جاباما
۲۹۰۲۳۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

هاشمیان: کفاشیان مناسب ریاست نیست

مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان معتقد است که علی کفاشیان برای ریاست فدراسیون فوتبال فرد مناسبی نیست.

خبرگزاری تسنیم: مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان معتقد است که علی کفاشیان برای ریاست فدراسیون فوتبال فرد مناسبی نیست.

وحید هاشمیان در گفت‌وگویی در خصوص حذف تیم فوتبال امید کشورمان از مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا و انتخابی المپیک ۲۰۱۶ ریو اظهار داشت: قبل از شروع صحبت‌هایم درباره تیم امید باید به خانواده‌های بهزادی و احدی بابت از دست دادن همایون بهزادی و رضا احدی تسلیت بگویم. به جامعه فوتبال هم تسلیت می‌گویم که دو بزرگ فوتبال را از دست دادیم. وقتی این بزرگان هستند یادی از آنها نمی‌شود، اما وقتی فوت می‌کنند، مسئولان غیرورزشی مقابل دوربین و در تلویزیون حاضر می‌شوند تا با فوت آنها، خودنمایی کنند.

می‌دانستم تیم امید حذف می‌شود و به کاشانی گفتم

وی با اشاره به حذف تیم امید افزود: درباره تیم امید هم برای من خیلی راحت‌تر بود که تیم بالا برود تا بعد درباره آن صحبت کنم. اکنون که تیم باخته صحبت کردن سخت است، چون تا زمانی که تیم شرایط خوبی داشته باشد و نتیجه بگیرد، کسی چیزی نمی‌گوید و همه بعد از باخت صحبت می‌کنند. باید بگویم که من می‌دانستم این تیم حذف خواهد شد و سال گذشته در همین روزها بود که به دوست صمیمی و مشترک‌مان، به آقای کاشانی گفتم که ما از بازی‌ها حذف می‌شویم و نمی‌توانیم نتیجه بگیریم.

قطری‌ها می‌دانستند فردی حریف ما نمی‌شوند

مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان که در آلمان مدرک پرولایسنس مربیگری را گرفته است، یادآور شد: در بازی با سوریه تیم بدی نبودیم و تا دقیقه ۶۰ بازی هم سوریه مقابل ما خوب بازی کرد و تیم ضعیفی را شکست ندادیم. سوریه‌ای‌ها بعد از خوردن گل موقعیت خوبی داشتند و اگر واکنش خوب دروازه‌بان ما نبود، شاید بازی مساوی می‌شد. در بازی با قطر نباید فقط به این مسئله بپردازیم که قطر دو توپ خطرناک داشت و موقعیت‌های ما هم زیاد بود، بلکه باید به بحث تاکتیکی بپردازیم. قطری‌ها خوب می‌دانستند که به لحاظ فردی حریف ما نمی‌شوند، اما از نظر تاکتیکی به خوبی می‌دانستند باید چه کاری انجام دهند. متأسفانه من بازی با چین را ندیدم، اما ژاپنی‌ها شباهت زیادی به قطر داشتند.

حتی اگر به ژاپن گل می‌زدیم، بازهم می‌باختیم

هاشمیان ادامه داد: ژاپن هم مانند قطر می‌دانست بازیکنانش انفرادی و تک به تک حریف بازیکنان ایران نمی‌شوند. بازیکنان تیم ایران بهتر از ژاپن بودند و کادرفنی این تیم تحلیل درستی از این مسئله داشت که انرژی بازیکنانش را برای دقایق پایانی بازی حفظ کرده بود. چهره تیم ژاپن از دقیقه ۸۰ به بعد عوض شد و حتی آنها در دقیقه ۸۴ یا ۸۵ بازی یک موقعیت خیلی خوب برای گلزنی داشتند. درست است ما هم به تیر دروازه زدیم و موقعیت داشتیم، اما به اعتقاد من ژاپن به برنامه‌اش رسید، چون آنها می‌خواستند بازی را به وقت اضافه ببرند و از توان بدنی که ذخیره کرده بودند بهره ببرند و در نهایت از ضعف فنی و تاکتیکی ما استفاده کنند. به نظرم حتی اگر ما گل اول را می‌زدیم، خیلی زودتر چهره تیم ژاپن تغییر می‌کرد و بازهم به آنها می‌باختیم.

نه من کاره‌ای هستم، نه پیشکسوتان فوتبال

وی درباره مشکل فوتبال ایران که نتوانسته در سال‌های اخیر موفق باشد، گفت: ما همیشه فقط درباره شکست‌ها صحبت می‌کنیم. دقیقاً سال گذشته همین موقع بود که به عراق باختیم و همه درباره شکست مقابل عراق صحبت کردیم، اما آیا چیزی تغییر کرده و بهتر شده است؟ نه من کاره‌ای هستم، نه پیشکسوتان فوتبال، چون کسی به انتقادها گوش نمی‌کند. از دست خودمان هم کاری بر نمی‌آید، چون تصمیم‌گیرنده‌ها افراد دیگری هستند.

تیم امید پشتیبانی خوبی داشت، در کار فنی مشکل داشتیم

«باید واقع‌بینانه نظر بدهیم و انتقاد کنیم»، هاشمیان با بیان این جمله اظهار داشت: همه از مسائل دیگری انتقاد می‌کنند، اما تیم امید از نظر تدارکات بی‌نظیر بود. شما تدارکات این تیم را با جام جهانی ۲۰۰۶ مقایسه کنید و ببینید کدام تیم تدارک بهتری داشت. تیم امید اردوی اروپایی و آسیایی داشت. در هلند، ترکیه، دبی و... اردو داشت و بازیکنان هم مشکل خروجی نداشتند. در مجموع پشتیبانی خوبی از تیم صورت گرفت و بازیکنان خوبی هم در تیم امید بودند، اما در کار فنی یک مقدار مشکل داشتیم.

خاکپور سرپرست و مدیر خوبی است، برای مربیگری عجله کرد

مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان با اشاره به رابطه‌اش با محمد خاکپور خاطرنشان کرد: من خاکپور را خیلی دوست دارم، اما ۱۵، ۱۶ ماه است که تماسی با او نداشته‌ام. همیشه به عنوان یک فرد بااخلاق او را می‌شناسم، برایش احترام قائلم، احترام می‌گذارم و احترام خواهم گذاشت. به نظرم خاکپور برای پست سرپرستی و مدیریت بسیار خوب است، اما برای مربیگری عجله کرد. خاکپور باید دوره‌های مربیگری را پشت سر می‌گذاشت، برای مربیگری زحمت می‌کشید و به نظرم چون پله‌های پیشرفت را یکی یکی طی نکرد، نتوانست در تیم امید موفق باشد. نشستن روی نیمکت تیم امید برای خاکپور زود بود، اما این هم به تصمیم کسانی برمی‌گردد که او را انتخاب کردند.

کفاشیان برود و چه کسی جایگزین او شود؟

وی در پاسخ به این سؤال که برای حفظ بازیکنان تیم امید که استعدادهای خوبی هستند چه کاری باید انجام بدهیم، گفت: نباید به فکر و به دنبال حفظ بازیکنان باشیم، چون سیستم فوتبال ما فاسد شده است. فوتبال ما سررشته‌اش از دست رفته و بعید می‌دانم اتفاق مثبتی بیفتد و بعید است، خوب شود. کفاشیان برای فدراسیون فوتبال مناسب نیست، اما سؤال بعدی این است که او برود و چه کسی بیاید؟ اکنون وزارت ورزش از کفاشیان راضی نیست، اما چه کسی باید جایگزینش شود؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج