جاباما
۲۸۳۰۳۷
۱۳ نظر
۵۰۳۵
۱۳ نظر
۵۰۳۵
پ

«شب کوک» وطنی یا «استیج» ماهواره ای؟

سری جدید «شب کوک» در شبکه «نسیم» می خواهد در ساعت پخش همزمان، نظر مخاطبان یک برنامه جنجالی را به خود جلب کند.

هفته نامه تماشاگران امروز - بهمن بابازاده: سری اول «شب کوک» نقص های زیادی داشت و انتقادات زیادی را متحمل شد. گلایه های زیادی شد و خیلی ها اعتقاد داشتند که اصلا در حد و اندازه های یک مسابقه خوانندگی استاندارد نبوده. حالا با پایان سری اول این برنامه، «شب کوک» با تغییرات گسترده و دکور و لوکیشنی جدید در آخرین مراحل تولید و ضبط سری دوم است. در سری جدید، اتفاقات زیادی در محتوا و کیفیت این برنامه رخ داده. خود مسئولان شبکه «نسیم» هم امیدوار شده اند که یخ یک برنامه دیگرشان هم مثل «خندوانه» بگیرد و به قول معروف بترکاند.

«شب کوک» وطنی یا «استیج» ماهواره ای؟

این یک مبارزه است؟

حتما شما هم تاکنون در منزل همسایه تان که ماهواره دارد، تیزرها و تبلیغات گسترده برنامه ها و مسابقات خوانندگی شبکه های مختلف ماهواره ای را دیده اید. از کانال «تی وی پرشیا» و مسابقه خوانندگی معروفش بگیر تا «استیج»، برنامه تازه شبکه «من و تو» که پس از برگزار نشدن دوره های جدید برنامه «آکادمی»، قرار است با سر و صدای فراوان روی آنتن برود و چشم بینندگان ایرانی را به سوی خود برگرداند. تبلیغات خوش رنگ و لعاب و شعارهای وسوسه کننده این شبکه ها که بارها و بارها با جملاتی چون «با حضور در این برنامه صدای تان را به گوش جهان برسانید»، قصد دارد علاقه مندان به موسیقی و خوانندگی را تحت تاثیر قرار دهد.

البته این برنامه ها محصولات و چهره های زیادی را در سال های گذشته به جامعه موسیقی ایران معرفی کرده اند. شهرام شکوهی، رحمان، مهران آتش|، امیرحسین و ... چند تن از این چهره ها هستند. پس از جلب توجه این قبیل شوهای تلویزیونی سرانجام رسانه ملی هم از خر شیطان پیاده شد و هر چند با ایرادات فراوان ولی در قدم اول با «شب کوک» توانست خودی نشان دهد.

حالا برای دور دوم این برنامه که قرار است از روزهای آینده روی آنتن برود، برنامه ریزی تبلیغاتی پرحجمی تدارک دیده شده است و به نظر می رسد با توجه به همزمانی «شب کوک» و «استیج» شبکه «من و تو» جدال خاموش شبکه های داخلی و خارجی برای جلب رضایت مخاطب موسیقی، رقابت جالبی را شاهد باشیم.

به زمان احتیاج داریم

هادی و مجید دمیرچی تهیه کنندگان جوان «شب کوک» به رغم قبول ضعف های سری اول «شب کوک» می گویند: ««شب کوک» در شروع، برنامه ای تحلیلی بود که با حضور چهره های موسیقی و جذابیت های بصری در چارچوب قوانین شبکه نسیم تولید شد. آیتمی مثل «تازه نفس» هم بود که به معرفی خواننده هایی می پرداخت که مردم شناختی از آنها نداشتند و حالا در این برنامه با آنها آشنا می شدند.

«شب کوک» وطنی یا «استیج» ماهواره ای؟

مضامین ارزشی هم در معرفی هنرمندان دخیل بود و می توانست طیف مخاطبان موسیقی را گسترش دهد. در بخش دوم هم با توجه به اینکه مدت ها بود دغدغه تولید برنامه ای در حوزه موسیقی را داشتیم که به شکل مسابقه خوانندگی باشد ولی آکادمی تلقی نشود، با یک تیم فکری نشستیم و برنامه ریزی هایی انجام دادیم. با توجه به بعضی محدودیت ها، عملی کردن این سوژه کمی سخت بود ولی با اتخاذ برخی سیاست ها توانستیم در سری دوم برنامه، مسابقه خوانندگی را آغاز کنیم و این شروع و پیش زمینه ای باشد برای سری های بعدی که در حال تولید آنها با محتوا و کیفیت بسیار بالاتر هستیم. قطعا در روزهای آینده که روی آنتن می رویم، شاهد این اتفاقات ویژه و بکر خواهید بود.»

باتجربه شده ایم

باربد بابایی (مجری «شب کوک») هم مثل تهیه کننده این برنامه اعتقاد دارد این قبیل برنامه ها به زمان احتیاج دارند تا تیم تولید اثر بتوانند با خیالی راحت، نسبت به رفع نقایص کار تصمیم بگیرند: «برنامه نود با آیتم ها و بخش های مختلف اش پس از سال ها آزمون و خطا و کسب تجربه توانسته در موقعیت و محبوبیت کنونی اش قرار بگیرد یا مثلا برنامه ماه عسل که پس از سال ها توانسته خودش را پیدا کند و حالا جزو برنامه های پربیننده سینما است. حالا پس از سی و خرده ای سال، یک برنامه موسیقی با این شمایل آغاز به کار کرده و در حال پیش رفتن است. قطعا باید کمی زمان داد تا بتواند مسیرش را پیدا کند. وجود برخی محدودیت ها هم که دیگر طبیعی است و ما سعی کرده ایم در بهترین حالت ممکن آن را پیش ببریم.»

«شب کوک» وطنی یا «استیج» ماهواره ای؟

فریدون آسرایی شب کوک استعدادهای موسیقی را شناسایی می کند

فریدون آسرایی، مهدی یغمایی، پوریا حیدری و فرهاد برنجان تیم داوری برنامه شب کوک را تشکیل می دهند. تیمی سرشناس و نام آشنا که جزو باسوادها و محبوب های حوزه موسیقی در کشور هستند. با وجود تمام انتقادهایی که از سری اول این برنامه می شد، تیم داوری برنامه «شب کوک» بخشی بود که توانسته بود بخشی از سلایق را راضی نگه دارد.

فریدون آسرایی از این جمع بهترین گزینه برای گفتگو درباره برنامه و هدف گذاری های آن است: «همه می دانیم مبدا این قبیل شوهای تلویزیونی و مسابقات خوانندگی برنامه «آمریکن آیدل» آمریکا است. به مرور و با همه گیری این برنامه و پرمخاطب شدن اش، همه شبکه های مهم و حتی شبکه های پربیننده بسیاری از کشورهای جهان نیز به ساخت چنین مسابقات و شوهایی با محوریت موسیقی و مسابقات خوانندگی اقدام کرده اند، مثل عرب آیدل، ترکیه و بسیاری از کشورهای اروپایی، این موج به مرور فراگیر شد و حتی در بسیاری از مواقع زمینه ساز معرفی چهره ها و خوانندگان جوان و با استعدادی شد که پس از معرفی و محبوبیت در این مسابقات، توانستند خیلی زود به ستاره هایی پول ساز تبدیل شوند.

«شب کوک» وطنی یا «استیج» ماهواره ای؟

«شب کوک» به تبعیت از این قبیل اتفاقات و با الگوبرداری از آنها و رعایت تمام استانداردهای فرهنگی کشور، برای شناسایی استعدادهای موسیقی کشور روی آنتن می رود و سعی دارد شرایط را برای شناساندن چهره های جدید موسیقی به علاقه مندان این حوزه فراهم کند.»

باید دید سری دوم «شب کوک» می تواند استانداردهای بالاتری را به نمایش بگذارد و رقیب لندنی اش را ناک اوت کند یا همچنان در چنبره محدودیت ها و عدم حرفه ای گری می ماند و نیاز به تجاربی باز هم بیشتر خواهد داشت.

منتظر باشید

حالا که این گزارش را خواندید و در چند و چون این برنامه قرار گرفتید، اگر صدایی دارید و علاقه ای به خواندن، اصلا نگران نباشید و فکر این را هم نکنید که فرصت را از دست داده اید و دیگر نمی توانید در این برنامه حضور داشته باشید.

سری دوم «شب کوک» که این روزها قرار است روی آنتن برود، برای سال آینده دور جدید ثبت نام از هنرجویان موسیقی را آغاز خواهد کرد و شما می توانید با پیگیری روند ثبت نام در دور جدید این برنامه، وارد این شوی خوانندگی شوید. کافی است شب ها حدود ساعت ۲۱ شبکه نسیم را ببینید و در جریان نوع ثبت نام و کم و کیف برگزاری این برنامه قرار بگیرید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رحمان اف

      سلام- جناب آسرایی و یغمایی خیلی خوبه که باشند ولی آقای پوریا خان حیدری که انگار از دماغ فیل افتاده رو عجیبه که اصرار دارین باشه!!! ایشون امتحان خودشو تو سری قبل پس داره ... در عرصه موسیقی آدم با اخلاقی به نظر نمیاد و زیادی از بالا به شرکت کنندگان نگاه میکنه.

    • شاهین

      مسخرس خیلی مسخرس . اصلا نمیتونه با برنامه های اونور ابی رقابت کنه . استیج خیلی خوبه

    • یه وطنی

      به نظر من عالیه من هرشب این برنامه رو دنبال میکنم و خیلی هم راضی ام . برنامه های ماهواره ای مثل استیج ساخته شدن تا ایرانیا رو به سمت خودشون بکشونن اما ایران سعی کرده نشون بده که هیچی از اونا کم نداره دم همشون گرم

      پاسخ ها

      • نیما

        شب کوک و امثالش به پای استیج هم نمیرسن . اگه ایران هیچ چیزی از اونا کم نداشت , هفتاد درصد مردم ایران ماهواره نداشتن

    • نسترن

      اصلا قابل مقایسه نیست استیج یه چیز دیگس

      پاسخ ها

      • امیر

        بهترین کار حمایت از شب کوک هستش.

    • ریحانه

      شب کوک خیلی خوبه.پوریا هم اصلا خودشو نمی گیره تازه با شرکت کننده ها هم رفیقه.من که هرشب شب کوک رو دنبال می کنم.استیجم گهگاهی دنبال می کنم فریال افتضاحه و فقط به خاطر چهره عملی و لباسای ناجورش رأی میاره.ما باید برنامه های ایران رو بیشتر حمایت کنیم تا اونور آبیا از ما یاد بگیرن.تأکید می کنم پوریا حیدری،مهدی یغمایی،فریدون و فرهاد فوق العاده ان.مرسی.

    • ترمه

      من که عاشق همه شب کوکی ها هستم

    • بدون نام

      عالی

    • امیر

      استیچ دکور به مراتب بهتری از شب کوک داره و خواننده هاش بسیار عالی میخونن اما مشکلات اخلاقی بسیار زیادی داره که به خوب بودنش میچربه، در حالی که شب کوک مشکل اخلاقی بسیار کمی داره و خواننده هاش هم هر چند به خواننده های استیج نمیرسه اما خواننده های خوبی هستن.
      در کل استیج برای منحرف کردن جوونا ساخته شده بهتره بیشتر در مورد فساد در این برنامه ها مطالعه کنید ببینید که چه جنایتهایی اتفاق میفته.

    • ملودی

      توی استیج داورهاش همش درگیر مساعل رقابتی و حتی عشقی هستن و اگه کسی شعر مشروط بخونه قبولش میکنن.اون رضا که درگیر مساعل عشقیشه.اون سندی هم که بی سواد و نادونه و بارضا دعوا داره و همش همگروهیاشو قبول میکنه.ولی توی شب کوک بدون هیچ مسعله ای چندتا استاد موسیقی با خوش اخلاقی به مردم راهنمایی میکنن و بسیار خلاقن.
      همشون مهربون و شوخن ولی تو استیج دعواست!!!!!!!!!
      توی شب کوک هیچ پارتی بازی ای وجود نداره ولی تو استیج عشق و خوشتیپی و لختی و فساد حرف اولو میزنه.
      و حرف آخر::
      شب کوک کلا بهتره

    • فاطی

      برنامه خوبیه ، ما با خانواده دورهم نگاه میکردیم .چرا باید برنامه شبکه خودمون رو اینقدر خورد کنیم!!!!!داوراهای خوبی داره مجریش هم خوب اجرا میکنه.استیج بدون محدودیت اجرا میکنه ولی اینجا یه کشور اسلامیه قاعدتاً با محدودیت مواجه هست .

    • حامد

      برنامه های داخلی کپی.هستش.مثل بفرمایید شام.مسابقه خوانندکی.اونوریا تا ی چیزی درست میکنن داخل کشور زود ازش کپی میکنن.با توجه به این که داخل کشور هنرمندان بسیار قوی داریم.در هر صورت برنامه های خارج از کشور خیلی بهتر و قوی تر هستش....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج