جاباما
۲۸۵۶۱۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

اوج هیجان با بازی Mass Effect: Andromeda

شکی نیست که سه‌گانه Mass Effect یکی از بهترین مجموعه بازی‌های نسل قبل به شمار می‌رود.

وب سایت زومجی - نیلوفر ابراهیم پور: شکی نیست که سه‌گانه Mass Effect یکی از بهترین مجموعه بازی‌های نسل قبل به شمار می‌رود. اما آیا Andromeda راه آن را ادامه خواهد داد؟

قبل از هر چیز بهتر است با معنی آندرومدا آشنا شویم و بدانیم که این لغت اصلا از کجا آمده است. در افسانه‌شناسی‌های کلاسیک یونانی، آندرومدا دختری بسیار زیبا چهره است، بسیار زیباتر از پریان و الهه‌های دریا و طبیعت.

همین موضوع باعث حسودی و کینه‌توزی پُوسایدن خدای آب‌ها شد. او برای فروکش کردن این عصبانیت، یکی از هیولاهای خود به نام کتوس را به سمت سرزمینی فرستاد که آندرومدا در آن سکونت داشت تا او را نابود کند.

اوج هیجان با بازی Mass Effect: Andromeda

اما در این بین، پرسیوس، پسر زئوس این هیولا را از بین برد و با آندرومدا ازدواج کرد. حال نام آندرومدا روی یکی از کهکشان‌های نزدیک به راه شیری قرار داده شده است.

آندرومدا کهکشانی بسیار زیبا و درخشان است که در این فضای بی‌انتها شناور مانده است. تبریک! شما همین حالا مقداری از افسانه‌های یونانی، بخش کوچکی از ستاره‌شناسی و پایه و اساس Mass Effect: Andromeda را یاد گرفتید!

در این مقاله سعی داریم تا به یک جمع بندی اولیه در مورد بازی Mass Effect: Andromeda برسیم. هنوز خیلی راه مانده و استودیو بایوور باید مقدار خیلی بیشتری از اطلاعات این بازی را منتشر کند.

اما به هر حال با این اطلاعات کمی که از یک تریلر کوتاه، چندین تصویر هنری و اخبار کمی که منتشر شده است در اختیار داریم، و البته با کمک از سه‌گانه اول این سری، به جمع بندی مواردی پرداخته‌ایم تا پیش از رونمایی کامل بازی، با نسخه جدید Mass Effect آشنا شویم.

البته قبل از هر چیز لازم به ذکر است که در این مطلب ممکن است داستان سه‌گانه اول برای شمایی که آن را هنوز تجربه نکرده‌اید لو برود. یا شاید برخی مطالب این مقاله برای شخصی که تا به حال سمت این سری نرفته است کمی مبهم باشد. پس ابتدا آن را تجربه کنید و سپس در ادامه مطلب به ما بپیوندید.

اوج هیجان با بازی Mass Effect: Andromeda

خوب چرا اصلا آن را Mass Effect ۴ صدا نمی‌کنیم؟

سازندگان این بازی سعی دارند تا فقط خلاصه و بخش‌های خاصی از Andromeda را به سه‌گانه اصلی ربط دهند. باید بدانیم که ظاهرا نسخه جدید Mass Effect یک دنباله از پایان Mass Effect ۳ نیست اما از نظر زمان و تاریخ، جایی بعد از این شماره را ادامه می‌دهد.

Andromeda یک شروع تازه برای این سری است که به دست تیم جدیدی در بایوور مونتریال در حال شکل‌گیری است. نسخه‌ای که در کهکشانی جداگانه همراه با شخصیت‌های کاملا جدید داستان‌سرایی خواهد شد. همان‌طور که این نسخه یک ادامه از سه‌گانه اصلی نیست، در عین حال Andromeda یک نسخه فرعی هم به شمار نمی‌رود.

انگار همه چیز از اول در دنیایی جدید شروع می‌شود. دوباره شخصیت خاص خود را بسازیم، شروع به گشت و گذار کنیم، هم تیمی‌های مختلف با نژادهای گوناگون را از سرتاسر کهکشان جمع کنیم و داستان را ادامه دهیم. این یک ادامه نیست، این یک نسخه فرعی نیست و باز هم در عین حال یک بازسازی از سری Mass Effect به شمار نمی‌رود.

اوج هیجان با بازی Mass Effect: Andromeda
تصاویر اولیه بازی که سوال‌های زیادی را به همراه دارد

همه چیز در Andromeda هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد زیرا یک نکته مهم و شاید هم مبهم در داستان آن وجود دارد: ما در Mass Effect تمام تلاش خود را کردیم تا دنیا را نجات و به آن سامان دهیم. اما سال‌ها بعد از سقوط ریپرها در Mass Effect 3، کهکشان راه شیری همچنان در شکل و ظاهری بد و نابسامان قرار دارد.

این کهکشانی که همراه با فرمانده شپرد و دوستانش سعی بر نجات و بقای آن داشتیم همچنان متزلزل و شکننده است. پس از حمله ریپرها به سیاره زمین، مَس ریلِی‌ها ویران شدند و همین موضوع باعث شد تا ارتباط بین سیاره‌ها و دیگر کهکشان‌ها بسیار سخت و دشوار باشد.

به دنبال این اتفاق، هر سیاره همراه با نژادی از موجودات منحصر به فرد خود، یکه و تنها مانده‌اند. دیگر هیچ ارتباط و همکاری بین انسان‌ها و دیگر نژادها وجود ندارد و هر لحظه خطر در کمین است.

مشخص نیست کدام یک از پایان‌های بازی Mass Effect 3 قرار است در رگه‌های داستانی Andromeda جریان داشته باشد. شاید هم در نقطه مقابل، داستان بازی به قدری وسیع باشد که در ابتدای بازی، آن انتهایی که در Mass Effect 3 دیده بودید را انتخاب و به ادامه بازی بپردازید.

اما این مسلم است که استودیو بایوور در این نسخه قصد دارد تا با ورود گونه‌ها و نژاد‌های جدید در کنار برخی از نژادهای قدیمی، درست همانند گذشته داستانی زیبا و پیچیده برای طرفداران این سری تدارک ببیند.

اوج هیجان با بازی Mass Effect: Andromeda

گشتن به دنبال خانه‌ای جدید برای سکونت بشریت و متحدان آن‌ها، یکی از ستون‌های اصلی داستانی بازی به شمار می‌رود. در این نسخه قصد داریم تا همراه با شخصیت اصلی بازی و دوستانی که همراه خود دارد به کهکشانی نزدیک به راه شیری (البته منظور از نزدیک میلیون‌ها سال نوری است!) یعنی اندرومدای زیبا سفر کنیم و چندین سیاره قابل سکونت را کشف کنیم.

این که چگونه قرار است این اتفاق رخ دهد همچنان جای سوال و البته جای صبر برای اطلاعات بیشتر دارد. نکته قابل توجه این است که در اطلاعات موجود، سلاح و ابزار آشنایی را در بازی مشاهده می‌کنیم که با متریال‌های جدید ارتقا یافته‌اند.

همین امر نشان می‌دهد که ما از زمان زیادی با ماجراهای سه‌گانه Mass Effect فاصله نداریم. بنابراین با جمع بندی اطلاعات می‌توان متوجه شد که ساکنین کهکشان راه شیری بعد از حوادث Mass Effect ۳ به سرعت ابزار جدید اما آشنایی برای ارتباط با یکدیگر ساخته‌اند.

از دیگر توضیحات امکان پذیر برای حضور دوباره تکنولوژی‌های آشنایی که در Mass Effect دیده بودیم این است که کاپیتان شپرد و یارانش صدها سال نوری را از این سیاره به آن سیاره همراه با سفینه نازنین خود سفر کرده‌اند. با توجه به کتاب اطلاعات Mass Effect (همان ویکی خودمان)، سفینه نورمندی توانایی سفر در ۱۵ سال نوری طی ۲۴ ساعت را دارد.

با تصور این که این سفینه به یاد ماندنی به Andromeda به ارث رسیده باشد و تحولات ظاهری را در خود ببیند، می‌توان تصور کرد که بازی در قرن بیست و هفتم در حال رخ دادن است و شاهد بسیاری از گونه‌ها، نژاد‌ها، ابزار و سلاح‌های قدیمی خواهیم بود.

اوج هیجان با بازی Mass Effect: Andromeda

شخصیت اصلی بازی کیست؟ کاپیتان شپرد؟

نه! هنوز اسم و رسمی از شخصیت اصلی Mass Effect: Andromeda مشخص نیست، اما این را خوب می‌دانیم که کاپیتان شپرد برای همیشه از بین ما رفته است. البته سرنخ‌های کوچکی از این شخصیت جدید مشاهده شده که ما را مقداری با این فرمانده جدید یا شاید هم یک فرد عادی آشنا می‌کند.

جایی که ما برای اولین بار کنترل کاراکتر کاپیتان شپرد را در دست گرفته بودیم، او به خودی خود شخصیت شناخته شده‌ای بود. یک جنگجوی پُر ادعا و با اعتماد به نفس که بهترین گزینه برای نجات بشریت به شمار می‌رفت. اما گذشته و شهرت شخصیت جدید مشخص نیست و نمی‌دانیم که چقدر در هدایت سفینه و ایجاد ارتباط با دیگران قدرت و توانایی دارد.

در اولین تریلری که از بازی منتشر شد، شاهد لوگوی N۷ معروف روی یونیفرم شخصیت بازی بودیم اما فکر نمی‌کنم که این موضوع نشان دهنده این باشد که ما به عنوان شخصی کهنه کار و مصمم ایفای نقش کنیم.

شاید درست برعکس کاپیتان شپرد که عضوی افسانه‌ای در نیروی ویژه N۷ بود، در Andromeda کنترل جوانی تازه کار را به دست بگیریم که همه چیز را تازه شروع کرده است. شاید هم این لوگوی N۷ تنها نشان دهنده این موضوع باشد که Andromeda رابطه مستقیمی با این ارگان در Mass Effect دارد.

اوج هیجان با بازی Mass Effect: Andromeda
سیاره‌هایی با جاذبه کم

در تریلرهای منتشر شده از بازی شاهد موارد خاصی بودیم که چندین و چند سوال را به وجود آوردند. یکی از این موارد پلاکی با نام Rider است که در ویدیو N7 Day شاهد آن بودیم.

این نکته ظریف را می‌توان یک یادآوری کوچک از انتخاب آهنگ Ghost Riders in the Sky از جانی کَش برای اولین تریلر معرفی Andromeda دانست. اما اصلا فکر نکنید که انتخاب این آهنگ بی‌دلیل بوده است. زیرا یَنیک رُوی از استودیو بایوور از انتخاب این آهنگ با دلایلی خاص برای معرفی بازی یاد کرده است.

یکی از دلایل برجسته و قابل تامل آن می‌تواند انتخاب نام Ride یا Rider به افتخار سالی راید (Sally Ride) اولین زن آمریکایی که به فضا سفر کرده است برای شخصیت اصلی بازی باشد. می‌پرسید چرا چنین برداشتی کردیم؟ خوب واضح است.

نام سالی راید درست در مقابل نام شپرد قرار می‌گیرد. آلن شپرد (Alan Shepard) اولین مرد آمریکایی بود که به فضا سفر کرد و بایوور نیز از نام او برای سکان‌دار سه‌گانه Mass Effect استفاده کرده است. پس سالی راید یا حداقل راید خالی محتمل‌ترین گزینه برای نام شخصیت جدید سری Mass Effect است.

اوج هیجان با بازی Mass Effect: Andromeda

او هر اسم و رسمی که احتمال می‌رود داشته باشد، اما یک چیز در مورد آن ثابت است. او قرار است شخصیتی کاملا ماجراجو و مهاجر داشته باشد.

زیرا کهکشان آندرومدا انتظار او را می‌کشد؛ جایی که شخصیت اصلی بازی ما باید به دنبال مکانی برای سکونت بشر باشد. نه تنها از جزییات کم بازی می‌توان به این موضوع اطمینان یافت، بلکه تصویر سوال‌ برانگیز نشانه ARKCON این موضوع را ثابت می‌کند.

در این تصویر شاهد نام A.R.K.C.O.N همراه ناک Pathfinder Initiative هستیم که توسط استودیو بایوور منتشر شد. لوگو ARKCON درست همانند یک ساختمان غول پیکر فضایی است که یک دروازه پیچ و تاب دار را تداعی می‌کند.

هر معنا و مفهومی که در این تصویر وجود داشته باشد، این را خوب می‌دانیم که قرار است کنترل شخصیتی را به دست بگیریم که فردی کاملا ماجراجو است.

اوج هیجان با بازی Mass Effect: Andromeda

پس با این تفاسیر همانند Dragon Age: Inquisition با یک بازی گشت و کاوش رو به رو هستیم؟

اکتشاف (Exploration) یک کلمه کلیدی در مورد Mass Effect: Andromeda به شمار می‌رود. درست همان عنصری که در آخرین شماره Dragon Age به کلی نفوذ کرده بود؛ که البته نه تنها به بازی صدمه‌ای وارد نشد، بلکه جذابیت خاصی را به این سری افزود. Dragon Age: Inquisition دارای مکان‌های بزرگ و پر جزییات بود که لذت گشت و گذار را چندین و چند برابر کرد.

هرچند که دنیای بازی همانند آثار استودیو بتسدا فعل و انفعال و آن پویایی جذاب را در خود نمی‌بیند، اما مکان‌هایی با انواع و اقسام اتمسفرها از جمله نکات بارز این قسمت از Dragon Age بود که توسط موتور بازی‌سازی فراستابیت ساخته شد. حال مدیر کل استودیو بایوور در مورد رابطه Mass Effect: Andromeda و Dragon Age: Inquisition می‌گوید:

جدیدترین نسخه از بازی Mass Effect از برخی تکنولوژِی‌ها و سیستم‌های بازی Inquisition استفاده خواهد کرد. ما از این‌که مکان‌های خیلی بزرگ و پهناور برای گشت و گذار و اکتشاف در Inquisition طراحی و خلق کردیم کاملا لذت بردیم. پس چنین چیزی را در Mass Effect: Andromeda باز هم تکرار خواهیم کرد.

اوج هیجان با بازی Mass Effect: Andromeda
حس جذاب ماجراجوی در مناطق ناشناخته

اگر طرح‌های اولیه بازی را نگاه کنیم، کمی تا حدودی با اتمسفر و مکان‌های Andromeda آشنا می‌شویم. زمین‌های فراموش شده یخ زده، سیاره‌هایی با جاذبه پایین همراه با ستاره‌های شناور در نزدیکی آن، زمین‌هایی شاداب و سرسبز، غارهای پیچ در پیچ و بسیاری از مکان‌های دیگر از جمله مکان‌هایی است که می‌توان در Andromeda انتظار آن‌ها را کشید.

همان‌طور که وارد کهکشان جدیدی خواهیم شد، بدون شک ساکنین و گونه‌های جدیدی را نیز ملاقات خواهیم کرد که دیدن معماری ساختار دنیای آن‌ها انتظار را برای تجربه گشت و گذار بیشتر و بیشتر می‌کند. برای مثال یکی از این نژادهای جدید در ساختمان‌هایی دلپذیر با ساختاری نعلبکی مانند که در قلب یک آبشار بزرگ قرار دارند زندگی می‌کنند.

همچنین در بازی سکونت‌گاه فضایی وجود دارد که درست سیتیدل (Citadel) را در سه‌گانه اول بازی تداعی می‌کند. شبکه‌هایی از گردش‌گاه‌های سفید رنگ و زیبا که با پوشش‌های سرسبز تزیین شده‌اند و به دور یک ساختار بلند مرکزی ساخته شده‌اند.

فضاها و اتمسفری که در تصاویر هنری و اولیه بازی دیده می‌شوند بسیار زیبا و دلپذیر هستند. تصور خلق آن‌ها توسط استودیو بایوور و سپس گشت و گذار در آن‌ها توسط ما به خودی خود Andromeda را به یکی از مورد انتظارترین بازی‌ها تبدیل می‌کند.

البته همه چیز مربوط به مقیاس نمی‌شود. طبق اخبار و اطلاعات موجود، استودیو بایوور در تلاش است تا مانع بین محیط‌های پر رنگ و لعاب بسته و چالش‌های فضاهای باز را از بین ببرد و دنیایی یک پارچه را به بازیکن ارایه دهد. همه چیز به شکل باور نکردی به طور پیوسته در جریان است و شما با فضایی خالی و بیهوده رو به رو نخواهید شد.

شاید این موضوع حتی به شکلی باشد که فعالیت شما در بین انجام امور مدیریتی، نقش آفرینی و گشت و گذار خیلی کم متوقف شود. در بازی ابزاری وجود خواهند داشت که برخی از وظایف را بدون نیاز به باز کردن منوی مرسوم خود بازی می‌توان به راحتی انجام داد.

برای مثال در یکی از طرح‌های هنری بازی شاهد وسیله‌ای هستیم که دور مچ دست شخصیت بازی نصب شده و تصویر هولوگرافی سیاره‌ای که روی آن قرار دارد را به شکل زیبایی به نمایش در می‌آورد.

همین امر به خودی خود اجازه می‌دهد تا وقت اضافی برای باز کردن نقشه هدر ندهیم و همه چیز را در خود روند گیم‌پلی در اختیار داشته باشید. آخرین مورد قابل ذکر و صد البته مهم، این است که شاید محیط بدون جاذبه کهکشان نیز یک فضای قابل بازی باشد. ینیک رُوی می‌گوید:

فضا را به عنوان یک شی می‌گیریم و آن را به یک مکان تبدیل می‌کنیم.

شاید این صحبت یک تاییده برای چنین حدس و گمانی نباشد، اما می‌توان این مورد را یک سر نخ جالب از قابل بازی بودن مکان فضا دانست. از کجا معلوم، شاید بایوور بیش از پیش بلند پروازانه فکر می‌کند و قرار است با یک بازی ماجراجویی نقش آفرینی بی‌نظیر رو به رو شویم.

اوج هیجان با بازی Mass Effect: Andromeda

مبارزات در بازی چه تغییراتی داشته است؟

فکر این‌که طراحی دشمنانی جدید در Andromeda چگونه است و حتی آن‌ها چه کسانی هستند یک معمای جذاب است که دوست داریم هرچه زودتر آن‌ها را ببینیم. اما به گفته مایک گَمبل، تهیه کننده بازی، دنیای Mass Effect آن ‌قدری بزرگ است که موقعیت‌های زیادی برای مبارزه با آن‌ها وجود داشته باشد.

اما از نظر سیستم مبارزات و گان‌پلی (سیستم تیراندازی اسلحه‌ها)، به نظر نمی‌رسد که این قسمت جدید فرق بسیار زیادی با سه‌گانه اول داشته باشد. یک بار دیگر احتمالا بازیکن ترکیبی از اسلحه‌های پیستول و یک مدل رایفل را در دست خواهد داشت.

در کنار این دو، قابلیت‌های ویژه بیوتیک یا حیاتی و یک زره معمولی در اختیار بازیکن قرار داده خواهد شد. از همه مهم‌تر، عنصر مهم بازی‌های بایوور یعنی به همراه داشتن ۳ همراه در این بازی بدون شک وجود خواهد داشت.

شما همراه با این نفرات قابل ارتقا به مبارزات خواهید رفت. البته آن تیغ دوست داشتنی که در Mass Effect ۳ همراه داشتیم نیز در اختیار خواهیم داشت. در کل به نظر می‌رسد که سیستم گان‌پلی بازی Andromeda یک نسخه پیشرفته و پر زرق و برق از Mass Effect ۳ باشد.

اما اگر صحبت از تصمیمات تاکتیکی در مبارزات کنیم، احتمالا این بازی با اولین نسخه Mass Effect بیشتر ارتباط داشته باشد؛ نسخه‌ای که نقش‌آفرینی بیشتر از هر چیز دیگری در آن نقش داشت. آرین فلین کارگردان ارشد استودیو بایوور در این باره می‌گوید:

من فکر می‌کنم که درس‌های زیادی در تجارب گذشته خود یاد گرفته‌ایم. یاد گرفته‌ایم که مطمئن باشیم که در مبارزات بازی‌های خود عناصر نقش‌آفرینی جالبی را به کار ببریم. چنین کاری اجازه می‌دهد تا تجربه مبارزات به مراتب بهتر و گسترده‌تر از یک مبارزه معمولی باشد.

یکی از نکاتی که به نظر قرار است گیم‌پلی و مبارزات را گسترده‌تر کند، وجود جت پک در لباس ویژه شخصیت‌های بازی است. همین جت پک نوید سنگرگیری‌های سریع، مبارزات درگیر کننده‌تر‌ و گیم‌پلی جذاب را می‌دهد.

البته فکر می‌کنم که این جت پک چیزی نباشد که همیشه در اختیار داشته باشیم، یا حداقل چیزی نیست که دائم و پیوسته از آن بهره ببریم. خیلی از طرفداران پر و پا قرص Mass Effect اعتقاد داشتند که نسخه آخر این سه‌گانه، راه Gears of War را پیش گرفته بود.

با ورود به منطقه‌ای جدید، باید سریع سنگر می‌گرفتیم و منتظر می‌شدیم تا دشمنان خود را نشان دهند. حال باید منتظر ماند و دید آیا بایوور این مورد را که فقط به درد یک بازی تیراندازی محض می‌خورد را درست کرده است یا خیر.

اوج هیجان با بازی Mass Effect: Andromeda

وسایل نقلیه چه نقشی خواهند داشت؟

وسایل نقلیه نکته بسیار مهم و قابل توجه‌ای هستند که دوست داریم هر چه زودتر از وجود آن‌ها با خبر شویم. سیاره‌های کهکشان آندرومدا بسیار بزرگ هستند.

این که چقدر بزرگ هنوز مشخص نیست اما بایوور بیان کرده که شما ساعت‌ها در این سیاره‌ها سرگردان خواهید بود. پس با این حساب اگر یک درشکه‌ای چیزی در بساط داشته باشیم به شخصه از استودیو بایوور تشکر می‌کنم.

همچنین در برخی موارد مانند Mass Effect ۱، سیاره‌هایی وجود خواهند داشت که قدم زدن با پای پیاده روی آن‌ها ممکن است خطرناک و کشنده باشد.

مثلا در ویدیویی با سیاره‌ای آشنا شدیم که زمین‌های آن با تعداد فراوانی از صخره‌ها و سنگلاخ‌ها تزیین شده بود و توفان‌های عظیم آتشین جهنم را در جو آن پدیدار کرده بود. با این همه، سازنده بازی ادعا می‌کند که شما نیاز به Mako (همان وسیله شش چرخ جنگی) ندارید.

خوب شاید هم واقعا نیاز نباشد. اگر با پای پیاده در سیاره‌های مختلف حرکت کنیم بهتر می‌توانیم ایستر اِگ‌ها، منابع و ماموریت‌های جانبی را کشف کنیم. اما اگر به جای آن مثل Batmobile به شکل دیوانه‌وار رو به جلو رانندگی کنیم تمام این‌ها را از دست می‌دهیم. اما این شد دلیل؟ نه!

اوج هیجان با بازی Mass Effect: Andromeda

رانندگی در یک سیاره غریب بسیار لذت بخش است و جذابیت ماجراجویی را چندین و چند برابر می‌کند.

وجود وسیله نقیله در گیم‌پلی بازی شاید یک نکته مثبت هم برای Mass Effect: Andromeda تلقی شود. اما چیزی که وجود Mako را به یک اسباب بازی به درد نخور و ظاهری تبدیل نمی‌کند و ما را به وجود رانندگی در بازی امیدوار می‌کند، باز هم موتور بازی‌سازی فراست‌بایت است.

خوب اگر کمی دقت کنیم می‌بینیم که جدیدترین نسخه از سری بازی‌های Need of Speed با این موتور ساخته شده است. همین موضوع کافی است که بدانیم این موتور بازی‌سازی به سیستم‌های رانندگی نیز مجهز شده و قادر به اجرای این سبک در بازی‌ها است.

شاید Need for Speed سال ۲۰۱۵ چیز فوق‌العاده‌ای را ارایه نداد اما به هر حال یک نکته مهم در جهت ارایه وسایل نقلیه توسط بایوور در بازی Andromeda به شمار می‌رود.

بر خلاف مدل سابق، به نظر نمی‌رسد که اسلحه روی مِیکو جدید سوار باشد و از آن بهتر این است که می‌توان آن را سفارشی‌سازی کرد. اما تا زمانی که بایوور این موضوع را تایید نکند باز هم نمی‌توان روی این موضوع تاکید کرد.

شاید میکویی که در تصاویر دیده‌ایم فقط جنبه حضور در میان پرده‌ها را داشته باشد یا این‌که به طور کل جنبه جنگی خود را از دست داده و فقط می‌توان با آن به نقاط مختلف سفر کرد.

مثلا با این ماشین شش چرخ عجیب و غریب روی زمین فرود بیاییم، به سمت شهری از نژاد جدید مخلوقین موجود در اندرومدا با سرعت حرکت کنیم، در را باز کنیم بگوییم: سلام ما برای دوستی اومدیم!

شایعه‌های مختصر و مفید در مورد Mass Effect: Andromeda

در اوایل سال ۲۰۱۵ شخصی توانست با داده‌ها و اخبار لو رفته از سوی بایوور اطلاعات جدیدی از Mass Effect: Andromeda را به دست آورد. همان‌طور که خود شما می‌دانید و از تیتر این بخش مشخص است، این موارد تنها شایعه هستند و نمی‌توان به طور تمام و کمال به آن‌ها تکیه کرد.

اما به نظر من ارزش خواندن و اشاره کردن به آن‌ها در این مقاله وجود دارد. چرا که اگر به خاطر داشته باشید، چنین اتفاقی درست برای Dragon Age: Inquisition رخ داد و اتفاقا بسیاری از اخبار درز شده از آن درست هم از آب درآمد.

ما پنج نکته مهم از این اخبار را همراه با نظرات خود در این مقاله آورده‌ایم تا به یک جمع بندی کامل برسیم.

بخش آنلاین

بخش چند نفره به این سری بازگشته است. شما قادر هستید با سه تن از دیگر بازیکنان یک تیم تشکیل دهید و ماموریت‌های خاصی را به انجام برسانید. پس از انجام آن‌ها پول یا امتیاز ویژه دریافت کنید و در بخش تک نفره از آن بهره ببرید.

آیا این حقیقت خواهد داشت؟

بخش چند نفره بازی Mass Effect ۳ یک پیروزی غیر منتظره بود. با این‌که برخی از طرفداران بازی از پایان بازی ناراحت و حتی خشمگین بودند، اما این بخش چند نفره باعث جذب بسیاری از آن‌ها شد.

پس احتمال زیادی وجود دارد که استودیو بایوور باز هم این سیستم را وارد چرخه بازی کند. Dragon Age: Inquisition نیز از چنین سیستم سرگرمی بهره برده بود، پس از نظر تکنیکی، فونداسیون این بخش حاضر و آماده است.

نژادهای جدید، دنیایی بزرگ

این بازی در اندرومدا رخ می‌دهد، جایی که چهار برابر بزرگ‌تر از نقشه عظیم Mass Effect ۳ است. شما در این کهکشان جدید به کاوش راز‌ها و اسرارهای Remnant خواهید پرداخت. ریمننت‌ها نوعی نژاد بیگانه هستند که تکنولوژی بسیار پیشرفته‌ای در اختیار دارند. این نژاد در مقابل نژاد پست و شروری به نام خِت «Khet» به مبارزه پرداختند.

آیا این حقیقت خواهد داشت؟

این موضوع به نظر قابل قبول باشد. تقریبا تمامی بازی‌های نقش آفرینی بایوور مربوط به تمدن ارشد سقوط کرده‌ای است که علم و دانش بسیار والایی در اختیار داشتند.

همچنین در مورد بزرگ‌تر بودن نقشه بازی نسبت به Mass Effect ۳ شاید چیز جدیدی نباشد، اما هیجان‌انگیز است.

این‌که عنصر ماجراجویی و گشت و گذار بخش عظیمی از بازی را به خود اختصاص داده است، خود به خود دوست داریم تا با محیط‌های متنوع و بزرگ رو به رو باشیم.

دوستی و رابطه

هفت همراه وجود دارند که شامل درَک «Drak»، یک کروگان و یک شخصیت مونث با خاصیت اورگان‌های زنده و طبیعی به نام کُرا که مثلا قادر است یک سپر حبابی شکل بیوتیک ایجاد کند تا شما و دیگر همراهانتان از شلیک گلوله‌های دشمن در امان باشید.

همانند عادت بازی‌های بایوور، شما قادر هستید تا با رفتارهای مختلف و همراه داشتن آن‌ها در ماموریت‌ها، وفاداری آن‌ها را افزایش دهید. همچنین با انجام این کار روابط شخصی شما با آن‌ها در خط داستانی عمیق‌تر خواهد شد.

آیا این حقیقت خواهد داشت؟

چنین موضوعی در مورد همراهان اصلا پایه و اساس سری Mass Effect به شمار می‌رود. پس بله می‌توان به راحتی روی این موضوع تکیه کرد. شخصیت‌های مختلف زن و مرد با هر نژاد و گونه‌ای در بازی وجود خواهند داشت. برای آشنایی با آن‌ها باید تا روز عرضه صبر کرد.

Mass Effect Andromeda (۱۲)توم ریدر فضایی

خزانه‌های با ارزشی از ریممنت‌ها در دنیای بازی وجود دارند که حاوی آثار باستانی بسیار قدرتمندی هستند. با یافتن و برداشتن آن‌ها شما سیستم دفاعی آن مکان را فعال و حتی معماری آن را تغییر خواهید داد.

سپس برای بیرون آمدن از این مخمصه نیاز به حل کردن پازل و استفاده از ابزار و سلاح خود خواهید داشت. این اشیا و آثار با ارزش شامل پول یا امتیازات ویژه‌ای هستند. در کنار این موارد، با به دست آوردن آن‌ها شما صاحب کلید ورودی به تاسیسات و مکان‌های کهن و باستانی فضایی خواهید شد.

آیا این حقیقت خواهد داشت؟

چنین موضوعی در کارهای گذشته استودیو بایوور کم دیده شده است، اما چنین چیزی می‌تواند قدم گذاشتن بایوور به راهی باشد که استودیو بانجی در بخش Raids بازی Destiny انجام داده است.

استودیو بایوور ماجراجویی را یکی از نکات مهم Mass Effect: Andromeda می‌داند، پس غیر ممکن نیست که ایجاد چنین فضاهایی همانند معابد موجود در Rise of the Tomb Raider یک چالش جذاب دیگر را به بازی تزریق کند.

اوج هیجان با بازی Mass Effect: Andromeda

مدیریت امپراتوری این‌بار در آندرومدا

شما منابع خود را به ترتیب گردآوری خواهید کرد تا کلونی‌های مختلف انسان‌ها را پیدا کنید. مثلا در بازی پایگاه‌های اکتشافی وجود دارد که قادر به کاوش مناطق کشف نشده نقشه بازی هستند.

در این بخش شما قادر هستید تیم خود را که هوش مصنوعی بازی آن را هدایت می‌کند شخصی سازی کنید، به ماموریت‌های جانبی بفرستید تا آن‌ها مکان‌های ناشناخته را برای شما شناسایی کنند، منابع جمع کنند و حتی XP برای شما دریافت کنند، آن هم درست وقتی که شما در سیاره‌ای دیگر که میلیون‌ها سال نوری با آن‌ها فاصله دارد مشغول به ماجراجویی خود هستید.

آیا این حقیقت خواهد داشت؟

اگر این مورد درست باشد به نظر همانند بخش سیستم مدیریت امپراتوری در بازی Dragon Age: Inquisition عمل خواهد کرد. در این بخش تحسین شده بازی Inquisition شما باید در اتاق مخصوص مشاوره و جنگ مناطق مختلف نقشه بازی که همان امپراتوری شما است را زیر نظر داشته باشید.

در برخی مناطق گاه نیاز است که ارتش خود را برای سرکوب کردن ارسال کنید و گاه نیاز است که تنها مشاور خود را برای حل کردن مشکلات سیاسی به منطقه‌ای خاص ارسال کنید. دور از ذهن نیست که بایوور خواهان اضافه کردن این بخش جذاب به Mass Effect: Andromeda باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج