۳۰۷۲۵
۳۴ نظر
۵۱۱۴
۳۴ نظر
۵۱۱۴
پ

رقابتی از سرزمین آفتاب

پرادو بهتر است یا نیسان مورانو؟!

پرادو سال ۲۰۰۵ بود که برای اولین بار راهی بازار ایران شد و همانطور که همه میدانیم از همان ابتدای ورود به بازار لقب یکی از پرفروشترین SUVهای بازار ایران را به خود اختصاص داد. اما نیسان مورانو به عنوان یک رقیب هموطن داستان متفاوتی دارد.

پرادو بهتر است یا نیسان مورانو؟!

هفت صبح: خوشبختانه تعداد خودروهای شاسی بلند عرضه شده در بازار این روزها، آرام آرام به خودروهای سدان و شهری نزدیک میشود. استقبال خوب خریداران درکنار توانایی خاص این رده از خودروها سبب شده تا واردکنندگان داخلی برای واردات محصولات SUV تمایل بیشتری نشان دهند و هراز چندگاهی خبرعرضه مدلی تازه از برندی جدید بهگوش برسد. در این بین، جدا از برندهای معتبری مثل لکسوس، پورشه و ب ام و با قیمتهای سرسام آورشان، دوبرند هموطن ژاپنی تویوتا و نیسان مدتهاست که جا پایشان را دربازار خودرو ایران سفت کرده اند؛ به خصوصدر رده خودروهای شاسی بلند!

پرادو بهتر است یا نیسان مورانو؟!

تویوتا که از زمان جنگ با لندکروزهای معروفش بازار ایران را بهدست داشت و نیسان هم بامدل پاترول، سالها در بازار ایران حکمفرمایی میکرد اما این بار رقابتشان بین دو محصول SUV درکلاس شاسی بلندهای متوسطاست که از قضا هرکدام حرفهای بسیاری برایگفتن دارند. تویوتا با مدل پرادو که میتوان گفت یکی از معروفترین و محبوبترین محصولاتش در ایران است، برای رقیب هموطنش نیسان که بامدل مورانو دلبری میکند، خط و نشان میکشد. اینبار سراغ ایندو خودرو جذاب و البتهگرانقیمت رفتهایم و نگاهی داشتیم به داشته و نداشته هایشان !

پرادو بهتر است یا نیسان مورانو؟!

نگاهی کوتاه به پرادو و مورانو

پرادو سال ۲۰۰۵ بود که برای اولین بار راهی بازار ایران شد و همانطور که همه میدانیم از همان ابتدای ورود به بازار لقب یکی از پرفروشترین SUVهای بازار ایران را به خود اختصاص داد. مدلهای دو در و چهار در این خودرو هم هرکدام با دونوع موتورچهارسیلندر ۳.۷ لیتری و شش سیلندر چهار لیتری پشت ویترین نمایشگاهها خودنمایی میکردند. درنهایت این خودرو در سال ۲۰۱۰ دچار تغییرات اساسی شد و مجدد برای خودنمایی و رقابت با سایر SUVها به بازار ایران عرضه شد. خودرویی که فرم چراغهای آن تغییرکرده و طراحی کابین آن نیز متحولشده است. ضمن اینکه پرادوی جدید را بیشتر در نمونههای چهاردر میبینیم اما بهتازگی مدلهای دودر آن هم راهی بازار ایران شده و اتفاقا همانند گذشته با اقبال خوبی هم مواجه شده؛ هرچند که با توجه به داشتن قیمتی بالاخرید و فروش آن همانندگذشته بهآسانی انجام نمیگیرد! اما نیسان مورانو به عنوان یک رقیب هموطن داستان متفاوتی دارد؛ این شاسی بلند از نسل اول خود در بازار ایران حضور دارد؛ خودرویی که با چهره خشن و متفاوت خود نسبت به دیگر SUVهای موجود در بازار میرفت تا غوغایی به پا کند اما قیمت بالای آن نتوانست فروشش را در میان انبوه SUVهای وارد شده به کشور تضمین کند.

پرادو بهتر است یا نیسان مورانو؟!

نکته جالب، قیمت این خودرو بود که به رغم شکست قبلی باز هم ۲۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده بود. نیسان مورانو نسل اول قیمتی درحدود ۷۴ میلیون تومان داشت و نسل بعدی آن با قیمتی در حدود ۹۰ میلیون تومان راهی بازار شد اما درس نگرفتن از اشتباه اول موجب شد تا مورانوی نسل دوم هم شکست را پذیرا شود؛ خودرویی که بهرغم همه قابلیتها و خاص بودنها باز هم جایی در بین پرفروشهای بازار نیافت. حال مدل ۲۰۱۲ این خودرو با امکاناتی مناسب و موتوری قویتر راهی بازار ایران شده تا جبران شکستهای قبلی را داشته باشد.

پرادو بهتر است یا نیسان مورانو؟!

مدل جدید این خودرو تغییرات زیادی نسبت بهنمونه قبلی ندارد و تنها تفاوت آن به چراغهای جلو و عقب ختم میشود. البته شکل چراغها تغییری نکرده و تنها رنگ آنها اسپورتتر است و هم جلوه زیباتری دارد؛ در نمای جلو هم کمیجلو پنجره و سپر تغییر داشته و حالت مهشکنها نیز عوض شده است البته از امکانات بیشتر مدلهای جدید و فیسلیفت شده هم نمیتوان چشمپوشی کرد. مورانو که به واقع یکی از خاصترین چهرهها را دارد همانند دیگر محصولات شرکتنیسان یکخودرو کاملا اقتصادی به حساب میآید چرا که استهلاک پایین از اصلیترین خصیصههای این خودروست. همچنین مورانو با اتکا بر گیربکس فوقالعاده خود که CVT نام دارد، توانسته مصرف سوخت پایینی را تقدیم به دارندگان خودکند.


آنچه درمورد این دو رقیب باید بدانید

پرادو بهتر است یا نیسان مورانو؟!

پرادو بهتر است یا نیسان مورانو؟!

به طور کلی سواری پرادو خوب بوده و امکانات آن هم کاملا مناسب است اما در مورد نمونههای قدیمی این خودرو باید گفت که سر پیچها باید دقت فراوانی به خرج داد چرا که چسبندگی این خودرو نسبت به زمین مناسب نبوده و احساس واژگونی همیشه با شماست؛ احساسی که در سرعتهای بالا هم شما را اذیت خواهد کرد. ضمن اینکه هزینههای تعمیر و نگهداری این شاسی بلند در یک سال با توجه بهگرانی قطعات میتواند برابر با خرید یکپراید باشد و البته هزینه دستمزد تعمیرکاران هم سرسامآور است اما نباید فراموش کرد که ارتفاع کمتر خودرو در نمونههای جدید سبب شده تا تعادل آن بهتر باشد و در پیچها احساس بهتری را منتقل کند؛ همچنین با وجود اینکه در کاتالوگ آن افزایش قدرت موتور را شاهد هستیم ولی درعمل به نظر میرسد که خودرو کمی تنبل تر شده است هرچند که امکانات ایمنی و رفاهی زیاد و البته بهینه سازیهای انجام گرفته در پرادو جدید این ایرادات را میپوشاند.

پرادو بهتر است یا نیسان مورانو؟!

پرادو بهتر است یا نیسان مورانو؟!

در مورد نیسان مورانو هم باید این نکته را یادآوری کنیم که دارندگان اینSUV از خرید خود تا حد زیادی راضی خواهند بود. معمولا از نظر فنی به خصوص موتور و گیربکس برای این خودرو مشکلی به وجود نمیآید و بیشتر لوازم مصرفی نیاز به تعویض دارند البته قیمت لوازم مصرفی هم مثل پرادو ارزان نیست. ضمن اینکه سواریاش بسیار خوب بوده و میتوان از المانهای اسپورت آن لذت برد. اما نباید فراموش کرد که تکانهای قسمت عقب زیاد بوده و آنچنان نرم نیست که البته به نسبت SUVهای دیگر قابل قبولتر است. فرمانپذیری این شاسی بلند ژاپنی هم در سطح خوبی قرار داشته و عملکرد گیربکس هم که از نوع CTV است، قابل تحسین است.


مشخصات فنی دو رقیب

پرادو از موتوری شش سیلندر با حجم 3956 سیسی بهره میبرد. موتوری که قادر است 371 اسببخار قدرت را برای عبور از موانع در اختیار راننده قرار دهد. پرادوی جدید در دو مدل ON-ROAD وOFF-ROAD راهی بازار ایران میشود که البته از نظر فنی با یکدیگر برابرند و تنها درحجم مخزن سوخت و البته امکانات ایمنی و رفاهی با یکدیگر تفاوتهایی دارند. ضمن اینکه پرادو خودرویی پرمصرف به حساب میآید چرا که در سیکل ترکیبی به اعلام شرکت سازنده 12.5 لیتر در 100 کیلومتر بنزین میسوزاند این در حالی است که در صورت تجربی با اعدادی مثل 15 و 16 لیتر روبه رو هستیم.

پرادو بهتر است یا نیسان مورانو؟!

نیسان مورانو هم از موتوری شش سیلندر نیرو میگیرد اما به حجم دقیق ۳۴۹۸ سیسی که قادر به تولید ۲۶۶ اسببخار قدرت است. همچنین میتواند در مدت زمان ۷.۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسد و تا ۲۰۹ کیلومتر نیز سرعت بگیرد. مصرف سوخت ترکیبی مورانو هم در ۱۰۰ کیلومتر ۹ لیتر برآورد شده است.


تویوتا پرادو 2012

مزایا: موتور پرقدرت، کیفیت ساخت بالا، امکانات عالی
معایب: مصرف سوخت بالا، قطعات و لوازم یدکی گران

قیمت: مدل چهار در ۱۲۸ میلیون، مدل دو در ۱۱۹ میلیون

نیسان مورانو ۲۰۱۲

مزایا: طراحی زیبا، گیربکس CTV، استهلاک و مصرف سوخت خوب
معایب: قطعات و لوازم یدکیگران، تکانهای زیاد عقب خودرو

قیمت: 125 میلیون تومان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من که ال 90 وحشی دارم
      اصلا از این مطلب بهره کافی رو نبردم

    • بدون نام

      به نظر من لامبورگینی از هر دوتاش بهتره

      ( یارو نون نداشت بخوره پیاز گاز میزد اشتهاش بازشه )

    • حدیث

      مرسی عالی بود...
      مجله جان بیشتر در مورد شاسی بلندا مطلب بذارید...

    • Elmira

      Be nazare man jofteshon bi nahayat alian

    • پویا

      پرادو فقط off-road خوبه

    • رضی

      مورانو یه چیز دیگست نسل جدید پرادو بیشتر بدرد جاده میخوره تا آفرود

    • Arvin

      Morano khali khoshkel tare

    • امیر

      پرادو اصلا قابل مقایسه با هیچ ماشینی توی قیمت خودش نیس

    • علی محمد

      بده

    • زنده باد خروس

      ما که پراید داریم و راضی هستیم این ماشینای لوکس از سر ما زیاده آخه ما ایرانی هستیم و ...!

    • میلادص

      مورانو یعنی عشق میلاد.آرزوی من

      پاسخ ها

      • امیرحسین

        ایشالاه میخری رفیق

    • بدون نام

      علکی گران

    • بدون نام

      من پرایدو دارم خیلی هم راضیم لوازمش تو بغالی سرکوچه هم پیدا مشه...! ;-)

    • کوروش

      پرادو بهتره چون هم موتورش قوی تره و هم از نظر حجم بزرگتره

    • کوروش

      شما این قیمت هایی که برای این ماشینها گذاشتین تقریبآ مال 3 سال پیشه

    • میثم

      اگه دست دوم بخوای بخری مورانو خیلی به صرفه تره

    • نفس

      من با هردوشون كار كردم مورانو بهتره اين نظر منه

    • ماست بند سر کوچه

      نگران نباش .از.هر دو میگیرم

    • سید محمد جواد

      سلام دوستان
      پرادو نسبت به سنگینی اتاق سوخت بالاتر واستهلاک بیشتری داره ولی واقعا خارج شهری راحت تره /مورانو سبکتر و صندلی عقب تکان زیاد تری داره ولی داخل شهری راحته

    • بدون نام

      من مورانو دارم عاليه

    • محمد

      مورانو کابین جذابی داره به خاطر همین تو جاده اصلا خسته نمیشی برخلافه پرادو که خیلی زبر وخشنه

    • مملی

      تکانهای مورانو زیاده یا پیکان؟؟؟اینجور که شما میگید خوب مورانو

    • صمد اقا

      به نظر من موری بهتر از پوریه

    • ناشناس

      من مورانو داشتم جلوبندی ضعیف، لوازم یدکی در بازاربسیار گران ، واصلا راضی نبودم فقط از نظر قدرت ماشین بسیارپرقدرتی است هزینه ماهیانه یک میلیون تومان

    • بدون نام

      پرادو بهتر از مرانو است

    • بدون نام

      مورانو بهتره من آرزومه يكي بگيرم مورانو يعني ارباب

    • احمد

      من ی مورانو 2010دارم تا الان هر ماشین شاسی بلند تو شهر بوده سوسک کردم

    • کامی

      بهنظرتون لند کروز بهتره

    • فرامرز

      الان مورانو صفر هست توبازار؟

    • ساسان

      بین خرید پرادو ومرانو 2010 موندم کدام انتخاب کنم ؟

    • سلام خداوکیلی اگه کسی تجربه مورانو داره به من بگه ایا جلو بندی مورانو ضعیفه و تکانهای عقب زیاد است یا خیر

      سلام یکی بگه ایا مورانو جلوبندی ضعیف داره وتکانهای عقب ماشین زیاد است

    • امیر

      سلام دوستان. دنبال مورانوی ۲۰۰۸ برای خرید میگردم. برای بازدید اتومبیل ها که رفتم دو مورد نظرم خیلی به خودش جلب کرد. اولین مورد صدای زیادی که داخل اتاق میاد که متوجه نشدم آیا این صدا بابت اگزوز اتومبیل هاست یا ممکنه برای گیربکس باشه. و دومین مورد صندلی های خشک عقب بود. لطفا من راهنمایی فرمایید. با تشکر

    • پرادو

      پرادو از مورانو خیلی سرتر است درسته سوختش بالاست ولی میرضه به راهتی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج