جاباما
۳۰۵۲۶۲
۵۰۴۰
۵۰۴۰
پ

جادوی پاک کننده‌های طبیعی برای خانه تکانی

بهار نزدیک است و این فصل زیبا و قشنگ سرآغاز نو شدن و تحولی دوباره در طبیعت است و همین شروع تحول و ایجاد طراوت دوباره در طبیعت یادآور سنت زیبای خانه‌تکانی و تغییر و تحولات جدید در خانه‌ها.

مجله منزل - سمانه مومن‌برمی: بهار نزدیک است و این فصل زیبا و قشنگ سرآغاز نو شدن و تحولی دوباره در طبیعت است و همین شروع تحول و ایجاد طراوت دوباره در طبیعت یادآور سنت زیبای خانه‌تکانی و تغییر و تحولات جدید در خانه‌ها. تکاپو و حرکت، اسفند را به ماهی زیبا و خاطره‌انگیز برای‌مان تبدیل می‌کند ولی چه بهتر که در این روزهای شلوغ و پرکار کمی هم به فکر سلامت‌مان باشیم و آن را به قیمت تمیزی و نظافت منزل به مخاطره نیندازیم.

جادوی پاک کننده‌های طبیعی برای خانه تکانی

به گفته محققان، بهتر است پاک‌کننده‌ها و شوینده‌های طبیعی را جایگزین محصولات شیمیایی کنیم تا با دور ماندن از خطرات و آسیب‌های مواد شیمیایی نوروزی زیباتر داشته باشیم. در ادامه تعدادی از این شوینده‌های جایگزین را برای شما آورده‌ایم. برای یک بار هم که شده آنها را امتحان کنید؛ شاید همیشه در زندگی تان جایگزین محصولات شیمیایی شدند.

لیمو

۱.اثر زنگ‌زدگی: برای از بین بردن اثر زنگ‌زدگی آب‌لیمو ترش و کمی نمک به لکه مورد نظرتان بزنید و اجازه دهید کمی بماند. همچنین برای برطرف کردن لکه از روی لوازم پلاستیکی ترکیب آب‌لیموترش و نمک خیلی موثر است.

۲.پاک کردن ظروف برنجی: برای برق انداختن ظروف برنجی کمی آب‌لیموترش با دستمالی نخی روی آنها بکشید.

جادوی پاک کننده‌های طبیعی برای خانه تکانی

۳.اثر چربی: کمی آب‌لیموترش به مایع ظرفشویی‌تان اضافه کرده و از آن برای شستن قابلمه و ‌تابه استفاده کنید. این ترکیب چربی‌ها را به‌راحتی از بین می‌برد.

۴. نظافت سینک: برای نظافت و رفع تیرگی و بوی بد سینک ظرفشویی از ترکیب آب و آب‌لیموترش استفاده کنید که هم لکه‌ها را از بین می‌برد و هم برق و جلایی دوباره به سینک ظرفشویی‌تان می‌بخشد. می‌توانید به موادتان کمی جوش‌شیرین هم اضافه کنید که در این صورت این ترکیب در برطرف کردن جرم سینک‌تان معجزه می‌کند.

۵.نظافت مایکروفر: برای نظافت و ضدعفونی کردن مایکروفرتان دوسوم لیوان آب‌لیمو و یک‌سوم آب را با هم مخلوط کرده و در ظرفی پیرکس به مدت ۱۰ دقیقه داخل مایکروفر قرار دهید. این ترکیب هم مایکروفرتان را ضدعفونی می‌کند و هم تمام چربی‌های باقیمانده از آثار گرم کردن غذاها را از بین می‌برد.‌


سرکه

1. پاکیزگی شیرآلات: برای از بین بردن رسوبات شیرآلات و سردوشی دوش‌تان، آنها را بازکرده و نصف روز داخل کیسه نایلونی که در آن ترکیب آب و سرکه سفید ریخته اید، قرار دهید. بعد از درآوردن شیرآلات و سردوشی می‌بینید که روسوبات آنها از بین رفته و مثل روز اول نو شده‌اند.

2.اثر چسب: برای برطرف کردن لکه چسب از روی پارچه و رومبلی‌تان، ابتدا آن را با آب گرم خیس کرده و بعد با سرکه حسابی بسابید و در آخر هم آن را آبکشی کنید.

جادوی پاک کننده‌های طبیعی برای خانه تکانی

۳.لکه‌های روی شیشه: از ترکیب یک‌ششم سرکه و پنج‌ششم آب گرم محلول شوینده‌ای درست کرده و آن را روی شیشه اسپری کنید. سپس شیشه را با دستمال نخی خوب پاک کنید. این ترکیب در شفافیت شیشه معجزه می‌کند.

۴. ضدعفونی کردن ماشین ظرفشویی: در یک ظرف پیرکس دو پیمانه سرکه سفید بریزید و آن را در طبقه بالای ماشین ظرفشویی‌تان قرار دهید. سپس ماشین را با بالاترین دمای ممکن روشن کنید. این کار باعث ضدعفونی و برطرف شدن بوی بد آن می‌شود.

نکته: در حین این کار نباید هیچ ظرفی داخل ماشین ظرفشویی باشد.

۵.جرم‌گیری وان حمام و توالت: از ترکیب سرکه سفید و آب‌لیمو ترش محلول بی‌نظیری بسازید برای جرم‌گیری و ضدعفونی کردن سرویس بهداشتی.


نمک

1.باز کردن لوله: برای باز کردن رسوبات لوله‌ها مقداری نمک داخل سینک ظرفشویی بریزید. سپس کمی شیر آب را باز کنید؛ به اندازه‌ای که آب در لوله‌ها جریان پیدا کند. بعد از چهار تا پنج ساعت رسوبات لوله از بین می‌رود.

2. برطرف کردن چربی‌ها: نمک را روی چربی‌ها و جرم‌های ماهیتابه و ظروف فلزی‌تان بریزید؛ بعد از مدتی به‌راحتی این چربی‌ها و جرم‌ها برطرف می‌شوند.

جادوی پاک کننده‌های طبیعی برای خانه تکانی

۳.نظافت گل‌های مصنوعی: تمیز كردن گل‌های مصنوعی كار خیلی راحتی نیست. برای این كار گل‌ها را در یك كیسه قرار دهید و روی آنها نمك بریزید. بعد در كیسه را ببندید و آن را تکان دهید. نمك، گرد و خاك و كثیفی گل‌ها را از بین خواهد برد.

۴.تمیز کردن ظروف شیشه‌ای: تمیز كردن ظروف شیشه‌ای با سیم و اسكاچ روی این ظروف خش می‌اندازد. برای از بین بردن لكه‌های خشن و مقاوم، مقداری نمك با كمی آب روی لكه‌ها بریزید و بعد از مدتی آنها را پاك كنید.

۵. لكه‌های خشك‌شده روی گاز: وقتی غذا روی گاز یا داخل فر می‌ریزد، در صورتی که گاز خنك شود، خشك می‌شود و دیگر به‌راحتی تمیز نمی‌شود. برای تمیز كردن این لكه‌ها، همان موقع كه داغ هستند كمی نمك روی‌شان بریزید. وقتی گاز خنك شد، این لكه‌ها به‌راحتی و با یك اسفنج مرطوب پاك خواهد شد.


نوشابه

1. لکه های دستشویی: برای از بین بردن لکه‌های دستشویی می‌توانید روی‌شان یک لیوان نوشابه بریزید و بعد از مدتی آنها را بشویید.

2.تمیزی لاستیک‌های ماشین: برای پاک کردن لاستیک ماشین‌تان از کمی نوشابه استفاده کنید. لاستیک ماشین‌تان را با نوشابه بشویید و از اثر شگفت‌آور آن لذت ببرید‌.

جادوی پاک کننده‌های طبیعی برای خانه تکانی

۳. لکه روغن ماشین: برای از بین بردن لکه روغن موتور ماشین از کف پارکینگ، کمی نوشابه را شب روی لکه‌ها بریزید و صبح آن را بشویید. دیگر اثری از لکه‌ها باقی نمی‌ماند.

۴. لکه‌های چربی روی دستمال‌ها: برای از بین بردن لکه‌های چربی از روی دستمال‌ها و دستگیره‌های آشپزخانه بهترین کار این است که آنها را یک ساعت درون مخلوطی از آب و نوشابه گازدار خیس کنید.

۵. جرم روی کابینت‌ها: از ترکیب یک استکان نوشابه و کمی الکل می‌توانید محلول فوق‌العاده قوی‌ای برای پاک کردن جرم سنگ‌های روی کابینت و سرامیک‌های آشپزخانه بسازید.



روغن زیتون

۱. نظافت کفش: یک قطره روغن زیتون را روی دستمالی نخی بریزید و با آن به خوبی کفش‌تان را پاک کنید.

۲.جای چسب: برای از بین بردن جای چسب و اتیکت از روی لباس و وسایل منزل‌تان چند قطره روغن زیتون روی آن بریزید و بعد خوب آن را بسابید.

جادوی پاک کننده‌های طبیعی برای خانه تکانی

۳.براق کردن لوازم استیل: برای درخشان‌تر کردن ظروف و شیرآلات استیل یکی، دو قطره روغن زیتون را روی یک پارچه نرم بریزید و آن را به سطح شیرآلات بکشید. استیل درخشنده و براق می‌شود؛ بدون اینکه اثر چربی روی آن پیدا باشد.

۴.لکه‌های روی چوب: اگر روی وسایل چوبی خانه شما لکه‌ای افتاده که پاک نمی‌شود یا اگر چوب‌های‌تان خراشیدگی دارند، می‌توانید یک فنجان روغن زیتون را با آب نصف لیموترش مخلوط کنید و آن را با دستمالی روی چوب بمالید. بعد از چند بار کشیدن دستمال روی چوب، لکه‌ها و خراش‌ها محو خواهد شد. این ترکیب واکس خوبی هم برای پارکت‌هاست؛ به شرطی که بسیار کم از آن استفاده شود.


جوش شیرین

1. پاک کردن سرویس بهداشتی: کمی جوش شیرین را با آب مخلوط کرده تا خمیری به دست بیاید. این خمیر را نیم ساعت روی محل مورد نظرتان قرار دهید و بعد آن را با اسفنج خوب بشویید.

2. نظافت ماشین لباسشویی: پنج قاشق جوش شیرین را با مقداری پودر ماشین لباسشویی مخلوط کرده و برای از برطرف کردن لکه‌های ماشین لباسشویی از آن استفاده کنید. برای این کار اجازه دهید ماشین لباسشویی‌تان چند دقیقه‌ای خالی کار کند.

جادوی پاک کننده‌های طبیعی برای خانه تکانی

۳.از بین بردن لکه‌های اجاق گاز: آب را با کمی جوش شیرین مخلوط کرده و آن را روی اجاق گازتان اسپری کنید. بعد از یک شب، مقاوم‌ترین لکه‌ها به راحتی از روی سطح گاز پاک می‌شوند.

۴.براق شدن جواهرات نقره‌ای: از ترکیب نصف لیوان سرکه و دو قاشق سوپ‌خوری جوش شیرین محلولی درست کنید و جواهرات‌تان را سه ساعت در آن بخوابانید. سپس آنها را با آب گرم بشویید و خشک کنید.

۵.نظافت یخچال: برای نظافت و از بین بردن بوی نامطبوع یخچال کمی جوش‌شیرین را در آب حل کرده و آن را داخل یخچال قرار دهید. این محلول بوی نامطبوع یخچال را از بین می‌برد؛ فقط هر چند وقت یک بار از محلول تازه و جدید استفاده کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج