۳۰۶۹۰۲
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

مردم راه فروشگاه موسیقی را گم کرده‌اند!

فروشندگان آلبوم‌های موسیقی در روزهای آخر سال، چندان از بازار رضایت ندارند و گویی تب تند خریدن کالا در آستانه‌ی سال نو، به کالاهای فرهنگی سرایت نکرده است؛ تا جایی که یکی از ناشران قدیمی این حوزه معتقد است، مردم راه فروشگاه‌های موسیقی را گم‌ کرده‌اند!

خبرگزاری ایسنا: فروشندگان آلبوم‌های موسیقی در روزهای آخر سال، چندان از بازار رضایت ندارند و گویی تب تند خریدن کالا در آستانه‌ی سال نو، به کالاهای فرهنگی سرایت نکرده است؛ تا جایی که یکی از ناشران قدیمی این حوزه معتقد است، مردم راه فروشگاه‌های موسیقی را گم‌ کرده‌اند!

با این‌که در هفته‌های اخیر، چند هنرمند مطرح آثار خود را به بازار موسیقی تزریق کردند، اما باز هم نتوانستند، جانی تازه به این بازار راکد ببخشند. این‌ها را برخی مدیران فروشگاه‌های قدیمی موسیقی گفته‌اند.

یکی از فروشندگان و ناشران قدیمی موسیقی درباره‌ی شرایط بازار، توضیح داد: بازار موسیقی این روزها اصلا خوب نیست. کلا حال کار خوب نیست. مردم این روزها راه فروشگاه‌های موسیقی را گم کرده‌اند و دیگر پیدا نمی‌کنند، البته بخشی از این موضوع، تقصیر ناشران است.

او در این‌باره اظهار کرد: اگر ناشران کارها را با فکر و به‌صورت منظم پخش کنند و منطقی پشت کارها باشد، قطعا شرایط فروش هم بهتر خواهد بود. متأسفانه ناشران آثار موسیقی خود را برای روزهای آخر سال تلنبار می‌کنند که در نتیجه‌ی این کار، علاوه بر فروشگاه‌ها، مشتریان هم گیج می‌شوند.

این فروشنده محصولات موسیقی همچنین گفت: فروش آلبوم آخر علیرضا قربانی در ابتدا خوب بود، اما اکنون خیلی خوب نیست. به‌طور کلی در سال ۹۴ و در ماه‌های شهریور و مهر فروش، بسیار خوب و در عین حال عجیب بود. تا به حال چنین شهریوری را تجربه نکرده بودیم؛ اما متأسفانه آن روند ادامه پیدا نکرد، زیرا در آن زمان آثار منتشرشده تنوع درستی داشتند و فضای خوبی هم بر جامعه حاکم بود.

یکی دیگر از فروشندگان موسیقی درباره‌ی وضعیت این روزهای بازار، اظهار کرد: شرایط بازار موسیقی کاملا معمولی است. وقتی هم که آلبوم‌های سالار عقیلی و علیرضا قربانی منتشر شدند، شاید ابتدا شوک کوتاه‌مدتی به بازار دادند، اما دوباره شرایط به حالت عادی بازگشت. به‌طور کلی، وضعیت بازار در سالی که گذشت کاملا معمولی بود.

این در حالی است که مدیر یکی دیگر از فروشگاه‌های موسیقی که از فروش آلبوم‌هایش راضی است، به خبرنگار ایسنا گفت: در روزهای پایانی سال‌، چند خواننده‌ی مشهور آثار خود را منتشر کردند که استقبال مردم از آن کارها خوب بود و سراغ آن‌ها را از فروشگاه‌ها می‌گرفتند؛ اما در شرایطی که دیگر موسیقی به‌صورت اینترنتی به فروش می‌رسد، انتظار فروش بالای آلبوم‌های فیزیکی، توقع بی‌جایی است. مردم دیگر سی‌دی نمی‌خرند و خیلی راحت موسیقی مورد علاقه‌ی خود را دانلود می‌کنند. طبیعی است که در چنین شرایطی، ما رکود را احساس کنیم.

او افزود: با همه‌ی این‌ها، سال ۹۴ برای فروش آلبوم‌های موسیقی سال نسبتا خوبی بود، چون چند اثر خیلی خوب به بازار عرضه شدند.

سال ۹۴ در حالی به پایان می‌رسد که بازار موسیقی شرایط مختلفی را در این یک سال تجربه کرد. در برخی ماه‌های سال، انتشار چند آلبوم بازار را شوکه کرد، اما این موضوع دوام چندانی نیاورد و سکون دوباره حکم‌فرما شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج