جاباما
۳۰۰۲۰۸
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

محرومیت در انتظار رحمتی و نصرتی

استقلال ۲- صفر از گسترش پیش افتاده و همه چیز به نفع این تیم است که یکدفعه در دقیقه ۵۸ بازی اتفاقی می‌افتد که به ضرر گسترش تمام می‌شود.

ایران ورزشی: استقلال ۲- صفر از گسترش پیش افتاده و همه چیز به نفع این تیم است که یکدفعه در دقیقه ۵۸ بازی اتفاقی می‌افتد که به ضرر گسترش تمام می‌شود.

صحنه را یک بار مرور کنیم بازیکنان جلوی دروازه استقلال جمع شده‌اند. محمد نصرتی مدافع گسترش هم برای زدن ضربه سر جلو آمده اما همین که توپ ارسال می‌شود و رحمتی آن را جمع می‌کند نصرتی که به هوا بلند شده روی سر رحمتی فرود می‌آید تا کاپیتان استقلال به شدت از این خطا شاکی شده و به طرف او با حالتی عصبانی برود اما نصرتی که تا آن دقیقه توسط هواداران استقلال به خاطر یادآوری یکی از ماجراهای حاشیه‌ای بازی پرسپولیس عصبی شده انگار منتظر این است که مقابل کاپیتان استقلال گارد گرفته و جواب او را بدهد.

این بازیکن بنا به گزارش داور بازی شست خود را زیر گلوی رحمتی گذاشته و به او فحش می‌دهد در این صحنه هم کاپیتان استقلال که متوجه حضور داور بازی می‌شود با انداختن خود روی زمین و بزرگنمایی صحنه درگیری سعی می‌کند همه چیز را به نفع خود تمام کند.

ماجرا در نهایت با دخالت داور اینطور تمام می‌شود: «رحمتی کارت زرد می‌گیرد و نصرتی با کارت قرمز مستقیم به خاطر درگیری و فحاشی از بازی اخراج می‌شود.» تا اینجای کار، قضاوت مخاطب تنها به آنچه از صحنه‌های تلویزیونی دیده است ختم می‌شود و نمی‌داند دلیل اینکه داور نصرتی را بیشتر مجازات کرد چیست؟ اما پایان بازی و در رختکن داوران گزارش اینطور رد می‌شود: «محمد نصرتی به دلیل فشار دادن با شست زیر گلوی رحمتی و به کار بردن الفاظ نادرست از بازی اخراج شده است.»

اما چیزی در این گزارش در مورد رفتارهای رحمتی نوشته نمی‌شود. این ماجراها به روز بازی برمی‌گردد و فردای روز بازی تازه همه چیز از نو شروع می‌شود. مسوولان کمیته انضباطی بازی را از تلویزیون دیده‌اند و قرار است به ماجرا ورود کنند. در وهله اول ملاک این کمیته گزارش داوری بازی است. همان گزارشی که کرمانشاهی در پایان بازی نوشت، در وهله دوم تماشای فیلم بازی و روشن شدن یکسری از ابهاماتی که وجود دارد و در آخر هم وارد شور و مشورت شده و رای خود را در خصوص درگیری این دو بازیکن صادر می‌کند.

در گزارش داور درباره رفتارهای نصرتی توضیحاتی آمده نه رفتارهای رحمتی اما تصاویر تلویزیونی نشان می‌دهد شروع کننده دعوا رحمتی است و کمیته انضباطی نمی‌تواند نسبت به ماجرا بی‌تفاوت باشد اما غیر از مسائلی که از آنها یاد شد یک مساله مهم هم می‌تواند ملاک رای باشد اینکه بازیکنان خاطی چه پرونده و رزومه‌ای در کمیته انضباطی دارند.

از این بابت شاید نصرتی بیشتر متضرر شود. فوتبالی‌ها هنوز ماجرای رفتار ناپسند نصرتی در یکی از بازی‌های پرسپولیس را که منجر به محرومیت او شد، از یاد نبرده‌اند و این مساله می‌تواند در تصمیم کمیته انضباطی تاثیر بگذارد و با این توضیحات می‌توان پیش‌بینی کرد که کمیته انضباطی برای دو بازیکن خاطی استقلال و گسترش محرومیت و جریمه در نظر بگیرد.

در این ارتباط هم حسین عبداللهی اینطور توضیح می‌دهد: «مطمئنا به ماجرای درگیری نصرتی و رحمتی ورود می‌کنیم. ملاک ما در ابتدا گزارش داور است و اگر لازم باشد فیلم بازی را هم تماشا می‌کنیم و چون گفته می‌شود نصرتی علاوه بر درگیری فحش هم داده تخلف بیشتری انجام داده است اما با وجود این نمی‌توان در مورد رای کمیته انضباطی حرفی بزنم چرا که باید مشورت کنیم و بعد رای نهایی را صادر کنیم.»

نصرتی به دلیل الفاظ رکیک اخراج شد

از قضاوت خودم لذت بردم. این جمله‌ای بود که رضا کرمانشاهی داور بازی استقلال و گسترش در مورد قضاوتی که در این بازی انجام داده بود به زبان آورد. کرمانشاهی با بیان این جمله نشان داد که از قضاوت خودش راضی است و وقتی این سوال را پیش روی او گذاشتند که «شما قبول ندارید که در این بازی اشتباه داشتید؟» پاسخ داد: «مگر می‌شود اشتباه نداشت! اما اشتباه تاثیر گذار نداشتم!» سوال بعدی که از کرمانشاهی پرسیده می‌شود در ارتباط با اخراج نصرتی است اما از اینجا به بعد چون بحث فنی قضاوت او در میان است می‌گوید: «من حق اظهار نظر در مورد قضاوت خودم را ندارم و این سوال را باید از مسوولان کمیته داوران بپرسید.» اما چرا کرمانشاهی مدافع گسترش را اخراج کرد؟ به گواه شاهدان محمد نصرتی با فشار دادن زیر گلوی رحمتی موجب آسیب دیدگی این بازیکن شده است ضمن اینکه در هنگام برخورد با دروازه‌بان استقلال به او فحاشی کرده است. الفاظ رکیکی که این بازیکن به زبان آورد باعث شده تا داور او را از بازی اخراج کند و گزارشی از رفتار این بازیکن را به کمیته انضباطی بفرستد. البته در کنار اشتباهی که به کرمانشاهی نسبت داده شد کمک داور بازی هم با گرفتن آفساید اشتباه باعث شد یک موقعیت تک به تک گسترش از بین برود که بنا به گفته کمیته داوران حسین طالقانی کمک داور بازی چهار جلسه محروم خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      داور چهار جلسه محروم میشود در عوض بخاطر کمک به استقلال در پیروزی از استقلال پول چهل جلسه را میگیرد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج