۳۰۶۵۶۶
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

اقدام پلیسی درباره دست‌ فروشان تهرانی

رئیس‌پلیس تهران بزرگ گفت: تعدادی از کسبه و مغازه‌داران این منطقه به فعالیت دست‌فروشان اعتراض داشتند؛ اما موضوع حادی نبود و با حضور به‌موقع پلیس و گفت‌وگو با دو طرف این موضوع حل و فصل شد. شب گذشته نیز با هماهنگی عوامل شهرداری، پارک دانشجو برای استقرار این دست‌فروشان در نظر گرفته شد و قرار شد آنان ١٠ روز باقی‌مانده سال را در پارک دانشجو مستقر شوند.

روزنامه شرق: پس از اعتصاب پاساژ میلاد قائم (شانز‌لیزه) نسبت به نوع عملکرد شهرداری تهران و مزاحمت بیش از همیشه دست‌فروشان، شهرداری و پلیس اقدام به یک حرکت مسکّن‌گونه موضعی کردند و دست‌فروشان را کاملا اجباری به خیابان‌های اطراف و مسیر پرتردد چهارراه ولی‌عصر فرستادند؛ اما گویا مشکل با همین حرکت حل نشد و پس از تنها یک روز با هم، درگیری بین مغازه‌داران و دست‌فروشان بالا گرفت.

این درگیری در چند روز گذشته چندین بار تکرار شد و اگرچه بازخورد رسانه‌ای زیادی نداشت؛ اما از سردار حسین ساجدی‌نیا، رئیس‌پلیس تهران بزرگ دراین باره توسط خبرنگاران سؤال شد و گفت: تعدادی از کسبه و مغازه‌داران این منطقه به فعالیت دست‌فروشان اعتراض داشتند؛ اما موضوع حادی نبود و با حضور به‌موقع پلیس و گفت‌وگو با دو طرف این موضوع حل و فصل شد. شب گذشته نیز با هماهنگی عوامل شهرداری، پارک دانشجو برای استقرار این دست‌فروشان در نظر گرفته شد و قرار شد آنان ١٠ روز باقی‌مانده سال را در پارک دانشجو مستقر شوند.

شهردار تهران هم که در روزهای گذشته تقریبا هر روز درباره دست‌فروشی در تهران صحبت کرده است، این‌بار علاوه بر موضوعات همیشگی از مدل‌های جدید دست‌فروشی و وجود باندهای مختلف در این حوزه یاد کرده است. وی ضمن تفکیک انواع دست‌فروشی با خودرو، موتورسیکلت و چرخ‌دستی به این موضوع پرداخت و گفت: گاهی دست‌فروشی در حقیقت شغلی است برای فردی که سرمایه کلان، پارتی و رانتی ندارد که بتواند وام کلان دریافت کند؛ اما خود و خانواده‌اش استعدادهایی دارند که می‌تواند تولیدی و کار کوچکی داشته باشد؛ ولی امکان فروش این تولید و اجاره و خرید مغازه را ندارد که باید به این افراد فرصت داده شود و در شهرداری تهران این حمایت انجام می‌شودو گروه دیگری نیز به دلیل وجود نارسایی‌های اقتصاد ملی، تورم و رکود بالا با معضلاتی روبه‌رو می‌شوند و به‌اصطلاح ورشکست می‌شوند و برای برگشت به مسیر اقتصادی نیازمند حمایت هستند. این دو گروه از دست‌فروشان به‌وسیله شهرداری تهران حمایت می‌شوند.

قالیباف تأکید کرد: افرادی هم هستند که شامل این دو گروه نبوده و می‌خواهند از فرصت سوءاستفاده و سودجویی کنند؛ از پرداخت مالیات فرار کنند و کالای قاچاق بی‌کیفیت را به فروش برسانند. براساس مطالعات انجام‌شده ما بیشترین دست‌فروشان در حوزه لباس و موادغذایی فعالیت می‌کنند و یکی از مشتریان آنها کودکان ما هستند. آیا می‌توان نسبت به کنترل کیفیت این محصولات بی‌تفاوت بود و بر آن نظارت نکرد؟

وی به تشکیل باندهای اجاره فضای خیابان در محدوده ١٥ خرداد اشاره کرد و افزود: در این محور هر چهار موزاییک حدود پنج ماه قبل با قیمت ٩٠‌ هزار تومان در ساعات مشخص توسط باندی فروخته می‌شد. در حقیقت دست‌فروشی در این محور به یک عادت بد تبدیل شده بود که بیش از دو ‌هزار نفر در آن مشغول به کار بودند و هر کالایی در آنجا فارغ از کیفیت محصول فروخته می‌شد و مزاحمت‌هایی برای کسبه و عابرین ایجاد کرده بود و امنیت عمومی را در آنجا با مخاطره روبه‌رو کرده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      یکی از آفت های این تهران همین دست فروش ها هستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج