۲۸۳۶۳۵
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

داوطلب میانجیگری بین تهران-ریاض

دولت فرانسه پس از روسیه و آلمان، آمادگی خود را برای میانجی گری در حل بحران به وجود آمده در روابط ایران و عربستان اعلام کرد.

پایگاه خبری شبکه العالم: دولت فرانسه پس از روسیه و آلمان، آمادگی خود را برای میانجی گری در حل بحران به وجود آمده در روابط ایران و عربستان اعلام کرد.

استفان لو فول سخنگوی دولت فرانسه گفت: ما درخصوص آنچه که میان عربستان و ایران روی می دهد، باید هوشیار باشیم، فرانسه از دو طرف می خواهد تا به کاهش تنشها بپردازند.

وی افزود: آنچه فرانسه را متمایز می کند، توان آن در گفتگو با همگان است.

استفان لوفول با بیان اینکه لوران فابیوس وزیرخارجه کشور برای کاهش تنش ها میان دو کشور ابراز تمایل کرد، اظهار داشت که فرانسه آماده میانجیگری میان دو کشور برای حل و فصل این بحران دیپلماتیک است.

سخنگوی دولت فرانسه همچنین یادآور شد که پاریس در انتظار سفر حسن روحانی رییس جمهور ایران به فرانسه برای گفتگو با فرانسوا اولاند همتای فرانسوی خود است؛ قرار بود این سفر در اواخر ماه نوامبر گذشته صورت بگیرد؛ اما روحانی این سفر و نیز سفرش به ایتالیا را به سبب حملات پاریس در ۱۳ نوامبر، لغو کرد.

وی در واکنش به اعدام شیخ نمر النمر که عامل بحران اخیر میان عربستان و ایران است، گفت: فرانسه که با عربستان روابط همکاری دارد، با قاطعیت حکم های اعدام را محکوم می کند.

استفان لوفول تصریح کرد که ما این اعدامها را محکوم کردیم، موضع فرانسه درباره مخالفت با صدور احکام اعدام در هر کشور و در هر شرایطی، همچنان ثابت است.

یادآور می شود عربستان، یکشنبه ۳ ژانویه، در پی حمله معترضان به سفارتخانه اش در تهران و نیز کنسولگری آن در مشهد در اعتراض به اعدام شیخ نمر، روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خداشاهده اگه اصرار كنيد........

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج