جاباما
۲۸۸۴۴۲
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

خانم‌ها این ۹ نكته را دریابید

محافظت از پوست فقط به استفاده از یك كرم مرطوب‌كننده محدود نمی‌شود و نیازمند توجه بیشتری است. در اینجا ۹ نكته را به شما متذكر می‌شویم كه با انجام آنها بدون اینكه بدانید، سلامت پوست‌تان را به مخاطره می‌اندازید.

مجله زندگی ایده آل: محافظت از پوست فقط به استفاده از یك كرم مرطوب‌كننده محدود نمی‌شود و نیازمند توجه بیشتری است. در اینجا ۹ نكته را به شما متذكر می‌شویم كه با انجام آنها بدون اینكه بدانید، سلامت پوست‌تان را به مخاطره می‌اندازید.

لایه‌برداری دائم

در حقیقت اسكراب پوست‌های مرده به جذب كرم‌های مرطوب‌كننده كمك می‌كند اما استفاده مداوم از محصولات خشن و سخت منجر به كم شدن لایه حفاظتی پوست و از دست رفتن رطوبت آن شده و این باعث می‌شود پوست، قرمز، سوزناك و ملتهب شود. از یك لایه‌بردار ملایم یك‌بار در هفته استفاده كنید و از یك كرم حاوی سرامید برای مرطوب كردن پوست کمک بگیرید. البته همان قوانین را برای بدن خود نیز به كار ببرید. فراموش نكنید پوست زیر گردن غدد چربی كمتری نسبت به صورت دارد؛ بنابراین خشك‌تر خواهد بود.

خانم‌ها این 9 نكته را دریابید

لباس‌هایی كه پوست را تخریب می‌كنند

همه ما پوشیدن لباس پشمی را دوست داریم اما پوشیدن آنها به‌طور مستقیم در تماس با پوست باعث تحریك و حساسیت می‌شود. پوشیدن یك لایه لباس از جنس پنبه نرم در زیر لباس اصلی از تماس پارچه‌های پشمی و زبر با پوست جلوگیری می‌كند. برای پیشگیری بیشتر در برابر تحریك پوست تمام لباس‌ها را با یك صابون ملایم، بدون عطر، بدون مواد نگهدارنده و رنگ بشویید.

كندن و خاراندن پوست

خاراندن برای پوست اصلا خوب نیست چراکه می‌تواند منجر به زخم شدن و تغییر رنگ آن شود. برای از بین بردن خارش می‌توانید از كمپرس سرد یا روغن نارگیل استفاده كنید و برای مرطوب نگه داشتن پوست هم می‌توانید از اسیدهای چرب کمک بگیرید. به عنوان مثال امگا۳ به‌خصوص در فصل سرما برای جلوگیری از خشك شدن پوست بسیار تاثیرگذار است.

استفاده دائمی از مرطوب‌كننده‌های تابستانی

متاسفانه استفاده دائم از یك نوع لوسیون صورت برای تمام فصول، پاسخگوی نیاز پوست شما نیست. لوسیون‌های بدون روغن و سبك را كه فقط در آب و هوای گرم و مرطوب مفید هستند با یك لوسیون كرمی سنگین با تركیبات مرطوب‌كننده مانند هیالورونیك اسید عوض كنید.

خانم‌ها این 9 نكته را دریابید

بالا بردن دمای خانه

بیش از حد گرم نگه داشتن خانه باعث خشكی پوست می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد بیشتر مردم در دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد راحت هستند و بهترین دما برای پوست بدن نیز همین اندازه است.

استفاده از محصولات آرایشی با پایه الكلی

پیشنهاد می‌شود برای انتخاب محصولات آرایشی از موادی با عصاره عنبر سائل استفاده كنید كه پوست را تمیز می‌كنند؛ بدون اینكه چربی آن را از بین ببرند.

نادیده گرفتن لب‌ها

خطر حذف نرم‌كننده لب بر عهده خودتان است. باد سرد و گرمای خشك سد دفاعی طبیعی لب را از بین می‌برند، لب‌ها خشك می‌شوند و نرمی و صافی‌شان را از دست می‌دهند. علاوه بر این، لب‌ها غدد چربی ندارند كه خود را چرب و مرطوب نگه دارند. استفاده از وازلین می‌تواند مانند یك لایه محافظ روی لب در درمان خشكی‌شان موثر باشد.
خانم‌ها این 9 نكته را دریابید

استفاده نكردن از ضد آفتاب

برف اثرات زیان‌بار آفتاب را از طریق منعكس كردن نور خورشید از روی زمین بر صورت تقویت می‌كند. استفاده روزانه از ضد آفتابی با spf ۳۰ می‌تواند به رفع این مشكلات كمك كند. ضد آفتاب‌هایی كه حاوی زینك و دی‌اكسید تیتانیوم هستند، بهترین حفاظت از پوست را انجام می‌دهند زیرا كرم‌های ضد آفتاب فیزیكی هستند. آنها به صورت یك سد محافظ روی پوست اجازه عبور اشعه uv را نمی‌دهند.

دوش گرفتن و حمام طولانی

هوای صفر درجه لذت‌بخش‌تر از هوای گرم و مرطوب است اما این لذت برای پوست شما خیلی هم خوب نیست. آب داغ، چربی‌های طبیعی روی پوست را از بین می‌بردو آن را خشك و مستعد ابتلا به اگزما خواهد كرد. بهترین انتخاب استفاده از آب ولرم است. بعد از استحمام آهسته پوست‌تان را خشك كرده و از یك لوسیون مرطوب‌كننده استفاده كنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج