جاباما
۳۰۵۰۷۵
۵۰۶۲
۵۰۶۲
پ

با طب سنتی تا شب عید شکم‌تان را آب کنید!

طب سنتی به شما می‌گوید كه بدون استفاده از دارو و قرص‌های لاغری هم می‌توانید چربی‌های اطراف شكم‌تان را كاهش دهید و لاغر و متناسب شوید.

مجله زندگی ایده آل - فاطمه همتی‌ترحمی: در روزهای آخر سال بین همه دغدغه‌های ریز و درشتی كه دارید كمی هم به تناسب اندام‌تان فكر كنید. ‌مهمانی‌های نوروزی در پیش است و شاید دل‌تان بخواهد در جمع دوستان و اقوام خوش‌اندام‌تر از سال گذشته به نظر برسید. دوهفته فرصت دارید كه به این هدف برسید. طب سنتی به شما می‌گوید كه بدون استفاده از دارو و قرص‌های لاغری هم می‌توانید چربی‌های اطراف شكم‌تان را كاهش دهید و لاغر و متناسب شوید.

ورزش كنید و روغن بمالید

اگر می‌خواهید در مدت كمی از میزان چربی بدن خود كم كنید، ورزش كنید. دراز و نشست، ورزش‌های كششی و پیاده‌روی ساده‌ترین ورزش‌هاست كه برای همگان مفید و امكان‌پذیر است. برای اینكه تاثیر ورزش بیشتر شود، روغن‌های گرم را قبل از ورزش به نواحی مورد نظر مالیده و حسابی چرب كنید. استفاده از روغن‌های سیاه‌دانه، شوید و بابونه پیشنهاد اصلی ماست. روغن‌ها با طبیعت گرم خود، همراه حرارت ایجاد شده بعد از ورزش، به آب شدن چربی‌ها كمك كرده و در مدت كوتاهی تاثیر مناسبی در لاغری دارد. روغن را سمت راست شكم بمالید و كمی در جهت عقربه‌های ساعت ماساژ دهید. احساس گرما كه شروع شد، ورزش را آغاز كنید.

با طب سنتی تا شب عید شکم‌تان را آب کنید!

نكته: كسانی كه معده‌های گرمی دارند، بهتر است از این روغن‌مالی استفاده نكنند و به ورزش اكتفا كنند اما برای سردمزاجان و كسانی كه معده‌های سرد دارند، علاوه بر لاغری، به هضم غذا كمك كرده و از نفخ و دل‌درد جلوگیری می‌كند.

لاغر شدن چه آسان

چاقی كه در طب سنتی با واژه «سمن مفرط» از آن یاد شده، این روزها یكی از معضلات جامعه ما به حساب می‌آید. در طب سنتی ایرانی، از بین بردن رطوبت و چربی و به اصطلاح لاغر كردن، راحت‌تر از چاق كردن و رطوبت‌دهی است. چاقی یا سمن مفرط، از نگاه طب سنتی دوگونه است. یا از تجمع پیه و چربی است یا از تجمع و ازدیاد عضلات. چاقی شكمی عمدتا از نوع پیه و چربی بوده و راهكارهایی برای از بین بردن آن وجود دارد.

چاق‌ها چه بخورند؟

از آنجا كه مشكل چاقی شكمی بیشتر سراغ بلغمی مزاج‌ها می‌آید طب سنتی به آنها می‌گوید كه برای رفع مشكل‌شان این توصیه‌ها را دنبال كنند:

• مصرف میوه‌ها و سبزی‌های پر آب مثل كاهو و خیار مضر بوده و خوردن آب، فقط هنگام تشنگی به این افراد توصیه می‌شود.

• ورزش و تحرك همراه خوردن غذاهای گرم و خشك با زیره، آویشن، رازیانه و شوید بهترین راه كم كردن وزن و ابعاد برای آنهاست.

• به طور كلی غذاها با مزاج گرم سبب لاغری و با مزاج سرد سبب چاقی می‌شود. اضافه كردن شوید و زیره به برنج و اضافه كردن ادویه‌های گرم مانند فلفل، دارچین و زنجبیل به خورش‌ها، از چاق‌كنندگی آنها می‌كاهد.

• خواب سحرگاهی چاق‌كننده است و بهتر است این افراد قبل از طلوع آفتاب از خواب بیدار شده و تا كمی بعد از طلوع آفتاب نخوابند.

• سونای خشك و تعریق برای آنان مناسب‌تر از استخر، شنا و حمام‌های طولانی است.

با طب سنتی تا شب عید شکم‌تان را آب کنید!

بهترین فرمول لاغری

حذف كردن وعده ناهار یكی از توصیه‌های طب سنتی ایرانی است. رعایت این نكته، هم باعث لاغری و آب شدن چربی‌های شكمی می‌شود و هم برای سلامت مفید بوده و همواره توصیه می‌شود. عمل هضم غذا برای سردمزاجان دیرتر از گرم‌مزاجان انجام می‌شود؛ بنابراین خوردن صبحانه كامل اول صبح و شام كامل اول غروب، بهترین فرمول غذایی است.

چه افرادی مستعد چاقی شكمی هستند؟

شاید برای‌تان جالب باشد بدانید طب سنتی می‌تواند براساس مزاج افراد به شما بگوید تا چه حد درمعرض انباشت چربی و اضافه وزن قرار دارند. طب سنتی افراد را به چهار گروه تقسیم می‌كند؛ گرم و تر(دموی)، سرد و تر(بلغمی)، سرد و خشك(سوداوی) و گرم و خشك(صفرایی). دو گروه اول اصولا چاق بوده و دسته سوم و چهارم لاغراندام هستند.

بر مبنای اصول طب سنتی ایرانی، كسانی كه مزاج سرد و‌تر دارند (یعنی بلغمی‌مزاج هستند) به چاقی همراه با چربی دچار می‌شوند و دموی‌ها عضلانی‌ترند؛ بنابراین معضل چاقی شكمی بیشتر گریبانگیر بلغمی مزاج‌هاست. آنها اصولا اندام‌های پُر و موهای لخت كم‌پشتی دارند، خونسرد هستند و میل به سستی، تنبلی و خواب در آنها بیشتر است.

ملین را فراموش نكنید

خارج شدن فضولات از بدن، مقادیری از حجم و وزن بدن را كم می‌كند. اگر می‌خواهید شكم‌تان را لاغر كنید، باید فضولات جمع‌شده و بلغم لزج چسبیده به معده را دفع كنید. ملینات مانند انجیر خیسانده شده، آلو و فلوس جزء ملینات ساده‌ای هستند كه می‌توان در برنامه غذایی جای داد. اگر دچار یبوست هستید، باید از مُسهلات استفاده كنید كه بهتر است با توصیه پزشك و به اندازه مشخص مصرف شود. سنا یكی از مسهلاتی است كه این روزها زیاد مصرف می‌شود اما عواقبی به همراه دارد؛ بنابراین بدون تجویز پزشك از سنا استفاده نكنید.

برنامه منظم خواب و بیداری

در فرهنگ طبی ایرانی، برای خواب اعتبار ویژه‌ای در نظر گرفته شده است. خواب برای همه امری ضروری است و بین شش تا هشت ساعت خواب برای افراد در نظر گرفته شده است. اما سردمزاجان بهتر است شب زودتر خوابیده و قبل از سپیده صبح بیدار شوند. به عقیده حكمای طب سنتی سحرگاه وقت ایجاد شدن خلط بلغم در بدن است و بیداری و تحرك مانع از ایجاد آن می‌شود. ورزش صبحگاهی البته به شرط پوشیدن لباس مناسب كه موجب سرماخوردن و زكام نشود، مطالعه و عبادت كردن توصیه‌های ما برای لاغری است.

با طب سنتی تا شب عید شکم‌تان را آب کنید!

غم و غصه چاق‌تان می‌كند

شاید باور نكنید اما حالات روحی و روانی شما تاثیر بسزایی در چاقی یا لاغری‌تان دارد. پس به‌ویژه به سردمزاجان توصیه می‌شود كه غم و غصه را در دوران رژیم از خود دور كرده و با نشاط به فعالیت‌های روزانه بپردازند و از كم‌خوری و اصلاحات تغذیه‌ای غم به دل راه ندهند كه سبب چاق شدن آنها شده و تمام زحمات و رنج‌های لاغر شدن‌شان را از بین می‌برد.

نخوردن شام. . . درست یا غلط؟

از منظر طب سنتی، حذف كردن وعده شام، نیرو و بنیه بدن را از بین برده و طبیعت بدن را تحلیل می‌برد. بهترین فرمول غذا خوردن، وعده شام زود‌هنگام است. برای كاهش وزن، رعایت همین فرمول كارگشاست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج