جاباما
۳۰۴۳۶۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

اقدام احتمالی آمریکا علیه کره شمالی

استقرار سپر دفاع موشکی «تاد» آمریکا که به بهانه مهار فعالیت های موشکی و هسته ای کره شمالی صورت می گیرد، به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران باعث شروع مسابقه تسلیحاتی جدید در آسیای شمال شرقی و شبه جزیره کره خواهد شد.

خبرگزاری میزان: استقرار سپر دفاع موشکی «تاد» آمریکا که به بهانه مهار فعالیت های موشکی و هسته ای کره شمالی صورت می گیرد، به اعتقاد بسیاری از تحلیلگران باعث شروع مسابقه تسلیحاتی جدید در آسیای شمال شرقی و شبه جزیره کره خواهد شد.

وزارت دفاع کره جنوبی روز جمعه با صدور بیانیه ای، انجام این گفت وگوها را تایید و هدف از این مذاکرات را دستیابی به توافق در خصوص چگونگی آرایش این سامانه دفاع موشکی در خاک کره عنوان کرد.

وزارت دفاع کره افزوده است که پیشتر دو کشور سندی درباره ایجاد کار گروهی در خصوص تعیین زمان و مکان دقیق برای استقرار این سامانه آمریکایی و همچنین بررسی جزییات مربوط به هزینه ها و تقسیم بندی آنها بین دو کشور امضا کرده اند.

این کار گروه نمایندگان و کارکنانی در اختیار دارد که بر اساس دستور کار، برنامه استقرار این سامانه را تنظیم می کنند و باید گزارش کار خود را به نشست های ذی ربط دو کشور ارائه دهند.
از سوی کره جنوبی ژنرال «جانگ کیونگ سو» مدیرکل امور سیاسی وزارت دفاع این کشور در این نشست رسمی حضور دارد و ریاست هیات آمریکایی نیز بر عهده «رابرت هدلاند» از فرماندهان ارتش آمریکا در کره است.

روزنامه «چاینا دیلی» چین نوشت که تا پایان وقت امروز (جمعه) قرار است نتیجه اولین نشست کارگروه مشترک دو کشور نیز در اداره مرکزی وزارت دفاع کره جنوبی تشکیل شود.

دو کشور در این باره بحث خواهند کرد که سامانه موشکی آمریکایی «تاد» که در کره مستقر می شود توسط خود آمریکایی ها نیز هدایت و کنترل شود و همزمان قابلیت های موشکی دو کشور با همکاری مشترک ارتقا یابد.

قرار است در جریان اجلاس کارگروه کره و آمریکا، مکان های مختلفی برای آرایش این سامانه مورد بررسی قرار گرفته و همزمان میزان هزینه هایی که هر دو کشور باید تقبل کنند مورد بحث باشد.
برنامه استقرار این سامانه موشکی زمانی مطرح شد که در فاصله زمانی دو ماه کره شمالی یک آزمایش هسته ای انجام داد و یک راکت دوربرد ماهوار ه بر پرتاب کرد.

کره و آمریکا می گویند که هر دو آزمایش صورت گرفته ناقض مقررات شورای امنیت سازمان ملل و به دنبال آن تصمیم به آرایش سامانه موشکی «تاد» گرفته اند.

پنتاگون استقرار سامانه دفاع موشکی در شرق آسیا را در گذشته مطرح کرده بود و قرار بود این اقدام با همکاری سه جانبه توکیو، سئول و واشنگتن و برای ایجاد امنیت در منطقه صورت گیرد که با مخالفت چین، روسیه و کره شمالی متوقف شد.

چین در اعتراض به این برنامه اعلام کرده که استقرار این سامانه موشکی اقدام علیه منافع پکن می باشد و این موضوع توازن در منطقه را بر هم می زند.

روسیه نیز یکی از مخالفان استقرار این سامانه موشکی در خاک کره جنوبی است و بارها اعلام کرد که اجرای طرح یاد شده، شمال شرق آسیا و شبه جزیره کره را به سمت بی ثباتی سوق می دهد.

سامانه دفاع ضد موشکی «تاد» امکان انهدام موشک های دشمن در ارتفاعات بالا را فراهم می سازد. «تاد» سامانه موشکی ضد بالستیک است که در شرکت «لاکهید مارتین» آمریکا ساخته شده است.

موشک این سامانه کلاهک حمل نمی کند بلکه با انرژی جنبشی خود، موشک دشمن را نابود می سازد.

برد رادار این سامانه هزار کیلومتر، برد عملیاتی موشک ۲۰۰ کیلومتر، سقف پرواز آن ۱۵۰ کیلومتر و سرعت آن ۱۰ هزار و ۸۰ کیلومتر در ساعت عنوان شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج