۲۹۷۷۹۳
۲ نظر
۵۰۱۴
۲ نظر
۵۰۱۴
پ

پایان نامه کیلویی چند؟

«میدان انقلاب» انتخاب اول دو گروه برای خرید کالای مورد نیازشان است؛ کالاهایی که خریدشان به لحاظ اخلاقی و فرهنگی در دو نقطه مقابل هم قرار دارد. آن دو کالا چیزی نیستند جز کتاب و پایان نامه.

هفته نامه همشهری جوان - سید میلاد ناظمی: «چند صفحه پایان نامه می خوای؟»، «چقدر پول واسه خرید پایان نامه ات کنار گذاشتی؟»، «موضوع دست اول می خوای یا ترکیب چندتا کار شده رو هم می تونی ببری؟»، «هیچ جا پروژه به این قیمت پیدا نمی کنی»، «چند وقته می خوای پروژه ات آماده بشه؟»، «چون موضوع پایان نامه ات جذاب بود، بهت تخفیف دادم»، «آدم معرفی کنی، بهت تخفیف می دم» و ...

کافی است سری کوتاه به کلونی های مختلف پایانامه فروشی ها بزنید تا با کوهی از جملات اینچنینی مواجه شوید؛ جملاتی که هر کدام حکایت از آن دارد که وضع فروش پایان نامه ها و شرایط علمی دانشجویان در خط قرمز خود قرار دارد و باید هر چه زودتر فکری به حال این بازار نابسامان کرد.

پایان نامه کیلویی چند؟

با جذب خارج از ظرفیت دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف و افزایش تعداد واحدهای آموزشی، بازار فروش پایان نامه ها به شدت داغ تر از قبل شده است و بنا به نقص های قانونی موجود در وزارت علوم و دیگر نهادهای نظارتی بعد از گذشت چندین سال هنوز برخوردی با فروشندگان و خریداران پروژه و پایان نامه صورت نمی گیرد و تنها واکنش وزارت علوم به این ماجرا به راه اندازی سامانه ایران داکس (www.irandox.ac.ir) منجر شد که آن هم صرفا برای مقطع کارشناسی ارشد تعبیه شده است.

ایران داکس سامانه ای است که موضوعات پایان نامه های مختلف که قبلا از آن دفاع شده است در آن ثبت می شود و نقش یک سپر دفاعی را در مقابل کپی کردن پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترا دارد و عملا در مقابل خرید و فروش آنها کاری از پیش نمی برد.

برای بررسی عوامل این اتفاق شوم که قطعا در آینده ای نزدیک گریبانگیر صنعت کشور خواهد شد به سراغ بخش های مختلف پازل فروش پایان نامه ها رفتیم.

«میدان انقلاب» انتخاب اول دو گروه برای خرید کالای مورد نیازشان است؛ کالاهایی که خریدشان به لحاظ اخلاقی و فرهنگی در دو نقطه مقابل هم قرار دارد. آن دو کالا چیزی نیستند جز کتاب و پایان نامه. برای همین در اولین قدم به سراغ میدان انقلاب و پایان نامه فروشی هایش رفتیم.

در میدان و کوچه پس کوچه های اطرافش، پیدا کردن یک پایان نامه فروشی اصلا کار سختی نیست چرا که تراکت های پایان نامه فروشی ها همه جا پخش است و خیلی هایشان هم که در داخل پاساژ یا مغازه مشغول هستند، تابلوی مجزا دارند. آن دسته هم که به قول معروف دور از گذر هستند، افرادی موسوم به «دادزن» را استخدام کرده اند تا اعلام حضور کنند. بیشتر دادزن ها تابلوهای بزرگی در دست گرفته اند که روی آن چیزی شبیه به جمله «فروش انواع پایان نامه و مقاله در همه رشته ها» نوشته شده است.

به سراغ یکی از این دادزن ها می رویم و از او نشانی دفتر یا مغازه پایان نامه فروشی (!) را می پرسیم؛ «دانشجوی کارشناسی هستی یا ارشد؟ البته خیلی هم فرق نمی کنه. دنبالم بیا.» پشت سرش حرکت می کنیم و پس از چند دقیقه پیاده روی وارد کوچه ای که دفتر مورد نظر در آنجا و در کنار خوابگاه دانشجویان پزشکی دانشگاه تهران واقع شده است می شویم.

به محض ورودمان به دفتر نسبتا بزرگ موسسه «...» با سیل سوالات آقای رییس شرکت مواجه می شویم؛ سوالاتی که شامل مقطع و رشته تحصیلی، عنوان پروژه و ... است. از آنجا که بحث پروژه و پایان نامه تخصصی است و باید از فضای آن رشته باخبر باشیم، خود را دانشجوی کامپیوتر معرفی می کنیم.

موضوع پروژه ما هم یک شبکه اجتماعی منبع باز مانند تلگرام است. قبل از گفتن باقی جزییات پروژه از آقای رییس رنج قیمت پروژه های رشته کامپیوتر را سوال می کنیم که با عدد ۶۰۰ تا ۲ میلیون تومان در مقطع کارشناسی و یک و نیم میلیون به بالا در ارشد مواجه می شویم.

جزییات را روی فرمی صورتی رنگ که ساختار قرارداد مانند شرکت را دارد می نویسم. آقای رییس هم نگاهی سریع به آن می اندازد و به ما اطلاع می دهد که نیروهایی که روی شبکه های اجتماعی تخصص دارند، دست شان پر است اما بعد از چند لحظه یاد آقای دکتری می افتد که مشغول تحصیل در دانشگاه است و در حال حاضر وقت خالی برای انجام پروژه دارد.

با آقای دکتر تماس می گیرد و موضوع را مطرح می کند. پشت تلفن به شکل گل درشتی از سختی پروژه می گوید به طوری که ما مطمئن می شویم این صحبت ها در کنار وقت نداشتن نیروها چیزی بیشتر از یک ترفند ساده برای جذب مشتری و بالا بردن قیمت نیست.

پایان نامه کیلویی چند؟

در نهایت آقای دکتر که ناتوان از پیاده سازی پروژه ما با زبان برنامه نویسی درخواستی مان است، پروژه را قبول نمی کند و آقای رییس هم برای اینکه نشان دهد چند مهره دیگر در آستین دارد، با چند نفر دیگر تماس می گیرد. بین تماس ها هم مدام از شرکت و نیروهایش تعریف می کند: «تو اکثر دفترهای پایان نامه فروشی حداکثر ۳۰-۲۰ تا مهندس هست ولی ما حدود ۸۰۰ نفر نیرو تو رشته ها و گرایش های مختلف داریم و حتی بعضی وقت ها تعداد این نیروها به هزار نفر هم می رسه.»

نهایتا با یکی از نیروهای شرکت که او هم دانشجوی دکترای دانشگاه است، توافق می کند و گوشی تلفن را به ما می دهد تا با آقای دکتر صحبت کنیم و جزییات پروژه را برایش توضیح دهیم. با توجه به صحبتی که با او انجام می دهیم، متوجه می شویم که شاید او دانشجوی دکترای یکی از دانشگاه های مطرح پایتخت نباشد اما به قول معروف کارش را خوب بلد است، جوری که امکان دارد اگر روزی بخواهیم پروژه مان را بخریم به این دفتر و ایشان مراجعه کنیم!

پس از پایان تماس، آقای رییس با لبخندی که حس پیروزی در آن موج می زند، به ما می گوید: «دیدی دکتر چقدر وارد بود؟ مطمئن باش که ما کارمون رو بلدیم و اصلا کیفیت بالای کار ماست که باعث شده این همه مراجعه و نیرو داشته باشیم والا که متر به متر انقلاب پر از پایان نامه فروشیه! تازه من خودم برای گزینش این نیروها می رم آزمایشگاه های دانشگاه های مختلف تهران و آدم پرزنت می کنم. همه ایمیل هاشون هم پسوند دانشگاه شون رو داره.»

بعد از اینکه محتوای دقیق پایان نامه و جزییاتش را سفارش دادیم، نوبت به توافق مالی است. آقای رییس از همان اول ماجرا از یک ترفند مستعمل جذب مشتری استفاده می کند و به ما جملاتی می گوید که خلاصه اش می شود اینکه از ما خوشش آمده و برای همین نمی خواهد زیاد از ما پول بگیرد. نهایتا روی قیمت توافق می کنیم و از او قول می گیریم که اگر توانستیم کسی را برای خرید پروژه پیش او بیاوریم پروژه را با آموزش و کامنت گذاری تحویل مان دهد.

از ماست که بر ماست

اولش خودمان هم باورمان نمی شد که بعد از میدان انقلاب، دانشگاه ها معدن فروش پایان نامه به حساب بیایند، بنابراین به همراه یکی از دوستان مان که مشغول تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یکی از دانشگاه های معتبر تهران است، به سراغ یکی از این استادان فروشنده رفتیم.

به دفتر استاد معروف و پرسابقه دانشکده می رویم و درست زمانی که می خواهیم موضوع پروپوزال و جزییات را با او در میان بگذاریم به ما اطلاع می دهد که قبل از کاری باید با استاد حل تمرینش صحبت کنیم و جزییاتش را با او در میان بگذاریم چون فقط در صورتی استاد راهنمای ما می شود که شاگردش جزییات را تایید کرده باشد و به قول معروف اوکی بدهد.

با استاد حل تمرین زمانی را برای ملاقات هماهنگ می کنیم و سراغش می رویم.از همان ابتدای پروپوزال ایرادگیری ها شروع می شود و ما برای تصحیح ایرادات چند روزی مهلت می گیریم. ایراد گرفتن های استاد حل تمرین و رفع اشکال های ما چند نوبت دیگر هم تکرار می شود و کار به جایی می رسد که ایرادات بنی اسرائیلی خانم حل تمرین ما را از غرض ورزی ایشان مطمئن می کند. بار چهارمی است که با او برای خواند پروپوزال قرار می گذاریم اما بنا به خواسته خودش این بار باید ملاقات مان در اتاق استاد باشد.

وارد اتاق می شویم و استاد بر خلاف دفعات قبل سلام و علیک گرمی می کند و بعد از چند دقیقه استاد حل تمرین هم وارد اتاق می شود. پس از احوالپرسی مختصری با استاد، شروع به بازخوانی پروپوزال و ایرادات رفع شده می کند.

پایان نامه کیلویی چند؟

خود استاد از اتاق خارج می شود و استاد «تی.ای»اش طبق روال همه وعده های قبلی از ما ایراداتی می گیرد که بوی ایراد نمی دهند: «ببینید بعد از این همه برو بیا هنوز این پروپوزال خیلی ایراد داره. اگه همش برطرف بشه تازه می رسی به خود پایان نامه و بعد از اون هم بحران دفاع رو در پیش داری اما من برات یه پیشنهاد دارم که اگر مایل باشی کارت رو خیلی راحت می کنه. راستش ما با استاد فلانی یک گروهی داریم که به بچه هایی که مثل شما بی تجربه هستند یا کارشون گیره و وقت ندارن، خارج از روال دانشگاه مشاوره می دیم و کمک می کنیم تا راحت از این مراحل عبور کنن.»

بعد از این صحبت ها تازه متوجه می شویم که چرا استاد از اتاق خارج شده و اصلا چرا صحبت ما باید در اتاق استاد انجام شود. از استاد حل تمرین جزییات بیشتری طلب می کنیم، می گوید که برای یک پروپوزال و پایان نامه که خیلی پیچیده نباشد ۲ میلیون تومان دریافت می شود؛ اگر هم قرار باشد در جلسه دفاع هم حمایت شویم این مبلغ به ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزایش پیدا می کند. البته این یک قیمت معمولی برای ارشد است و کیس های خاص تا ۸ میلیون تومان هم هزینه بر هستند.

با شنیدن قیمت های کاسب کارانه از یک فرد عملی در دانشگاه ناراحت می شویم اما استاد حل تمرین از طرف خودش و استاد به ما قول می دهد که اگر کسی از همکلاسی های خود را پیش آنها بیاوریم حتما تخفیف خوبی به ما می دهد.

به او اوکی می دهیم و قول می دهیم این جریان را در کلاس با بچه ها در میان بگذاریم. بعد از اینکه از رضایت نسبی ما مطلع شد، برگه ای را از کیفش بیرون می آورد و موضوعات مشابه پایان نامه ما که در حال حاضر آماده فروش هستند به ما نشان می دهد.

حدودا عنوان ۲۰ مورد مشابه پایان نامه ما در برگه وجود داشت اما تاکید ما روی انجام موضوع خودمان بود. استاد راهنما هم قبول می کند و چند هفته ای وقت می خواهد تا پایان نامه را تحویل دهد. قبل از رفتن هم به ما اطمینان می دهد که به خاطر سابقه و نفوذ استاد در دانشکده هیچ کسی دانشجویانی را که او استاد راهنمای آنهاست را اذیت نمی کند اما با همه این احوال دنبال یک استاد مشاور سختگیر باشیم تا مبادا آن استاد سختگیر داور پایان نامه ما شود. در نهایت، قرار بعدی را که زمان تحویل پروپوزال است، تعیین می کنیم. استاد همان لحظه وارد اتاق می شود و همه با هم خداحافظی می کنیم.

بازار داغ فروش پایان نامه در فضای مجازی

پایان نامه دات نت

کافی است سه واژه «فروش پایان نامه» را در گوگل تایپ کنید تا این مرورگر ظرف مدت چهار دهم ثانیه، ۸۳۳ هزار لینک را برای فروش پایان نامه و پروژه در اختیار شما بگذارد؛ لینک هایی که بعضا در آنها پایان نامه ها به شکل عمده و کتابخانه ای به فروش می رسند.

البته بعضی از این سایت ها فعالیت جدی در تلگرام و اینستاگرام دارند و حسابی هم برای کانال شان تبلیغ می کنند اما با همه این احوال بعید به نظر می رسد خرید پایان نامه از این گونه سایت ها آخرین انتخاب یک دانشجوی متخلف باشد.

پایان نامه کیلویی چند؟

به طور کلی دو نوع سایت فروش پایان نامه وجود دارد؛ نوع اولی ها پایان نامه های از پیش تولید شده را به فروش می رسانند و نوع دومی ها سفارش می گیرند و پس از طی شدن روال و توافق نهایی کار را تحویل می دهند.

تقریبا همه ایت های نوع اول اعتبار درست و درمانی ندارند. گرافیک این سایت ها به شدت ساده است و قیمت های شان هم از ۹ هزار تومان برای یک پایان نامه حدودا ۱۵۰ صفحه ای شروع می شود و هیچ پایان نامه آماده ای هم وجود ندارد که قیمتش بیش از ۱۲۰ هزار تومان باشد. از همین قیمت ها معلوم است که کیفیت و سطح پایاتن نامه ها در چه حدی است. روش فروش این سایت ها به گونه ای است که شما می توانید مشخصات کلی مانند موضوع، فهرست و تعداد صفحات پایان نامه ها را مشاهده کنید و پس از پرداخت اینترنتی، آن را دانلود کنید.

سایت های نوع دوم به لحاظ گرافیکی سر و شکل جذاب تری دارند و هنگام پر کردن اینترنتی فرم سفارش، سوالات جزیی زیادی درباره پایان نامه مورد نظر می پرسند. آنها پس از مشاهده سفارش با مشتری تماس می گیرند تا برای توافق نهایی و جزییات بیشتر پایان نامه با شما صحبت کنند.

با توجه به موضوع پایان نامه، زمان تحویل و وسایل مورد نیاز احتمالی، قیمت تعیین می شود. این سایت ها پس از توافق نهایی کار را شروع می کنند و معمولا بدون بدقولی سفارش را تحویل می دهند. البته بنا به اینترنتی بودن سفارش و عدم پشتیبانی از این امر غیرقانونی اگر پروژه را دیر تحویل دهند، دست مشتری به جایی بند نیست.

یک منوی جمع و جور از ارقام عجیب و غریب پایان نامه فروشی

پس از جستجو در بازارهای مختلف پایان نامه و شنیدن قیمت های عجیب و غریب که از ۹ هزار تومان شروع می شد و تا ۲۰ میلیون هم ادامه داشت، تصمیم گرفتیم لیست قیمتی از منوی پایان نامه ها و پروژه ها در مقاطع تحصیلی مختلف تهیه کنیم.

* تمام قیمت های جدول به تومان است.

پایان نامه

کارشناسی

ارشد

نرم افزار

۶۰۰ هزار تا ۲ میلیون

۲ تا ۸ میلیون

الکترونیک

۸۰۰ هزار تا ۲ میلیون

۱.۵ تا ۶ میلیون

برق (عملی)

دو برابر هزینه های ابزار + ۵۰۰ هزار

دو برابر هزینه ابزار + ۱ میلیون

عمران

۴۰۰ هزار تا ۷۰۰ هزار

۳ تا ۸ میلیون

صنایع

۳۵۰ هزار تا ۱ میلیون

۱.۵ تا ۲.۵ میلیون

معماری

۷۰۰ هزار تا ۲ میلیون

۱.۷ تا ۶ میلیون

انسانی/ مدیریت

۵۰ هزار تا ۱۵۰ هزار

۶۰۰ هزار تا ۱.۵ میلیون

پزشکی عمومی

۷۰۰ هزار تا ۲ میلیون

گرافیک

۵۰ هزار تا ۱۵۰ هزار

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عمرمون رو واسه ارشد دادیم.. همه مقالات رو خودم ترجمه کردم.. حالا بین یه عده نادان و بی سواد اومدن دارن ارشد میگیرن.. وای..

    • بدون نام

      9 ماهه که دارم روی پایان نامه ام کار میکنم. وقتی این مطالب رو میخونم دلم می سوزه که ببین کیا دارن فوق لیسانس و دکترا میگیرن.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج