راهکار را به شما توصیه می‌کنیم که یک روز بد را خیلی خوب سپری کنید:

7 راهکار برای تبدیل کردن «یک روز بد» به «یک روز خوب»

۱. لبخند بزنید

با لبخند نه تنها چهره‌ی زیباتری پیدا می‌کنید بلکه به بدن‌تان هم این فکر را القا می‌کنید که «من شاد هستم». این‌طوری مواد شیمیایی مناسبی وارد خون‌تان می‌شود. به علاوه، خندیدن مسری است و اگر دیگران لبخند را روی صورت شما ببینند، آن‌ها هم متقابلا به شما لبخند می‌زنند و این به نفع هردوی شماست.

۲. گاهی از تکنولوژی فاصله بگیرید

واقعا خیلی از ما بیش‌تر از این‌که مراقب خودمان باشیم، مراقب گوشی‌های‌مان هستیم. به طور میانگین کاربرهای امروزی که گوشی‌های هوشمند دارند، هر ۶ و نیم دقیقه یک‌بار گوشی‌شان را چک می‌کنند؛ یعنی ۱۵۰ بار در هر روز. اگر دایم توتیفیکیشن‌های موبایل یا ایمیل‌تان را چک کنید، دچار استرس پنهان می‌شوید و این شما را غمگین می‌کند.

۳. دست به کار شوید و دیگران را شاد کنید

اگر دنبال شادی هستید، دیگران را شاد کنید. امید دادن به یک شخص دیگر باعث می‌شود که تفکر مثبت و امیدبخش در وجود شما زنده شود. این فقط یک سخنرانی قشنگ نیست که همیشه زده می‌شود. دانشمندان کشف کرده‌اند که اثر این کار تا درازمدت در بدن شما باقی می‌ماند و باعث ارتقای سطح روحی و خلق و خوی شما می‌شود. روزی که بد شروع می‌شود، چند تا کلوچه‌ی اضافه و چیپس با خودتان سر کار بیاورید تا با همکاران‌تان بخورید یا به بغل‌دستی‌تان کمک کنید.

7 راهکار برای تبدیل کردن «یک روز بد» به «یک روز خوب»

۴. به خودتان استراحت بدهید

حتی قوی‌ترین ورزشکاران هم حین مسابقه استراحت می‌کنند. باید بین کارهای فشرده و پرتنش، زمانی را برای استراحت و بازیابی انرژی‌تان در نظر بگیرید. چند دقیقه کار را رها کنید و قدم بزنید یا عکس‌ها و متن‌های جذاب را مطالعه کنید.

۵. کسب و کار تمامی ندارد

فکر نکنید که باید به تمامی فرصت‌هایی که جلوی روی شما قرار می‌گیرد، جواب مثبت بدهید. فرصت‌های کاری موقعیت‌ها مثل اتوبوس هستند، خیلی نمی‌گذرد که بعدی وارد ایستگاه می‌شود. مهم این است که فرصت مناسب را حساب‌شده به دست بگیرید و اگر خیلی تحت فشار بودید، رهایش کنید تا بعدی از راه برسد.

۶. رقابت نکنید

«تئودور روزولت» (Theodore Roosevelt) یک‌بار گفت: "رقابت، دزد شادی است." پس اگر او وال استریت را می‌دید چه می‌گفت. رقابت باعث می‌شود دایم پشت سرتان را نگاه کنید که ببینید چه‌قدر از بقیه جلو زده‌اید و چه کسانی پشت سرتان هستند. این یک مسابقه‌ی ناسالم هست. همیشه بهترین تلاش‌تان را بکنید و مطمئن باشید نقطه نظرهای منفی هیچ باعث پیشرفت‌تان نمی‌شوند.

۷. موفقیت‌های‌تان را بنویسید

هیچ‌کس بی‌دلیل دهن به تحسین و تمجید شما باز نمی‌کند. خودتان باید این کار را بکنید. اتفاقا همه منتظر موقعیتی هستند که شما را نقد منفی کنند و ایرادهای کار شما را بزرگ جلوه بدهند. هرروز راس ساعت ۵ موفقیت‌هایی که به دست آورده‌اید را یادداشت کنید. لازم نیست خیلی هم بزرگ و شگفت‌انگیز باشند. روزهایی که حس بدی دارید، نوشته‌های روزهای قبل را مرور کنید؛ حتی تا یک هفته قبل را. روانشناس‌ها این کار را خیلی در بهبود روحیه‌ موثر می‌دانند. از همین امروز آغاز کنید.

7 راهکار برای تبدیل کردن «یک روز بد» به «یک روز خوب»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      ممنون، خیلی مطالب خوبی بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج