جاباما
۳۰۱۳۶۷
۳ نظر
۵۰۱۹
۳ نظر
۵۰۱۹
پ

نوتلا؛ بهترین صبحانه دنیا

نوتلا یکی از خوراکی هایی است که ربطی به سن و سال ندارد و از کوچک و بزرگ همه عاشق آن هستند. مخصوصا خوردن نوتلا برای صبحانه کلی برای شاد بودن در طول روز به ما کمک می کند.

وب سایت کارگاه آشپزسازی: نوتلا یکی از خوراکی هایی است که ربطی به سن و سال ندارد و از کوچک و بزرگ همه عاشق آن هستند. مخصوصا خوردن نوتلا برای صبحانه کلی برای شاد بودن در طول روز به ما کمک می کند.

مواد اولیه :

  • روغن مایع گیاهی ۲ تا ۳ ق غ
  • عسل ۲ ق غ
  • پودر شیر خشک ۲ ق چ
  • فندق ۱ لیوان
  • پودر کاکائو ۳ ق چ
  • شیر سرد ۲ تا ۳ ق غ
نوتلا؛ بهترین صبحانه دنیا

نوتلا؛ بهترین صبحانه دنیا

اگه فندقها تُست شده نیستند در این صورت فندقها رو توی سینی فر ریخته و در فر 200 درجه سانتیگراد به مدت 10 دقیقه تُستش کنید. بعد از فر بیرون آورده میون حوله (یا دستمال کاغذی حوله ای) قرار داده و مالش بدید تا پوستشون جدا شه. اگه مقداری پوست بهشون چسبیده هم اصلا مهم نیست. بذارید سرد شن.

نوتلا؛ بهترین صبحانه دنیا

حالا فندقها رو توی بلندر ریخته و اینقدر میکسش میکنیم تا تبدیل به کرم شه.

نوتلا؛ بهترین صبحانه دنیا

حالا بسته به نیاز روغن مایع رو اضافه میکنیم و به هم زدن ادامه میدیم. یک قاشق روغن اضافه کرده و میکس کنید بعد یک قاشق دیگه هم اضافه کنید. پس تصویری که مشاهده میکنید محصول یک لیوان فندق و دو قاشق روغنه.

نوتلا؛ بهترین صبحانه دنیا

در این مرحله عسل رو اضافه میکنیم.در اینجا فقط یک قاشق عسل اضافه شده (اگه عسل رو توی قاشقی که توش روغن ریخته بودید بریزید دیگه عسل به قاشق نمیچسبه).

و کاکائو و شیر خشک (اگه شیر نیدو در دسترس ندارید حذفش کنید. اضافه کردن شیر خشک یک انتخاب شخصیه).

حالا شروع میکنیم به میکس کردن. کم کم با پالس شروع کنید و بعد با سرعت کم هم بزنید. مرتب دستگاه رو خاموش کنید که اصطکاک باعث ایجاد حرارت در مواد نشه. چون ممکنه ببره اگر احساس کردید هرچی هم میزنید بازم فایده ای نداره یک قاشق دیگه روغن اضافه کنید در غیر این صورت از بالا بردن چربی نوتلا بپرهیزید.

نوتلا؛ بهترین صبحانه دنیا

اگر تا این لحظه کرمی که مقابل رو دارید دقیقا بافتش عین نوتلاست که تبریک میگم. در غیر این صورت کم کم بهش شیر کاملا سرد اضافه کنید و به میکس کردن ادامه بدید.

هر بار بچشید اگر نیاز بود میزان عسل رو هم بیشتر کنید تا به شیرینی دلخواه برسید.

دلیل اینکه شیر سرد اضافه میکنیم اینه که حرارتی که موقع هم زدن در دستگاه ایجاد میشه ممکنه باعث جدا شدن روغن از سایر مواد شه. با اضافه کردن شیر سرد میتونید کرم رو دوباره زنده کنیم.

و دیگه نوتلای ما آماده است.

نوتلا؛ بهترین صبحانه دنیا

نکات:

کاملا نرم و لطیف و کرمی و فندقی و خوشمزه. . غلظتش رو به راحتی میتونید کنترل کنید. با اضافه کردن روغن و یا شیراگر مایل هستید که نوتلا رو خارج از یخچال نگه دارید بهتره شیر سرد رو حذف کنید و فقط با روغن مایع رقیقش کنید (دلیل اضافه کردن پودر شیر خشک هم همینه. چون هم رنگ نوتلا روشن میشه هم اینکه مشکل فساد لبنیات رو نداره)و اگر هم دوست ندارید خیلی با اضافه کردن روغن چربش کنید میتونید به جای شیر گاو از شیربادام استفاده کنید. این نوتلا دو هفته خارج از یخچال و به مدت طولانی داخل یخچال قابل نگهداریه.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کامبیز

      اگه اروپایی ها میدونستن طعم کره محلی و مربای به و البالو و بالهنگ و... با نون بربری چیه این آت و آشغالارو نمیخوردن.....شما هم با این مزخرفاتی که در مورد محصولات تجاری شرکت های خارجی مینویسید معلومه که دارید تبلیغات و خبر رسانی و مقالات علمی و .....همه چیزو قاطی هم میکنید که هم تبلیغتونو کرده باشید هم رنگ و بوی تحقیقاتی و علمی به مجله تون بدید.....اخه ترکیب فندق و شیر و پورر کاکائو چه چیز خاصی داره اینهمه شاخ و برگش دادید.....بعدشم اینجور صبحانه ها بیشتر به درد مردم اروپای شمالی میخوره گه هوای سرد دارن و نیاز به صبحانه پر انرژی.....ما که چهار فصل داریم یه فصل نون و پنیر و گردو میخوریم یه روز تخم مرغ یه روز حلیم یه روز املت یه روز نو ن و کره ...... واقعا بعضی مقالات شما بوی متعفن تبلیغات اجناس خارجی رو میده......براتون متاسفم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط مونده بود در مورد صبحانه هم نظر سیاسی بدهید!

    • بدون نام

      کامبیز مثل همیشه نمیدونم چی باید به شما ها گفت قابل چاپ باشه ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج