جاباما
۲۸۵۵۱۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

اصرار کیهان و نظر علما درباره سید حسن

روزنامه کیهان بر ادعای روز گذشته حسین شریعتمداری مبنی بر تماس یکی از اعضای برجسته هیئت‌رئیسه خبرگان با سیدحسن خمینی و دعوت او به حضور در آزمون، پافشاری کرد. این در حالی است که ۵ عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان در گفت‌وگو با «انتخاب» چنین تماسی را تکذیب کردند.

خبرگزاری ایسنا: روزنامه کیهان بر ادعای روز گذشته حسین شریعتمداری مبنی بر تماس یکی از اعضای برجسته هیئت‌رئیسه خبرگان با سیدحسن خمینی و دعوت او به حضور در آزمون، پافشاری کرد. این در حالی است که ۵ عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان در گفت‌وگو با «انتخاب» چنین تماسی را تکذیب کردند.

«کیهان» در شماره امروز خود نوشت: «یادداشت کیهان درباره علت واقعی عدم شرکت سیدحسن خمینی در آزمون انتخابات خبرگان، شبکه رسانه‌ای میدانی جریان فتنه را به دست‌ و پا انداخت.

مدیرمسئول کیهان در یادداشت روز شنبه خاطرنشان کرده بود که ادعای بی‌اطلاعی سیدحسن خمینی از آزمون واقعیت ندارد و غیر از اعلام عمومی ضرورت مشارکت نامزدها در آزمون، از طریق یکی از اعضای هیئت رئیسه مجلس خبرگان نیز این ضرورت به وی منتقل شده بود. کیهان همچنین سناریوسازی افراطیون و جریان فتنه برای دور زدن قانون و تضییع حق ۴۰۰ نامزدی که با وجود مراتب بالای علمی و سوابق تدریس و ... به قانون پایبند بوده و در آزمون شرکت کرده‌اند را اهانت به سیدحسن‌ خمینی و تلاش برای بردن وی در موضع اتهام دانسته بود.

اما خبر موثق کیهان درباره تماس یک عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان، با دستپاچگی شبکه رسانه‌ای فتنه روبه‌رو شد. این شبکه با تهیه و انتشار مطلبی مشترک - که در سایت اجاره‌ای انتخاب رونمایی و از سوی بقیه سایت‌های زنجیره‌ای بازنشر شد - مدعی شده‌اند با برخی اعضای هیئت رئیسه مجلس خبرگان تماس گرفته و آنها خبر کیهان را تکذیب کرده‌اند. این ادعا در حالی است که خبر کیهان کاملا موثق است و نشانه این وثاقت هم موضع آقای سیدحسن‌ خمینی است.

این رسانه‌ها نیز اگر صداقت داشته باشند می‌توانستند اصل ماجرا را از سید حسن‌خمینی سوال کنند اما به دلایل کاملا روشن ترجیح داده‌اند خبر کیهان را دروغ جا بزنند؛ خبر موثقی که روشن می‌کند برخلاف ادعاها، سیدحسن خمینی از ضرورت حضور در آزمون برای احراز شرط علمی و فقهی نامزدی خبر داشته اما احتمالا با مصلحت‌سنجی و پرهیز از بازی در زمین فتنه‌گران ضد خط امام (ره)، در آزمون شرکت نکرده است.»

در راستای اظهارات مختلف درباره ورود حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی به انتخابات خبرگان و بحث اجتهاد وی، امروز سایت «عصر خبر» نیز نوشت: «حضرات آیات علوی گرگانی، محفوظی، کریمی جهرمی، سیدجعفر کریمی، مسعودی خمینی، احمد بهشتی، دیباجی اصفهانی، سیفی مازندرانی و دری نجف‌آبادی اعلام کردند که صلاحیت علمی حاج سیدحسن خمینی با مراجعه به کتاب‌ها و فایل‌های صوتی ایشان قابل احراز است.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج