۲۹۲۴۱۶
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

چشم بند هوشمند برای کمک به بی خوابی

چشم‌بند هوشمند راه حلی است برای کسانی که شب‌کار هستند یا از مشکلات خواب رنج می‌‌برند یا کسانی که به دلیل پروازهای جت طولانی‌مدت، دچار بی خوابی ناشی از پرواز می‌‌شوند.

zoomit.ir - کاوه جهان آرای:‬‎ چشم‌بند هوشمند راه حلی است برای کسانی که شب‌کار هستند یا از مشکلات خواب رنج می‌‌برند یا کسانی که به دلیل پروازهای جت طولانی‌مدت، دچار بی خوابی ناشی از پرواز می‌‌شوند. چشم‌بند Neuroon که به شکل یک چشم‌بند معمولی ساخته شده است، در حقیقت ابزاری بی‌سیم است که با اتصال به تلفن هوشمند، می‌‌تواند امواج مغزی شما را تحت نظر بگیرد و با تحلیل الگوی خوابتان و استفاده درمانی از نور مصنوعی، به بهبود کیفیت خواب شما کمک کند.

چشم بند هوشمند برای کمک به بی خوابی

چشم بند Neuroon برمبنای این نظریه ساخته شده است که اعمال نور روشن می‌‌تواند به افرادی که مشکل خواب دارند کمک کند تا در ساعت و زمان مناسبی از خواب برخیزند و در نتیجه کیفیت خواب بهتری را تجربه کنند. در حقیقت مطالعات نشان داده اند که نوردرمانی (به صورت علمی) می‌‌تواند درمان موثری برای افزایش کیفیت خواب داشته باشد و بسیاری از مجتمع‌‌های پزشکی مختص خواب از سال ۲۰۱۴ میلادی از این روش بهره گرفته‌اند.

نور درمانی معمولا شامل یک لامپ است که نوری مشابه نور خورشید را به فرد می‌‌تاباند که بسته به وضعیت خواب فرد، زمان‌بندی و مدت این تابش متفاوت خواهد بود. در این دستگاه این لامپ درون خود چشم‌بند یکپارچه شده است و رنگ آن نیز به وسیله‌‌ی LEDهای آن تعیین می‌‌گردد.

برنامه‌‌ی نوردرمانی، بر اساس داده‌‌هایی که از الکترودهای قرار گرفته بر روی پوست پیشانی فرد، تعیین می‌‌شود و برخلاف دیگر چشم بنده‌‌ها که بر اساس میزان حرکات و نبض فرد کار می‌‌کنند، این چشم بند امواج مغزی، دمای بدن و حرکات چشم فرد را مورد بررسی قرار می‌‌دهد. بسته به نیاز و شرایط فرد، نوردرمانی پیش یا پس از به رختخواب رفتن فرد از کیفیت خواب فرد اطمینان حاصل می‌‌کند تا در هنگام بیدار شدن فرد نیز تجربه‌‌ی خوشایندی برای او حاصل آید. این مورد از آن جهت حائز اهمیت است که وضعیت کاری فرد در طول روز نیز به شرایط از خواب برخواستن او بستگی دارد. البته مطمئن نیستیم که چه کسانی می‌‌خواهند در آینده با تابش نور بر چشمان خود خواب خود را کنترل کنند؛ ولی می‌‌توان گفت این ابزار به درستی عمل می‌کند.

این ابزار از چهار جزء اصلی تشکیل شده است که عبارت اند از: خود چشم‌بند که از مواد غیرحساسیت زا ساخته شده است، بسته‌‌ی حسگرها که قابل جدا شدن است و به وسیله‌‌ی میکرو یواس بی شارژ می‌‌شوند، الکترودها و چراغ‌‌های LED که درون خود چشم‌بند قرار گرفته‌اند و البته نرم‌افزار تلفن هوشمند.

چشم بند هوشمند برای کمک به بی خوابی

زمانی که این ابزار به تلفن هوشمند شما متصل می‌‌شود شروع به تحلیل داده‌‌های به دست آمده می‌‌کند تا بتوانید موارد همچون مدت زمان خواب، الگوی خواب و مدت زمانی که صرف به خواب رفتن شده است را ببینید. این داده‌‌ها می‌‌توانند در نهایت به صورت نمره‌‌ای برای خواب شما در بیایند تا کیفیت خوابتان را دریابید. ضمنا درمان‌‌های متفاوتی بسته به این داده‌‌ها به شما پیشنهاد داده خواهد شد که از جمله‌‌ی آنها می‌توان به این موارد اشاره کرد: برنامه‌‌ی جلوگیری از بیخوابی ناشی از پرواز، برنامه‌‌ای جهت بیدار شدن در سبک‌ترین قسمت خواب، برنامه‌‌ای برای چرت‌زدن‌‌ها روزانه و برنامه‌‌ای برای تطبیق کاربران با با برنامه‌ی خواب ۲۴ ساعته مخصوص کسانی که برنامه‌‌ی متغیر یا شب‌کاری دارند.

این برنامه‌‌ها اگرچه بسیار خوب و مناسب به نظر می‌‌رسند، ولی برخی از آن‌‌ها مستلزم آن هستند که کاربر، در طول روز زمان‌‌هایی را به نوردرمانی اختصاص دهد؛ در حالی که کاملا بیدار است. به احتمال زیاد شما هم متوجه شده‌اید که اگرچه پوشیدن چشم‌بند برای خوابیدن نسبتا معمول است، اما برای اینکه شب بعد خواب مناسبی را تجربه کنید استفاده از چشم بند در طول روز قدری عجیب به نظر می‌‌رسد!

قیمت این چشم‌بند خواب، حدود ۲۹۹ دلار است که خود نتیجه‌‌ی موفقیت آن در کمپین Kickstarter در سال ۲۰۱۳ است
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج