۳۰۵۴۷۵
۱۷ نظر
۵۰۰۸
۱۷ نظر
۵۰۰۸
پ

اعتصاب در بازار علیه دست‌ فروشان +عکس

حضور گسترده دست‌فروشان در خیابان‌ها و مراکز خرید در آستانه شب عید، اعتراض مغازه‌داران را به همراه آورده تا جایی‌که روز گذشته تعداد زیادی از مغازه‌داران در خیابان امیراکرم دست به اعتصاب زدند و کرکره‌های مغازه‌هایشان را پایین کشیدند.

خبرگزاری ایسنا: حضور گسترده دست‌فروشان در خیابان‌ها و مراکز خرید در آستانه شب عید، اعتراض مغازه‌داران را به همراه آورده تا جایی‌که روز گذشته تعداد زیادی از مغازه‌داران در خیابان امیراکرم دست به اعتصاب زدند و کرکره‌های مغازه‌هایشان را پایین کشیدند و طی شعارهایی، خواستار جمع‌آوری دست‌فروشان و حمایت از کسبه شدند و امروز هم در ادامه تنش‌های دیروز تعدادی از کسبه بازار میلاد قائم برای جلوگیری از فعالیت دستفروشان به زور متوسل و درگیر شدند.

دقایقی پیش زدوخوردی بین تعدادی از کسبه بازار میلاد قائم (شانزه لیزه) با دستفروشان برای جلوگیری از فعالیت آنها اتفاق افتاد، چراکه مغازه‌داران از فعالیت دستفروشان که بدون هیچ گونه هزینه‌ای فعالیت می‌کنند اعتراض دارند و معتقدند که رقابت بین آنها و دستفروشان برابر نیست چون آنها هزینه‌هایی را می‌پردازند که دستفروشان هیچ یک از این مسئولیت‌ها را ندارند.

به گفته کسبه، آنها هر ساله در آستانه شب عید که می‌توانند رونقی را در بازارشان شاهد باشند با معضلی به نام دستفروشی مواجه هستند و هیچ مسئولی هم پاسخگوی این مشکل نیست.

یکی از مغازه‌داران با بیان اینکه امسال دیگر توان تحمل دستفروشان را نداریم به خبرنگار ایسنا گفت: آنقدر نسبت به این موضوع اعتراض خواهیم کرد تا به نتیجه برسد.

اعتصاب در بازار علیه دست‌ فروشان +عکس

به گفته وی، روز گذشته نماینده شهردار تهران به این محل آمد تا به سخنان واحد‌های صنفی در این زمینه گوش دهد و راهکاری برای حل این مشکل ارائه کند ولی هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.

همچنین یکی دیگر از کسبه در این باره اظهار کرد که واحد‌های صنفی در ایام سال با کاهش فروش و رکود روبرو‌ هستند و در ایامی مثل نوروز که فروش آنها افزایش می‌یابد، دستفروشان مانع می‌شوند و بازارشان را خراب می‌کنند و مردم نیز به دلیل ارزانی به سمت آنها گرایش دارند.

به گفته این فروشنده، برخی دستفروشان با پرداخت مبالغ بسیار کمی مثلا ۵۰ هزار تومان به ماموران شهرداری به راحتی و فراق بال فعالیت می‌کنند.

اما یکی از این دستفروشان که با مغازه‌داران درگیر شده بود، به خبرنگار ما گفت: بسیاری از مردم توان مالی کافی ندارند و ما نیز اجناس ارزان‌تری با کیفیت خوب تهیه می‌کنیم و می‌فروشیم.

وی گفت: نباید فقط به فکر قشر مرفه جامعه بود و ما نیز با عرضه کالاهایی با قیمت کمتر به مردم، سعی داریم که همه برای ایام عید اجناس و کالاهای مورد نیاز خود را تهیه کنند و امثال من نیز از این طریق امرار معاش کنیم.

این دستفروش معتقد است که مانع فعالیت مغازه‌داران نیستند و هر کسی می‌تواند فعالیت خود را ادامه دهد. ما به آنها کاری نداریم و آنها نیز نباید به ما کاری داشته باشند.

وی اظهار کرد: متاسفانه همه به فکر خود هستند و نمی‌گذارند که هر کسی در هر حوزه‌ای به صورت منطقی فعالیت کند.

همچنین بر اساس گزارش میدانی خبرنگار ایسنا، عصر روز گذشته در سه‌راه جمهوری - خیابان امیر اکرم - تعداد زیادی از فروشندگان پوشاک در اعتراض به حضور دست فروشان، مغازه‌های خود را به حالت نیمه تعطیل و تعطیل درآوردند و کرکره‌های مغازه‌ها را پایین کشیدند. آنها نسبت به این اتفاق تجمع کردند و از نیروی انتظامی که در محل حضور یافته بود، خواستار جمع کردن فروشندگان کنار خیابان و حمایت از مغازه‌داران شدند.

سر در برخی مغازه‌ها پلاکاردها و پارچه هایی با جملات اعتراضی درمورد حضور دست فروشان نصب شده که روی یکی از این پارچه‌ها عنوان شده است که "به دلیل جمع آوری نکردن سد معبر و دستفروشان طی دو روز کسبه بازار میلاد قائم اعتصاب نموده و پاساژ تعطیل است".

به گفته برخی فروشندگان، این حرکت اعتراضی از دیروز آغاز شده است تا شهرداری نسبت به جمع آوری دست فروشان اقدام کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هر كسي به فكر جيب خودشه
      حالا چه اشكالي داره چهار نفر دستفروش هم شب عيدي كمي نون سر سفره خانوادشون ببرن.
      مطمئن باشين اگه اين دست فروش ها آنقدري استطاعت مالي داشتند كه زندگيشون ميچرخيد به خودشون زحمت نمدادند بيان كنار خيابون دست فروشي كنن

    • بدون نام

      این کسبه هم چه پیاز داغی شدن واسه این اش شله قلم کار... اقا اگه واقعا انصاف داشتین که مردم بیچاره اون دو قرون دوزاری که با هزار بدبختی درمیارن رو نمیدادن به چیزای بنجول دستفروشا. تا وارد مغازه میشبم قیمت بگیریم اول سرتا پای ادم رو قیمت میزارن بعد قیمت میدن. بماند که جنس چینی مارک خورده رو به اسم ترک و خارجی میکنن تو پاچه ادم

    • بدون نام

      اخطار ؟ بالای بنر بجای اخطار باید مینوشت توجه

    • sadeghi

      حالا بیا اینا را تماشا کن.اقا جان روزی هر کس دست خداست

    • بدون نام

      کار نیست شهرداری یه روز با دستفروش ها... کنار میاد یه روز نمیاد ! طفلک ها چکار کنند اینا هم جنس چینی مغازه رو میفروشن فرق نداره

    • ali

      دم عیده و بازار دستفروشاش دیگه. اینا که هرسال بودن. بذارین الانم باشن دیگه!

    • بدون نام

      وافعا حروم‌خور تر از قشر بازاری هیچ جا ندیدم و‌اصلا وجود نداره ...بابا چه اشکال داره دستغروش بدبخت هم‌سود ببره ...همش شما کوفت بخورید ؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در مورد این حروم خوری باید بگم که اسلام قانون میگه یک درصد معینی که تایین شده باید روی اجناس کشیده شود ولی متاسفانه اکثر فروشنده ها چه مغازه دار و چه حتی دست فروش دوبرابر بلکه سه برابر روی اجناس سود میکشند همه خوب می دونید که واقعیت رو دارم میگم و این سود از نظر اسلام محمدی حرامه

    • Aryan

      كاربر بي نامي كه به بازاري ها ميگي حروم خور ياد بگير تهمت نزني و جمع نبندي

    • ارشین

      همه باید دزدی کنن تا خیالتون راحت بشه،رزق و روزی رو خدا میرسونه شماها هم قیمت خوب بدین تا مشتری بیاد سمتتون

    • رضا

      اگردست فروشان بادرآمدکم کارمیکنن چون شغل دیگه ای ندارن وبایداز این طریق نان بخورند. اجناس رابه قیمت واقعی به مشتری میفروشند وازاین بابت مغازه داران مخالف این کارهستند اگرهرکس ازخریدسهم خودش رادرکمپین(بیاییدگران نخریم(انجام بدهد قیمت هاشفاف میشود

    • ساناز

      شايد بهتر باشه يك جائ مشخصي برأي دستفروشها در نظر بگيرند مردم هم بهتر أينا رو پيدا ميكنند و ازشون خريد ميكنند،ما كه نميتونيم مثل هندوستان كنار خيابون بساط لباس و غذا پهن كنيم.شكل خيابون زشت ميشه،پياده رو كثيفه......
      وقتشه به سر و وضع ظاهر شهرها اهميت بيشتري داده بشه.

    • بدون نام

      اریان جان همه میدونن که بازاریا نون حلال نمیخورن ، کسی با نون حلال میلیاردر نمیشه ، من خودم بیست ساله مغازه دارم و میبینم کسایی که حروم خورن پول ملیاردی در میارن . حالا اگه از صد نفر دو نفر نون حروم خور نباشن نمیشه بگی بعضیاشون حروم خورن چون اون دو درصد (یه کم بیشر یا کمتر) استثنا هستن و شیر مادرشون حلالشون که ادم موندن تو این بازار وانفسا

    • Malek

      مغازه دار حق داره امسال كه از اول سال نسبتاً كسادى بود و حالا كه شب عيده يك مشت دست فروش كه نه ماليات ميدن نه عوارض شهردارى ميدن نه پول اب و برق و نه عوارض تابلو و يا هزار مشگل ديگه ، شهردارى ميتونه يك جايي دور از مراكز فروش تعبيه كنه براى دست فروشها كه اوونها هم به نانى برسند

    • ژکس

      همه طرف دستفروشارو گرفتند ولی یه کمم حق به کسبه بدین ، اگر شما ماهی n تومان اجاره مغازه میدادی بعد یه دست فروش کاسبیتو کساد میکرد وجدانن چیکار میکردین !!؟
      نه این درسته نه اعتراض اونجوری باید راه حلی براش پیدا کنند

    • مهدیه

      مغازه دارها هم شورش را درآوردند با این قیمتهای بی حساب کتابی که میگن.

    • حسين

      . بعضى ها ساده لوحانه فكر مى كنن كه قوانين توى مجلس تصويب مى شه و نمى دونن كه در كشور ما هر مامورى توي خيابون براى خودش قانون تايين مى كنه و براش هم مهم نيست كه كى توى مجلس چه قانونى تصويب كرده. هر كسى براى خودش دولت تشكيل ميده و قانون تايين مى كنه. خدا بداد ايران برسه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج