۳۰۵۸۸۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

کارمندانی که احساس ریاست می کنند...

بسیاری از شرکت ها و کارآفرینان دوست دارند کارمندانشان طوری رفتار کنند که گویی آن کسب و کار متعلق به خودشان است. اما چند تای آنها برای توانمند سازی کارکنان خود با این نوع تفکر، قدمی عملی بر می دارند؟

وب‌سایت دیجیاتو - پیام ادیب: بسیاری از شرکت ها و کارآفرینان دوست دارند کارمندانشان طوری رفتار کنند که گویی آن کسب و کار متعلق به خودشان است. اما چند تای آنها برای توانمند سازی کارکنان خود با این نوع تفکر، قدمی عملی بر می دارند؟

اگر می خواهید اعضای تیم تان مثل صاحبان واقعی کسب و کارتان رفتار کنند، لازم است اطلاعاتی که برای این نوع تفکر به آن نیاز خواهند داشت را در اختیارشان قرار دهید. شفافیت یکی از مهم ترین ویژگی های شرکت های بزرگ است؛ فارغ از اندازه یا صنعتی که در آن قرار دارند. به اشتراک گذاری اطلاعات، اعتماد به بار می آورد، فرصت یادگیری فراهم می کند و به تصمیم های هوشمندانه تری منجر می شود.

اگر شفافیت برایتان اهمیت دارد می توانید از روز اول آن را به یکی از ارزش های اصلی خود بدل کنید. ارزش های شما نباید تنها روی دیوار قرار بگیرند؛ شما باید با ارزش های خود زندگی کنید و تصمیم های شرکت را با در نظر گرفتن آنها بگیرید.

کارمندانی که احساس ریاست می کنند...

در ادامه ۵ راه پیشنهادی برای خلق و نهادینه سازی فرهنگ شفافیت در کسب و کار را از نظر خواهید گذراند.

۱- کسانی را استخدام کنید که به آنها اعتماد دارید.

برخی شرکت ها گرفتار خصوصی نگه داشتن مسائل می شوند، که این می تواند به بی اعتمادی میان اعضای تیم بیانجامد. در عوض، کسانی را استخدام کنید که به شکل غریزی می توانید به آنها اعتماد کنید تا بتوانید با توانمند کردنشان برای تفکر مورد نظر، احساس راحتی داشته باشید. با اینکه مساوات می تواند به عنوان مزیتی مالی برای موفقیت محسوب شود، مالکان کسب و کار ها اغلب برای ساختن چیزی از هیچ، سخت نیازمند مسئولیت و اختیار هستند و نباید در این مسیر به واسطه ی عدم بهره مندی از اطلاعات مسیرشان سد شود.

۲- در جلسات بی پرده صحبت کنید.

کارمندانی که احساس ریاست می کنند...

سعی کنید در جلسات تان همه از «چرا» های لازم اطلاع داشته باشند. جزئیات رشد، امور مالی، ساختار استخدامی، اولویت ها و برنامه های آینده را در جلسات خود به اشتراک بگذارید. برگزاری جلسات «هرچه می خواهی بپرس» یک یا دو بار در ماه نیز می تواند یاری رسان باشد. در این جلسات هر یک از اعضای تیم می تواند برای پرسیدن سؤالات خود به شما مراجعه کند.

اگر برای مستند سازی و پاسخگویی در قبال اشتباهات خود به همان اندازه ای که برای جشن گرفتن پیروزی های خود عجله می کنید سرعت به خرج دهید، هم تیمی هایتان می توانند از تجربیات شما درس بگیرند. بخش بازاریابی می تواند کمپین های بهتری ساماندهی کند، بخش فروش می تواند مشتریان راغب پرورش دهد، مهندسین می توانند سیستم های مقیاس پذیر بیشتری خلق کنند، و تیم های امور مشتریان می توانند حساسیت های مشتریان را بهتر منعکس کنند. به این ترتیب همه برنده خواهند بود.

۳- با مشتریان صداقت داشته باشید.

شفافیت داشتن به سمت بیرون سازمان شما نیز جریان خواهد داشت؛ به ویژه برای مشتریان. استراتژی های شفاف بازاریابی و فروش بخش مهمی از این شفافیت هستند. برای مثال هزینه هایتان را از مشتریان خود مخفی نکنید. حتی می توانید ابزاری برای قیمت گذاری روی وبسایت خود ایجاد کنید که مشتریان با استفاده از آن بتوانند بفهمند خدمات شما دقیقاً چقدر برای کسب و کارشان هزینه بر خواهند بود. به علاوه، وقتی محصول شما به درد مشتری به خصوصی نمی خورد، ارائه دهنده ی دیگری را به او معرفی کنید. با شفافیت و صداقت مطمئن باشید در درازمدت مشتریان راضی تری خواهید داشت.

۴- به دنبال بازخور باشید و آنها را فاش کنید.

یکی از بهترین راه ها برای بهبود این است که بازخورهای اعضای تیم خود را جویا شوید. برای این کار مثلاً می توانید هر چند وقت یک بار برای ارزیابی مشارکت، رهبری، همسویی و پیشرفت و توسعه نظرسنجی برگزار کنید. برای تشویق افراد به ارائه ی بازخور های بی پرده و صادقانه، نظرسنجی های خود را بی نام انجام دهید. اما به هر صورت، نتایج آن را با همه به اشتراک بگذارید.

علاوه بر این، در میان گذاشتن نظرات شخصی اعضا با رهبر تیم و بالعکس به یادگیری اعضا و رشد آنها کمک می کند و باعث می شود هم تیمی های بهتری برای یکدیگر باشند. این برای خلق و حفظ فرهنگی اصیل در شرکت مفید واقع می شود.

۵- نشان دهید پای حرف هایتان می ایستید.

کارمندانی که احساس ریاست می کنند...

گاهی اوقات شفافیت داشتن آسان نیست، اما کار درست همین است. مدیرعامل باید هر بار اشتباهات خود را بپذیرد و مسئولیت آنها را به گردن بگیرد. این بخشی از مسئولیت پذیری ما در قبال یکدیگر است که به همه ی ما کمک می کند بهتر شویم. هیچ کس کامل نیست. به همین ترتیب لازم است در مورد حوزه هایی که دوست داریم در آنها بهبود حاصل شود صحبت کنیم؛ چه درونی و چه بیرونی.

یکی از مهم ترین جنبه های به راه اندازی یک کسب و کار این است که هویت خود به عنوان یک شرکت را درک کنید. ایجاد فرهنگ شفافیت می تواند برای مأموریت شما حیاتی باشد و به ایجاد حس اعتماد و دوستی کمک کند. خود این نیز در نهایت برای شما، تیم تان و مشتریانی که به آنها خدمت رسانی می کنید مفید خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج