۲۸۲۶۷۸
۱ نظر
۵۰۱۵
۱ نظر
۵۰۱۵
پ

تامین ۵۰ درصدی هزینه مسکن

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: هدف‌گذاری ما پرداخت وام خرید تا ۵۰ درصد قیمت مسکن است.

خبرگزاری تسنیم: علی چگنی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: به دنبال افزایش زمان بازپرداخت وام مسکن تا ۱۵ و ۲۰ و ۳۰ سال هستیم و اینها برنامه‌های بلندمدتی است که در چارچوب بانک توسعه‌ای مسکن اجرا می‌شود.

وی درباره سیاست‌های کلان این وزارت در حوزه توسعه وام‌های مسکن اظهار کرد: وزارت راه و شهرسازی به دنبال اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های حمایتی بازار مسکن هم از سمت عرضه و هم از سمت تقاضاست.

چگنی اظهار داشت : برای حمایت از سمت تقاضا و اینکه متقاضیان بتوانند برای خرید خانه تسهیلات دریافت کنند، یکی از راه‌های توانمند کردن متقاضیان و افزایش قدرت خرید آنها، کاستن مبلغ اقساط پرداختی است که در هر ماه از سوی متقاضیان به بانک واریز می‌شود.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه افزایش قدرت خرید تابعی از ثبات اقتصاد کلان کشور است، گفت: ثبات اقتصاد کلان نیز خود تابعی از دو عامل نرخ تورم و رشد اقتصادی است؛ اگر تورم کشور تک‌رقمی شود، می‌توان مبلغ اقساط را کاهش داد که با کاهش آن، استقبال از وام مسکن هم از سوی مردم افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوع هایی که در اقتصاد مسکن تابعی از اقتصاد کلان است، رشد اقتصادی است چون درآمدهای مردم افزایش می یابد و با هماهنگ شدن این دو عامل ("کاهش تورم" و "رشد اقتصادی و افزایش درآمد") قدرت بازپرداخت وام شهروندان هم افزایش می یابد و مردم بیشتری می‌توانند وام مسکن دریافت کنند.

این اقتصاددان خاطرنشان کرد : آنچه اهمیت دارد طولانی کردن زمان بازپرداخت است.

چگنی با تأکید بر اینکه با طولانی شدن زمان بازپرداخت اقساط مسکن، بازار رهنی هم شکل می‌گیرد، بیان کرد: بازار رهنی به نوبه خود به تأمین منابع مالی بیشتر بازار مسکن کمک می کند و چندین برابر زمان فعلی، قدرت وام‌دهی مؤسسات مالی و پولی را افزایش می‌دهد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: البته برنامه‌های ما در نهایت ۳۰ تا ۴۰ ساله است و نمی‌توانیم وام مسکن با بازپرداخت ۶۰ ساله را برنامه‌ریزی کنیم. الآن باید به سمت ۱۵ سال و ۲۰ سال حرکت کنیم و در سال‌های آینده پرداخت وام مسکن با بازپرداخت ۳۰ و ۴۰ ساله را در دستور کار قرار دهیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      وام برای ساخت چی؟؟؟ تکلیف امثال ما چی میشه؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج