۳۰۲۳۷۵
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

وسايل آرايشي قاتل صورت

کیف آرایشی هم خانه‌تکانی می‌خواهد

اگر چهره‌اي با نشاط و زیباداشتن آرزوی شماست باید بگوییم اين يك شعار نيست، هدفي است كه مي‌توانيد به سادگي به آن دست يابيد. اما اين كار با استفاده افراطی از لوازم آرايشي متعدد و گران قيمت ميسر نخواهد شد.

مجله سیب سبز: اگر چهره‌اي با نشاط و زیباداشتن آرزوی شماست باید بگوییم اين يك شعار نيست، هدفي است كه مي‌توانيد به سادگي به آن دست يابيد. اما اين كار با استفاده افراطی از لوازم آرايشي متعدد و گران قيمت ميسر نخواهد شد. خيلي ساده مي‌توانيد با انجام توصيه‌‌هایی كه توسط بهترين متخصصان پوست و زیبایی ارائه شده چهره‌ای مناسب و جذاب داشته باشید. برای داشتن چهره ای مناسب و جذاب مدام به جان پوست تان نیفتید و هرچه دم دست تان بود، به صورت‌تان نزنید.

حتما با پزشک‌تان مشورت کنید و از بهترین و مناسب‌ترین محصولات که متناسب با پوست‌تان است بهره بگیرید. فقط افرادی که هوشمندانه از ابزار زیبایی، بجا و مناسب استفاده می‌کنند، می‌توانند زیبایی خود را دوچندان کنند. این مطلب توصیه هایی است که توسط بهترین متخصصان پوست آمریکا ارائه شده تا به شما کمک کند چهره ای مناسب و زیبا داشته باشید.

کیف آرایشی هم خانه‌تکانی می‌خواهد

تاریخ مصرف‌ها را جدی بگیرید

دور ريختن وسايل آرايشي و بهداشتي كهنه، فاسد يا خراب از ميز آرايش يا كيف دستي مي‌تواند شروع خوبي باشد. اهميت اين كار اصلا كمتر از خريد وسايل جديد نيست. دكتر شيلا گارنر، فوق‌تخصص زيبايي پوست در كلينيك شوانا در كاليفرنيا مي‌گويد: «انگار رابطه‌اي از نوع علاقه شديد ميان خانم‌ها و وسايل و لوازم آرايش‌شان برقرار است كه اين باعث مي‌شود آن‌ها تمايلي براي دورانداختن هيچ وسيله‌اي نداشته باشند. اما اگر خوب فكر كنيد مي‌بينيد كه ما اين وسايل را روي صورت، لب‌ها و چشمان خودمان مي‌گذاريم، يعني حساس‌ترين قسمت‌هاي بدن، براي همين بايد مراقب باشيم از وسايل و مواد كهنه يا فاسد شده استفاده نكنيم.»

لينداولز، دبير بخش زيبايي مجله ALLURE پيشنهاد مي‌دهد در قدم اول از تمیز کردن ميز آرايش خود از سرمه، مداد چشم، مواد مخصوص فونداسيون، عطرها و لوسيون‌هاي خراب شده شروع كنيم. او مي‌گويد: مطمئن باشيد وقتي محصولي امروز خوب به‌نظر نمي‌رسد، فردا يا هفته بعد يا ماه بعد هم خوب نخواهد بود. ريمل‌ها و سايه‌هاي چشم كه حالت سفيد پيدا كرده، مواد فونداسيون صورت كه حالت تكه‌تكه پيدا كرده و عطرها و لوسيون‌هايي كه ديگر حالت‌ شفاف ندارند و كدر شده‌اند وسايلي هستند كه نبايد از دور انداختن آن‌ها غفلت كنيد. مطمئن باشيد اين مواد در آينده‌ هم به درد شما نخواهد خورد.

تنها ۶ ماه استفاده کنید

البته تمام لوازم آرايشی را نبايد براساس ظاهر آن‌ها مورد قضاوت قرار دارد. روي بسياري از مواد وسايل بهداشتي و آرايشي زمان توليد و انقضاي مصرف آن‌ها نوشته شده است. روي برخي از آن‌ها سال توليد و اعداد بين ۶ تا ۲۴ درجه شده است كه اين به معناي آن است كه توليد تا آن اعداد ـ كه نشان‌دهنده يك ماه است ـ قابل مصرف هستند اما برخي از وسايل آرايشي روي بسته‌هاي خود فاقد زمان انقضا هستند. دكتر مادرو كيبرو، متخصص پوست در مركز مشاوره زيبايي نورمن كاسماتيك مرل، مي‌گويد كه مي‌توان قوانين مشابهي را در مورد مواد با كاربرد يكسان مورد اشاره قرار داد. او مي‌گويد كه بهترين كار اين است كه رژ لب و ماتيك‌هاي مايع و مواد فونداسيون مايع را حداكثر براي ۶ ماه و ريمل‌ها را حداكثر براي ۳ ماه پس از شروع مصرف مورد استفاده قرار داد. اين متخصص مي‌گويد كه به‌خصوص در مورد ريمـل‌ها

بايد بسيار دقت كرد. اگر حتي چند هفته بعد از خريد ريمل احساس كرديد سفت شده يا حالت خود را از دست داده يا بوي بدي مي‌دهد حتما آن را دور بيندازيد و يك ريمل جديد بخريد، مطمئن باشيد اين كار به نفع شماست چرا كه باعث مي‌شود سلامت چشمان خودتان را حفظ كنيد. فكر نكنيد كه اين مسئله سختگيري بيخود است. دكتر كيبرو ادامه مي‌دهد: «خيلي ساده شما ممكن است با استفاده از يك ريمل قديمي يا كهنه و خراب دچار عفونت چشم شويد. حتي استفاده مشترك از يك ريمل توسط دو نفر هم مي‌توانند باعث بروز بيماري در ابروها، مژه‌ها و چشمان شما شود. هيچ‌كدام از وسايل آرايشي خود را در اختيار ديگران قرار ندهيد تا دچار مشكلات بعدي نشويد. در ضمن يادتان باشد كه خريد يك ريمل جديد به جاي ريمل قديمي هزينه چندان زيادي ندارد اما يك عفونت چشم ممكن است مخارج بسيار زيادي براي شما به همراه داشته باشد.»

کیف آرایشی هم خانه‌تکانی می‌خواهد

حمام جای آرایش نیست

بسياري از خانم‌ها وسايل آرايشي و زيبايي خود را در حمام خانه نگهداري مي‌كنند كه البته شايد بدترين جا براي نگهداري اين وسايل باشد چرا كه گرما و رطوبت اين محيط مي‌تواند باعث تسريع فاسدشدن و از بين رفتن اين مواد شود. دكتر ولز مي‌گويد: «اگر محصولي را فقط يك بار مورد استفاده قرار دهيد و سپس ماه‌ها از آن استفاده نكنيد و بعد سراغ آن برويد ممكن است ببينيد خراب شده است. در واقع نخستين استفاده از محصول كه با بازكردن درب يا جداكردن پوسته لاستيك يا روكش شروع مي‌شود، محصول را در تماس با اكسيژن قرار مي‌دهد. و اين اكسيژن است كه باعث شروع روند فساد مي‌شود. رطوبت و گرماي هوا مي‌تواند اين روند را تسريع ببخشد و باعث شود برخلاف تصور شما محصولاتي كه فقط يك‌بار از آن استفاده كرده‌ايد، خيلي زود فاسد و خراب شود. در اين مواقع بايد وسوسه استفاده از اين محصولات را فراموش كنيد و خيلي سريع آن‌ها را دور بيندازيد.

در ضمن يادتان باشد هميشه پس از استفاده از لوازم آرايشي درب آن‌ها را ببنديد يا آن‌ها را درون قوطي‌ها و بسته‌هاي خود قرار دهيد. دكتر مونيكا ولز در اين مورد توضيح مي‌دهد: «اگر آرايش خود را در مقابل آينه حمام انجام مي‌دهيد حتما تك‌تك وسايلي را كه استفاده كرده‌ايد. در جاي خود قرار دهيد و بستن درب آن‌ها را هم فراموش نكنيد.
باز گذاشتن بسته‌هاي كرم‌پودر، رهاكردن ژل‌ها، سايه‌ها و رژ لب‌ها بدون درب در محيط حمام مي‌تواند باعث شود آن‌ها به انواع ميكروب‌ها آلوده شوند. فضاي مربوط حمام جايي است كه انواع ميكروب‌ها مي‌تواند در آن رشد كند و در اين حالت ممكن است آن‌ها به لوازم آرايش شما راه پيدا كند و باعث آلودگي آن‌ها شود. هر چقدر هم كه عجله داشته باشيد چند ثانيه را براي بستن درب وسايل استفاده شده و قراردادن سرپوش يا روكش آن‌ها وقت بگذاريد.

کیف آرایشی هم خانه‌تکانی می‌خواهد

يادتان باشد مراقبت از محصولات آرايشي و بهداشتي شامل ابزار استفاده از آن‌ها هم هست. قلم موها و برس‌هايي كه براي آرايش به كار مي‌‌روند بايد هر هفته كاملا شسته و پاك شوند. در مورد پنبه‌ها و اسفنج‌هاي مورد استفاده هم بهتر است از هر كدام آن‌ها را فقط براي يك هفته استفاده كنيد. دكتر گارنر مي‌گويد: «تمام وسايل و ابزار مورد استفاده براي آرايش موادي ارزان هستند كه من شخصا ترجيح مي‌دهم جديد آن‌ها را خريداري كنم تا آن‌ها را بشويم و مورد استفاده قرار دهم.»

دكتر گارنر مي‌گويد كه در واقع بهداشت است كه زيبايي را مي‌سازد. او معتقد است مهم‌ترين جنبه زيبايي يك زن در سلامت پوست اوست. مراقبت از پوست مهم‌ترين كاري است كه يك خانم بايد براي زيبايي خود انجام دهد. استفاده از پاك‌كننده‌ها و مرطوب‌كننده‌ها حتي مهم‌تر از انواع لوازم آرايشي هستند. اشعه های UVA و UVB می توانند به پوست شما آسیب برسانند و گرد پیری را بر صورت شما بنشانند. حتی اگر فصل زمستان باشد و در معرض مستقیم نور آفتاب قرار نگیرید، هم باید همچنان با جدیت کرم ضد آفتاب را به پوست خود بزنید. نور آفتاب می توانند، از ماسه، برف و آب بازتاب کند و لازم است که حتی در روزهای برفی هم هر دو ساعت کرم ضد آفتاب خود را تمدید کنید. استفاده ازکرم ضد آفتاب علاوه بر حفظ سلامت پوست، شما را از ابتلا به سرطان پوست محافظت می کند.

کیف آرایشی هم خانه‌تکانی می‌خواهد

زیبا بمانید

يادتان باشد اگر پوست و صورت‌ شما حالت مناسبي داشته باشد احساس بهتري نسبت به‌خودتان خواهيد داشت و در آن صورت وضع زندگي شخصي و اجتماعي شما بهتر خواهد شد. پس به تك‌‌تك مسائل اهميت بدهيد.

رژلب های مایع نور بیشتری را جذب می کنند

بله، رژ لب های مایع براق و اکلیلی نور آفتاب را بیشتر جذب می کنند. اگر طرفدار پر و پا قرص این رژلب ها هستید، قبل از استفاده از آنها، از رژلب مات استفاده کنید. هنگام خرید برق لب هم دقت کنید تا SPF آن ۳۰ باشد.

رژ لب، باعث خشکی پوست می شود

اگرچه رژ لب باعث زیبایی شما می شود اما بعد از گذشت چند ساعت با خشکی لب روبه رو می شوید. هنگام خرید محصولات تنها سراغ رژلب های حاوی نرم کننده بروید و قبل از استفاده از رژ لب، لب ها را با پماد ویتامین A آغشته کنید.

به موقع پوست‌تان را پاک کنید

حتما قبل از خواب ریمل ها را از چشم ها پاک کنید. وقتی چشم ها بسته است، ریمل می تواند وارد غشای چشم ها شده و باعث خارش و التهاب یا حتی عفونت در چشم ها شود. می توانید برای پاک کردن ریمل از روی مژه ها از شامپوی بچه استفاده کنید.

کرم مناسب با پوست انتخاب کنید

اگر پوستی چرب دارید، حتما از کرم پودرهای فاقد چربی استفاده کنید تا صورت تان جوش نزند. فراموش نکنید، لوازم آرایشی وسایل شخصی هستند و برای حفظ بهداشت نباید لوازم آرایشی را با کسی شریک شوید.

شیرپاک کن بخرید

برای حفظ سلامت پوست، باید قبل از خواب مواد آرایشی را از صورت پاک کنید، تنها شست و شوی ساده نمی تواند تمام آلودگی ها را پاک کند. برای پاک شدن بهتر پوست ابتدا با شیرپاکن، مواد آرایشی را پاک کنید و بعد با صابونی ملایم صورت تان را بشویید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج