جاباما
۲۸۳۰۸
۱۸ نظر
۵۰۶۲
۱۸ نظر
۵۰۶۲
پ

استخری که بعد از افتتاح غرق شد! +عکس

استخر "سیمره" شهرستان کوهدشت نمونه ای از اجرای غیر اصولی پروژه های دولتی در استان لرستان است که بعد از گذشت ۶ سال به بهره برداری رسید ولی تنها ۶ روز توانست به مردم خدمات ارائه دهد.

خبرگزاری مهر: استخر "سیمره" شهرستان کوهدشت نمونه ای از اجرای غیر اصولی پروژه های دولتی در استان لرستان است که بعد از گذشت ۶ سال به بهره برداری رسید ولی تنها ۶ روز توانست به مردم خدمات ارائه دهد.

روند طولانی احداث پروژه‌های عمرانی و عدم نظارت دقیق بر ساخت و ساز صحیح و اصولی‌ دیگر این روزها به موضوعی عادی در برخی پروژه های استان تبدیل شده است به طوریکه اگر پروژه‌ای در زمان مورد نظر به بهره‌برداری برسد تعجب همگان را برمی‌انگیزد.

با این حال کم پیش آمده پروژه ای که سالها ساخت آن زمان برده است، حداقل به تعداد سالهای زمان برده چند ماهی به ثمر ننشیند و مورد استفاده قرار نگیرد، رخداد نادری که در کوهدشت اتفاق افتاد تا استخر ۶ ساله این شهر تنها ۶ روز دوام بیاورد.

این روند را باید زنگ خطری در زمینه پروژه های عمرانی استان لرستان دانست تا مسئولین و بهره‌برداران نسبت به سرنوشت پروژه‌ها حساسیت بیشتری به خرج دهند.

استخری که بعد از افتتاح غرق شد! +عکس

این وضعیت تاسف بار موجب شد که شیرینی بهره برداری از استخری که مردم کوهدشت شش سال تمام، انتظار ساخت آن را کشیده بودند، تنها یک هفته بیشتر به طول نینجامید و پس از یک هفته کاشی‌های استفاده شده در کف و دیواره‌های استخر باد کرده و بیرون بزند.

انگار کاشیها و مصالح به کار رفته در دیواره استخر پس از سالها معطل ماندن شوق شنا پیدا کرده بودند و نمی‌خواستند بر دیوارها بمانند، کاشی‌های فیروزه‌ای بی‌صبرانه از چنگ ملات و دیوارها رها شده و خود را در آب استخر غرق کردند.

با این تفاسیر بنا به تصمیم مسئولین و نظر کارشناسان استفاده از استخر سیمره ممنوع و درب آن بسته شد.

استخری که بعد از افتتاح غرق شد! +عکس

در این راستا با پیگیری نعمت‌الله رشیدیان رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان، پیمانکار موظف شد از محل ۱۰ درصد باقی‌مانده‌ ضمانتِ حُسنِ انجامِ کار دست به تعمیر و مرمت قسمت‌های آسیب دیده بزند.

در حال حاضر کار ترمیم قسمت‌های آسیب دیده استخر سیمره کوهدشت شروع شده و پیش بینی می شود در هفته های آینده دوباره این پروژه آماده بهره برداری شود.

از سوی دیگر نکته‌ای که باید به آن پرداخت این است که آیا با ترمیم قسمت‌های آسیب دیده سایر بخش‌های استخر دوباره با شروع استفاده از آن خراب نمی‌شوند؟

سوالی که وقتی از استادکاران و کارشناسان مرمت استخر پرسیده شد در پاسخ آن گفتند ما مطابق قرارداد موظف به تعمیر قسمت‌های آسیب دیده هستیم ولی با توجه به نوع مصالح و چگونگی به کاربردنشان بی‌تردید در کوتاه مدت سایر بخش‌ها نیز به سرنوشت قسمت‌های کنونی گرفتار می‌آیند! موضوعی که نباید آن را نادیده گرفت زیرا وقتی تعهد زمانی یک‌ساله پیمانکار به پایان ‌برسد و فضای داخلی سالن ایراد پیدا کند به آسانی نمی‌توان بودجه و اعتبار برای مرمت آن دست و پا کرد.

استخری که بعد از افتتاح غرق شد! +عکس

آنچه در این بین جای تامل دارد انتظار شش ساله مردم کوهدشت که باید بعد از این همه معطلی حسرت استفاده از استخر سونا و جکوزی به دلشان بماند؛ موضوعی که می‌طلبد مسئولان حساسیت و دغدغه بیشتری نسبت به آن به خرج دهند و با پیمانکار کمتر مماشات کنند.

معاون فنی و اجرایی اداره کل مسکن و شهرسازی لرستان در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: استخر سرپوشیده کوهدشت در سال ۸۵ و در زمان مدیریت قبلی این اداره کل یه پیمان رفته است.

صادق مریدی با اشاره به واگذاری پروژه در سال ۸۹ به پیمانکار جدید عنوان کرد: متاسفانه بعد از بهره برداری از پروژه کاشی های آن فروریخت.

وی با بیان اینکه تاکنون مشکل کاشی های استخر اصلاح و رفع شده است، افزود: در حال حاضر رفع مشکل بخش سونای این استخر را در دستور کار قرار داده ایم.

معاون فنی و اجرایی اداره کل مسکن و شهرسازی لرستان یادآور شد: در حال حاضر این اداره کل در حال رفع مشکل این پروژه است که امید می رود به زودی آماده بهره برداری مجدد شود.

استخری که بعد از افتتاح غرق شد! +عکس

عملیات اجرایی استخر سیمره شهرستان کوهدشت در سال ۱۳۸۵ طی قراردادی که بین اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان به عنوان بهره‌بردار و راه و شهرسازی به عنوان پیمانکارِ طرح بسته شد؛ با اعتبار بیش از یک میلیارد تومان آغاز شد.

مساحت حوض استخر آموزشی سیمره ۳۲۵ متر است، این استخر دارای سالن سونای خشک، بخار و جکوزی است.

این پروژه طی شش سال و توسط سه پیمانکار که زیر نظر سازمان راه و شهرسازی کار می‌کردند ساخته شد و به دلیل طولانی شدن زمان بهره‌برداری پروژه و انجام آن به دست چند پیمانکار، کار ساخت پروژه به بدترین شکل ممکن و با کمترین کیفیت انجام گرفت به طوریکه پشت بعضی از کاشی‌ها به جای ملات از گل و لای و ماسه استفاده شده است!

در نهایت درهفته دولت سال ۱۳۹۰ پروژه به طور رسمی افتتاح شد اما چون کار ساخت آن به طور کامل به اتمام نرسیده بود تا خرداد ماه امسال مورد بهره‌برداری و استفاده قرار نگرفت که بهره‌برداری پروژه طی سالجاری نیز یک هفته بیشتر دوام نداشت تا کوهدشت فعلاً در انتظار استفاده از استخرِ شنای دولتی بماند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سپیده

      واقعا ارزش داشت این قدر هزینه و زمان صرف کنید؟؟؟؟؟؟؟؟خودتون قضاوت کنید

    • بدون نام

      تو ملاتش گچ داشته

    • اون

      حالا این وسط پولی که خرج شده و دیگه برنمی گرده چی میشه؟ بالاخره مالیاتیه که مردم دادن.....!

    • sara

      bichareha poleshon heif shod

      پاسخ ها

      • بدون نام

        sharmande sara jan..pule ki heyf shod e alan be nazaret...pule manoto ghorbunet beram...

      • sara

        اين نظر رو من ندادم عزيزم لطفا يا اسمتو با حروف بزرگ بنويس يا عوضش كن ممنون گلم.

    • hosseinmaleki

      hamon betar

    • بدون نام

      شهرستان ما یکی از محرومترین شهرستانهای کشوره.بدون کمترین امکانات تفریحی.با اینکه جاذبه های گردشگری فراوانی مثل شیرز داره که انسان رو مبهوت میکنه.ولی کو مسؤول پیگیر؟؟؟؟

    • محمود

      تازمانی که معدودی ایرانی نخواهند از تجربیات پدران متعهد به اصول انسانی سود ببرند.اوضاع بهمین صورت وحتی خطرناکتر خواهد شد. بهتر است بگوییم شده. جوانان کم عقل- همیشه تکرار کنید(تجربه برتراز علم است). غرور تا چه حد؟ به اندازه بازی با جان ومال هموطن ؟

    • محمد

      مسوولان خسته نباشند .

    • roya basel

      این اتفاقات پیش می اید درست میشه یا مصالح مرغوب و استاندارد نبوده یا کارگران خوب کار نکردند

    • رامین

      خدا کنه دیگه همچین اتفاقاتی نیفته ولی من که چشمم آب نمی خوره

    • بدون نام

      واقعا که...

    • ali

      مجبورین پز بدین ما پنجاه ساله استخر سیمانی داریم نه نشت ونه کنده شدن و نه ول ماندن در تابستان هنوزم دیر نشده اینو بدین به صاب کار یک ی سیمانی برا جوانا درست کنین

    • عسل

      رامین جان سعی کن با چشات آب نخوری چون این اتفاقات زیاد میفته!!

    • الينا

      اين كه چيز عجيبي نيست از هر 10 پروژه عمراني رفاهي 8 تاش به همين شكل در ميان ...

    • ali2012

      تو بعضی کشورا چن روزه برج میسازنن.تو کشور ما....

    • رسول

      کاری با استخره ندارم ولی کجای دنیا چند روزه برج میسازن؟ بگو ما هم بدونیم!!!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج