۲۸۵۰۳۷
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

شوخی کنایی با تصویر سیاستمداران جهان

اسکات شایدلی، نقاش آمریکایی در مجموعه «صورتی» خود، به تصاویر همیشه آشنای سیاستمداران دوره معاصر باری کنایی و عموماً زنانه داده است.

خبرگزاری تسنیم: اسکات شایدلی (Scott Scheidly) نقاش متولد اوهایو آمریکاست که در مجموعه‌ای از آثار خود تحت عنوان «صورتی»، پرتره برخی از سیاستمداران شهیر دوران معاصر را به شیوه خاص خود ترسیم کرده است.

شوخی کنایی با تصویر سیاستمداران جهان

او، فعالیت هنری‌اش را در سن چهار سالگی با تاثیر گرفتن از آثار سیدنی پولاک آغاز کرده است.کار حرفه‌ای را از ۱۷ سالگی آغاز می‌کند و در ۲۰سالگی از موسسه هنر پیتسبورگ فارغ التحصیل می‌شود. به فلوریدا می‌رود تا مجموعه آثار کنونی خود را خلق کند.

شایدلی عموماً در تصاویر خود وجوه زنانه شخصیت‌ها را برجسته می‌سازد. این زنانگی نیز ناشی از جغرافیایی است که فرد در آن تعریف می‌شود. حتی المان‌ها نیز برگرفته از معماری این جغرافیاست. برای عمق دادن به این زنانگی شایدلی دو کار مهم انجام می‌دهد. یک در بحث میمیک چهره است و دومین مورد زیورآلات زنانه مانند گوشواره و ... است.

جورج بوش پسر در قامت ملکه الیزابت دوم. هر دو دوم هستند و این تنها المانی نیست که شایدلی برای انتخاب این قالب برگزیده است. شایدلی مستقیماً به سراغ نظام رفتاری بوش رفته است و او را در قالب یک پیرزن مجسم کرده است، آن دسته از پیرزن‌هایی که مدام غیبت می‌کنند و غر می‌زنند. از همان‌هایی که جان فورد در فیلم‌هایش نشان می‌داد. آنهایی که با شعارهای اخلاقی، انتهای بی‌اخلاقی بودند. این پیرزن‌ها می‌خواهند دیده شوند و باید کمی عجیب و غریب باشند و مثل این بوش صورتی و آن عینک مضحک، هارمونی در پوشش نخواهند داشت.

شوخی کنایی با تصویر سیاستمداران جهان

ناپلئون عاشق در قامت صورتی. برای آنان که فیلم دزیره را دیده باشند یا رمانش را خوانده باشند، این ناپلئون آشناست. ناپلئونِ شایدلی همچنان دست روی شکمش دارد، چه دلش درد بکند و چه نکند. مهم آن گل بزرگی است که روی قلبش نهاده شده است و گل‌سینه‌هایی به شکل قلب و پروانه. در گوش چپش نگینی خودنمایی می‌کند که می‌تواند بار کنایی تندی داشته باشد.

شوخی کنایی با تصویر سیاستمداران جهان

رییس‌جمهور مقتول آمریکا، آقای لینکلن در قامتی بنفش. کراواتش به شکل ناشیانه‌ای به یک پاپیون نامتقارن تبدیل شده است. روی کلاه سیلندری مشهورش یک گل نیلوفر بزرگ است، جایی که مرگش به ضرب گلوله را تعیین کرد. یک پیکسل قلب هم روی کتش خودنمایی می‌کند با پرچم آمریکا؛ البته با یک ستاره.

شوخی کنایی با تصویر سیاستمداران جهان

قاتل بنفش سیبری، دیکتاتور سیبلوی شوروی سابق، یک قلب و یک پروانه روی سینه، مقادیری زیادی نگین بر یقه و یک گوشواره تکی بر گوش؛ ولی کماکان اخمو. حتی خبری از آن لبخندهای عظیم استالین در این تصویر نیست. شایدلی یک تصویر متناقض‌نما از یک دیکتاتور خلق کرده است.

شوخی کنایی با تصویر سیاستمداران جهان

هیتلر پانک. شایدلی رهبر نازی‌ها را در قامت یک جوان پانک دهه هشتاد قالب زده است.موهای آشفته بنفش رنگ روی صورت با سایه تند اطراف چشم. کراوات قرمز نیز با شلختگی به گردن آویخته شده است. همه چیز برای نشان دادن افسردگی هیتلر مهیاست و ضربه نهایی آن پیکسل سیاه رنگ روی یقه است که در تقارن با حلقه درون لاله گوش هیتلر است.

شوخی کنایی با تصویر سیاستمداران جهان

باراک اوباما در قامت یک رپیست، چیزی شبیه توپاک، فیفتی سنت یا نوتوریوس بی.آی.جی؛ این اسم‌ها مهم نیستند. مهم رنگ پوستی است که از آنان موسیقی رپ ساخته است. البته رپ با زرق و برقش. شایدلی اوباما را مانند ستاره‌ای رنگین‌پوست غرق در تجمل - مسئله‌ای که اوباما و خانواده‌اش مدام سعی بر انکارش هستند - مجسم کرده است. به انگشتان دست چپ او توجه کنید و آن لبخند گشاده بر لبانش.

شوخی کنایی با تصویر سیاستمداران جهان

بُت پارتیزانی قرن بیستم، شمایلی برای تی‌شرت‌ها در صف اعتراضات و تظاهرات، ارنست چه‌گوارا. کسی که بیش از همه در مدحش به زبان‌های مختلف یک آهنگ خوانده شده است: چه‌گوارا. او نیز از نظر شایدلی پنهان نمانده است و تصویر مصمم‌اش به نحوی در بازی پارودیک شایدلی نقش آفرینی می‌کند. شایدلی چه‌گوارا را در قامت یک قهرمان پارتیزانی قرن ۲۱ نهاده است. یک کاپشن ورزشی با چند پیکسل که روی همه تصویر گوریل و میمون نقش بسته است. حتی سر زیپ این کاپشن ورزشی نیز مزین به رخسار جناب گوریل است و روی لباس نیز به فونت گرافیتی نوشته شده است: گوریل؛ البته به اسپانیولی.

شوخی کنایی با تصویر سیاستمداران جهان

بنیانگذار چین در قامت یک دختر بچه چینی. مائو تسه تونگِ شایدلی همان مائوی همیشگی است. تغییر چندانی در رخسارش دیده نمی‌شود جز آرایش زنانه و گیسوهای بافته‌اش. مهم دو گیس چینی روی سر مائو است. موهای مائو هیچگاه به این بلندی نبود که بتوان گیسش کرد. با این حال شایدلی از روبان قرمز رنگی - رنگ نمادین جمهوری خلق چین - بهره برده است که شکل موبیوسی آن به نماد جنبش‌های اعتراضی شبیه است. به دوخت لباس مائو نیز دقت کنید؛ ساده‌ترین نوع دوخت روی یقه و لبه لباس و از همه مهمتر، تک دکمه لباس.

شوخی کنایی با تصویر سیاستمداران جهان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج