جاباما
۳۰۸۸۰۶
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

نگاهی به بورس در سالی که گذشت

شاخص بورس در اسفند ماه ۹۴ از کانال ۸۰ هزار واحدی عبور کرد.

خبرگزاری ایلنا: شاخص بورس در اسفند ماه ۹۴ از کانال ۸۰ هزار واحدی عبور کرد.

سال ۹۴ ساعت‌های پایانی خود را سپری می‌کند و این در حالی است که اتفاق‌های پر حاشیه‌ای در حوزه اقتصاد و سیاست در یکسال گذشته رخ داد و البته بخش‌های مختلفی از اقتصاد نیز با کمترین حاشیه کار خود را دنبال کردند. در بازار سرمایه از دی ماه ۹۴ و با اجرایی شدن برجام، شاخص‌ها روند صعودی را در پیش گرفتند .

فروردین

در فروردین ماه ۹۴ حدود ۲۷.۱ میلیارد سهم به ارزش ۴۶ هزار میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران معامله شد در این ماه که معاملات آن از ۵ فروردین ۹۴ آغاز شد شاخص ها در مجموع ۷.۲درصد رشد داشت.

تفاهم لوزان و تاثیر آن بر بورس در اردیبهشت ماه

در اردیبهشت ماه امسال و بعد از تفاهم لوزان مدت اندکی بورس رشد کرد اما عرضه نسبتا سنگین سبب شد تا شاخص بورس حدود ۵ هزار واحد افت داشته باشد و حدود ۱۲.۲ میلیارد سهم به ارزش ۲۵.۶ هزار میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران معامله شود.

در این ماه شاخص های تعداد و ارزش سهام معامله شده به ترتیب به اعداد ۱۹۹.۸ و ۱۳۵.۶ رسید که در مقایسه با ماه پیش از آن به ترتیب ۵۵ درصد و ۴۴.۴ درصدکاهش یافت.

خرداد ماه

نماگر بورس در ابتدای خرداد ماه کار خود را در ۶۳ هزار و ۷۰۳ واحد آغاز و در همان چند روز اول افت ۴۷۵ واحدی را تجربه کرد.

در ادامه تحت تاثیر حمایت های دولتی و در کنار حمایت بانکها از سهام زیر مجموعه خود شاخص کل توانست روند متعادل تری به خود بگیرد و در پایان خرداد ماه در ۶۳ هزار و ۸۱۱ واحد به کار خود خاتمه دهد، تا نسبت به ابتدای ماه رشد ۱۰۸ واحدی داشته باشد. از میان ۲۲ روز کاری شاخص بورس در خرداد ماه در ۱۱ روز روند حرکتی شاخص منفی و در ۱۱ روز دیگر مثبت بود که باعث شد بورس در این ماه بازدهی مثبت یک درصدی داشته باشد.

توافق تاریخی با شش قدرت جهانی در تیر ماه

روند معاملاتی تیر ماه بورس اوراق بهادار تهران، همزمان شد با توافقی که سالها برای بدست آوردن آن تلاش شد که سرانجام ایران وشش قدرت جهانی به توافقی تاریخی دست یافتند در تیرماه امسال حدود ۱۹.۵میلیارد سهم به ارزش ۳۸.۵ هزارمیلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران معامله شد.

در این ماه شاخص های تعداد و ارزش سهام معامله شده به ترتیب به اعداد ۳۱۹.۳ و ۲۰۴.۱ رسید که در مقایسه با ماه قبل به ترتیب ۱۰.۹.۵ درصد و ۱۱۰.۸ درصد افزایش داشت.

مرداد ماه

طی ۲۰ روز کاری مرداد ۹۴، ارزش معاملات در مقایسه با تیر ماه ۹۴، ۴۰ درصد کاهش یافت و از ۳۸۵۱۳ میلیارد ریال به ۲۳۱۳۴ میلیارد ریال رسید. همچنین حجم سهام معامله شده از ۱۹۴۷۵ میلیون سهم به ۹۷۴۴ میلیون سهم معادل ۵۰ درصد کاهش یافت.

شهریور ماه

در شهریورماه امسال در بخش اخبار اقتصادی رئیس کمیسیون اصل نود مجلس از بازرسی و پیگیری شکایت‌‌های سهامداران از سازمان بورس و اوراق بهادار در این کمیسیون خبرداد و در مهمترین اخبار سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان اعلام کرد که به دستور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ستاد پیگیری برجام در این وزارتخانه تشکیل شود و شاخص کل بورس تحت تاثیر این اخبار ۲۴۸ واحد رشد کرد و به رقم ۶۱ هزار و ۵۷۶ واحد رسید.

مهر ماه

طی ۲۱ روز کاری مهر ۹۴، ارزش معاملات در مقایسه با شهریور ماه ۹۴، ۴۱ درصد کاهش یافت و از ۲۷۴۱۸ میلیارد ریال به ۱۶۱۶۱ میلیارد ریال رسید. همچنین حجم سهام معامله شده از ۱۲۳۹۳ میلیون سهم به ۹۲۱۲ میلیون سهم معادل ۲۶ درصد کاهش. بیش از ۹.۲ میلیارد سهم به ارزش ۱۶.۲ هزار میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران معامله شد.

آبان ماه

طی ۲۰ روز کاری آبان ۹۴، ارزش معاملات در مقایسه با مهر ماه ۹۴، ۱۰ درصد کاهش یافت و از ۱۶۱۶۱ میلیارد ریال به ۱۴۵۳۵ میلیارد ریال رسید. همچنین حجم سهام معامله شده از ۲،۹۲۱۲ میلیون سهم به ۸۲۳۵ میلیون سهم معادل ۱۱ درصد کاهش یافت.

آذر ماه

در آذرماه امسال بیش از ۹میلیارد سهم به ارزش ۱۶.۲ هزار میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران معامله شد. در این ماه شاخص های تعداد و ارزش سهام معامله شده به ترتیب به اعداد ۱۴۷.۸ و ۸۶ رسید که در مقایسه با ماه قبل به ترتیب ۹.۵ درصد و ۱۱.۷ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه پارسال به تر تیب ۴۵.۶ درصد و ۶۱.۳ درصد کاهش داشت.

دی ماه

در دی ماه امسال بیش از ۲۲.۳ میلیارد سهم به ارزش ۴۷.۱ درصد هزار میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران معامله شد. در این ماه شاخص های تعداد و ارزش سهام معامله شده به ترتیب به اعداد ۳۶۶.۳ و ۲۴۹.۸ رسید که در مقایسه با ماه قبل به ترتیب ۱۴۷.۸ درصد و ۱۹۰.۵ درصد و نسبت به ماه مشابه پارسال به ترتیب ۷۳ درصد و ۵۳.۶ درصد افزایش داشت.

بهمن ماه

در پایان معاملات منتهی به ۳۰ بهمن ۱۳۹۴، ارزش کل معاملات سهام و حق تقدم به ۱۰۱۸۳۶ میلیارد ریال رسید که نسبت به ماه قبل آن ۱۱۶ درصد افزایش یافت.

در این ماه تعداد ۵۰ میلیارد و ۵۴۲ میلیون سهم در دو میلیون ۶۳۹ هزار دفعه معامله شد و به ترتیب ۱۲۶ درصد و ۱۰۶.۵ درصد افزایش را نسبت به ماه گذشته تجربه کرد.

اسفندماه و صعود شاخص کل بورس به کانال ۸۰ هزار واحدی

روز گذشته دوشنبه ۲۴ اسفند ماه ۹۴ و در پایان داد و ستد معاملات بازار سرمایه، یک میلیارد و ۴۷۸ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش چهار هزار و ۸۰۸ میلیارد و ۸۴۳ میلیون ریال در ۹۴ هزار نوبت انجام شد.

بیشترین تاثیر مثبت بر حرکت دماسنج بازار سهام نیز به نام نمادهای معاملاتی فولاد، اخابر، رمپنا، تاپیکو، همراه ، فارس و خودرو رقم خورد.

شاخص های اصلی بازار سرمایه همگی مثبت بودند به طوری که شاخص قیمت(وزنی - ارزشی) ۳۳۲ واحد، کل(هموزن) ۱۲۰ واحد، قیمت(هموزن) ۱۰۰ واحد، آزادشناور یک هزار و۱۴۸ واحد، شاخص بازار اول ۷۹۳ واحد و شاخص بازار دوم ۷۹۶ واحد رشد کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کارشناس

      درست 24 ماه پیش شاخص بورس 82000واحد بود.امروزهم تقریبا همین رقمه .اونوقت کجای بورس دردراز مدت سوددهی داشه؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج