جاباما
۲۸۸۱۰۰
۱۴۳ نظر
۸۰۰۵
۱۴۳ نظر
۸۰۰۵
پ

من یک ترنس هستم، باورم کنید

ترنس‌ها چیز زیادی نمی‌خواهند، یک زندگی عادی مثل همه. از سرزنش خسته‌اند. گرفتار شرایطی هستند که دست خودشان نبوده. اشک‌ها ریخته‌اند روی سجاده‌های گشوده شده و از خدا کمک خواسته‌اند.

روزنامه ایران - مریم طالشی: «امیرعلی» ۳۰ ساله است؛ یک ترنس. آرام صحبت می‌کند. جمله‌ها را با مکث‌های کوتاه به هم پیوند می‌دهد. سخت بشود عصبانی‌اش کرد؛ اینجور به نظر می‌آید. هفت‌خوان تغییر جنسیت را گذرانده.

روزهای پریشانی، این پا و آن پا کردن برای فاش کردن حقیقت وجودش، مراجعات پی در پی به متخصصان که ثابت کند براستی همان است که ادعا دارد، گرفتن جواز جراحی و خود جراحی.

شنیدن اسم جراحی، تنش را می‌لرزاند. چقدر سخت بود این خوان آخر...

من یک ترنس هستم، باورم کنید
ترنس‌های اف‌.تو.‌ام یعنی کسانی که از زن به مرد تغییر جنسیت می‌دهند، نهایتاً دو عمل جراحی را باید بگذرانند، اما امیرعلی 7 بار زیر تیغ جراح رفته است؛ جراح اگر مهارت کافی داشت، قطعاً کار به اینجا نمی‌کشید. این‌طور که آرام نشسته و شمرده صحبت می‌کند، سخت است باورش که چه روزهایی را گذرانده: «بعد از جراحی، خونریزی قطع نمی‌شد. برای پیدا کردن محل دقیق آن، دوباره زیر تیغ می‌رفتم اما بی‌فایده بود.

جراح نمی‌توانست محل خونریزی را پیدا کند. لخته‌های بزرگ خون درست به‌اندازه توپ بیسبال از بدنم خارج می‌شد و فکر می‌کردم، این کبدم است که دارد تکه تکه می‌شود. هیچ حسی از جسم‌ام نداشتم. فکر می‌کردم می‌میرم. تنها نگرانی‌ام این بود که وقتی خانواده‌ام در آن سرما برای تحویل گرفتن جسدم می‌آیند، در جاده یخبندان شهرمان حادثه‌ای برایشان پیش نیاید.

آخر سر جراح گفت حتماً به شیشه اعتیاد داری که خون بند نمی‌آید! گفتم چطور ممکن است من 2 هفته در بیمارستان باشم و هر روز هم از من نمونه خون بگیرند برای آزمایش و آنوقت معلوم نشده باشد که معتادم؟!»

امیرعلی با وجود آنکه هیچ امیدی به زنده ماندن نداشت، جان سالم به در برد. آن روزها گذشته؛ روزهایی که آیه الکرسی می‌خواند تا دلش گرم شود. حالا بعد از گذراندن دوره نقاهت طولانی و با وجود اینکه دچار چسبندگی روده شده و آپاندیسش را حین جراحی از دست داده و عوارض دیگری هم پیدا کرده، هنوز زنده است.

قصه‌اش را می‌گوید تا قصه تکراری دیگران نشود؛ دیگرانی همچون خودش. ترانسکشوال‌هایی که خودشان انتخاب نکرده‌اند در این وضعیت باشند، اما هستند و هر کسی ممکن بود در این وضعیت باشد. باید به مسأله نزدیک شد تا بتوان درباره‌اش قضاوت درستی کرد.

قضاوت‌های نادرست و از سر بی‌اطلاعی، کار را سخت‌تر می‌کند برای کسانی که پیکار با بدن‌شان را از کودکی آغاز کرده‌اند و بعد، زمانی که پا به نوجوانی و جوانی گذاشته‌اند، با انواع و اقسام برچسب‌ها و انگ‌ها و قضاوت‌های بی‌رحمانه مواجه بوده‌اند؛ از خانواده و اطرافیان تا جامعه که این یکی، بارش از همه بیشتر بود و هست، حتی از زخم‌های دردناک جراحی.

ترنس‌ها قربانیان طبیعت هستند

«دنبال کردن این قبیل کارها با وجود پاره‌ای از تنگ نظری‌هایی که وجود دارد، ساده نیست. در مورد انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد دیگر خیلی راحت می‌شود حرف زد و کار انجام داد، اما قضیه ترنس‌ها این‌طور نیست.»

این را دکتر مجید ابهری، آسیب‌شناس اجتماعی می‌گوید؛ در نخستین همایش بیماران مبتلا به اختلال هویت جنسی. نخستین، واژه خوبی است. اینکه راهی باز شده، گرچه دیرهنگام اما همین هم جای امیدواری دارد. درست 30 سال از فتوای سرنوشت‌ساز امام خمینی(ره) درباره تغییر جنسیت می‌گذرد و جامعه با افراد دارای اختلال هویت جنسی، هنوز آنقدرها سازگار نیست. بهتر است آن را با عبارت «ملال جنسیتی» بنامیم.

ملال از ملول می‌آید. ملول یعنی ناراحت و غمگین. ترنس‌ها از جنسیت خود ملول‌اند. جسم‌شان یک جنس است و روح‌شان، جنسی دیگر. امام خمینی(ره) معتقد بودند که جسم را می‌شود تغییر داد اما روح را نه. به همین دلیل هم بود که فتوای تاریخی تغییر جنسیت را صادر کردند.

«من از سال 1358 روی قضیه ترنسکشوال کار می‌کنم و از همان زمان هم حمله‌های زیادی به من شده است. در آن سال‌ها بیماران ترنس را به عنوان منحرفان اجتماعی به مطب من ارجاع می‌دادند. البته هنوز هم برخی خانواده‌های این افراد و بخشی از جامعه، آنها را منحرف می‌دانند، در حالی که ترنس‌ها در واقع قربانیان طبیعت هستند و با همجنس‌گراها تفاوت دارند.»

من یک ترنس هستم، باورم کنید
ابهری ادامه می‌دهد: «روح رهبر کبیر انقلاب با این فتوای آزاداندیشانه، شاد باد. ما مدیون آزاداندیشی امام(ره) هستیم و دنباله‌روهای واقعی ایشان، کسانی هستند که راه امام(ره) را به واقع ادامه می‌دهند.»

همایش با همت مشترک انجمن حمایت از بیماران مبتلا به اختلال هویت جنسی و ستاد هم افزایی و حمایت از سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران به ریاست الهه راستگو برگزار شده است؛ همان کاری که ابهری آن را ساده نمی‌پندارد. وقتی موضوع، ترنس باشد نگاه‌ها جور دیگری می‌شود. ترنس‌ها از همین نگاه‌ها گریزانند، برای همین هم هست که بعضی‌هایشان به گفته ابهری، به دلیل فشار خانواده‌ها و جامعه، تا پای خودکشی هم پیش رفته‌اند.

«بودجه‌‌ای که برای ترنسکشوال‌ها در سازمان بهزیستی در نظر گرفته شده، چیزی حدود ۲۰ میلیون تومان است و این در حالی است که هر عمل تغییر جنسیت، حدود ۲۵ میلیون تومان هزینه دارد. اینجاست که پای افراد سودجو به قضیه باز می‌شود. بگذارید نگویم که چه مسائلی پیش می‌آید. بگذارید نگویم، که این بچه‌ها را می‌برند تایلند و خرج جراحی‌شان را می‌دهند به شرط آنکه ... . این قبیل اتفاق‌ها زمانی پیش می‌آید که نقش مردم کمرنگ می‌شود.

مردم و انجمن‌ها باید در بحث آسیب‌های اجتماعی وارد شوند و نباید کارها فقط به دولت سپرده شود. باید واقعیت‌ها عنوان شود و خیران، به یاری بیایند. وقتی اطلاع‌رسانی درست صورت گیرد، جای ابهامی هم باقی نمی‌ماند. اما در این باره یک مشکل اساسی وجود دارد و آن این است که ما بانک اطلاعاتی نداریم.»

این آسیب‌شناس، سخنانش را با طرح یک سؤال ادامه می‌دهد: « در حال حاضر چند ترنس در کشور داریم؟ جواب این است که نمی‌دانیم چون بانک اطلاعاتی نداریم. اینجاست که ترنس‌ها باید خودشان وارد عمل شوند و خود را به انجمن‌های فعال معرفی کنند. شبکه‌های اجتماعی هم می‌توانند در این راه کمک زیادی کنند.

بعضی از بچه‌های ترنس به خاطر فشار خانواده حتی نمی‌توانند پایشان را از خانه بیرون بگذارند، چون پدر و مادر از اینکه فرزندشان در جامعه دیده شود، خجالت می‌کشند. باید در وهله اول خود ترنس‌ها به خودشان کمک کنند و دلسوز خودشان باشند. با مشخص شدن تعداد ترنس‌ها، دولت و خیران باید کمک کنند تا مشکل این افراد هم به شکل مناسبی حل شود.»

ابهری، مشکل دیگر را مربوط به موانع قانونی می‌داند: «گرچه که موانع قانونی و شرعی برای دریافت مجوز و تغییر جنسیت برای ترنس‌ها وجود ندارد اما همچنان خلأ‌هایی در این مورد وجود دارد که مشکلاتی را برای این افراد به وجود می‌آورد. از جمله اینکه فرد ترنس، بعد از تغییر جنسیت باید تمامی مدارک خود را تغییر نام دهد که البته مانع قانونی برای این کار وجود ندارد ولی حساب کنید فردی که بعد از گرفتن مدرک کارشناسی، عمل تغییر جنسیت را انجام داده، باید تمام مدارک تحصیلی خود را از کلاس اول دبستان تغییر دهد که خودتان می‌دانید کار راحتی نیست و دردسرهای زیادی دارد. بهتر است قانونی تدبیر شود که بر اساس آن آخرین مدرک تحصیلی این افراد ملاک باشد.

اینجا روی صحبتم با مجلس است بویژه خانم لاله افتخاری که در جمع ما حضور دارند. مشکلات مربوط به کیفیت پایین جراحی هم متأسفانه وجود دارد و باید بهبود پیدا کند، اما مهم‌ترین مسأله، همان نگاه جامعه به ترنس‌هاست که هنوز هم گاهی با شماتت یا تمسخر است. به هرحال این افراد بعد از تغییر جنسیت، باید زندگی کنند و اشتغال داشته باشند اما خیلی از ترنس‌ها بعد از جراحی، دیگر از شانس داشتن شغل مناسب برخوردار نیستند.»

محمدعلی طاهرخانی، رئیس انجمن حمایت از بیماران مبتلا به اختلال هویت جنسی نیز در تأیید گفته‌های ابهری، بر حمایت روانی و مالی از این بیماران تأکید می‌کند و می‌گوید: « به نظر می‌رسد که در رابطه با این مسأله، یک سازمان به تنهایی نمی‌تواند از عهده کار برآید. گاهی به سازمان بهزیستی کم لطفی می‌شود اما در این مورد نیاز به بسیج ظرفیت‌ها وجود دارد. واقعیت این است که ما سال‌هاست برای حل مشکلات ترنس‌ها مراجعه می‌کنیم و تا این دوره پاسخی نگرفته ایم. اما خوشبختانه دولت یازدهم به این مسأله توجه دارد و اخیراً هم در ارتباطاتی که با وزارت بهداشت داشتیم، قول‌هایی در جهت حل مشکلات بیماران مبتلا به اختلال هویت جنسی دادند.»

من یک ترنس هستم، باورم کنید
چه کسی روح مرا می‌فهمد؟

«افسانه» یک ترنس است. ترنس ام تو اف. حرف‌های دلش را سروده؛ در شعری که این‌گونه آغاز می‌شود: « چه کسی روح مرا می‌فهمد...» شعری که زمزمه درون افسانه است؛ آنجایی که می‌گوید: «مردم از شعر وجودم حیران...» حیرت، کمترین عکس‌العملی است که دیگران نشان می‌دهند. کاش عکس العمل‌ها به همین جا ختم شود. گرچه حالا برخوردها بهتر از گذشته است، اما هنوز هم راه زیادی مانده تا یاد بگیریم تفاوت‌ها را بپذیریم و در کنار کسانی باشیم که به حکم تقدیر، خلقتی متفاوت داشته‌اند و به قول حافظ «شاید که چو وابینی خیر تو در این باشد» شاه‌بیتی که در ابتدای مستندی که با همکاری مشترک انجمن و ستاد هم افزایی، ساخته شده، به چشم می‌نشیند.

فرزانه یعقوب، رئیس اداره مددکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شعر افسانه را می‌خواند؛ شعری که معتقد است از دل برآمده و لاجرم بر دل می‌نشیند.

«من سال 1384 با بچه‌های ترنس آشنا شدم. از همان زمان هم تلاش کردیم تا در اداره مددکاری وزارت بهداشت با آنها هم نوایی داشته باشیم. دوستان ترنس مشکلات زیادی داشتند که سعی کردیم در قالب مصاحبه‌های طولانی و عمیق، مشکلات آنها را بررسی کنیم و در جلساتی که برگزار می‌شود، به نوعی زبان آنها باشیم و از حقوق‌شان دفاع کنیم. با مکاتباتی هم که اکنون از سوی روابط عمومی وزارت بهداشت با آقای وزیر صورت گرفته، دکتر هاشمی در جریان مشکلات ترنس‌ها قرار گرفته‌اند و قرار است در جلسه‌ای با حضور معاونان بهداشت و درمان، این مسأله بررسی شود و راهکاری پیدا شود تا وزارت بهداشت به عنوان متولی این عزیزان، وارد عمل شود و اقدام‌هایی را در جهت حل مشکلات شان انجام دهد.»

لاله افتخاری، نماینده مجلس و رئیس فراکسیون قرآن مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه اسلام دین بن بست نیست، در این‌باره می‌گوید:« خیلی از این عزیزان به ما مراجعه کردند و دیدیم که رفتار خردمندانه‌ای دارند و همین هم نشان می‌دهد که حق را می‌گویند. همین هم خیلی اهمیت دارد، چون تا وقتی خودمان به راهی که رفته‌ایم، باور نداشته باشیم، چطور انتظار داریم دیگران آن را بپذیرند و به آن باور داشته باشند. فرهنگسازی در مورد مسأله ترنس‌ها را هم هیچ کس بهتر از خود این عزیزان نمی‌توانند انجام دهند. آنها باید مشکلات و مسائل خود را به خانواده و جامعه منتقل کنند و ترسی نداشته باشند و در رفتار و کردار خود جدی باشند.»

فتوای سرنوشت ساز و پیشینه تاریخی آن«آنجا بهشت بود، فضا، لحظه و همه چیز برای من بهشت بود.» در راهرو بودم و می‌شنیدم که امام خمینی از اطرافیان خود عصبانی هستند و فریاد می‌زنند که چرا با کسی که به ما پناه آورده اینگونه برخورد می‌کنید و باعث آزار این فرد شده‌اید. امام خمینی می‌گفتند: «این بنده خداست.»

اینها بخشی از سرنوشت مریم خاتونپور ملک آراست که آن زمان «فریدون» نام داشت. او با مراجعه به جماران و در دیدار با امام(ره) موفق به دریافت فتوای تاریخی تغییر جنسیت از ایشان شد. مریم خاتون، مؤسس انجمن حمایت از بیماران مبتلا به اختلال هویت جنسی است؛ گرچه بعد از مرگش در سال 1391، انجمن روزهای افول را گذراند اما چندی بعد به همت فعالان ترانس و گروهی دیگر از فعالان در این زمینه، دوباره سرپا شد تا فعالیت‌ها را از پیش بگیرد.

من یک ترنس هستم، باورم کنید
حجت‌الاسلام دکتر محمد مهدی کریمی‌نیا، مدرس و محقق حوزه علمیه قم، در زمان حیات پورملک آرا با او ملاقات داشته و نسخه‌ای از فتوای تاریخی امام(ره) را از مریم خاتون گرفته تا در راهی که پیش گرفته بوده، راهنمایش باشد.

کریمی نیا می‌گوید: «۱۸ سال قبل که دانشجو بودم، وقتی استاد موضوع‌های مختلفی را روی تخته نوشت و از دانشجویان خواست هر کدام یکی از آنها را برای تحقیق خود انتخاب کنند، هیچ کس حاضر نشد موضوع «تغییر جنسیت» را انتخاب کند، چون کار کردن روی آن راحت نبود. من این موضوع را برای تحقیقم انتخاب کردم و این مسأله سرنوشت من را تغییر داد. آن زمان منابع کافی در مورد این قضیه وجود نداشت و مخالفان زیادی داشت.

بعدها همین موضوع را به عنوان رساله دکترای خودم انتخاب کردم؛ رساله‌ای که از آن دفاع شد و بعد در قالب کتاب، به چاپ رسید؛ کتابی با عنوان «تغییر جنسیت از منظر فقه و حقوق». بعدها از سوی مرکز نشر آثار امام خمینی(ره) از من خواسته شد کتابی در مورد دیدگاه‌های امام(ره) در رابطه با تغییر جنسیت تقریر کنم که نتیجه آن تألیف کتاب «تغییر جنسیت با تأکید بر دیدگاه امام خمینی(ره)» شد که در سال ۱۳۹۱ به چاپ رسید.»

کریمی‌نیا این‌گونه ادامه می‌دهد: «وقتی نام حمایت به میان می‌آید، این حمایت باید همه جانبه باشد. نخستین نگاه در مورد افراد مبتلا به اختلال هویت جنسی، حمایت فقهی است که امام خمینی(ره) با فتوای تاریخی خودشان، این حمایت را انجام دادند.

البته امام(ره) ۵۱ سال قبل یعنی در سال ۱۳۴۳ با نوشتن کتاب «تحریر الوسیله» فتح بابی در این رابطه ایجاد کرده بودند و در جلد دوم این کتاب که در نجف به چاپ رسید، به موضوع‌هایی از جمله پیوند اعضا، تلقیح مصنوعی و تغییر جنسیت پرداخته بودند و در نهایت در سال ۱۳۶۴، استفتا تاریخی ایشان، راه را در این زمینه باز کرد که بر اساس آن تغییر جنسیت مرد به زن و زن به مرد و هرمافرودیت (بدون جنس) به مرد یا زن، در صورت تشخیص پزشک متخصص و در صورتی که امکان درمان دیگری وجود نداشته باشد، بلامانع اعلام شد. بعد از سال ۱۳۶۴ شاهد تحول بزرگی در بحث تغییر جنسیت بودیم. ده‌ها مقاله در این‌باره از سوی فقها نوشته شد و مورد بحث و تحلیل قرار گرفت.»

این مدرس حوزه می‌گوید: «حمایت بعدی که از این عزیزان باید صورت گیرد، حمایت قانونی است که خوشبختانه حمایت‌های قانونی خوبی در این باره وجود دارد و در قانون حمایت از خانواده که در سال ۱۳۹۲ تصویب شده، یک ماده قانونی به بحث تغییر جنسیت اختصاص داده شده است.

البته مهم‌تر از آن، رویه قانونی است یعنی همان قانون نانوشته. یعنی از زمانی که ترنس‌ها برای دریافت مجوز مراجعه می‌کنند تا بعد از عمل تغییر جنسیت و تعویض شناسنامه و باقی کارها باید در خدمت آنها باشد.» اختصاص شعبه ویژه برای ترانسکشوال‌ها در مجتمع قضایی که به تازگی صورت گرفته است هم در جهت این حمایت قانونی است.

کریمی‌نیا، حمایت پزشکی را سومین گام حمایت از ترنس‌ها می‌داند تا نظیر مشکلی که برای امیرعلی پیش آمد، برای دیگران اتفاق نیفتد.

«فقهایی که قائل به تغییر جنسیت هستند، معتقدند که تبدیل مرد به زن یا بالعکس باید به‌طور کامل انجام شود اما متأسفانه در حال حاضر بسیاری از اعمال جراحی تغییر جنسیت، خصوصاً در مورد تغییر زن به مرد، کامل نیست و با اضطرار همراه است.»

من یک ترنس هستم، باورم کنید
کریمی نیا، حمایت خانواده را چهارمین نوع حمایت از ترنس‌ها می‌داند که اهمیت ویژه‌ای دارد اما مهم‌ترین حمایتی که باید از ترنس‌ها صورت گیرد، حمایت پنجم یعنی حمایت اجتماعی است؛ حمایتی که باید از سوی جامعه و نهادهای دولتی و غیردولتی صورت گیرد.

البته در این باره قانون نوشته شده‌ای نداریم. جامعه ما در حال گذار است و امیدواریم به زودی در مجلس، پیش‌نویس مواد قانونی در مورد ترنسکشوال به صورت خاص و تغییر جنسیت به صورت عام تهیه شود.»

ترنس‌ها چیز زیادی نمی‌خواهند، یک زندگی عادی مثل همه. از سرزنش خسته‌اند. گرفتار شرایطی هستند که دست خودشان نبوده. اشک‌ها ریخته‌اند روی سجاده‌های گشوده شده و از خدا کمک خواسته‌اند.

آرزو کرده‌اند که ‌ای کاش بار دیگر به دنیا می‌آمدند؛ در قالب جسمی که با روح‌شان منطبق است. با این‌حال کسی چه می‌داند؛ شاید اینجور دنیا آمده‌اند تا پیروز چالشی بزرگ باشند؛ «شاید که چو وابینی خیر تو در این باشد»...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مونده تا شعور ملت به این چیزا برسه
      البته حرکت شما در راستای آگاه سازی خوبه و جای تقدیر داره

      پاسخ ها

      • جمشید09353539930

        امیدوارم در حد توانم بتونم به هموطنان عزیزم کمک کنم.



        البته با کمک شما سایت وزین برترینها

      • نسرین

        من یه ترنس هستم

    • بدون نام

      بيچاره هم جنس گرا ها. ترنس ها حداقل يه قدم جلوترند!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیچاره امثال تو

      • محمد

        برات متاسفم. اخه این دو چه ربطی به هم دارن؟!

      • دکتر ژیکو

        بیچاره کفترگرا ها
        !همجنس بازها حداقل یه قدم جلوترند

    • سارا الف

      کاش می تونستم قدمی براشون بردارم اما نه پولشو دارم نه توانشو. خدا خیر بده به پیشگامان حرکت در این درمان. احسنت.

      پاسخ ها

      • آرمان،ف

        خوبه که تو حداقل ترکمون میکنی بعضیها ولش دام گرم

    • بدون نام

      اگه میشه لطفا مراکزی که میشه در اون ها به ترنس ها کمک مالی یا خدماتی انجام داد رو هم معرفی کنید.من پزشک هستم و علاقمندم کاری در این زمینه انجام بدم

      پاسخ ها

      • hosein

        اورژانس اجتماعی زیر نظر بهزیستی من خیلی از دوستام ترنس هستند

      • آرمان ،ف

        همش الکیه من دو ساله دارم پرونده تموم میکنم همش این ماه اون ماه میکنن

    • نهتانی

      اخی ♣♠♦♣☻☺♥•◘

    • بدون نام

      بابا این مردم هنوز به ازدواج و طلاق هم کار دارن چه برسه به تغییر جنسیت - اینجا آب بخوای بخوری باید به کل ملت توضیح و جواب پس بدی -

      پاسخ ها

      • Dyana

        من یک ترنس ام تو اف هستم و با خوندن این حرفت
        شوکه و ناراحت شدم خیلی مریض و بی احساسی آدمایی مثل تو باعث فساد جامعه میشن نه ما اول برو فرق همجنسباز و همجنسگرا هارو بخون در ضمن همه ترنسا همجنسگراهم نیستنخیلی

    • نینا دون

      ترنس باید خودکشی کنه چون باعث فساد جامعه میشن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط شما با این افکارت زنده بمون ببینیم چ گلی ب سر بقیه میگیری!!!!!!!!

      • !

        همین که تو زنده ای کافیه

      • بی نام

        متاسفم که با امثال تو شدیم 80 ملیون

      • بی نام

        متاسفم که با امثالی مت تو شدیم 80 ملیون با این افکارت

      • بدون نام

        بی فرهنگ

      • ali

        تو و امثال تو هیچ نمیدونید و حرف هم میزنید
        تو این مشکل رو نداری که بدونی چقدر سخته
        واقعا قابل تحمل نیست
        کاش تو یه ترنس بودی و میفهمیدی چقدر سخته
        که بخوای تظاهر به چیزی که نیستی کنی

      • بدون نام

        خاک تو سرت

      • My

        واقعا برای شما و هر کسی که این ذهنیت رو داره
        متاسفم
        کسایی که این مشکل رو دارند هم نمیخواستن اینجور ی باشن متاسفانه درک نمیکنین

      • آرمان ،ف

        ببین مردی بیا رو در رو حرف بزنیم

      • بدون نام

        جامعه کم دچار فساده که نگران وجود چهار تا ترنس بی گناه توش هسی؟ همین بی سوادی و بی فرهنگی تو باعث فساد جامعه‌اس

      • Hanna

        اره راست میگی ما باید خودکشی کنیم چون ما برای این دنیا نیستیم برای همین پزیرفته نمیشیم این دنیا جزع دنیا های عقب موندست

    • بدون نام

      واقعا که

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تورا خدا کمکم کنید دست خودم نیست من عاشق ترنس هستم و میخوام ی رفیق ترنس داشته باشم میخوام جونمو فداش کنم

    • احسان پروینی

      احسان هستم من 17 سالمه خیلی زیاد خوشگل هستم اصلا فکر نمیکنم پسر باشم هیچ وقت از خونه بیرون نمیرم پون از محیط شهرمون میترسم

      پاسخ ها

      • hosein

        سلام

      • بدون نام

        عکستو ببینم چقدر خوشگلی؟

      • MonSter

        من یک خرگوش دارم حرف میزنه میای خونمون ببینیش؟

      • بدون نام

        اگه دوست داری دختر باشی عمل کن وبه حرفهای بیهوده ی مردم گوش نده

      • آرمان،ف

        اعتماد تو حلقم

      • بدون نام

        اینم امثال کسایی که واسه جلب توجه از واژه ترنس سواستفاده میکنن

      • بدون نام

        کجا هست محل زندگیتون؟؟

      • شهرام

        من عاشق ترنس هستم و دوست دارم تا اخر عمرم ی رفیق جون جونی ترنس داشته باشم الهی جون و عمرم به فدای همه ترنس ها بشه از ته ته ته قلبم بوسسسسسسسسس

    • زهرا

      من یک ترنس هستم و تلاش میکنم تا پیروز بشم

      پاسخ ها

      • سلام منم دنبال یک ترنس هستم

        سلام منم دنبال یک ترنس هستم

      • بدون نام

        سلام خانم من دنبال یه ترنس میگردم

      • بدون نام

        زهرا جون من کجا می تونم پیدات کنم

      • بدون نام

        ببینمت

      • fatemeh

        آفرین به توو ❤❤تمام سعی خودتو بکن..به حرف مردم گوش نده

    • امیر

      من ترنسم 25 سالمه اما باید بدونیم که مسئله ترنس بودن برای جامعه و خانواده های ما بیشتر مثل یه شوخی تلخه مثل قهوی تلخ باید بسازیم ان الله مع صابرین

    • بینام

      من یک ترنسم ۱۸ سالمه نمیدونم چرا کسی باور نمی کنه که من واقعا دیگه نمیتونم تو این حالت بمونم خانوادم میگن واااااای با دست خودت داری خودتو از مردی میندازی؟ میگم من از اولشم مرد نبودم ک بخوام حالا مرد باشم یا نباشم اما فعلا با این نوضوع کنار نیومدن انگار گناه کبیره است انگار میخوام خودکشی کنم من همونم فقط ب جسمی ک سالهاست دلم میخواسته توش زندگی کنم میرسم وگرنه من همون آدمم باور کنی حمایت خانواده خیلی مهمه یعنی خانواده یکم اذیت کنه یک ترنس مثل من از هم میپاشه من تقریبااین حسو مقداری دارم و این به دلیل نحوه ی برخورد خانوادم با این موضوعه.

    • Niloofar kheirandish

      من ١٥ سالمه ي ترنس اف تو ام هستم
      مطلبتون عالي بود

    • هادی

      این دوستان یه بیماری دارند باید حمایت بشوند کمک بشه تا درمان بشوند

    • سهراب

      ترنسها زندگی سختی دارن، از نگاه جامعه و خانواده بیزارند، دست خودشون نبوده بیچاره ها، خلقت خدا بوده، مردم باید بینششون نسبت به این قشر تغییر کنه، ممکن بود خود ما هم اینطور آفریده میشدیم

    • تنها

      سلام.
      ترنسهایی در شهر یاسوج هستند که نه از جهت مالی چیزی دارند و نه از جانب کسی حمایت میشن اگر شما قصد کمک دارید به ترنسهای اینجا کمک کنید .

    • ترنس

      کاش میشد ماهارو قضاوت نکنن و درکمون کنن

    • بدون نام

      من یک ترنس اف تو ام هستم. 31 سالمه و قصد ازدواج هم ندارم. می جنگم تا به جنس غالبم از نظر روحی و جسمس برسم.

    • ترنس

      من یک ترنسم اهل اذربایجان غربی 17 سالمه و تازه فهمیدم که راه درمان دارم از شما دوستان عزیز خواهشمندم از ما حمایت کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امید به شبهای تاریک زندگی سپیده سحر است

    • من دنبال یک ترنس هستم عاشق ترنس ها چون ادم های خاصی هستند

      من دنبال یک ترنس هستم عاشق ترنس ها چون ادم های خاصی هستند22 سالمه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ترنس ها اصلا آدمای خاصی نیستن. کاملا عادی هستن مثل بقیه. تو خاصی چون مریض جنسی هسی

    • بدون نام

      هرجای ک بتونم کمک شما ترنس ها میکنم هنوزم هستن آدمای عاقل

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درک میکنم کسانی که ترنس هستن چون خودمم ترنسم ولی پدر مادر خواهر داداش درکم نمیکنن حالا شما بگین من باید چکار کنم

    • اندیا

      خیلی خوبه در جهت فهم مردم تلاش مسکنید واقعا ممنون

    • meysamagahpor

      باسلام خدمت همه ی دوستان،من خیلی دوست دارم بایک ترنس هم صحبت باشم و به صحبت های هم کوش بدیم چون من هیچ دوستی ندارم و نمیخوام با کسی بجزء یک خانم ترنس باشخصیت دوست باشم،ممنون از شما

    • Pouya

      باسلام کسانی که ترنهارواذیت میکنندخیلی ادمهای پست عوضی وبی فرهنگ هستن ترنسهاام ادم هستندخداآفریده ترنسهاازمردم عادی خیلی بهترهستن من همه ترنسهاروحمایت میکنم هرکسی حرفی داره زنگ بزن من ازترنسهاحمایت مالی هم میکنم ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم من خودم ترنسم ۲۲سالمه سنندج ساکنم داغونم داغون

    • دختر بهاری

      با سلام ببخشید من تاحالا با همچین مواردی روبرو نشده بودم تا امروز که یکی واسم پی ام فرستاد که من یه ترنسم و بهت نظر دارم چجوری میتونم خودمو تو دلت جا کنم ؟ میخواستم ببینم کسی هس راهنماییم کنه من نمیخوام هیچگونه ضربه ای از لحاظ روحی روانی و... بهش وارد کنم من دوست دارم دیدگاهشو از زبون خودش حس و درک کنم لطفا کمکم کنید.

    • ویدا

      اونایی ک میگن دنبال ترنسمـ
      برای چی دنبالشونینـ مگـ میخواینـ چکار کنینـ

    • علی

      اونایی که به ساحت این عزیزان توهین می کننداز هلند بودند با ما فرق دارند اینجا مملکتی که امام خمینی درش نفس کشیده هرچند خود ایرانمونم هلندی مسلک و در امثال هلند هم انسان پیدا می شه

    • مبینا

      واقعا ترنس ها هم مانند ما ادمن مگه دست خودشون کهتغییر جنسی بدن مجبورن وگرنه معرض ندارن دعایی من اینه که ازشون حمایت کنید

    • ح

      انشالله خدا کمک تون کنه

    • نازیلا

      سلام20 سال دارم یک ترنس ام تو اف هستم ولی بدبختی من جوری هست حتی با ترنس ها هم فرق دارم از چهره ام راضی هستم و بعد عمل و هورمون تراپی هم میدونم از لحاظ چهره مشکلی نخواهم داشت ولی قدم180هست و اضافه وزن هم دارم و هچنین استخوان بندی بزرگی دارم حالا اشکالی نداره با ورزش و....وزنمو هم کم میکنم ولی با این حال قدم رو نمیتونم کوتاه کنم سایز پاهام که 43 هست درو نمیتونم تغییر بدم و بالاتنه ام که پهن هست رو نمیتونم تغییر دهم واقعا خیلی ناراحت هستم حتی عمل خاصی هم اینا ندارن ، ایا به نظرتون من لاغر شم این پهن بودن کتف ها و بالاتنه به نظرتون یکم درست میشه ظریف تر میشه ؟؟؟؟؟؟خیلی خیلی غصه میخورم تو رو خدا یکی کمک کنه

      پاسخ ها

      • امیر

        منم ی ترنس اف تو ام هستم و 20سالمه و بابت قدم ناراحتم.قدم172 هست اما از نظر استخون درشتم.همه فکرو ناراحتیم از قدمه.کاش بلند تر بود

      • ترلان

        عزیزم نگران نباش من خیلی هارو دیدم بعد از عمل خیلی ظریف شدند که اصلا باورت نیشه

    • داش علی

      ما ایرانیا ادم نمیشیم این بنده خدا میگه من مشکل ژنتیکی داذم شما دارید چرتوپرت میگید یکی میگه من خرگوش داذم حرف میزنه یکی میگه بروخودکشی کن درکل ماادم بشونیستیم

    • دختری با حجاب روسری

      اصلاً تصورمیکنیم که ترنس بودن یک نوع اختلاله و شخصی که تا به حال دختر بوده باید به پسر تغییر جنسیت بده وبرعکس، اما سوءال اینه که یه سری از اینا که ادعای ترنس بودن دارن ، با چه توجیهی فعالیتهای کثیف و زننده ای رو توی اینستگرام انجام میدن وبا چه توجیهی اینستگرامو به لجن کشیدن؟؟؟!!!!
      عمل حروم و ناپاکی در دین ما حرومه. اگه واقعاً ادعا میکنند که جامعه باید درکشون کنه وهیچ فرقی با دیگران ندارن، پس باید بفهمن که حتی اگه مسلمونم نیسن به عنوان یه بشر و به عنوان یک انسان انقدر از خودشون بی فرهنگی نشون ندن، منظورم به اون دسته ایه که اینستا رو با چاله میدون اشتباه گرفتن ، منظورم با اون دسته از افرادیه که به قول خودشون پسر خلق شدن وحالا به عنوان دختر با آرایشای شدید وغلیظ توی عکسهاشون ظاهر میشن و به دنبال جلب مشتری هستن!!!! یکمی فرهنگ وشعور وشخصیتم خوب چیزیه. بیشتر مردم ما ثابت کردن شخصیت وفرهنگ استفاده از فضای مجازی(اینستگرام و..... ) ندارن.

    • خودم

      سلام.کسی اطلاع داره کسی که بخواد بفهمه ک آیا ترنس هست یا نه ب کجا باید بره برای تشخیص؟
      برای یکی از دوستان نزدیکم میخوام لطفا کمک کنید

      پاسخ ها

      • fatemeh

        فکر کنم اول باید آزمایش هورمونی بدی...

      • آرمان،ف

        اگه باشی تو شناسنامه نوشته اگرم الان مبتلا شدی به دکتر ژنتیک مراجعه کن مثلا من خودم تو شناسنامم بچه بدم نوشته 78درصد پسرم

      • ترلان

        عزیزم باید بری روانشناس و شخصیتت رو بهش توضیح بدی اون ها راهنماییت میکنند

    • سامان

      من عاشق ترنسم دوست دارم یه ترنس دوستم باشه حمایتش کنم.قدم۱۹۳وزنم۹۵.جودوکارم.

    • حامد

      یه دختری ک میتونه باترنس کنار بیاد بمونه دختر واقعی پی ام بده

      پاسخ ها

      • س

        سلام به من پیام بده

    • .

      ترنس ها نوعی از افرینش و مثل بقیه بچه ها هدیه ای از طرف خداوند هستند و ما در دنیای رو به تجدد زندگی میکنیم خوب است کمی مهربانتر باشیم و با دید وسیع تری موضوعات رو بنگریم و صد البته درک کنیم امیدوارم یاد بگیریم زود قضاوت نکنیم و بیشتر مطالعه کنیم .... با ارزوی شادی و ازادی برای همه ی انسان ها

    • asal

      من خیلی دوست دارم با یه ترنس هم صحبت شم عقاید و طرز فکرشون رو ببینم

      پاسخ ها

      • شهرام

        میخوامت

      • آرمان،ف

        چی میخوای بدونی

    • Helena

      من دختررم ولی تمایل به پسر بودن دارم خوشحال میشم با پسری که تمایل دختر باشه رابطه احساسی برقرار کنم

      پاسخ ها

      • آرش

        در خدمتم عزیزم ، فکر کنم خیلی هیجان داره

    • امیر حسین

      بابت مطلب مفیدی که گذاشتید تشکر می کنم و وقتی این مطلب رو خوندم خوشحال شدم که هنوز آدمهای خوب توی دنیا هستند که درک بالایی دارند و در یک کلام انسان هستند. من و همسرم هردو ترنس بودیم و جراحی کردیم و من الان یه مرد هستم که با تمام مسائل و معضلات درددآور هنوز زنده ام و کنار همسری زندگی می کنم که مثل خودم رنج کشیده است.خوب است بدانید که درد ما تمامی ندارد اما ما تنها امیدمون خداست و با تمام دردهایی که داریم دلمون به هم خوش هست و از قساوت قلب بعضی آدمهای اطرافمون درد زیادی می کشیم اما ما خدا رو داریم. بازم ممنونم به خاطر مطلب خوبتون.

    • ali

      سخت است بدانی کیستی ندانی چیستی سخت است بخواهی باشی ولی نتوانی که بخواهی......درک کنید لطفا

      پاسخ ها

      • آرمان،ف

        ما ترنسیم هر چقدر ترکمون نکن ولی ما همه با هم هستیم ناراحت نباش دا

    • سایه

      من خودم یک ترنس هستم

      پاسخ ها

      • آرمان،ف

        منم یه ترنس تی اف ام هستم خب که چی؟

    • ی دخی مهربون

      ترنس ها خیلی ادمای مهربونی هستن لطفا این فرشته های زمینی رو درک کنین و حمایتشون کنین و اونارو از جامعه طرد نکنین

      پاسخ ها

      • فاطمه

        دقیقاااااااا.....من یه دوستی دارم ...ترنسه ...خیلی خیلی دوست داشتنیه...مهربون..بی ریا...واقعا پسر خوبیه...انشالله همیشه موفق باشین ترنس های عزیززز

      • بدون نام

        خ عالی بود

    • سهیل

      سلام من سهیل هستم 18 سالمه تا الان با دخترای زیادی در ارتباط بودم ولی هیچکدومو نه به خاطر میل جنسیم باهاشون درارتباط بودم نه تیغ زدن به هیچکدومم وابسته نشدم ولی این موضوع علاقه ام مربوط میشه به علیرضا یکی از همکلاسیهام که ترنسه اوایل فقط میخواستم بهش کمک کنم یکم بهش روحیه بدم ولی الان واقعا بدجور بهش وابسته شدم خودم میدونم که عشقه نه هوس یک هفته کامل ارتباطمو باهاش قطع کردم ولی هنوزم نمیتونم بهش فک نکنم بشدت عاشقش شدم خیلی برا خودمن عجیبه ولی نمیتونم نه انکارش کنم نه اینکه بخوام این حسو از بین ببرم تورو خدا کمکم کنید نمیدونم باید چیکار کنم به خدا خیلی حالم بده

      پاسخ ها

      • آرمان،ف

        همه دخترا و پیرا به ترنس های دورو برشون علاقه دارن نمونش دوست خودم از وقتی فهمیده ترنسم عاشقم شده

    • نازیلا

      من بالا یه سوال کردم خواست کسی واقعا راه چاره بهم نشون بده ولی هیچ کس چیزی نگفت !!!!

    • سمیرا

      سلام به دوستای عزیزم وهم حس خودم من تا حالا جسم پسر داشتم ولی روحیم افکارم دختر بود وبه خاست خدا الان عمل کردم واون حسی که تو خوابم میدیم اللن دارمش از دوستانم میخوام بااین درد روحی بجنگید وخواهید پیروز شد من یک ترنس هستم به خودم میبالم دوستان ترنسم همتون تو قلبمین من شما رو درک میکنم مردم عادی شما رو نمیدون چه حسی دارین فکر میکنن خودشون تو دنیا اولن ولی ماهم انسانیم وبه ترنس بودنم افتخار میکنم

      پاسخ ها

      • سعی میکنم انسان باشم

        سلام دوست عزیزشما اگه افتخارمیکنید پس چرا تغییرجنسیت دادی؟شماحق نداری راجب کل مردم یه جورفکرکنی من خودم ترنس نیستم اما حالا دارم راجبتون میخونم که بهتون بی احترامی نکنم ویه وقت کسی روازخودم ناراحت نکنم

      • آرمان،ف

        منم تابستون عمل میکنم امیدوارم حس ترو داشته باشم فک میکنم وقتی عمل کنم بهترین اتفاق زندگیمه

    • سمیرا

      ترنسم و ترنسها رو دوست دارم اگه شما میخوای ما رو ادم کنید اول خودتو ادم کن که چرت پرت به که کساییی که تو دختر بودن یا پسر بودن دارن رنج کش میشن تمخسر نکنی اول خانواده ات ببین بعد نمیخواد خرگوش بدی یا بهمون بگی خد گشی کنیم لعنت به شما

    • امیر حسین

      سلام خیلی دلم میخواد درد دلی که دارم رو بیان کنم شاید گله باشه ، زمانی که عمل کردم اون هم چندین بار این توقع رو از جامعه و مردم و دوستانم و خانوادم دارم که من رو مرد ببینند و باور کنند چون هستم،من خودم مبتلا به اختلال هویت جنسی بودم اما الان عمل کردم پس دیگه به من نگویند ترنس چرا که جراحی کردم و تمام زورمو زدم تا مردانگیموبدست بیارم ، حالا چون بچه دار نمیشم و جسمی عمل کرده دارم پس مرد نیستم !!!!!واقعا قضاوت بی رحمانه است . باور کنید من به ترنس بودنم افتخار نداشتم و ندارم چون یک درد بی رحم تمام نشدنی است که حتی بعداز تحمل جراحی های طاقت فرسا و دردناک باز باورمون نمی کنند و میگن فلانی ترنسه . من حالا یه مرد هستم و من به این می بالم چون خودمم .لطفا درکمون رو بیشتر کنیم. ممنونم

    • امیر علی

      بعضیا مشکلشون خیلی بزرگتره.اینک زبون دارن اما عقل ندارن.و همین باعث میشه راجب هرقشری جز خودشون قضاوت نابجا کنن

    • ♡ASAL♡

      من خیلی ترنس هارو دوست دارم آخه هم خیلی بانمکن هم بامزن هم خوشگلن خیلی دوست دارم یکیشونو از نزدیک ببینم من خودم ترنس نیستم ولی خیلی اونارو دوست دارم
      ترنس←♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام من یک ترنسم ۳۳ ساله برای به دست اوردن جسمه واقه‍یم باید بجنکم شما ترنسها بجنکین دوستون .دارم

    • میلاد

      برای تمام ترنسها ارزوی موفقیت دارم انشااله به خواسته هاتون برسید از صمیم قلب ارزو میکنم که موفق باشید

      پاسخ ها

      • آرمان،ف

        ما ترنسم جنگجو به دنیا اومدیم و تا به خواستمون نرسیم ول نمیکنیم

    • آریا

      سلام من یه ترنس هستم. ۱۸ سالمه. متاسفانه همه
      مسخرم میکنن گاهی مورد اذیت و ازار دیگران قرارمیگیرم. کاش روزی برسه که ما ترنسها راحت در کنار افراد واقعی قدم بزنیم زندگی کنیم.
      دوستان خواهظ میکنم یکم فکر کنید بخدا مام انسانیم.

      پاسخ ها

      • fatemeh

        آره عزیزم..خیلی سخته ....حرفای مردم خیلی درد ناک تر از جراحی برای شماست...به امید روزی که جامعه مون به سمت روشنفکری حرکت کنه

      • ترلان

        سلام عزیزم منم ترنسم ولی برای امنیت خودم وقتی میرم بیرون عادی لباس میپوشم اینطوری خودت هم ارامش داری گلم

    • اهورا

      متاسفانه هنوز خیلی مشکلا هست مخصوصا تو شهر های کوچیک تر...

    • آرمان ،ف

      شما هیچی از ترنس بودن نمی فهمین اینکه پسر ولی برا اندامات مجبوری دختر باشی متنفرم از همه آدما که نمی فهمن ما کی هستیم فقط مث چیز زر میزنن اون سازمانی که از ما حمایت میکنه کو ما اصلا از نظر مردم آدم نیستیم ...

    • آرمان ،ف

      من ناراحت نیستم که ترنسم و با افتخار به همه هم میگم ولی درد من درک نادرسته نمیفهمن و فقط حرف میزنن

    • آرمان ،ف

      من ناراحت نیستم که ترنسم و با افتخار به همه هم میگم ولی درد من درک نادرسته نمیفهمن و فقط حرف میزنن

      پاسخ ها

      • علی

        کسی نیست که درک کنه من چه ناراحتی هایی در زندگی ام کشیدم ترنس بدون سخته ولی کسی نیست که درک کنه ای خدا کمکم کن کسی نیست کنارم که درکم کنه

    • زهرا

      واقعا کهه دور از انسانیته یکم ادم باشین اونا هم مثه ماها خدا آفریده دس خودشون نبوده که واسه همه ی ترنس ها موفقیتو آرزو دارم

    • عسل

      خودکشیم کنن مرن جهنم دیگ والا بشینن زندگیشونو کنن عملم نکنن تا عمرشون تموم شع

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کل درکت از زندگی همینه؟

    • محمد

      دوسدارم با یه ترنس بالغ رودررو گفتگو کنم

    • kodaqarst

      دوست دارم بی توقع به خالق خدا که ترنسه کمک مالی کنم جهت درمان با حفظ گمنامی

    • فایز

      سلام ممنون از نظر خیلیا. منم یک ترنس اف تو ام هستم و خیلی وقتا به خاطر همراه نبودن خانواده با من و افکارم فکر خودکشی میکنم. امیدوارم جامعه و رسانه ها بتونن اینو تو فرهنگ ملت پیاده کنن که ترنس هم یه انسانه. که داره درد میکشه. به جای ازیت باید کمکش کنیم

      پاسخ ها

      • Ruzzn

        خودكشي كار خوبي نيست عزيزم به راهت ادامه بده و به كسايي كه دركت نميكنن اصلا اهميت نده با اينكه ترنس نيستم ولي دركت ميكنم

    • M

      خیلی سخته که ترنس باشی چون همه ازت بدشون میاد و باهت بد رفتاری میکنن خیلی کم پیش میاد که کسی درکت کنه منو که کسی درک نکرد حتی خانواده ام همه فکر میکنن ما ها از قصد یه سری رفتارا میکنیم چون ترنس نیستن که بفهمن و درک کنن امیدوارم یه روزی بشه که همه درک و فهم اینو داشته باشن که دیگه حداقل نمک رو زخم ما ها نریزن کمک هم ازشون نخواستیم فقط همین

      پاسخ ها

      • Ruzzn

        با اينكه ترنس نيستم ولي دركتون ميكنم اميدوارم به ارزو هاتون برسين و اصلا به كسي كه دركتون نميكنه احميت بدين

    • بدون نام

      من ترنس ها رو درک میکنم چون خودمم ترنس هستم

    • علی

      خواهش میکنم از دوستان عزیز کسانی که ترنس هستن درکشون کنین بهشون توجه کنین مسخره نکنین درک داشته باشین چون اونا دست خوشون نیست با این که خودمم ترنس هستم واقعا درک میکنم انشاالله که همه ی ترنس ها ب آرزوهایشون برسن ی نظر کوتاه بدین برای من منم ترنس هستم یادتون نره شما هم نظر بدین با این که منم ترنس هستم ممنونم میشم نظر بدین

    • بدون نام

      چرا گرگها در صحراها بسر می برند ولی افسوس انسانها بهم بیگانه اند

    • بدون نام

      پشت دیوار بلند سبزه زاریست پد یاد خدا که در ان باغ کسی می خواند که خدا هست دگر غصه پرا؟

    • بدون نام

      امید ای نوح کشتی دل شکستگان تو بیا که امدنت مرگ طوفان های زندگی است،

    • بدون نام

      گلهای ارزو را شکوفا کردن خوب است و کویران دلها را گلستان کردن چه زیباست

    • بدون نام

      امید چشمه سار رلالی روان برمزرع دلها

    • یلدا

      سلام...نمیدونستم اینقدر ترنس هس منم مث شما اصلا ابدا اونی که هستم نیستم دخترم اما تمام افکار لحن حرف زدم یا حرکاتم پسرونه هس به خاطر همین دوستی ندارم به کسی در این مورد هیچی نمیگم بازتاب بدی داره مخصوصا تو خوانواده ی ما که انگار گناه کبیرس

    • من امیرحسین هستم ترنس ام تو اف

      یک ترنس هستم که خیلی زجر می کشم توراخدا اگه کسی هست کمکم کند

    • علی

      سلام.من خیلی علاقه دارم بایه ترنس دوست بشم وباهاش ارتباط داشته باشم وحتی درحدتوانم کمکش کنم.

    • ارمان

      سلام پسرهستم خیلی دوست دارم دختر باشم خیلی علاقه شدید به پسر ها دارم الآنم سربازم نمیخوام خانوادم بفهمه این مشگل دارم نمیشه لطفا جواب بدید

    • Ruzzn

      من واقعا خيلي دوست دارم به اين عزيزان كمك كنم چون ادم هاي مهربوني هستند ولي متاسفانه هنوز تو ١٤ سالگي ام ولي سعي ميكنم مردم رو اگاه كنم تا مسخره نكنن چون دارن خلق خدا رو مسخره ميكنن و اصلا ب فكر اخرتشون نيستن ما بايد ازشون همايت كنيم نه بشينيم مسخره كنيم اميدوارم وقتي بزرگ شدم بتونم ازشون حمايت كنم و براي كسايي كه بي فرهنگ هستن و درك نميكنن متاسفم چون قلب و وجدان ندارن اگه قلب داشتن اين كارو نميكردنند و ي چيزي به ترنس هاي عزيز (نااميد نشين)

    • P

      من ترنس اف تو ام هستم خیلی سخته واقعا براتون متاسفم که درک نمیکنید

    • P

      من ترنس اف تو ام هستم خیلی سخته واقعا براتون متاسفم که درک نمیکنید

    • بدون نام شاید بهتره شناخته نشم

      مادر من گاهی به اینکه ترنس هستم اشاره کرده
      من از لحاظ جسمی یه دخترم ولی از لحاظ روحی روانی پسرم
      از اندامم راضی نیستم از خونه بیرون نمیرم چون فکر میکنم نگاه
      های مردم سنگینه و خجالت میکشم به خونواده ام بگم هزینه عمل
      هم که بسیار و از حرف ها تون به گریه افتادم از یه طرف زجر هایی
      که من میکشم از طرف دیگه هم نگاه های مردم
      متاسفم ولی من تقصیری نداشتم که خدا اینجوری منو زلیل کرده
      بهتره یا بمیرم یا خدا به دادم برسه

      پاسخ ها

      • میترا

        الهی من برات بمیرم..

    • Hanna

      من هم ترنسم میدونید انقدر تنهام که نمیتونم با کلمات توصیفش کنم راستی ادم اگه از خدا راضی نباشه باید پیش کی بره.............

      پاسخ ها

      • امیر

        ترنس بده خدا هست بتمن هیچ فرقی ندارد ولی دلی نازک دارد اگر یک ترنس بختم آشنا بشم باید چکار کنم

    • بدون نام

      اگربخام لایک ترنس آشنا بشم باید کجا مراجع کنم

    • ه

      من یه ترنسم و هر روز بخاطر این زجر میکشم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج