جاباما
۲۹۴۲۴۷
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

نانِ عربستان آب می‌رود

با توجه به افزایش هزینه‌ها در عربستان، کمیته ملی نان این کشور قصد دارد که وزن نان در عربستان را از ۵۱۰ گرم به ۳۰۰ گرم کاهش دهد.

خبرگزاری تسنیم:‌ با توجه به افزایش هزینه‌ها در عربستان، کمیته ملی نان این کشور قصد دارد که وزن نان در عربستان را از ۵۱۰ گرم به ۳۰۰ گرم کاهش دهد.

روزنامه الشرق الاوسط به نقل از مصادری نوشت که عربستان درصدد ارائه پیشنهادی برای کاهش وزن نان از ۵۱۰ گرم به ۳۰۰ گرم است.

این منابع اعلام کردند که این پیشنهاد دو روز پیش به کمیته ملی نان ارائه شده است تا درباره آن تصمیم گیری شود.

بر اساس این گزارش، این پیشنهاد با هدف حمایت از نانوایان به دلیل افزایش هزینه‌ها در پی افزایش قیمت سوخت، آب و برق بوده این در حالی است که قیمت نان با وجود این افزایش هزینه‌ها تغییری نکرده است.

روزنامه الشرق الاوسط نوشت که انتظار می‌رود به زودی نشستی میان کمیته ملی نان و وزیر بازرگانی و صنایع درباره امکان اجرای این پیشنهاد برگزار خواهد شد.

عربستان چندی پیش بودجه عمومی دولت برای سال ۲۰۱۶ را اعلام کرد که بر این اساس بودجه سال آینده، عربستان با ۳۲۶.۲ میلیارد ریال (واحد پول عربستان) معادل ۸۷ میلیارد دلار کسری مواجه است.

تایم آمریکا در گزارشی کاهش قیمت نفت را یکی از چالش‌های بزرگ عربستان در سال ۲۰۱۶ توصیف کرده بود.

در این گزارش آمده است: بازگشت ایران به بازار جهانی نفت ممکن است بزرگترین تهدید برای نفوذ عربستان به شمار آید. انتظار می‌رود که تهران با بازگشت به بازار نفت تا پایان سال ۲۰۱۶ یک و نیم میلیون بشکه نفت بیشتر به بازارها تزریق کند. جهان پیش از این نیز با اضافه عرضه نفت مواجه بوده است چون عربستان که یک سوم از نفت جهانی را در اختیار دارد همچنان سقف تولید خود را حفظ کرده تا با کاهش قیمت‌ها برخی از رقبا به خصوص نفت شل شمال آمریکا از عرصه خارج شود. این بزرگترین دلیل آن است که نفت از ۱۱۱ دلار در هر بشکه در ژوئن سال ۲۰۱۴ به زیر ۴۰ دلار رسیده است و به نظر می‌رسد که این حربه کارساز بوده است چون نیمی از دکل های حفاری شل آمریکا از سال گذشته تعطیل شده‌اند.

اما حفظ سهم بازار توسط عربستان، هزینه‌های زیادی برای عربستان چه از لحاظ سیاسی و چه اقتصادی به همراه داشته است. درآمدهای نفتی ۸۰ درصد از بودجه دولت عربستان را تامین می‌کند و ۹۰ درصد از درآمدهای صادراتی این کشور و ۴۵ درصد از مجموع تولید ناخالض این کشور را شامل می‌شود. عربستان با ۶۴۰ میلیارد دلار ذخیره ارزی می تواند تا مدت زمان زیادی به بازی ادامه دهد اما دیگر اعضای اوپک نظیر ونزوئلا و الجزایر شرایط مشابهی ندارند. آژانس بین المللی انرژی برآورد کرده که سقوط قیمت نفت تا کنون بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار برای کشورهای عضو اوپک هزینه داشته است. اعضای بیشتری در اوپک به سقوط قیمت نفت اعتراض دارند و انتظار می‌رود که با کاهش بیشتر قیمت‌ها، تنش‌ها نیز افزایش یابد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سلی

      اینا تو ایران عادی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج